در این مقاله در نظر داریم به این مساله بپردازیم که " چرا هنگامی که صحبت می کنیم ، استاد همه اشتباهات ما را تصحیح نمی کند؟" در ادامه به کلیه دلایل این مساله پرداخته شده است. 1) زمان محدود کلاس :
اگر مدت زمان کلاس را 60 دقیقه فرض کنیم و استاد 30 دقیقه آن را صرف تصحیح اشتباهات دانش آموزان کند، فقط 30 دقیق زمان برای صحبت کردن ، خواندن ، گوش دادن ، نوشتن ، تصحیح تکالیف ، تعیین کردن تکلیف و... باقی خواد ماند.

2) بی دقتی :
بعضی از اشتباهات ناشی از خستگی ، فکرهای پراکنده و تمرکز بر روی زبان دیگر است. در این صورت شما از اشتباه خود مطلع هستید و تذکر این اشتباه توسط استاد نمی تواند مفید باشد.
3) ارتباط :
ممکن است اشتباه شما مربوط به سطحی از زبان که شما در ان قرار دارید نباشد و یا موضوع مناسبی برای مطرح کردن در کلاس نباشد.
4)عدم تمرکز :
اگر استاد بخواهد تمامی اشتباهات گرامری شما را که ممکن است به درس نیز مرتبط نباشد ، تصحیح کند، شما نمی توانید بر مهم ترین آن ها تمرکز کنید.

5) تسلط :
اگر هربار که اشتباه می کنید، استاد اشتباه شما را تصحیح کند ، شما همیشه به اشتباهات فکر خواهید کرد و این باعث کاهش سرعت صحبت کردن شما می گردد. صحبت کردن و تصحیح کردن خود به طور مداوم باعث می شود که نتوانید به مراحل بعدی دست یابید و مردم هنگام گوش دادن به شما احساس بی حوصلگی می کنند.همچنین این کار باعث می شود که سرعت خواندن و نوشتن شما کاهش پیدا کند و گوش کردن به افرادی که با سرعت نرمال صحبت می کنند را برای شما سخت تر می کند.

6)توسعه زبان شما :
اگر استاد تمامی اشتباهات شما را تصحیح کند ، شما سعی خواهید کرد که فقط از زبان ساده استفاده کنید تا کمتر اشتباه کنید. در حالی که برای پیشرفت به مراحل بعدی یادگیری لازم است با پشتکار از زبان استفاده کنید و سعی کنید که هر کلمه جدید یا نکته گرامری که تازه یادگرفته اید را در هر جایی که امکان دارد به کار ببرید.

7) سبک یادگیری طبیعی :
بسیاری از افراد به این نکته توجه ندارند که بچه ها زبان مادری شان را بدون تصحیح کردن می آموزند. یکی از مراحلی که ان ها هنگام یادگیری زبان به طور طبیعی وارد آن می شوند این است که از نکات گرامری که به تازگی آموخته اند به طور فراوان استفاده می کنند. این کار به مدت چند هفته یا چند ماه ادامه می یابد تا این زبان را به طور کامل فراگیرند.
اغلب استادان و محققان معتقدند که افرادی که در حال یادگیری زبان دوم هستند باید برای یادگیری گرامرهای جدید به همین مرحله وارد شوند و این تصحیح شدن بیش از حد در آن زمان نه تنها کمکی به درست صحبت کردن زبان اموز نمی کند ، بلکه باعث سردرگمی و کاهش سرعت پیشرفت آن ها می گردد.

8) ثبت اشتباهات برای تصحیح در آینده :
ممکن است معلم شما اشتباهات را بر روی کاغذ و یا در ذهن خودش ثبت کند تا عمل تصحیح اشتباهات را زمانی انجام دهد که شما بتوانید به خوبی بر روی آن ها تمرکز کنید یا اینکه مهم ترین آن ها را انتخاب کند و در درس های آینده به آن ها بپردازد.

9) معرفی درس های جدید به جای تصحیح اشتباهات درس های قبلی :
اگر معلم شما زمان زیادی را صرف تصحیح اشتباهات شما پیرامون یک نکته یاده گرامری کند ، نمی تواند به نکات گرامری بعدی بپردازد و این کار باعث می شود که شما از یادگیری و دستیابی به مراحل بالاتر بازمانید.
اغلب استادان و محققان براین باورند که دستیابی به سطحی که در ان هیچ اشتباهی نداشته باشید ، زمان بر است. بنابراین بهتر است به جای این که به طور مکرر اشتباهات خود را تصحیح کنید ، برای مدتی به نکات دیگر بپردازید و سپس برگردید و مرور کنید.

10) افزایش اعتماد به نفس :
یکی از مهم ترین چیزهایی که برای صحبت کردن با تسلط و حفظ انگیزه خود به ان نیاز دارید ، این است که به توانایی خود برای برقراری ارتباط اطمینان داشته باشید. اگر معلم تمام مدت شما را تصحیح کند ، شما به راحتی از صحبت کردن عصبی می شوید.

11) عکس العمل های منفی :
با اینکه می دانید نیاز به تصحیح دارید ، ممکن است زمانی که معلم اشتباهات شما را تذکر میدهد شما ناامید و یا حتی عصبانی شوید. در این صورت استاد شما از تذکر اشتباهات شما عصبانی خواهد شد و فکر می کند که احتیاج به تصحیح بیشتر ندارید.
اگر راه را برای تذکر اشتباهات باز بگذارید و به خاطر داشته باشید که معلم نمی خواهد از انگلیسی شما ایرادی بگیرد ، در این صورت بیشتر به تصحیح اشتباهات شما خواهد پرداخت.