بانکی در روسیه آزمایش نخستین نمونه عابربانکی را که مجهز به دستگاه دروغ‌سنج است و می‌تواند آنچه را که در ذهن کاربر می‌گذرد درک کند، آغاز کرد.

بیشترین کار سیستم دروغ‌سنج این عابربانک زمانی صورت می‌گیرد که شهروندی برای افتتاح حساب یا درخواست وام اقدام کند.

به‌عنوان مثال پس از اسکن سه‌بعدی صورت فردی که قصد گرفتن وام را دارد، سیستم صوتی عابربانک سؤالاتی از قبیل «آیا شما شاغل هستید؟» و «آیا درحال حاضر وام‌های دیگری نیز دارید؟» را از مشتری می‌پرسد و پاسخ‌ها را به وسیله یک نرم‌افزار تجزیه صدا ارزیابی می‌کند.


این برنامه می‌تواند از روی صدای افراد، اضطراب و حالت‌های عصبی آنها را تشخیص دهد و متوجه راست یا دروغ‌بودن پاسخ‌ها شود.