سوزوکی GSX 1300R Hayabusa یکی از سریعترین موتورسیکلت های تولید انبوه جهان است که عملکردی بسیار باورنکردنی دارد. سیستم انژکتور الکترونیکی آن بسیار دقیق بوده و نسبت به تغییر دریچه گاز بسیار سریع عمل می کند و در کنار Ram Air خاص سوزوکی ( SRAD ) و شارژ هوای کارآمد و Airbox حجیم این موتورسیکلت، قدرتی مضاعف به پیشرانه این موتورسیکلت بخشیده است.
انجین 4 سیلندر آن با 1299cc حجم و 16 سوپاپ، به یک تراتل بادی 46 میلی متری مجهز است. در این موتور آب-خنک، برای خنک سازی پیستون ها نیز از سیستم Oil-jet استفاده می شود. گیربکس آن 6 دنده بوده و کلاچ آن دارای ویژگی Back-Totque Limiter است که تعویض دنده به دنده سنگین تر را سهولت می بخشد. سیستم اگزوز آن 4 به 2 و از جنس استیل بوده و منبع اگزوز آن نیز برای داشتن وزن کمتر از جنس آلومینیوم ساخته شده است. برای داشتن جرقه قوی تر و نیز کاهش وزن سیستم، بر روی هر شمع یک کویل مجزا قرار گرفته است.
در طراحی فلاپ های این موتور سیکلت، قطعات از نظر آیرودینامیکی طوری طراحی شده اند که میزان نیروی Drag و نیز مقدار توربولانس به حداقل برسد. در قسمت جلو نیز دو چراغ وجود دارد که بصورت عمودی بر روی هم قرار گرفته اند و چراغ های راهنما در زیر یک لنز بی رنگ تعبیه شده اند.
تعلیق عقب آن بصورت Link-type و دارای کمک گازی-روغنی بوده و می توان آنرا در 22 حالت مختلف از نظر ضریب دمپینگ تنظیم نمود. تعلیق جلوی آن نیز تلسکوپی بوده و قابلیت تنظیم 13 گانه ضریب دمپینگ کمک را دارد.
ترمز جلوی آن در جلو دارای دیسک 320mm به رنگ طلایی همراه با کالیپری با 6 پیستون می باشد و در عقب نیز مجهزبه دیسک با 240 میلی متری همراه با کالیپری با 2 پیستون مجهز شده است.
رینگ های آلومینیومی این موتور سیکلت در جلو با تایر هایی با سایز 120/70-ZR-17 و در عقب تایرهایی با سایز 190/50-ZR-17 پوشانده شده اند
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)