نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: بررسی بازی Elder Scrolls IV: Oblivion ، دنیایی جذاب و بی نظیر

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    ناظم ارشد انجمن
    شاید من بی عیب نباشم اماتوهم نیستی...پس برو وپیش از شمارش اشتباهات من به خطاهای خودت رسیدگی کن
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    زیر ی سقف کنار عزیزترینم
    نوشته ها
    12,484
    تشکر تشکر کرده 
    190
    تشکر تشکر شده 
    12,809
    تشکر شده در
    3,688 پست
    حالت من : Relax
    قدرت امتیاز دهی
    11330
    Array

    بررسی بازی Elder Scrolls IV: Oblivion ، دنیایی جذاب و بی نظیر

    بررسی بازی Elder Scrolls IV: Oblivion ، دنیایی جذاب و بی نظیر

    محبوبیت و فروش بالا

    شاید بازی Elder Scrolls IV: Oblivion را به یاد داشته باشید، یک بازی به سبک RPG (یا Role Playing Game به معنی نقش آفرینی) که از نظر گرافیک، موسیقی، صدا گذاری برای تمام کاراکترهای بازی خلاقانه عمل کرد و منتقدین امتیاز بالایی برای آن در نظر گرفتند. نسخه ی ۵ این بازی به نام Elder Scrolls V: Skyrim منتشر شده است و فروش بسیار خوبی داشته، در دو روز اول ۳٫۵ میلیون نسخه . در هفته ی اول ۷٫۵ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است! بازی توسط بزرگترین فروشنده ها به فروش می رسد، برای یک نسخه ی محبوب دیگر از سری Elder Scrolls ها، هزینه ی زیادی شده است و اکنون این هزینه به بهترین صورت نتیجه می دهد و سود زیادی نصیب Betheda خواهد شد.

    immerse in elder scrolls iv skyrim world 1 600x337

    در واقع ۴۵۰ میلیون دلار آمریکا سود از فروش نسخه های اولیه پس از انتشار است که رقم بسیار بالایی است، این بازی در بدو ورود به عرصه ی بازی های رایانه ای مثل یک هیولا به نظر می رسد. هنوز یک هفته بیشتر نگذشته حدود ۲۸۰ هزار نفر بازی خور به طور همزمان این بازی را بازی می کنند! کمپانی سازنده در این باره می گوید: ” این تعداد بازیکن برای این است که Skyrim خود را به هیچ وجه در حد و اندازه ی بازی های دیگر نمی بیند”، در واقع شاید همین طور هم باشد.
    تاکنون محبوبیت این بازی به حدی زیاد بوده که یکی از خانواده ها نام فرزند خود را که در روز انتشار بازی یعنی ۱۱/۱۱/۲۰۱۱ متولد شده را Dovahkiin گذاشت. این نام به یکی از کاراکترهای بازی مربوط می شود. کمپانی Bethesda games نیز تصمیم گرفت بازی های خود را به صورت رایگان تا آخر عمر فرزند به وی اعطا کند.
    اما به مشخصات سخت افزار مورد نیاز برای بازی می پردازیم. بر اساس اعلام Bethesda games مینیمم سخت افزار مورد نیاز نسبتا ضعیف است، پس نگران نباشید.
    مینیمم سخت افزار مورد نیاز:

    پردازنده ی اصلی یا CPU لازم یک پردازنده ی ۲ هسته ای با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز است.
    کمترین مقدار حافظه ی RAM تنها ۲ گیگابایت می باشد
    مقدار حافظه ی کارت گرافیک نیز باید حداقل ۵۱۲ مگابایت باشد، پشتیبانی از DirectX 9
    کارت صدا از DirectX پشتیبانی کند
    این بازی به ۶ گیگابایت فضای هارد دیسک نیاز دارد، فضای کمی است اما نسبت به Oblivion بیشتر است
    سیستم عامل لازم برای بازی روی PC نیز ویندوزهای XP، Vista یا Windows 7 نسخه ی ۳۲ یا ۶۴ بیتی است.
    سیستم پیشنهاد شده:

    پردازنده ی اصلی یک پردازنده ی ۴ هسته ای باشد، AMD یا Intel فرقی نمی کند
    ۴ گیگابایت حافظه ی RAM
    کارت گرافیک با ۱ گیگابایت حافظه ی VRAM، پشتیبانی از DirectX 9 ، کارت های انویدیا مدل GTX 260 و قویتر، کارت های AMD یا ATI سابق مدل HD 4890 و بالاتر برای بازی توصیه می شود
    کارت صدا از DirectX پشتیبانی کند
    هارد دیسک و سیستم عامل مشابه آنچه در مورد مینیمم سخت افزار گفته شد
    سخت افزاری که برای اجرای بازی توصیه شده برای اجرای بازی در حالت High مناسب است ولی در حالت Ultra به سخت افزاری گوشتی تر نیاز است! در نمودار زیر مشاهده می کنید که سرعت اجرای بازی در حالت Ultra با Anti Aliasing برابر با ۴x چه طور است:
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 2

    حداقل کارت گرافیک مورد نیاز GTX 550 Ti است که در برندهای مختلف بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.
    بازی در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۱ منتشر شده است، امروز جمعه ۱۸ نوامبر است و در این یک هفته طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای کنسول های Xbox 360 و همچنین PS3 نیز عرضه شده ولی لازم به ذکر است که Oblivion و Skyrim از نظر گرافیک روی PC بسیار قوی تر ظاهر شده اند.
    (تجربه ی شخصی خودم با مقایسه ی یک منظره روی کنسول ها و PC این هست که بازی روی کنسول ها با آپشن های کمی بالاتر از متوسط اجرا می شود، مثلا فاصله ی دید در حالت متوسط است و سایه زنی ها هم به همین صورت، برخی مشخصات نیز در حالت ماکزیمم است مثل افکت های آب، متاسفانه تصاویر ذخیره شده را در حال حاضر در اختیار ندارم)
    بازی Skyrim و همچنین بازی معروف Square Enix با نام Deus Ex دو نمونه از بهترین بازی های RPG هستند که نشان می دهند که بازی خور ها یک بازی نقش آفرینی با داستانی بسیار طولانی را با اشتیاق تمام دنبال می کنند. نسخه ی جدید Elder Scrolls نسبت به نسخه های قبلی جذاب تر است و طرفداران را بیش از پیش به ادامه ی داستان پر پیچ و خم بازی جذب می کند. قیمت خوب بازی در کنار اصلاحاتی که برای نسخه ی PC در آینده ی نزدیک عرضه خواهد شد نیز از دیگر نکات برجسته ی بازی است.
    اما سراغ بررسی بازی از نظر گرافیک و صداگذاری و … می رویم.
    بیشتر نسخه ی Xbox 360 در سایت ها بررسی شده است اما نسخه ی PC نیز مشابه همین نسخه است با این تفاوت که گرافیک آن بهتر است، البته با داشتن یک کارت گرافیک خوب!
    یک فانتزی واقعی

    از ساعت ۷ صبح شروع کرده و اکنون ۱۰ ساعت است که مشغول بازی هستم! دنیای Skyrim و حیات وحش بی نظیر آن بسیار جذاب است. اکنون به دنبال Babbling Brook هستم که با این گیاه بتوانم دارو درست کنم، دنبال جریان آب در گوشه و کنار دنیای Skyrim هم می گردم، جایی که Nirnroot عزیز می روید.
    در Skyrim تمرکز اصلی روی به پایان رساندن ماموریت هاست. هیچ ماموریتی آن قدر طولانی نمی شود که گیج شویم بلکه همواره یک کاتالیزور (ماده ای که معمولا واکنش های شیمیایی را تسریع می کند) برای سریع تمام کردن آن وجود دارد. چیزی که کاملا بی ارتباط با ماموریت اصلی است!
    وقتی دنبال گیاهان می گردم و گاهی یک گرگ را برای پوست با ارزش آن شکار می کنم، ناگهان دو غول بزرگ را در گوشه ی تصویر می بینم و تصمیم می گیرم آنها را برای به دست آوردن غنائم با ارزش از پای در آورم. طبیعتا این دو غول بزرگ با یک کوتوله که تبرزینش را در هوا می چرخاند رفتار مهربانانه ای ندارند. یکی از انها چنان گرز بزرگش را بالا برده و بر زمین می کوبد که انگار می خواهد یک گلوله ی توپ را مثل دوآرف ها (dwarf) شلیک کند!
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 3 600x337

    برای دیدن با رزولوشن Full HD کلیک کنید
    بعد از شکست دوباره از مکانی که بازی را ذخیره کرده بودم شروع می کنم و تصمیم میگیرم با تیر و کمانی قدرتمند سراغ دو غول بروم، این بار چیزی از دور توجه مرا به خود جلب می کند، آتشی کنار یک چادر از دور دیده می شود، تصمیم میگیرم به آن سو بروم و جست و جو کنم که آن جا چه خبر است. یک اردوگاه دزدها که به شدت نگهبانی داده می شود!
    و ادامه ی ماجرا ….
    بخشی از نوشته های یکی از طرفداران دنیای جذاب Skyrim را ترجمه کردم. هر کسی که این بازی را دنبال کند به نحوی حس می کند که تنها خودش است که این دنیا را تجربه کرده و دوست دارد برای بقیه از حوادث آن تعریف کند!
    طرح اصلی بازی مثل نسخه ی قبل

    در سال ۲۰۰۶ کمپانی Betheda طرحی عالی برای بازی های نقش آفرینی ریخت، Skyrim نیز از همان طرح اولیه ساخته شده و نا آشنا نیست. کاربر نوع کاراکتری که دوست دارد را انتخاب میکند و پارامترهایی مثل میزان سلامتی (خون)، قدرت جادو و استقامت آن را زیاد می کند.
    انجام ماموریت ها باعث قوی تر شدن کاراکتر می شود، مثلا در باز کردن قفل ها، تیراندازی با تیر و کمان، سحر و جادو و … قوی می شود. باید با کاراکترهایی که بازیکن نیستند (NPC مخفف non-playing characters) و در شهر و روستاها می بینید صحبت کنید و انجام ماموریت های جدیدی را بر عهده بگیرید. اسلحه سازی، طبخ غذا، مخلوط کردن سحر و جادو ها و داروسازی و … در این بازی جالب وجود دارد. پول در آوردن با مبارزه، عضویت در گروه های جادوگری، مبارزه و …. ممکن است.
    خریدن یک خانه، ازدواج کردن، گذراندن ساعت ها با سوارکاری و گشت و گذار در دشت ها، ورود یواشکی به خانه های مردم و دزدی، صحبت با مردم شهر در مورد اژدها، Greybeard ها و دیگر مسائل مهم، همه و همه از جذابیت های دنیای Skyrim است.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 5 230x129

    برای بزرگنمایی کلیک کنید
    Skyrim بزرگتر از Oblivion است، بزرگتر، جذاب تر، سخت تر و زیباتر. غارها در همه جا دیده می شوند، طراحی غارها نسبت به Oblivion بهتر شده و آن حالت تکراری و خسته کننده را ندارد. در غارهای چند طبقه نقاط تاریک و مشعل های زیادی وجود دارد، معماها و تله های زیادی دیده می شود.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 6 230x143

    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۱۰۸۰p
    حتی وقتی که در کوهستان های پر از یخ و برف جست و جو می کنید باید مراقب باشید. در این دنیا بازی کردن سخت است و همیشه خطر در کمین است.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 7 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۱۰۸۰p
    مبارزه در Skyrim سخت است، دشمنان قوی هستند و با آنچه در Oblivion تجربه کرده اید متفاوت می باشند. تعداد اسلحه ها و جادو ها بسیار زیاد است و از این طریق می توان مبارزه ها را راحت تر کرد. اما حتی یک دشمن سطح پایین هم به راحتی می تواند سلامتی کاراکتر شما را بسیار پایین آورد. مبارزه ها نیاز به تاکتیک قوی دارد، در مقابل هر دشمنی استفاده از سپر و جادوهای خاصی نتیجه بخش است.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 9 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۱۰۸۰p
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 8 230x129

    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۱۰۸۰p
    بعد از شکست دشمن انیمیشن های متفاوتی نمایش داده می شود که بر جذابیت آن می افزاید. سلاح های مختلف و ضربات مختلف در مبارزه بسیار جذاب تر از نسخه ی قبل است. نمیتوان سحر و جادو را همزمان با در دست داشتن سلاح یا سپر در دو دست انجام داد و باید بین آن ها سوییچ کرد. اما این مورد نیز مبارزه را تاکتیکی تر و جذاب تر میکند.
    اژدها عجیب ترین نکته در مورد بازی Skyrim

    در دنیای Skyrim قطعا اژدهاهایی (یا Dragon) که با آن روبرو می شوید، عجیب ترین نکته خواهد بود. در برخی ماموریت ها کشتن اژدها هم وجود دارد اما پیدا کردن آنها آنقدر ساده نیست، ممکن است از مکانی نامعلوم بیرون آمده و در آسمان پرواز کنند و به شما حمله کنند! انیمیشن بی نظیری در طراحی آن استفاده شده و در واقع دراگن یکی از برجسته ترین نکاتی است که به مجموعه ی Elder Scrolls اضافه شده است. مبارزه ی جذاب و پر مخاطره با دراگن ها نیز از بهترین مبارزات بازی است.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 10 230x127
    برای بزرگنمایی کلیک کنید
    منوهایی بسیار روان و ساده

    Betheda سیستم واسط گرافیکی را بسیار ساده کرده است. اکنون انتخاب آیتم های مختلف و کار با منوها ساده و روان تر از قبل است. با چند کلیک می توان به هر چیزی دسترسی پیدا کرد. یافتن اسلحه ها ، جادوها، مبادله ی کالا و … سریع و راحت است. البته رنگ های کدر چندان جالب نیستند ولی به هر حال کار با منوها را ساده تر کرده اند.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 11 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 13 92x230

    برای بزرگنمایی کلیک کنید
    بی نهایت ماموریت در بازی وجود دارد

    در این بازی بی نهایت ماموریت فرعی وجود دارد. این سخن از Todd Howard مدیر سازنده ی بازی است. ماموریت های اصلی که به داستان اصلی بازی مربوط می شود محدود است اما ماموریت های فرعی بسیار بسیار زیاد است. دراگن های بسیار زیادی در بازی وجود دارد و شاید بخواهید تمام آن ها را بکشید.
    مشخصات بازی نسخه ی مخصوص کنسول ها

    Play Station 3
    Xbox 360
    ۱۰٫۱۶ گیگابایت
    ۳٫۸ گیگابایت
    حجم بازی
    ۴۳۷۶ مگابایت (لازم)
    ۳٫۸ گیگابایت (آپشنال)
    فضای نصب
    Dolby Digital, DTS, 5.1LPCM, 7.1LPCM
    Dolby Digital
    تکنولوژی صدای محیطی پشتیبانی شده
    موتور گرافیکی Creation Engine در این بازی به کار رفته که نسبت به موتور گرافیکی Gamebryo که در بازی های Oblivion و Fallout 3 به کار رفته بود بهتر است، البته آثار آن در این موتور هم دیده می شود ولی این موتور برای طراحی بهتر انیمیشن کاراکترها، طراحی فواصل قابل دید بیشتر در محیط و مناظر و همچنین طراحی بهتر هوش مصنوعی کاربرد دارد. اما ببینیم در عمل چه تغییراتی محسوس است.
    ابتدا به بررسی تفاوت نسخه های مختلف بازی برای سه پلتفرم می پردازیم. لازم به ذکر است که نسخه ی Xbox 360 اگر از روی هارددیسککنسول اجرا شود با مشکلاتی مربوط به بافت ها مواجه می شود ولی اگر از روی DVD اجرا شود مشکلی پیش نمی آید.
    تصاویر و ویدیوهایی که برای مقایسه انتخاب کرده ایم HD 720p است (رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل)، سطح gamma در نسخه ی PS3 نسبت به Xbox 360 به طور معمول بالاتر است و همین موضوع باعث می شود که رنگ های قابل نمایش در این کنسول بیشتر و فضای دینامیکی بهتر باشد، البته در مقابل تصاویر کمی به نظر شسته و مات می آید.
    مات بودن نسخه ی PS3 و ارتباط آن با Anti-Aliasing

    اگر دقیق تر به تصاویر نگاه کنیم متوجه می شویم که نسخه ی PS3 کمی مات است. مشکل در به جریان انداختن بازی از هارد دیسک نیست، پس از کجاست؟
    خوشبختانه وقتی نسخه ی مربوط به هر دو کنسول را در تست شمارش پیکسل تست می کنیم، نتیجه این است که هر دو نسخه با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و به طور کامل اجرا می شوند. بنابراین مشکل مات بودن، به بافر فریم ها نیز ربطی ندارد.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 14 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۷۲۰p
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 17 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۷۲۰p
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 15 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۷۲۰p
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 16 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۷۲۰p
    روشی که در این دو کنسول برای AA کردن (جلوگیری از شکستگی خطوط را Anti-Aliasing گویند) تصاویر به کار رفته، متفاوت است. در PS3 که چیپ گرافیکی آن محصول NVIDIA می باشد، از FXAA یا Fast Approximate Anti-Aliasing اما استفاده شده که در واقع یک آنتی الیاسینگ با تخمین سریع است. همین تخمین است که کار را خراب می کند، در واقع تخمین نقاطی که کنتراست بالایی دارند به عنوان لبه، باعث می شود که بافت دیوارها و سقف و حتی بافت شاخ و برگ درختان دچار مات شدگی شود. تخمین مورد نظر تمام عناصر ۲ بعدی و هندسه های مختلف را بررسی میکند و در تشخیص لبه ها خطا دارد. در نسخه ی PC هم اگر FXAA را فعال کنیم همین مات شدگی را شاهد خواهیم بود.
    در نسخه ی Xbox 360 روش AA کردن دقیقا مشخص نیست. احتمالا یک ۴x AA از نوع Multi-Sample یا چند نمونه ای در آن استفاده شده است، در کارت گرافیک های ATI یا AMD فعلی MSAA که مخفف همین نوع AA می باشد، به طور معمول وجود دارد و در نسخه ی PC هم اثر آن را مشابه نسخه ی Xbox 360 مشاهده می کنید. این شیوه مشکلی مثل مات کردن بافت ها ندارد. در برخی صحنه ها هم به نظر میرسد که نسخه ی Xbox 360 دارای نوعی پس پردازش (Post Processing) است که باعث خوب به نظر رسیدن اشیاء یا مناظر می شود. البته در مورد سطوح شفا (مثل آبشارها) کمی اثر منفی دارد و لبه ها مات می شود.
    موتور گرافیکی جدید و نمایش فواصل دورتر

    جزئیات اشیاء و مناظر و گیاهانی که در فواصل دور قرار دارند در موتور گرافیکی SpeedTree که در Oblivion استفاده شده بود، اکنون با کمک موتور جدید بهتر شده است. البته در این بخش هم PS3 نقاط ضعفی دارد. موتور جدید با کدنویسی های بهتر و شاید خانگی از نظر پویایی بهتر شده و جزئیات فواصل را بهتر و تا فاصله ی بیشتری نمایش می دهد. اکنون گیاهان دوردست در اثر وزش باد در جهات مناسب حرکت دارند در حالی که در Oblivion این طور نبود. بسیار جذاب و باورکردنی تر شده است!
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 19 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید
    در مورد PS3 نقاط دوردست، سنگ ها و درختان کمی بدتر از Xbox 360 دیده می شود ولی این اختلاف به جز حالت مقایسه ی فریم به فریم آنچنان محسوس نیست.
    سایه ها در نسخه ی PS3 کمی واقعی تر و تند و تیز تر هستند و در نسخه ی Xbox 360 کمی مات شده اند. اما در نسخه ی Xbox 360 فاصله ای که سایه ها دیده می شوند بیشتر است.
    نسخه ی PC و برتری آن

    در نسخه ی Xbox 360 و PS3 در برخی مناظر سرعت اجرای بازی به ۲۰ فریم یا ۲۵ فریم هم میرسد! در حالی که نسخه ی PC با کارت گرافیک های امروزی به خوبی اجرا می شود. نسخه ی PC از نوعی SSAO پشتیبانی می کند که بر زیبایی بازی می افزاید. در تصاویر زیر نسخه ی PC را با نسخه ی کنسول مقایسه کنید. مناظر و صحنه ها واقعی تر و طبیعی تر هستند. بافت ها نیز دقیق تر نمایش داده می شوند.
    در نسخه ی PC می توان فواصل دورتری را مشاهده کرد، در واقع اگر اسلایدر نسخه ی PC که مربوط به فاصله است روی عدد ۷ باشد، نتیجه مشابه کنسول خواهد بود. چمن و درختان تا فاصله ی بیشتری و به شکل واقعی تر دیده می شود.

    immerse in elder scrolls iv skyrim world 20 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۷۲۰p
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 211 230x129
    برای بزرگنمایی کلیک کنید، ۷۲۰p
    با پردازنده ی ۴ هسته ای Core 2 Quad Q6600 و ۴ گیگابایت RAM از نوع DDR2 و یک کارت گرافیک ۱ گیگابایتی HD 6870 بازی را اجرا کردیم. همه ی اجزا نسبتا ارزان هستند و با همین اجزا بازی در حالت High با سرعت خوبی اجرا می شود. AA در حالت ۸x است و فیلتر بافت (anisotropic filtering) نیز ۱۶x می باشد. بازتاب زمین، اشیاپئ و درختان همه فعال است ولی بازتاب آسمان خیر.
    بافت دیوارها و اشیاء یکسان است اما نسخه ی PC جزئیات بیشتری دارد. فواصل دور در نسخه ی کنسول با بافت متفاوتی رندر میشود، مثلا بالای دیوارهای قلعه در تصویر زیر کاملا متفاوت است. درختان در نسخه ی PC شاخ و برگ بیشتری دارند و پرتر هستند. سایه ها تا فاصله ی بیشتری دیده می شوند و در کل دنیای Skyrim در نسخه ی PC به نظر زنده تر میرسد.
    نسخه ی PC و بررسی سرعت و کیفیت اجرای آن

    متاسفانه نسخه ی PC تنها از ۲ هسته ی پردازنده ی ۴ هسته ای ما استفاده کرد. اگر کیفیت اجرای بازی را در چهار حالت Low، Medium، High و Ultra قرار دهیم نتیجه به صورت زیر قابل قیاس است:
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 221 230x129
    برای بزرگنمایی و متحرک دیدن، کلیک کنید
    بر اساس اظهارات سازنده، موتور این بازی از DirectX 11 پشتیبانی می کند ولی در حال حاضر امکاناتی مثل Tessellation یا قابلیت مفروش سازی که از نکات قوت DX 11 است، در بازی قابل استفاده نیست. ضعف بزرگ موتور گرافیکی Creation Engine همان چیزی است که در مورد مات بودن تصاویر PS3 به آن اشاره شد، یعنی قابلیت FXAA که تصاویر را مات می کند و در تصاویر زیر نیز مشخص است که NVIDIA با فعال کردن FXAA جالب از آب در نمی آید.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 40 114x230
    برای بزرگنمایی و متحرک دیدن، کلیک کنید
    سرعت اجرای بازی را با چند کارت گرافیک مختلف و در حالت Ultra با ۴x MSAA برای صاف شدن خطوط و لبه ها، در نمودارهای زیر نشان داده شده است، رزولوشن نیز از ۱۰۲۴×۱۲۸۰ تا Full HD یا ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است:
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 24 immerse in elder scrolls iv skyrim world 25
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 26

    به نظر می آید که بازی از نظر پردازنده به مشکل برخورده است! پردازنده ی Core i5 2500K به صورت اورکلاک شده تا ۴ گیگاهرتز در این تست استفاده شده ولی نتیجه ی کار دو کارت گرافیک GTX 460 و یک کارت گرافیک GTX 570 یکسان است! کارت گرافیک HD 5770 تقریبا کمترین کارت گرافیک برای روان اجرا شدن بازی است و اگر GTX 550 Ti استفاده شود بهتر است به جای Ultra و ۴x MSAA از High و FXAA استفاده شود.
    برای بررسی بازی از نظر تاپیر نوع پردازنده ی اصلی دو سیستم ۴ هسته ای را با سرعت کلاک های مختلف تست کردیم. Core i5 2500K و Phenom II X4 با سرعت های ۲ تا ۴ گیگاهرتز. نتیجه به صورت زیر است:
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 27

    مشخص است که کارت گرافیک GTX 570 با وجود اینکه قدرت بسیار بالایی دارد نمی تواند بازی را به نحو احسن اجرا کند مگر اینکه پردازنده ی اصلی سرعت بالایی داشته باشد. هر .۵ گیگاهرتز افزایش سرعت باعث افزایش ۴ فریم بر ثانیه ای سرعت اجرای بازی شده است که عدد بزرگی است. در واقع گلویی سیستم (اصطلاح Bottle Neck یا گلوی بطری به ضعیف ترین بخش سیستم که سرعت کار را کم کرده اشاره می کند) پردازنده ی اصلی است.
    از ظرفی پردازنده ی Phenom II را با فعال کردن و نافعال کردن هسته ها آزمایش می کنیم. نتیجه این است که در حالت ۲ هسته ای، ۳ هسته ای و ۴ هسته ای سرعت اجرای بازی چندان فرقی نمی کند و این نشان میدهد که بازی فقط به ۲ هسته ی پردازنده فشار می آورد و دیگر هسته ها کارایی ندارند.
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 281

    حتی یک پردازنده ی ارزانتر از Core i5 2500K مثل Core i3 که ۲ هسته دارد هم به خوبی پردازنده ی ۴ هسته ای بازی را اجرا می کند.
    برخی مناظر دنیای دیدنی Skyrim را مشاهده کنید، عکس ها در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ هستند که با کلیک روی آن به صورت بزرگ در صفحه ی جدید نمایش داده می شوند:
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 29 230x143
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 30 230x143
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 31 230x143
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 32 230x143
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 33 230x143
    immerse in elder scrolls iv skyrim world 34 230x143






    گویاآی تی

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  2. 2 کاربر مقابل از mehraboOon عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  3. #2
    ناظم ارشد انجمن
    شاید من بی عیب نباشم اماتوهم نیستی...پس برو وپیش از شمارش اشتباهات من به خطاهای خودت رسیدگی کن
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    زیر ی سقف کنار عزیزترینم
    نوشته ها
    12,484
    تشکر تشکر کرده 
    190
    تشکر تشکر شده 
    12,809
    تشکر شده در
    3,688 پست
    حالت من : Relax
    قدرت امتیاز دهی
    11330
    Array

    پیش فرض

    "دروازه های Oblivion در حال گشوده شدن است"
    ...من 87 سال پیش متولد شده ام و 65 سال است که امپراطور Tamriel هستم، ولی در تمام این مدت هیچوقت حاکم رویا های خود نبوده ام...

    شرکت توسعه دهنده بازی یعنی Bethseda Softworks به طور کامل می دانست که از بازی خود چه می خواهد. از سال 1996 این شرکت به دنبال یک دید منحصر به فرد بود. دیدی که شرکت، سبک RPG را در آن می دید. یک چیز عظیم، دنیایی بی پایان با گیم پلی باز (منظور سیستم انتهای باز در مورد داستان و طریقه ی به پایان رساندن مراحل و بازیست) و گنجایش بسیار زیاد عالم بازی که گیمر ها را برای ماه ها سرگرم کند.
    اولین کوشش ها برای دستیابی به این هدف The Elder Scrolls II: Daggerfall بود. یک بازی با باگ ها و مسائل تکنیکی که بعضی ها را ناراحت، بقیه را خشمگین و عده ی زیادی را هم مجبور به کنار گذاشتن بازی کرد اما در این بازی ذوق و خلاقیتی خوبی به کار رفته بود. کوشش بعدی که در سال 2002 صورت گرفت نسخه دیگری از بازی به نام Morrowind بود که البته پیشرفت خوبی داشت. این بازی به صورت خطی بود و داخل شدن در آن راحت، اما فقط دنیای بازی بزرگ و ژرف بود. گرافیک پیشرفت کرده بود و گیم پلی بازی نیز بهتر شده بود. اما برای این بازی هم با تمام موارد فوق همان مشکلات نسخه قبلی یعنی بی مهری گیمر ها تا حدودی تکرار شد.
    جهشی سریع به سال 2006... شرکت مذکور به تازگی بازی جدیدی از سری The Elder Scrolls به نام Oblivion را روانه بازار کرده است. این بازی بسیار عالی است. کمی خطی است و نسبتا راحت اما حتی از سری قبلی هم عمیق تر و بزرگ تر است. اگر چه این بازی بسیار عالی است اما باگ ها و مشکلات تکنیکی هنوز هم در آن به چشم می خورد و این موضوع ممکن است خیلی ها را تا حدودی برنجاند.

    جستجوی آزادی درTamriel
    Oblivion در مکانی در Tamriel اتفاق می افتد. یک دنیای خیالی متشکل از مخلوطی از انسان های معمولی، Elf ها و Orc ها، در کنار موجودات غیر معمول دیگر مانند نیمه شیر ها و حتی نژادی سوسمار گونه به نام Argonian و ... که هر یک دارای خصوصیات متفاوتی می باشند، ولی این ها همه چیز نیست. در ابتدای بازی در مسیر داستان بازی کمی از قابلیت های بازی به شما آموزش داده می شود و می توانید آنها را امتحان کنید. به عنوان مثال می توانید موجودات را با شمشیر، تبِرکمان و یا چند جادوی مختلف بکشید، قفل ها را باز کنید، با مخفیکاری پیش بروید، جیب بزنید و تعدادی دیگر از امکانات بی نهایت Oblivion را امتحان کنید. هنگامی که شما کمی در بازی پیش رفتید، به شما این امکان داده خواهد شد که انتخاب کنید چه شخصیتی می خواهید داشته باشید. در این مرحله مقداری Class از پیش تعیین شده است که می توانید آنها را انتخاب کنید، یا می توانید Class مورد نظر خود را بسازید. همچنین شما باید انتخاب کنید که در چه ماهی به دنیا آمده اید (که به صورت فلکی های مختلف مشخص می شود). در هر ماهی که به دنیا آمده باشید، نقاط قوت (و بعضا ضعف) خاص خود را خواهید داشت. البته هنگام انتخاب اول زیاد نگران نباشید! تا وقتی که در تونل های زیر زمینی زندان در حال تمرین و آموزش هستید می توانید در مورد این مسائل بیشتر فکر کنید، هنگامی که می خواهید برای بار اول وارد دنیای بازی شوید، به شما امکان داده خواهد شد که هر چیزی را می خواهید عوض کنید. از ماه تولد گرفته تا تنطیماتClass و حتی نژاد و نام خود را. پس از آن شما وارد دنیای عظیم بازی خواهید شد تا راه خود را در این دنیا پیدا کنید.
    اصولا سری بازی های Elder Scrolls بدین گونه است که هر فرد چندین بار کاراکتر جدید می سازد و مدتی با آن بازی می کند. پس از چندین False Start فرد کاراکتر مورد علاقه خود را شناخته و می تواند مستقیما آن را ساخته و بازی اصلی را با آن شروع کند.




    این بازی مانند بازی های پیش از آن با یک بازیکن که به جرمی در زندان است آغار می شود. اگرچه شما زیاد آنجا نمی مانید چرا که شما در خواب پادشاه آمده اید و ناجی شما کسی نیست جز امپراطور Tamriel (با صداپیشگی پاتریک استوارت)، کسی که از دست آدم کش های مرموز فرار کرده است و تنها راه از بین بردن دروازه های Oblivion را در شما جستجو کرده است. کمی جلوتر متوجه می شوید که گروهی مرموز به نام Mythic Dawn که افراد پرستشگر Daedric Prince به نام Mehrunes Dagon هستند تمامی پسران پادشاه را کشته اند ولی در سوءقصد به جان پادشاه ناکام مانده اند. برای بازیکنان Morrowind نام Mehrunes Dagon آشنا است. مجسمه ای که در پاداش به انجام کاری برای وی به بازیکن یک خنجر جادویی اهدا می کرد.
    هدف این گروه از کشتن پادشاه و پسران وی، متصل کردن بخش اهریمنی دنیا یعنی Oblivion به دنیای واقعی است تا از این طریق بتوانند بر Tamriel حاکم شوند. در زمان های گذشته راه ورود از Oblivion به Tamriel توسط جادویی قوی بسته شده است. هر بار که امپراطور جدیدی از سلسله Septim به سلطنت می رسد وی با حضور در Golden Tower و همراه داشتن Amulet of Kings مرکز این جادو یعنی Dragonfires را روشن می کند . با سوءقصد به جان امپراطور این آتش ها خاموش شده و افراد گروه Mythic Dawn می توانند درهایی به سوی Oblivion باز کنند که گیمر بعد ها در همه سرزمین Tamriel با آنها روبرو خواهد شد.
    طبیعتا بعد از مرگ امپراطور این وظیفه گیمر است تا راه حلی برای جلوگیری از تجاوز Oblivion پیدا کند. یا شاید هم نه!! یکی از مزایایی که این سری بازی داراست آزادی غیر قابل انکار آن برای گیمر ها است تا به آنچه که آرزو دارند عمل کنند. این آزادی در Oblivion نیز وجود دارد. اگر گیمر بخواهد می تواند از داستان اصلی دور شده و هرگز به آن باز نگردد. بنابراین آنها برای انجام بازی کاملا آزادند. به راستی یکی از جنبه های عالی بازی امکان قدم زدن و لذت بردن از دنیای بزرگ بازی و کشف تمام چیزهای جدید طی هر جست و جو است.
    بخشی از آزادی های بازی مربوط به توسعه شخصیت های بازی، کیمیاگری (ترکیب آیتم ها) و سیستم جادوگری بازی است. توسعه شخصیت ها نسبت به عناوین نسخه قبلی چندان فرقی نکرده. بر عکس سایر سیستم های RPG سیستم ارتقا شخصیت گیمر به صورت دلخواه و امتیازی نیست. در عوض توانایی های گیمر در حین تمرین افزایش پیدا می کند.
    گیمر هر چه بیشتر از ضربات شمشیرش در بازی استفاده کند مهارت های او در جنگ به وسیله شمشیر بیشتر می شود. جادو های معمولی و جادوهای ترکیبی نیز پیشرفت پیدا می کنند وقتی که در بازی صورت های مختلفی از جادوهای پیش ساخته، آیتم های جادویی و شربت های قدرتمند وجود دارد. سیستم دستی راحت برای ساخت آیتم ها و جادوهای دلخواه به معنی آزادی کامل گیمر در این زمینه است. این موضوع بدین معنی است که توسعه ی شخصیت ها تا درجه زیادی مبتنی بر چگونگی بازی گیمر در طی بازی است، نه تصمیم گیری های شخصی او و ساخته های بدون اطلاع او در مراحل بازی. این همیشه راحت نیست که شما مجبور باشید یک شخصیت با توانایی مشخص را در ابتدای بازی انتخاب کنید و بعد توانایی های او را بالا ببرید بلکه شما می توانید در این بازی فقط با تمرین یک جنگجو را کاملا تغییر داده و او را به یک دانشمند تبدیل کنید و این عـــــــــــــــــــالی است.
    در مورد افزایش مهارت ها نیز نسبت به بازی قبلی تفاوت های چندی را شاهد هستیم . در این بازی هر مهارت دارای پنج سطح است که بر اساس قدرت شخص در هر یک از آنها قابلیت ها و ویژگی های خاصی به وی داده می شود . این سطوح به ترتیب عبارتند از:
    Novice(0-25) - Apprentice(25-50)- Journeyman(50-75) - Expert(75-100) - Master(100)

    به عنوان مثال شخصی که در قابلیت Sneak دارای درجه Apprentice باشد در هنگامی که در حال Sneak و بدون دیده شدن اقدام به حمله کند 3X Damage می زند.




    نکته دیگر در Oblivion این است که بر خلاف Morrowind دیگر طلا به اندازه زیاد در دست شما نیست. در آن بازی پس از مدتی از شروع بازی گیمر پول زیادی به دست می آورد و می توانست تا هر چه که بخواهد خریداری کند . همچنین می توانست تا آنجا که می تواند از Trainer ها استفاده کند و قابلیت های خود را افزایش دهد. در این نسخه از بازی در هر درجه تنها می توان پنج بار از Trainer ها استفاده کرد. در بازی چهار Guild وجود دارد که می توانید در آنها عضو شوید که هر کدام از آنها داستان خاص خود را دنبال می کنند. شما با پیشرفت در این گروه ها می توانید به مقام ریاست یا استاد اعظمی آن گروه برسید! اگر شما در دزدی، جادو، مبارزه یا جنایت! مهارت دارید، در این بازی گروهی صرفا برای شما وجود خواهد داشت، البته برای عضویت در این گروه ها باید مهارت خود را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال اولین ماموریت برای عضو شدن در گروه دزدان این است که باید یک شی را دزدیده و نزد کسی ببرید. نقطه جالب توجه این است که دو نفر دیگر در این مرحله با شما رقابت می کنند، ولی نگران نباشید اگر یکی از آنها زودتر از شما شی مورد نظر را یافت، شما می توانید شی را از او نیز بدزدید! همچنین شما می توانید در Arena شرکت کنید، جایی مانند رزمگاه گلادیاتور ها. شما می توانید روی جنگجو ها شرط بندی کنید و یا وارد مسابقات شده، روی جان خودتان شرط بندی کنید!
    همچنین به نظر می رسد تمام آنهایی که در Tamriel حضور دارند، روزی به کمک نیاز خواهند داشت حتی خود شما. شما می توانید با تمام موجودات عاقل (به جز راهزنها) صحبت کرده، با آنها دوست شوید تا آنها با شما درد دل کنند و یا می توانید از آنها کمک بخواهید و اگر آنها از شما کمک خواستند به هر صورتی که مایلید به آنها جواب بدهید.
    در دنیای بازی Oblivion همه نوع خرابه، غار، پایگاه، مخفیگاه و ساختمان مجلل یافت می شود، بعضا مکان هایی یافت می شوند که داستان و سرگذشت خاص خود را دارند، و بعضا در آنها گنجینه هایی نیز هست که از آن ها به شدت مراقبت می شود.
    یکی از قابلیتهای جالب در بازی صبر کردن است. شما می توانید هر ساعت را در یک ثانیه طی کنید! برای صبر کردن، هم می توانید ایستاده صبر کنید هم می توانید بخوابید. البته خوابیدن مزایای بیشتری دارد زیرا باعث می شود انرژی و سلامتی از دست رفته شما باز گردد. البته اگر تحت تعقیب باشید یا خطری در کمین شما باشد، نمی توانید صبر کنید یا مسافرت سریع انجام دهید. همچنین برای خوابیدن حتما باید رختخوابی مهیا باشد!! البته اگر دزدکی وارد خانه ی مردم بشوید نمی توانید بخوابید! همچنین اگر دستگیر شوید و به زندان فرستاده شوید با یک کلیک می توانید از زندان بیرون بیایید. می توانید تمام طول حبس خود را بخوابید!
    یکی از نقاط قوت بازی هوش مصنوعی شخصیت هاست. به عنوان مثال اگر با زندانبان یک شهر طرح دوستی بریزید و سپس به زندان بروید دوست شما حامی خوبی برایتان خواهد بود. اگر با هم سلولی خود دعوا کنید (حتی اگر مقصر شما باشید) زندانبان به سرعت وارد عمل شده و حساب طرف مقابل را تصفیه می کنند. پس بیاد داشته باشید: یکی از عوامل موفقیت در Oblivion شخصیت و محبوبیت شما نزد مردم است.
    برای دارندگان سیستم های PC بسته مکملی پس از انتشار بازی به منظور دانلود قرار داده می شود. این یک بسته مکمل قوی است که گیمر ها بوسیله آن می توانند ظاهر بازی را تغییر دهند. دنیای بازی را بهتر کنند و حتی مراحل شخصی خود را بوجود بیاورند. البته بدون این بسته مکمل هم به طور حتم لذت کافی را از بازی خواهید برد.




    دنیای واقعی Tamriel
    یکی از جنبه های جالب توجه بازی احساس واقعی بودن دنیای آن است. شلوغی بسیار جالب ابتدای بازی در هنگام فرار از زندان منظره بسیار زیبایی را بوجود آورده و درک گیمر از هر چیزی که می تواند ببیند را واقعی می کند.
    دنیای Tamriel واقعا عظیم است و حتی یک سانت هم خالی از کارها و چیز های جالب نمی بینید. مراحل Oblivion مانند سایر بازی های خطی سبک RPG بزرگ، دوست داشتنی و زیبا هستند. صرفا شما با انجام دادن بخش ها و مراحل اصلی موجود در بازی 90% از کل بازی را از دست می دهید که البته همین 10% هم بیش از 40 ساعت از وقت شما را خواهد گرفت. این اغراق نیست و بازی کردن Oblivion به طور کامل ماه ها شما را سرگرم خواهد کرد و نه فقط چندین روز.
    اگرچه عظمت محیط بازی در سایه ی طراحی عالی محیط، ماموریت ها، و گیم پلی مناسب اصلا آزار دهنده نیست اما کمک دهنده های مسافرت سریع هم برای گیمر فراهم شده و این به گیمر ها اجازه می دهد به وسیله نقشه به سرعت به نقاط قبلی که رفته اند برگردند. که این یکی از مشکلات موجود در Morrowind را برطرف کرده بود. برای مقایسه این دو بازی می توان به چگونگی مسافرت در دو بازی معروف World of Warcraft و Guild Wars اشاره کرد که در اولی می توان از تعداد محدودی teleporter استفاده کرد ولی در دومی می توان از هر نقطه به هر شهری که قبلا به آن وارد شده بودید سفر کرد. همچنین جهت یابی در بازی وجود دارد که گیمر را برای جابجای در محیط بازی بسیار کمک می کند. به هر حال این ابزار جهت یابی به زیبایی با محیط بازی همراه شده اند.
    از زیبایی های Tamriel این است که هیچ کدام از ماموریت های آن غیر طبیعی نیستند، همه ی آنها از یک سیاست سرچشمه می گیرند، کیفیت روابط موجود در بازی. کارهایی که انجام می دهید با یکدیگر رابطه دارند و بر روی همه چیز تاثیر می گذارد.




    ماموریت های جانبی و حتی موقعیت های اتفاقی همه و همه با یک داستان اصلی در رابطه هستند. مثال مورد علاقه ی من یک اتفاق است که طی آن من یک مجسمه پیدا کردم که آن را برداشتم و فروختم و با کسی صحبت کردم که 11 عدد از این مجسمه های کم یاب را از من می خواست. او نظری در مورد مکان مخفی شدن مجسمه ها نداشت، فقط آنها جایی در دنیای بازی بودند...همین!!!...این یک ماموریت خیلی بزرگ بود که طی آن بخش بزرگی از دنیای بازی باید زیر و رو می شد و تازه وقتی من این ماموریت را به پایان رساندم شخص دیگری در شهر امپراطوری از من خواست تا آنها را برایش بدزدم!!!
    این نوع از ماموریت های مرتبط به هم در همه جای بازی وجود داشت. بعضی وقتها گیمر ها شایعاتی در مورد دزدی در شهرها می شنوند و مواقع دیگر که از باران به داخل یک خانه اشرافی پناه می برند ناگهان متوجه می شوند که صاحب خانه به طور مرموزی ناپدید شده (که به هر حال این کار را شما در زمان و مکانی دیگر انجام داده اید)
    شخصیت هایی که در ماموریت های مختلف وجود دارند کاملا مطابق شخصیت و موقعیتشان در دنیای بازی هستند. وقتی که گیمر ها ماموریت ها را به پایان می رسانند، روی دنیای بازی هم تاثیر می گذراند. وقتی که یک مغازه دار می میرد مغازه ی او تعطیل می شود. شهر ها با هم می جنگند و خط ماموریت ها به خاطر اقدامات گیمر تغییر می کنند.
    در آغاز بازی بزرگی آن به شما احساس بازی، بازی های همیشه آنلاین را القا میکند و گیمر می تواند رشد کند و دنیای بازی را واقعا تغییر دهد. در واقع دامنه ی اختیارات شما هیچ وقت تمام نمی شود. بنابراین شما اگر می خواهید جستجو کنید و چیزهای جدید کشف کنید، بازی ای که از آن صحبت می شود بهترین انتخاب شماست.




    تکنولوژی Tamriel
    یکی از جذابیت های مهم بازی تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن است.
    گرافیک بسیار زیبا و صدای بسیار عالی ارزش بازی Oblivion را دو چندان کرده. شما می توانید به وارث امپراطوری کمک کنید یا اینکه با انگیزه های شخصی خود پیش روی کنید. شما در این بازی واقعا نقش آفرینی می کنید چیزی که خیلی از بازی های RPG اخیر از آن غافل شده اند. این بازی برعکس تمام بازی های MMORPG است که کاراکتر ها مثل علف در آنها سبز می شوند و گیمر های دیگر آنها را ساخته اند و بازی را از آن انباشته کرده اند یا مثلا بازی های خطی ژاپنی که در آنها شما بیشتر ناظر هستید تا عامل.
    گرافیک بازی از نظر تکنیکی و طراحی متحیر کننده است. نورهای پویا و کوه های طبیعی به راحتی دنیای آن را به دنیای بسیار زیبا تبدیل کرده است و حتی در چیز های دیگر هم این قدرت فوق العاده گرافیکی به چشم می خورد. درخشش طلایی و گیج کننده ی خورشید در هنگام غروب و ترسی که از راه رفتن آهسته در محل زندگی موجودات مخوف به گیمر دست می دهد، رقص سایه ها در نور لرزان مشعل و ... همه و همه گواه قدرت گرافیکی این بازی است.
    متاسفانه، همه ی این تکنولوژی پیش رفته احتیاج به سیستم قدرتمندی دارد. به سیستم های ضعیف اصـــــــلا فکر نکنید. این سیستم ها ممکن است که بازی را اجرا کنند اما نمی توانید آنرا به راحتی بازی کنیدو از بازی لذت ببرید. حتی به عنوان مثال با سیستم نسبتا قوی (AMD Athlon 3200+, 1GB Ram, Geforce 6800) هم من برای اینکه به فریم ریت خوبی برسم مجبور شدم رزولوشن را پایین بیاورم و تعدادی از جلوه های گرافیکی را خاموش کنم.
    خب از بحث گرافیک خارج می شویم و به هوش مصنوعی می پردازیم. شخصیت های بازی بر اساس زندگی متداول ما و نیازهای اولیه کارهای خود را انجام می دهند و با ملاحظه ی این وضعیت شما احساس بهتری از زنده بودن را در بازی تجربه می کنید.
    اگر چه هوش مصنوعی بازی به باور پذیرتر شدن آن کمک شایانی می کند اما همیشه این وجه از بازی خوب به نظر نمی رسد. برای مثال شما می توانید به خانه ی دیگران وارد شوید و برای گفت و گو آنها را بیدار کنید و البته وقتی آنها بیدار می شوند طوری رفتار می کنند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده. یکبار من مقدار خیلی زیادی غذا از خانه ی یک نفر دزدیدم و دیدم که آنها برای پیدا کردن غذا به تکاپو و تقلی افتاده اند! وضعیت زنده بازی، من را برای محافظت دنیای آنها از Oblivion بیشتر تحریک کرد. البته بعضی وقتها هم شخصیت های بازی نسبت به رفتار ما به بن بست بر می خورند و آن طور که باید برخورد مناسبو طبیعی صورت نمی گیرد. نگهبانان ناگهان ظاهر می شوند بدون اینکه کسی آنها را خبر کرده باشد، شاید البته موضوع از آنجا آب بخورد که یکی از آنها شما را هنگام باز کردن قفل در دیده است. هر چند شخصیت های بازی دوست داشتنی هستند اما آنها برای حفظ جان خود تلاش چندانی نمی کنند.
    مسئله دیگر این است که در تمام این دنیای به اصطلاح زنده شما حتی یک دستشویی هم نمی توانید پیدا کنید!
    در Oblivion محیط اغلب آنطور که شما از کار خود انتظار دارید عکس العمل نشان می دهد. اگر شما احساس خوبی نداشته باشید شخصیت های بازی از وضعیت بیماری شما سوال می کنند و یا شخصیت های بازی شما مانند یک قهرمان با شما برخورد می کنند اگر فقط یک بار آنها را از خطر دروازه های Oblivion و نابودی دنیا نجات داده باشید. در بعضی موقعیت ها شخصیت ها از شما و شمشیرتان می ترسند و یا اگر از آنها دزدی کنید آنها نگهبانان را برای دستگیری شما فرا می خوانند. نکته دیگر اینکه واقع گرایانه بودن و باور پذیر بودن همیشه جالب نخواهند بود. شما آزادید که هر کاری را انجام دهید اما آیا تا به حال سعی کرده اید در منطقه ی حفاظتی یکی از نگهبان ها وقتی مستقیم دارد به شما نگاه می کند جیب او را بزنید؟
    البته نظر به اینکه همه ی این مشکلات در این بازی وجود دارد اما به طور شگفت آوری شما نمی توانید مشکلات بیشتری در بازی پیدا کنید.




    کنترل بازی هم بیشتر به نظر می آید که برای XBOX360 طراحی شده تا برای سیستم های PC و واقعا چرا تنظیمات کنترل به آن راحتی و خوبی که باید طراحی نشده؟ یا مثلا چرا من نمی توانم هر کلیدی را که می خواهم برای اینونتوری خود قرار دهم؟ یا مثلا چرا نقشه را نمی توانم به صورت تمام صفحه در آورم؟
    در بعضی مواقع هم باگ هایی در بازی رخ می دهد و ذکر این نکته هم لازم است که بازی با کارت های گرافیکی سری FX مشکل دارد، یا در بعضی مواقع کرش می کند و به محیط Desktop بر میگردد. در مورد انیمیشن ها هم ترجیحا صحبت نمی کنم و کشف بقیه مشکلات را به عهده شما میگذارم... موارد موجود در Oblivion از تمام بازی های RPG قبلی بهتر است و ساخت بازی به بهترین وجه صورت گرفته است کیفیت داستان و عکس العمل های شخصیت ها.
    از مبارزات نفس گیر تا پیدا کردن جزییات ریز در بازی. باز کردن قفل ها، سیستم کیمیاگری و عاقبت ساخت جادوهای شخصی و آموزش تمام رنگی بازی با فایل PDF، تمام کتاب های بازی را شما می توانید بخوانید و در نهایت همه ی این چیز ها با هم آمیخته شده اند تا Oblivion را برای مدت های مدید به یکی از بهترین و ماندنی ترین و طولانی ترین بازی ها تبدیل کند.
    البته نداشتن بخش مولتی پلیر برای بازی ای به این بزرگی کمی ناراحت کننده است.

    و در نهایت عظمت Oblivion
    با تمام نظرات فوق برای من خیلی سخت است که خودم را در مقابل Oblivion کنترل کنم و واقعا سخت است که بازی RPG را در حد و اندازه Oblivion بتوانیم پیدا کنیم.
    خالقان Bethesda دنیای بی نظیر و بسیار زیبایی را خلق کرده اند و دنیایی باورنکردنی را برای لذت بردن از اوقات بیکاری برای شما فراهم کرده اند پس مطمئن باشید که بعد از خرید بازی مدت ها احتیاجی به بازی های دیگر ندارید
    [SIGPIC][/SIGPIC]

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/