شركت گوگل در پی ارائه روش های جدید و سریع تری برای جستجو در این وب سایت است كه كاربران از طریق صبحت و یا قراردادن یك تصویر در ستون جستجو می توانند با سرعت بیشتر و بدون اینكه حتی لازم باشد عنوان آن را تایپ كنند، مطالب مورد نظر خود را جستجو كنند.
به گزارش مشرق به نقل از عصر ایران، علاوه بر این وب سایت جستجو گر گوگل ظرف دو تا پنج ثانیه وب سایتی را كه حدس می زند هر كاربری در جستجوی آن است پیش بینی كرده و در اختیار وی قرار می دهد.
به نوشته روزنامه « نیویورك تایمز» مقامات شركت گوگل در بیانیه ای كه به این مناسبت منتشر شده می گویند:« جستجو، فعالیت اصلی وب سایت گوگل است و سرمایه گذاری و بهبود این نوع خدمات برای كاربران ادامه خواهد یافت.»
شركت گوگل در گذشته امكان جستجو از طریق دادن عناوین به صورت صوتی به تلفن های موبایل را ارائه كرده بود. این شركت اكنون همین امكان را برای كاربرانی فراهم كرده است كه از ابزار مرورگر «كروم» در كامپیوترهای خود استفاده می كنند.
در رونمایی این ابزار جدید مسئولان گوگل با نمایش كارایی آن نشان دادند كه تشخیص كلمات، حتی در مواردی كه شباهت های فراوانی در نحوه بیان وجود دارد، به خوبی صورت می گیرد. ..
روش جدید دیگر برای سرعت بخشیدن به جستجو برای كاربرانی كه از مرورگر « كروم » استفاده می كنند قرار دادن یك تصویر در ستون جستجو است. به عنوان مثال برای یافتن نام یك شهر یا كشور و یا اطلاعاتی در مورد آنها، می توان با قرار دادن یك تصویر ، عكس و یا پرچم درستون جستجو اطلاعات لازم را بدست آورد. ..
روزنامه « نیویورك تایمز» یادآوری می كند كه روش دیگری كه گوگل برای سرعت دادن به جستجوی كاربران ارائه داده است، پیش بینی در مورد احتمالات جستجوی هر كاربر جداگانه است.
به این ترتیب كه گوگل از پیش مواردی از این وب سایت ها را در صف انتظار قرار می دهد و به محض اینكه هر كاربری جستجویی را آغاز می كند گوگل ظرف مدت كوتاهی بین دو تا پنج ثانیه، وب سایت مورد نظر وی را می یابد.
این بخش از ابزارهای جستجو گر پر سرعت گوگل از هفته جاری در نسخه « بتا » از مرورگر « كروم» قابل دریافت خواهد شد.
در عین حال مختصات فنی این ابزار در اختیار بازار محصولات كامپیوتری قرار داده شده و سایر مرورگرها نیز می توانند آن را در نسخه های جدید خود ادغام كنند.
روزنامه « نیویورك تایمز» در پایان می نویسد كه خدمات جستجو گر برای تلفن های موبایل در ماههای اخیر به سرعت در حال گسترش بوده و بسیاری از كاربران در ساعات ناهار، شب ها و روزهای آخر هفته كه به كامپیوتر خود دسترسی ندارد ، از این خدمات استفاده می كنند.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)