نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مشخصات فني زانتيا

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    توقیف شده
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    99
    تشکر تشکر کرده 
    65
    تشکر تشکر شده 
    66
    تشکر شده در
    36 پست
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    مشخصات فني زانتيا

    خوب شايد فکر کنيد که اين خودرو فقط قابليت بالا و پايين رفتن به صورت دستی و بوسيله دکمه مربوطه را دارد، اما چنين نيست ، اين خودرو برای حفظ تعادل، قابليت بالا و پايين بردن اتاق خودرو بر روی هر يک از چرخها به وسيله کمک فنرهای هيدروليکی را در مواجه با موارد زير، داراست.

    ۱-در سر پيچها از خم شدن شاسی به سمت خارج پيچ و سر خوردن چرخها جلوگيری می کند.

    ۲- جلوگيری از تکانهای شديد در دست اندازها.

    ۳-جلوگيری از پايين رفتن سطح خودرو در هنگام افزايش وزن (بار-مسافر).

    ۴-جلوگيری از پايين رفتن بيش از حد جلوی خودرو در هنگام ترمزهای شديد.

    ۵-جلوگيری از بر هم خوردن تعادل در هنگام ترکيدن لاستيک.

    همچنين به وسيله دستی و با دکمه کنار ترمز دستی نيز قابليت پايين و بالا بردن خودرو برای قراردادن آن در ۴ حالت مختلف، ميسر است، که از اين حالتها برای مقاصد مختلفی استفاده می شود که ۲ حالت آن برای انجام سرويسهای خودرو، يکی برای رانندگی عادی و ديگری برای رانندگی در جاده های نامناسب و پردست انداز با سرعت پايين در نظر گرفته شده.

    اين سيستم شامل چندين سنسور برای تشخيص وضعيت خودرو می باشد که دائما در حال ارسال اطلاعات وضعيت تعادلی خودرو به ECU (كامپيوتر مركزي)می باشند، همچنين يك پمپ و يك مخزن و لوله های اتصال كه حاوی روغن هيدروليك می باشند را شامل می شود و كمكها نيز با هيدروليك كار می كنند.سنسورها وضعيت را به ECU ارسال كرده ،ECU برای تنظيم تعادل، بسته به قرار گرفتن در پيچ يا مواجهه با دست انداز يا موارد ديگر برای متعادل كردن خودرو، بوسيله پمپ، فشار هيدروليك را در سمتهايی كه لازم است بالا می برد و اگر لازم باشد در سمتهای ديگر پايين می آورد و بدين ترتيب سمتی كه فشار هيدروليك بيشتری بر آن وارد شده،بالا میرود و سمتی كه فشارهيدروليك آن كم شود پايين می آيد و ميله تعادل (Anti Roll Bar) در حالت تعادل قرار می گيرد،تمامی اين مراحل در ۱۰ ميلی ثانيه انجام می شود.
    اين سيستم پيشرفته فقط توسط چند خودروساز بزرگ استفاده می شود،از آن جمله می توان به كمپانی های بنز، BMW، جاگوار، كاديلاك، لندروور، پژو و سيتروئن اشاره كرد، و هر يك نيز نام خاص خود را بر اين سيستم نهاده اند، مثلا بنز آنرا ABC يا Active Body Control می نامد ،BMW آنرا Dynamic Drive و سيتروئن Hydractive می نامند، اما در كل اين سيستم را Active Suspension (تعليق فعال) يا Active Roll Control System (سيستم كنترل چرخش فعال)می نامند.

    لازم به ذكر است كه مثلا در خودروهای BMW اين سيستم فقط در سری هاي8،7 وZ8 استفاده شده و هر ۳ آنها خودروهای لوكس و گرانقيمتی هستند كه اين امر نشاندهنده تكنولوژی بالای خودروی زانتيا است كه با وجود اينكه توليد سال ۹۸ فرانسه است با اين حال، بدليل داشتن سيستم ذكرشده، همچنين ترمز ABS و كيسه هوا ، ايمن ترين خودروی موجود در كشور است ،و از لحاظ قيمت نيز در مقايسه با ديگر خودروهای موجود در ايران كاملا با صرفه است.

  2. کاربر مقابل از hell boy عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/