وی همچنین ادامه می دهد وقتی یک زن در سن چهل سالگی اشتغال تمام وقت دارد دیگر فرصت نمی کند که شیوه پوشش خود را انتخاب کند ، لذا به انتخاب های دختران خود اعتماد می کنند ، اما این تقلید فقط در نوع پوشش نیست ، بلکه زنان در سن چهل سالگی هویت خود را نیز از دختران خود کسب می کنند . این در حالی است که دختران نیز از اینکه مادران شبیه آنان باشند زیاد خوشحال نیستند .
عموما تصور بر این است که دختران شیوه پوشش مادران خود را تقلید می کنند ، این در حالی است که نتایج تحقیقاتی که اخیرا در آمریکا انجام شده ، نشان می دهد که این مادران هستند که از شیوه پوشش دختران خود را تقلید می کنند .

به گزارش تابناک ، ایندپندنت گزارش داده است که نتیجه پژوهشی که بر روی 343 مادر و دختر با سن های 44 و 16 سال انجام شده نشان داده است که مادران عموما نگاه دختران خود را در باره نوع پوشش و حتی مسائل دیگر به راحتی می پذیرند . این در حالی است که دختران به ندرت نظرات مادران خود را در این زمینه می پذیرند .

نتیجه این پژوهش که در نشریه رفتار مصرف کننده ها منتشر شده است در واقع تایید کننده نظریه اجتماعی شدن وارونه یا معکوس است . دکتر آیالا رویو در این باره گفته است که من در انگلستان هم مشاهده کرده ام که زنان و مادران نیز همین کار را انجام می دهند و مادران هنگام بیرون رفتن به نگاه های دختران نوجوان خود اعتماد می کنند و به آن توجه می کنند .

وی همچنین ادامه می دهد وقتی یک زن در سن چهل سالگی اشتغال تمام وقت دارد دیگر فرصت نمی کند که شیوه پوشش خود را انتخاب کند ، لذا به انتخاب های دختران خود اعتماد می کنند ، اما این تقلید فقط در نوع پوشش نیست ، بلکه زنان در سن چهل سالگی هویت خود را نیز از دختران خود کسب می کنند . این در حالی است که دختران نیز از اینکه مادران شبیه آنان باشند زیاد خوشحال نیستند .

انتشار این خبر در حالی است که اجتماعی شدن معکوس فرایندی است که نه تنها در اروپا و دیگر کشور ها بلکه در کشوری همچون ایران نیز به تدریج این فرایند در حال غلبه پیدا کردن در زندگی شهروندان ایرانی است ، به گونه ای که به دلیل سلطه تکنولوژیک و همچنین سرعت ارتباطات مادران ایرانی هم نگاه شان را در اختیار نگاه دخترانشان قرار داده اند و همانگونه که این پژوهش نشان داده است این تاثیر فقط در شیوه پوشش نیست ، بلکه هویت زنان میانسال ایرانی به شدت تحت تاثیر دختران جوانان و نوجوان قرار گرفته است به گونه ای که زنان ایرانی نیز در این سن به شدت دنبال این هستند که هویت خود را از دختران جوان خود گرفته اند.