تکنیک «غریبه مهربان» میگه قبل از اینکه یه چیزی را بخرید تصور کنید یک غریبه میاد و به شما دو تا پیشنهاد میده، میگه میخوای این جنس رو بهت بدم یا معادل قیمتش پول نقد؟
حالا شما کدوم را انتخاب میکنید؟
توی مقادیر کوچک شاید کاربرد این روش زیاد به چشم نیاد، یعنی مثلآ شما رفتید یک لیوان بخرید سه هزار تومان. «غریبه مهربان» میگه میخوای لیوان رو بهت بدم یا سه هزار تومان؟
خوب احتمالا میگید «مرسی همون لیوان خوبه!» ولی فرض کنید رفتید یک گوشی جدید بخرید به قیمت 900 هزار تومان. طرف میگه میخوای گوشی رو بهت بدم یا 900 هزار تومان پول نقد؟
خوب چی فکر میکنید؟ اگر میگید «مرسی همون گوشی خوبه» احتمالآ واقعآ اون گوشی را لازم دارید.
ولی اگر با خودتان میگویید «اوووم…گوشیه قشنگه، ولی گوشی الانم هم اون قدر بد نیست، بالاخره جواب میده. همون 900 هزار تومانو بده بی زحمت…» ، خوب احتمالا باید یه تجدید نظر روی تصمیمتون برای خرید گوشی بکنید چون احتمالا میتونید با پولش کارهای بهتری بکنید.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)