صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 19

موضوع: فضاپیمای روسی â«سایوز â» به فضا پرتاپ شد

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض فضاپیمای روسی â«سایوز â» به فضا پرتاپ شد

    فضاپیمای روسی «سایوز » به فضا پرتاپ شد
    ckp64oat2k1ivir10iu

    ناو کیهانی «سایوز تی.ام.آ – ۲۱» که قرار است روز پنجم آوریل (۱۶ فروردین ماه) پرواز خود را به سوی ایستگاه فضایی بین المللی آغاز کند، با ترتیبات و مراسمی خاص به محل پرتاب حمل و بر روی سکو قرار گرفت. ترتیباتی که با همه ظرافت‌ها و دقت‌های فنی و تکنیکی دور از خرافات نیست!

    این صد و نهمین پرواز ناو فضایی سایوز است که نخستین ماموریت سرنشین‌دار خود را در سال ۱۹۶۷ انجام داد. این فضاپیما سه کیهان نورد به نام های آندری باریسنکو و الکساندر ساماکوتایف از روسیه و رونالد گاران از آمریکا را با خود به فضا خواهد برد.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  2. #2
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    hyyye5civ50ikb448sjw

    پاول وینوگرادوف، کیهان نورد با سابقه روسیه که در کنار آماده شدن برای پروازی در سال ۲۰۱۳، کار آموزش فضانوردان را نیز برعهده دارد و اینک در بایکونور به سر می برد ضمن گفت‌وگوی تلفنی اختصاصی با خبرنگار ایسنا اظهار داشت: پرتاب «سایوز تی.ام.آ – ۲۱» به فاصله چند روز تا پنجاهمین سالگرد نخستین سفر انسان به فضا توسط یوری گاگارین صورت می گیرد. فضانوردان این ناو برنامه بسیار فشرده ای را در پیش رو دارند که در آن جدای از راهپیمایی و عملیات خارج از ایستگاه فضایی بین المللی، بیش از ۴۰ آزمایش مختلف گنجانده شده است. دو کیهان نورد روس همچنین طی پرواز خود با فضانوردان دیگر ملل از جمله آمریکا و ژاپن، برنامه های مشترکی را انجام خواهند داد.

    وینوگرادوف درباره پرواز بعدی خود اظهار داشت: به امید خدا، قرار است در سال ۲۰۱۳ به همراه الکساندر میسورکین و کرستوفر کاسدی با ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ – ۸ ام سفری شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی داشته باشم.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  3. #3
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    سکه های شانس در ریل حمل موشک

    سیروس برزو، کارشناس و تحلیلگر فضایی مقیم روسیه هم در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: حمل ناو سایوز به سکوی پرتاب با آداب و تشریفاتی ویژه انجام می شود. در ساعت ۵ صبح به وقت مسکو ( ساعت ۷ بامداد به وقت محلی) موشک حامل ناو سایوز از سالن مونتاژ بیرون آمده و به طرف سکوی پرتاب حمل می‌شود. قبل از حرکت قطار، کارمندان و مهمانان، سکه هایی را بر روی ریل قطار می گذارند و معتقدند که صاف شدن آنها، ناهمواری های راه را برطرف می کند و برای موشک خوش شانسی می آورد!

    اعتقاد بر این است که کیهان نوردان در زمان حرکت موشک به طرف سکوی پرتاب و استقرار آن، نباید آنرا تعقیب کنند و گرنه بد شانسی نصیبشان می شود به همین دلیل اجازه نمی دهند هیچ یک از آنها در این زمان، به محل حمل نزدیک شود!

    تحت هیچ شرایطی اجازه داده نمی شود موشکی در روز ۲۴ اکتبر پرتاب شود زیرا دو حادثه بسیار وحشتناک در این روز اتفاق افتاده است.

    در ۲۴ اکتبر ۱۹۶۰ در حالی که گروهی از کارشناسان موشکی شوروی مشغول رفع عیب یک موشک بودند تا آنرا پرتاب کنند، موشک آتش گرفت و بر اثر انفجار و آتش‌سوزی مخزن آن ۷۴ نفر به قتل رسیدند و تعداد زیادی مجروح شدند.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  4. #4
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    5u1wna35455dwxcs7ptv

    سه سال بعد در ۲۴ اکتبر ۱۹۶۳ بار دیگر یک موشک منفجر و منجر به قتل جمعی از مهندسان و کارگرانی شد که در اطراف سکوی پرتاب مشغول به کار بودند. به همین مناسبت روز ۲۴ اکتبر را «روز سیاه» می نامند و در این روز هیچ پرتابی صورت نمی گیرد!

    در روز های قبل از پرتاب یا به قول روس ها «روز های جانبی پرواز»، کیهان نوردان به آرایشگاه می روند و سر را اصلاح می کنند.

    یکی از قوانین نانوشته آن است که هیچگاه در روزهای قبل از پرواز برای هیچ کاری از کلمه «آخر» یا «آخرین» استفاده نشود مثلا نگویند «آخرین شام» یا «آخرین روز»، «آخرین پرواز سال» بلکه به جای آن، واژه «مجاور» یا «کناری» به کار می برند. این عقیده ریشه ای بسیار کهن دارد و بر می گردد به نیروی دریایی دوره تزار. آنها به کار بردن این کلمه را «بدشگون» می دانستند.
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  5. #5
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    آشنایی با کیهان نوردان «سایوز تی.ام.آ – ۲۱»

    آندری ایوانویچ باریسنکو


    متولد ۱۷ آوریل ۱۹۶۴ در لنینگراد ( سن پترزبورگ فعلی) است. در سال ۱۹۸۱ وارد انستیتوی مکانیک نظامی لنینگراد شد و در سال ۱۹۸۷ با درجه مهندسی فارغ التحصیل شد.

    wk0ia2axa1oni66eoc
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  6. #6
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    بین سال های ۱۹۸۷-۱۹۸۹ او به عنوان کارمند غیرنظامی در نیروی دریایی روسیه کار می کرد.

    از سال ۱۹۸۹ در موسسه تولیدات صنایع فضایی انرگیا در گروه اصلی پردازنده کنترل عملیات مجتمع مداری میر مشغول به کار شد.

    وی از سال ۱۹۹۹ به عنوان مدیر تغییرات مربوط سامانه های هدایت پرواز از مجتمع مداری میر به برنامه ایستگاه فضایی بین المللی شرکت داشت.

    باریسنکو در ۲۹ مه ۲۰۰۳ از طرف کمیته انتخاب فضانوردان به عنوان داوطلب سفر به فضا انتخاب شد و از ۱۶ ژوئن ۲۰۰۳ شروع به آموزش عمومی کرد که در ۲۷ ژوئن ۲۰۰۵ با نمرات عالی آن رابه پایان رساند.

    c7cv28w4ty8k14m755d7
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  7. #7
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    در تاریخ ۵ ژوئیه سال ۲۰۰۵ کمیته انتخاب فضانوردان، او را رسما به عنوان کیهان نورد واجد شرایط سفر به فضا پذیرفت.

    وی چند بار به عنوان عضو علی البدل در گروه های اعزامی شرکت داشت تا سرانجام به سمت مهندس پرواز در خدمه اعزامی شماره ۲۷ ایستگاه فضایی بین المللی انتخاب شد و آموزش ویژه برای این پرواز را به همراه الکساندر ساماکوتایف و رونالد گاران آغاز کرد.

    rf44llekyfzfj06mxqy7
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  8. #8
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    الکساندر میخاییلویچ ساماکوتایف

    در ۱۳ مارس۱۹۷۰ در پنزا به دنیا آمد در سال ۱۹۹۲ از دانشکده عالی خلبان نظامی چرنیگوف فارغ التحصیل شد. بین سال های ۱۹۹۸-۲۰۰۰ در آکادمی نظامی هوایی گاگارین ادامه تحصیل داد.

    wui43604ocbkzt1r18oj
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  9. #9
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    از ۱۹۹۲تا ۱۹۹۸ در منطقه شرق دور، رهبر یک اسکادران نیروی هوایی روسیه بود. وی در زمان ورود به جرگه فضانوردان در سال ۲۰۰۳ بیش از ۲۵ جهش با چتر نجات و ۵۶۰ ساعت با انواع وسایل پرنده از جمله هواپیما سوخو – ۲۴ام را در پرونده داشت.

    ساماکوتایف از۱۶ ژوئن۲۰۰۳ به آموزش عمومی پرداخت که در ۲۷ ژوئن ۲۰۰۵ با نمرات بسیار خوب به پایان رسید و ۵ ژوئیه سال ۲۰۰۵، کمیته گزینش، او را رسما به عنوان فضانورد واجد شرایط تایید کرد.

    dlrk3hys0ugf1mhqwi5e
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


  10. #10
    عضو سایت
    گاه برای ساختن باید ویران کرد، گاه برای داشتن باید گذشت ، و گاه در اوج تمنا باید نخواست!
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    یک خانه
    نوشته ها
    25,040
    تشکر تشکر کرده 
    3,527
    تشکر تشکر شده 
    5,275
    تشکر شده در
    3,184 پست
    حالت من : Akhmoo
    قدرت امتیاز دهی
    4452
    Array

    پیش فرض

    او چند بار با سمت جانشین ، در گروه فضانوردان اعزامی به ایستگاه فضایی بین المللی شرکت داشت و سرانجام به همراه با آندره باریسنکو و فضانورد ناسا رونالد گاران برای پرواز با سایوز تی.ام.آ – ۲۱ انتخاب شد.

    رونالد جان گاران

    وی در ۳۰ اکتبر ۱۹۶۱ در یونکرس از نیویورک آمریکا به دنیا آمد. در سال ۱۹۸۲ مدرک کارشناسی اقتصاد و تولید از کالج سانی در واناونتا، در سال ۱۹۹۴ کارشناسی ارشد هوانوردی از دانشگاه آریزونا و سرانجام در سال ۱۹۹۶ درجه مهندسی هوافضا خود را از دانشگاه فلوریدا گرفت.

    او بین سال های ۱۹۸۴ ۱۹۸۵ به ارتقاء درجه علمی خود در نیروی هوایی دانشکده لاکلند در پایگاه نیروی هوایی در تگزاس دانشکده گران در پایگاه نیروی هوایی ونس پرداخت.

    5x13t0qd97xmhj0lmnd0
    [دل خوش از آنیم که حج میرویم؟ ..]
    غافل از آنیم که کج میرویم



    [SIGPIC][/SIGPIC]


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/