نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بازگشت به ریشه ها، آغازی نو برای مورتال کمبت | Mortal Kombat Preview

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    بازیهای کامپیوتری
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    love city
    نوشته ها
    894
    تشکر تشکر کرده 
    3,517
    تشکر تشکر شده 
    1,373
    تشکر شده در
    627 پست
    قدرت امتیاز دهی
    946
    Array

    بازگشت به ریشه ها، آغازی نو برای مورتال کمبت | Mortal Kombat Preview


    MortalKombat

    سازنده :
    NetherRealm Studios

    ناشر :
    Warner Bros.

    توزیع کننده :
    Time Warner

    طراح :
    Ed Boon

    پلتفورم :
    X360,PS3

    تاریخ عرضه :
    پاییز 2011

    سبک :
    مبارزه


    به عصر طلایی مورتال کمبت خوش آمدید . با راهنمایی گرفتن از سه عنوان اول و کلاسیک مورتال کمبت ، نسخه ی جدید دوباره با اولین عنوان های سری مورتال کمبت بیعت می کند ، اما هم چنین در مسیری درست رو به جلو حرکت می کند. سازندگان بسیار خوب به چیزی که طرفداران می خواستند گوش دادند و به زودی یکی از به یادماندنی ترین مورتال کمبت ها را عرضه می کنند.
    ما در مورد مبارزاتی بسیار خشن به همراه فاتالیتی هایی فرا تر از حد صحبت می کنیم ، در مورد شخصیت ها و مکان های کلاسیک ، و مکانیکی که حس و شباهتی بسیار به مورتال کمبت های قدیمی دارد ، اما با این تفاوت که بسیار متنوع تر و به مقدار کمتری محدود است .
    هم چنین ما در مورد برداشتی جدید از داستان نیز صحبت می کنیم . Ed Boon طراح عنوان مورتال کمبت درباره ی داستان بازی چنین می گوید : " مورتال کمبت دارای چنین جدول زمانی ای است – 18 سال ساخت بازی ، و ما واقعا نمی خواستیم داستان بازی را ادامه دهیم ، مانند فصل 17 از کل داستان بازی. پس ما کاری شبیه به Back to Future انجام دادیم. "
    بون در مورد داستان بازی چنین می گوید :
    " داستان بازی از جایی آغاز می شود که ریدن در حال کشته شدن توسط شاو کان است ، و درست قبل از اینکه ضربه ی آخر وارد شود ، ریدن یک پیغام ذهنی به خود قدیمی اش می فرستد ، و در اینجا دوربین به گذشته می رود و و مورتال کمبت 1 را نشان می دهد . ریدن قدیمی بعد از این پیغامی دریافت می کند ولی نمی داند چه چیزی در حال رخ دادن است ، اما او می داند که چیزی بد اتفاق خواهد افتاد . سپس داستان مورتال کمبت 1، 2 و 3 با ریدنی آگاه بازگو می شود و جریان اتفاقات – قهرمان شدن لو کنگ ، آدم هایی که به نینجاهای فضایی تبدیل می شدند وغیره تغییر می کند ، پس ممکن است شما شخصیتی را ببینید که به یک نینجای فضایی تبدیل می شود که از قبل این چنین نبوده است و شما نسخه ی متفاوتی از جریانات را می بینید . "




    e0c98r8yb3dphserwh5p


    در حالی که بازی هنوز هم کاملا سریع است ، اما وزن و شدت هر ضربه کاملا دلنشین تر شده و در حالی که بسیاری از ضربه ها آشنا هستند – برای مثال بازی ای نیست که در آن ساب زیرو کسی را یخ نکند- اما مکانیک جدید ، سیستم کومبوی جدید و فاتالیتی های همیشه مبتکرانه ی مورتال کمبت ، باعث شده است هر مبارزه کاملا تازه باشد.
    اد بون درباره ی سیستم مبارزه می گوید : " مکانیک پایه ی مبارزات بر اساس کومبوهای مرسوم پایه ریزی شده است . ما می خواستیم به مقدار بسیار کمی از حرکات از پیش تعیین شده استفاده کنیم و می خواستیم بازیکنان خود حرکتهای A ، B و C را بگیرند و خودشان آن ها را با هم ترکیب کنند . و وقتی شما این تگ تیم را اضافه می کنید ، و کاراکترهای جدیدی نیز می آیند ، متغیر های جدیدی بوجود می آید که باید با آن کار کنید . ما فقط می خواستیم این پالت عظیم را درست کنیم و اجازه دهیم بازیکنان خود نقطه ها را وصل کنند . و این وظیفه ی ما است با هر یک از ویژگی های جدید بازی ، حرکات X-ray ، همه ی حرکات ویژه و حرکت های ویژه ی پیشرفته ، این همه چیز فقط دور متغیرهایی که بازیکنان باید با آن کار کنند ساخته شده است . "
    تامین کننده ی انرژی سیستم گیم پلی بازی توسط مقیاسی با نام ‘Super” کنترل می شود که عمل کرد بسیار زیادی در گیم پلی مورتال کمبت دارد . این یک بار سه بخشی است و حرکات مختلف از بخش های متفاوتی استفاده می کنند . برای مثال یک حرکت ویژه ی پیشرفته ، تنها از یک بخش استفاده می کند . مسلما با افزایش هر چه بیشتر این بار می توانید حرکات زیباتری اجرا کنید . برای مثال در صورت بیشتر شدن این بار، چیز سبز و لزجی که از دهان رپتایل پرتاب می شود بزرگتر می شود و یا اینکه کلاه تیغ دار کونگ لاو از حالت افقی به حالت عمودی عوض می شود و در سینه ی حریف جای می گیرد .



    52jnsbu92nakvkwbyw9j


    علاوه بر این بار Super با تگ تیم نیز رابطه ی زیادی دارد . در حالت تگ تیم شما می توانید مستقیما جای خود را با یکی دیگر از شخصیت های بازی عوض کنید و یا اینکه یکی از شخصیت های بازی را با خود همراه کنید و دو نفری به حریف حمله کنید .شما در هر لحظه می توانید از این ویژگی جالب استفاده کنید اما در هر شرایطی یک خانه از بار " سوپر " را از دست می دهید . این باعث شده است که بازیکنان نتوانند از تگ تیم سوء استفاده کنند ولی هنوز هم می شود کومبو های دیوانه کننده و بسیار سریعی را اجرا کرد .
    البته کاملا مشخص است که جواهر اصلی تاج این سیستم هنگامی که بار "ممتاز" ( Super ) کاملا پر باشد . در این صورت شما می توانید از حرکات بسیار لذت بخش X-Ray استفاده کنید ( که البته ممکن است نام این حرکت تا پایان بازی تغییر کند چرا که این اسم بیشتر جنبه ی توصیفی دارد ). با اجرا این حرکت شخصیت شما مشت ها و لگد های متوالی و ویرانگری را در حالت اسلو موشن به حریف وارد می کند و تاثیر این ضربات در حالت اشعه ی ایکس نشان داده می شوند و شما می توانید خرد شدن و شکستن استخوان ها را ببینید .
    هم چنین از دیگر استفاده های این بار می توان به تغییر جریان مبارزه اشاره کرد. درست است که بار ممتاز فقط در صورتی که شما یک حرکت ویژه اجرا کنید پر می شود اما در صورتی که به شما آسیب برسد هم این بار پر می شود . پس می توانید انقدر کتک بخورید تا بار " ممتاز " پر شود و ناگهان با یک حرکت X-Ray جواب حریف خود را بدهید .
    همه ی این امکانات باعث شده است مورتال کمبت به بازی ای سریع و نمایشی تبدیل شود که پتانسیلی بالا برای اجرای کومبوهای سریع و دیوانه وار دارد . برای مثال شخصیت سکتور این امکان را به شما می دهد که زیرفکی های تله پورتی متوالی ای اجرا کنید و حریف خود را آنقدر در آسمان نگه دارید تا بار سوپر پر شود و بتوانید یک X-Ray Move اجرا کنید .
    خوب بهتر است کمی هم گرافیک بازی استفاده کنیم . در مورتال کمبت از موتور بسیار ارتقاء یافته ی Unreal Engine 3 استفاده شده است و گیم پلی بازی در حالت 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود که واقعا عدد بسیار خوبی است . شخصیت های بازی بزرگ و بسیار پر جزئیات هستند ، انیمیشن بازی جریانی بیسار خوب دارد و صحنه های مبارزه واقعا تماشایی هستند . برای مثال مکانی که شبیه به کلوزیوم است واقعا هیجان انگیز است ، جایی که هزاران نفر از روی سکو ها مبارزان را تشویق می کنند و جسمی دیو مانند مبارزه را از روی تخت خود که از اسلکت شاخ دار بزرگی ساخته شده است تماشا می کند .



    xsgk2a2i5vjgbwdbzts6


    حقیقتا باید از تیم سازنده ی بازی برای توجه بسیار زیادی که به خرج داده اند تشکر کرد چرا که کاملا مشخص است آن ها تمام تلاش خود را می کنند که این بازی را کاملا واقع گرایانه بسازند.در مورتال کمبت نیز مانند هر بازی مبارزه ای دیگری خون بسیار زیادی وجود دارد ،اما فرق آن با بازی های دیگر در این است که این خون در دنیای واقعی دارای فیزیک است و حضور کاملا پر رنگی در بازی دارد و زمین مسابقه و سر و پای شخصیت های بازی کاملا پر از خون می شود .به این ترتیب اگر شما حتی برنده ی مبارزه باشید ، صورت و بدن شما کاملا کبود می شود و یا اینکه فک شما کاملا درب و داغان شده است. این دقتی است که سازندگان به خرج داده اند و البته همین توجه به جزئیات است که یک بازی را از دیگر عنوان ها متمایز می کند .
    یکی دیگر از کارهای واقعا زیبای سازندگان مدلینگ داخل بدن شخصیت های بازی برای حرکات اشعه ی ایکس است . نتیجه ی این کار هم بسیار خوب بوده است. مسلما شما انتظار دارید وقتی که ساب زیرو دست خود را درون سینه ی حریفش می کند و پس از یخ کردن جگرش آن را خرد می کند ، درون بدن او کاملا طبیعی به نظر برسد .
    اما چیزی که برای یک بازی فایتینگ و مخصوصا مورتال کمبت بسیار مهم است شخصیت های بازی است . توضیحی که اد بون درباره ی شخصیت های بازی می دهد این است که آن ها از مورتال کمبت 1 ، 2 و 3 انتخاب شده اند .در کل در بازی 26 شخصیت وجود دارد که افراد زیر از ابتدا قابل بازی هستند و بقیه را باید آزاد کرد : جانی کیج، کونگ لاو، میلانا، ریدن، شنگ سونگ، سابزیو، اسکورپین، نایت ولف، رپتایل و سکتور. بون برای اینکه طرفداران را غافلگیر کند فعلا از شخصیت های جدید بازی اسم نبرده است اما چیزی که مشخص است این است که چندین شخصیت جدید در بازی وجود دارد .



    h01r3c3vx78w9peddegw


    اد بون می گوید که تیم سازنده برنامه ی بسیار زیادی برای بخش آنلاین بازی دارد . او مهم ترین بخش را ساپورت بازی پس از عرضه به وسیله ی DLC ها می داند که این کانتنت های قابل دانلود به گفته ی خود او شامل شخصیت های جدید ، مکان های جدید و فاتالیتی های جدید می شود. هم چنین قرار است بازی دارای یک بخش 8 نفره ی آنلاین نیز باشد که روش آن به صورت حذفی است . هم چنین قرار است در بخش آنلاین لیدر بوردی برای ثبت رکورد های بازیکنان نظیر بیشترین کومبو و غیره وجود داشته باشد .
    و اما بخش آخر یعنی فاتالیتی ها . فاتالیتی یکی از پرطرفدار ترین و البته عظیم ترین بخش های مورتال کمبت است که در این نسخه با دستی کاملا پر به بازی بازگشته اند . فاتالیتی ها شامل دو بخش می شوند : یکی فاتالیتی هایی که به مکان مبارزه بستگی دارند مانند وقتی که به چاه پرتاب می شوید و در نهایت توسط تیغه هایی سوراخ سوراخ می شوید و دیگری نیز فاتالیتی های مستقل هر کاراکتر است . برخی از فاتالیتی ها در تریلرهای بازی نشان داده شده اند ، مانند جایی که میلانا سر نایت ولف را شکاف میدهد و از خون آن می نوشد و یا اینکه سکتور چندین موشک به طور هم زمان به کونگ لاو شلیک می کند و او را به تکه گوشت هایی بزرگ تبدیل می کند و غیره . باید بگویم همه چیز این فاتالیتی ها به قدری عالی است که شما را رسما دیوانه می کند . واقعا برخی از این حرکات غیر قابل وصف هستند .



    okcte6ydpwnm53oy361m


    به عنوان کلام آخر می خواهم بگویم مورتال کمبت جدید بی شک یکی از بهترین بازی های مبارزه ای سال 2011 می شود و شاید یکی از بهترین های این سبک در طول تاریخ . مورتال کمبت جدید با حفظ المان های دوست داشتنی و قدیمی خود و اضافه کردن ویژگی هایی جدید از این عنوان بزرگ چیزی کاملا تازه و بی نظیر ساخته است . بی صبرانه منتظر عرضه ی این بازی هستم .


    منبع: بازینما
    67301655420186181910

    	
Click here to chat with morteza6006

  2. کاربر مقابل از Assassin's Creed عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/