نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نقد وبررسی بازی Bulletstorm Playable Demo Review

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    بازیهای کامپیوتری
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    love city
    نوشته ها
    894
    تشکر تشکر کرده 
    3,517
    تشکر تشکر شده 
    1,373
    تشکر شده در
    627 پست
    قدرت امتیاز دهی
    946
    Array

    پیشنمایش بازی Bulletstorm Playable Demo Review

    lt4iqgtw7tzy6wlss7lw



    Bulletstorm Playable Demo Review



    سازنده : People Can Fly, Epic Games

    ناشر : Electronic Arts

    تولید کننده : Adrian Chmielarz ,Cliff Bleszinski ,Tanya Jessen

    انجین : Unreal Engine 3.5


    19k3o83gudbf0jdwpckp aqhd6me6n9wq62y7zkpm rb77mdvx65alhi0fxw90


    پلتفرم ها :

    y8iwyc3dgmeepughavsi ijv0s8ogrxvaaf0rleeu pae1flc463s9ecwhrxc6



    به عنوان یک جامعه گیمر همیشه مغلوب بوده ایم. همیشه کنترل فرد یا افراد مغلوب بر یک جمع را در دست می گرفتیم و با به کار گیری تکنیکها، مهارت ها و سیاست های بسیار بر اون جمع غالب میشدیم. PacMan شدیم و از 4 دشمن که کوچک ترین تماسی با آنها مساوی با باخت بود فرار کردیم، به این امید که با گرفتن یک Power Pellets برای مدتی هرچند کوتاه این ما باشیم که به دنبال آنها میکنیم. Jill، Chris و ... شدیم و یک تنه با یک ارتش زامبی مقابله کردیم، به امید اینکه یک هلیکوپتر نجات به کمکمان آمده و مارا سالم از raccoon city فراری دهد. Kratos شدیم به نبرد خدایانی رفتیم که شکستشان از شخصی مثل Kratos در افسانه ها هم جایی نداشت.
    سخت افزار ها ضعیف بودند و engine های ساخت بازی ناتوان از Render کردن تعداد زیادی کارکتر به طور همزمان که این مورد - رندر گرافیکی کارکتر ها و اجرای هوش مصنوعی بر روی آنها - خصوصا در نسل قبل یکی از بزرگ ترین مشکلات به حساب میامد. از این رو سازندگان برای جبران این ضعف و رسیدن به گیم پلی مطلوب توانایی و مقاومت دشمان را افزایش میدادند تا از بین بردن هر یک از دشمنان زمان بیشتری از بازیکن بگیرد. زمان گذشت، ورق برگشت، سخت افزار ها قویتر شد و طلسم علم برنامه نویسی شکست. امروزه سازندگان این امکان را دارند تا تعداد کارکترهای بسیار بیشتری را به طور همزمان وارد محیط کنند و از آنجا که این تعداد چالش کافی را در روند گیم پلی ایجاد میکند میتوان از مقاومت بالای دشمنان چشم پوشی کرد. این پیشرفت زمینه ساز شکل گیری اشکال جدیدی از گیم پلی در بازی های جدید شد که در نوع خود تنوع جالبی به حساب میامدند.

    امروزه در بعضی بازی های این نسل دیگر نه در نقش افراد ضعیف وارد گیم پلی میشویم و نه دشمنان قدرت مند تر و مقاوم تر از خود را بر سر راه میبینیم. Prototype را تجربه میکنیم و با وحشیانه ترین تکنیک ها و قدرت های ممکن دشمن ها، مردم عادی و وسایل نقلیه را به نابودی و ویرانی میکشانیم. با تجربه inFamous در نقش Cole با استفاده های مختلف از نیروی برق و یک لشکر قربانی به مشکل ساز ترین منبع برق شهر بدل میشویم و در Dead Ricing در مواجهه با یک ارتش زامبی و یک دنیا ازوسایل مختلف تصمیم میگیریم که با استفاده از کدام سلاح بیشترین تفریح را از کشتن زامبی ها ببریم.
    و به زودی BulletStorm در اختیار ماست؛ در BSمعضل ما کشتن دشمنان نیست، بهینه کشتن آنها با کمترین میزان مهمات هم نیست. تنها معضل ما در BS این است که چطور با استفاده از قدرتمند ترین سلاح ها، بیشترین لذت را از کشتن بیشترین تعداد از دشمنان خود ببریم. متنی که در ادامه میخوانید در نتیجه برسی نسخه Playable demo بازی و مشاهده تریلر های منتشر شده از آن است که تا حد زیادی نزدیک به تجربه نسخه نهایی میباشد.



    روز خنده ما، روز گریه دشمن!

    سلاح خود را آماده کنید، یک نقطه امن بیابید و کاور بگیرید، موقعیت دشمنان خود را بررسی و شروع به کشتن آنها بکنید. برای صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف مهمات از شلیک به حساس ترین نقطه دشمن یعنی سر او غافل نشوید. پس از پایان صحنه نبرد تنها مسیر پیش روی خود را ادامه دهید تا به صحنه نبرد بعدی برسید، احتمالا" این سیر تکراری تا آخرین لحظه بازی ادامه خواهد داشت. بله، به نظر شما این بازی بد ترین و کسل کننده ترین بازی تاریخ خواهد بود! یک بازی که نه محیط های چالش بر انگیز و غافل گیر کننده Uncharted را دارد و نه نبرد های تن به تن شگفت انگیز Batman : Arkham Asylum را داراست.

    65irbnayzip2xhm21kia

    اگر به این شکل در گیم پلی بازی پیش روی کنید و چنین نظری داشته باشید کاملا در اشتباهید. شما خود را از لذت ترکیب سلاح های بازی و تجربه 95% باقی مانده از قدرت گیم پلی محروم کرده اید. در تنها Playable demo بازی شما 3 سلاح گرم، یک سلاح سرد و دو سلاح طبیعی بیشتر ندارید که به گفته سازندگان تنها گوشه ای از گیم پلی بازی کامل میباشد. اما همین تعداد سلاح کافیست تا در گیم پلی غرق شوید، کافیست تا درک کنید چگونه امکانات یک بازی به معنی واقعی کلمه در یکدیگر ضرب میشوند. کافیست مروری کوتاه بر امکانات بازی داشته باشیم تا بتوانیم هرچند دور از تجربه واقعی بازی بخشی از گیم پلی را تصور کنیم. شما سلاح هایی را در بازی بدست میآورید که هریک از این سلاح ها چه سبک و چه سنگین در کنار شلیک های عادی یک شلیک ویژه مخصوص به خود را دارند که تاثیرات به خصوص خود را به دشمن وارد میکند. به طور مثال سلاح Screamer که در حالت عادی مثل هر سلاح دیگری شلیک میکند ولی در حالت ویژه تیری به دشمن شلیک میکند، او را به شکل یک موشک به هوا پرتاب کرده و در فاصله از سطح زمین منفجر میکند. در کنار این سلاح ها یک شلاق انرژی (Leash) در اختیار دارید که دشمن را از فاصله دور به طرف خود به نوعی پرتاب کنید که این کار باعث کند شدن حرکت دشمن و معلق ماندن او در هوا میشود که فرصت کافی برای تیر اندازی را در اختیاران میگذارد. به علاوه نگه داشتن Leash به مدت چند ثانیه دشمن های اطراف را تا فاصله زیادی به هوا پرتاب کرده و تا مدت زیادی همانجا نگه میدارد. قابلیت افسار نیز در کنترل کردن حرکات دشمنان خاصی به شما کمک میکند.

    قابلیت دیگر قابلیت لگد زدن میباشد که به نماد بازی بدل شده، لگد زدن بهترین مکمل برای قابلیت شلاق انرژی یا همان Leash است که در طول گیم پلی بیش از آنچه به نظر میرسد به شما کمک میکند. به جز همه اینها شما توانایی سُر خوردن بر روی سطح زمین را دارید که برخلاف انتظار این سُر خوردن به بدون محدودیت بوده و تا رسیدن به اولین مانع ادامه خواهد داشت، نکته شگفت آور اینجاست که در طول سُر خور قابلیت تغییر جهت و حتی تیر اندازی بدون کاهش دقت را نیز دارید. حتما" تا به حال به این نتیجه رسیدید که تیم سازنده بازی هیچ علاقه ای به پیروی از قوانین فیزیکی و منطقی از خود نشان نداده. عدم پیروی از اکثر قوانین منطقی و نبود محدودیت های آزار دهنده از جمله چیز هایست که گیمر ها به آن علاقه نشان میدهند که فروش 5 ملیونی Just Couse دال بر این ادعاست.

    بار دیگر وارد گیم پلی شوید، این بار از تمام امکانات گیم پلی با خبر بوده و با آنان آشنایی دارید. به اولین صحنه با حدود 10 نفر دشمن وارد میشوید، حتی فکر کاور گیری و پیدا کردن محیط امن را نمیکنید، به لطف سبک جدید بازی مقاومت شما بسیار بالاست، در حالی که دشمنان به راحتی از بین میروند. بی پروا به میان دشمنان رفته و در سیل گلوله ای که از زمین و آسمان بر سرتان میبارد تصمیم میگرید، تفنگ را در آورده و رگبار را بر سر دشمن میگیرید، اعضای بدنش یکی پس از دیگری کنده شده و مجالی برای ضربه زدن به شما پیدا نمیکند، امتیاز میگیرید. اما امتیازی که بازی در قبال این نوع کشتن به شما میدهد بسیار پایین است، با کمک شلاق Leash دشمن را آن طرف زمین به سوی خود می کشید، در این فاصله به دشمن دیگری با لگد به طوری ضربه میزنید که در هوا با دشمنی که با leash کشیدید برخورد کند، دشمن ها در برخورد با یکدیگر به زمین میافتند و شما با تیر ویژه سلاح Flailgun هر دو را در کنار یکدیگر تکه تکه میکنید به طوری که اعضای بدنشان با یکدیگر به اشتراک گذاشته می شود! امتیاز میگیرید.

    این بار با تیر عادی با سلاح Flailgun یک زنجیر حاوی دو نارنجک به یکی دیگر از دشمنان می بندید، قبل از انفجار نارنجک ها با یک لگد دشمن را به طرف دیگر دوستانش رهنمود میکنید، نارنجک منفجر شده و 5 دشمن را به طور همزمان نابود میکند، امتیاز میگیرید. تعداد بیشتری دشمن وارد صحنه میوند، شلاق Leash را بر روی یکی از دشمنان نگه میدارید تا انرژی ایجاد شده تمام دشمنان اطراف را به هوا پرتاب کند، 5 دشمن به هوا پرتاب شده و به لطف کند شدن حرکاتشان مدتی همانجا معلق می مانند، دشمنی که از سمت راست به شما نزدیک شده را با یک لگد ناقابل به ته دره پرتاب میکنید و با یک تیره ویژه از سلاح Screamer دشمن بعدی را به شکل موشک به هوا میفرستید، دشمنی که به هوا فرستاده اید در یک فاصله خاص منفجر شده و موج انفجارش 5 دشمنی را که از قبل آنجا معلق گذاشته بودید را میکشد! بیش از آنچه فکرش را میکردید امتیاز میگیرید، دشمنی از دور یک تیربار پیدا کرده و مستقیم به شما تیر اندازی میکند، نه وقت برای کاور گیری دارید و نه وقت برای رساندن خودتان به او، پس تمام مسیر را تا رسیدن به دشمن مورد نظر بر روی زمین سُر میخورید! در این مسیر حدودا" 100 متری بی کار نمیمانید و در حال سُر خوردن به چند عدد از دشمنان تیر اندازی میکنید، در حین سُر خوردن به یکی از دشمنان برخورد میکنید و او هم در اثر این برخورد به نزدیک ترین دیوار خار دار برخورد کرده و به چهار میخ کشیده میشود، دشمنی که پشت تیر باز ایستاده بود را به وسیله Leash به سوی خود میکشید و با لگدی به سوی گیاهان گوشت خوار پرتاب میکنید. امتیاز میگیرید، پایان این نبرد پیروز مندانه!

    npe812kec913csl1f559

    این مکانیزم سُر خوردن آنقدر قابل کنترل و تغییر جهت هست که اگر بازیکن ها قابلیت ساخت مرحله و انجام بازی آنلاین با آن را داشتند حتما مراحل زیادی برای مسابقات سُر خوردن طراحی میشد. تمام امکاناتی که گفته شد به تنهایی برای دلچسب شدن یک بازی به سبک شوتر کافیست، با این حال یاد آوری میکنم که همه اینها تنها گوشه ای از امکانات بازی بود که در نسخه دمو وجود داشت و یا در تریلر ها نشان داده شده بود. خوشبختانه محیط ها و روند گیم پلی تنها به این نبرد ها و حرکات محدود نمیشود، همان طور که در تریلرDeveloper Commentary نمایش داده شد در بعضی بخش های گیم پلی باید از محیط شیب داری سر بخوریم و در این حالت موانع ار مانوور دهیم. دشمنانی که در طول بازی با آنها مواجه میشویم هم همه ضعیف نیستند، در طول مراحل با Boss Fight های زیادی مواجه میشویم که شکل ها و ابعاد و مکانیزم متفاوتی دارند و البته مقاومت بیشتر نسبت به دیگران، همچنین سلاح های بازی نیز بسیار بیشتر و متنوع تر خواهند بود تا به جایی که از اسلحه دستی شش لول به Shotgun چهار لول می رسید! ضمنا" با وجود ذوق و خلاقیت سازندگان بعید نیست در مراحل بعدی بازی امکانات جدیدی مثل کفش های میخ دار برای لگد زدن های موثر تر، امکانات جدید برای شلاقِ Leash مثل تجهیز به شُک الکتریکی و ... را شاهد باشیم.

    در پایان هر مرحله مجموعی از امتیازاتی که در مرحله کسب کرده اید، میگیرید و مجموع امتیازات شما در یک لیست امتیازات قرار میگیرد که نشان دهنده مقام شما در جهان و در میان تمام کسانی که این مراحل را پیش برده اند میباشد. هرچند امتیازانی که در این لیست می بینید آنقدر بالا چند رقمی هستند که افراد زیادی را نا امید از رسیدن به حد 10 نفر اول کند، اما این حس همیشه برای فرد بوجود میاید که با به کار گیری روش های جدید تر برای کشتن امتیاز بیشتر و مقام بالاتری در این لیست بگیرند، لیست دیگری وجود دارد که امتیاز شما را در میان دوستانتان نشان میدهد که رسیدن به رتبه نخست در این لیست بسیار بالاتر میباشد. هر مرحله را میتوان ده ها بار انجام داد بدون این که احساس خستگی کنید، چرا که همیشه راههای جدیدی برای کشتن دشمنان و پابان مرحله و جمع آوری امتیازات بیشتر وجود دارد.
    البته این تمام ماجرا نیست، گیم پلی بازی در دو مورد بد عمل کرده که به چهره کلی بازی صدمه میزند، یکی از این مشکلات کمک دوستان شما در صحنه نبرد است که ظاهرا از امکانات بازی بی خبرند، کاور گرفتن و شلیک 10 تیر در هر دقیقه بیشترین کمکی است که از دستشان بر می آید که تازه از همان مقدار 6 عدد آن خطا میرود. با این حال بخش Multi Player بازی بخشی است که با وجود چنین قابلیت هایی خون را در رگ های هر گیمری منجمد میکند و گذشتن از آن توصیه نمیشود، چه بسا که با شباهت زیاد حرکات؛ میتوان بخش مالتی پلیر این بازی را رقیبی برای بخش مالتی پلیر Craysis 2 به حساب آورد.


    به جرات میتوان گفت گیم پلی بازی نه تنها بهترین المان بازیست، بلکه تنها بخشی هست که میتوان به آن نمره کامل داد، گرافیک بازی در جایگاه بعدی قرار دارد که در عین استفاده از Unreal engine 3.5 نقص های فراوانی در آن مشاهده میشود، طراحی محیط و چهره ها بسیار پر جزئیات و کامل است، همینطور محیط پر است از Texture های با کیفیت که با دقت بالا بر روی Object ها کشیده شده اما عدم استفاده درست از Anti Aliasingباعث دندانه دندانه به نظر رسیدن سطوح شده که واقعا آزار دهنده است. همچنین مشکلی که تقریبا در تمام بازی های ساخته شده با Unreal Engine دیده میشود در BS نیز وجود دارد، Object pop in (ظاهر شدن ناگهانی اشیاء) که خوشبختانه خیلی به چشم نمیاید. با این حال طراحی هنری محیط چیزی بیش از انتظار است، یک سیاره سر سبز و زیبا با گیاهان گوشت خوار و خطر ناک، ساختمان های تخریب شده با زیبا ترین طراحی و معقول ترین حالت، همچنین طراحی دشمن ها و در کل NPC ها بسیار زیبا و دوست داشتنی است، هرچند که تعداد دشمن های طراحی شده بسیار کم است به طوری که 40 نفر دشمنی که در یک صحنه می بینید تکرار شده حداکثر 6 کارکتر هستند!

    g3cdmji8159027iesyqp

    از مشکلات سایه پردازی میتوان به نکته کوچکی اشاره کرد؛ به دلیل FPSبودن بازی کارکتر اصلی به جر یک جفت دست هیچ عضو دیگری در بدنش ندارد، به همین دلیل دو باگ گرافیکی به وجود میآید، اول نداشتن هیچ گونه سایه برای کارکتر اصلی است و باگ دوم مربوط به زمانی میشود که در یک cut scene شخصیت اصلی را می بینیم و به دلیل آنکه بدن او در همان لحظه Load شده میتوان Load شدن Texture های بدن او را دید. همچنین افکت دود و گردوخاک در بازی وجود ندارد و چیزی که بیننده میبیند چند فایل تصویر بزرگ با Opacity پایین و Background شفاف شده هست که در یکدیگر می لغزند و با یک نگاه ساده غیب شدن تصاویر دود قبلی و ظاهر شدن تصاویر جدید را می بینید. این تکنیک مربوط به نسل Ps1 و Ps2 می باشد که مدتها از منسوخ شدنش میگذرد.

    اما بخشی که بازی به شدت در آن دچار ضعف است بخشی نیست جز موسیقی و صدا گذاری! با کوچک ترین دقتی به صدای برحورد تیر ها به محیط متوجه این ضعف خواهید شد. تاخیر، کیفیت کم و عدم تنوع در صداها از عواملی است که باعث میشوند شنونده به راحتی احساس کند که این صدا از قبل در استدیو ضبط شده. موزیک بازی هم مشکلات خاص خود را دارد؛ میتوانید از منوی Options بخش های SFX و Voice را کاملا قطع کنید و Music را تا آخر زیاد کنید تا به چند مشکل بزرگ موزیک بازی پی ببرید، مشکل اول کم بودن صدای موزیک است حتی اگر آنرا تا آخرین درجه زیاد کنید، به طوری که در طول گیم پلی میان دیگر صدا ها گُم میشود، مشکل بعد تنوع کم موزیک هاست و دیگر اینکه موزیک تنها با وجود یک دشمن شروع شده و با از بین رفتن آن تمام میشود؛ دیگر از این موضوع که موزیک اجرا شده در بازی به هیچ وجه محرک و جالب نیست میگذریم.

    اما در باره ی داستان بازی Adrian Chmielarz رییس استدیوی People Can Fly کاملا تاکید دارد که داستان بازی بیش از حد تصور پر پیچ و خم، دارای سورپرایز های بزرگ و پر از دیالوگ های زیباست.همان طور که در مصاحبه با Eurogamer میگوید: «افراد زیادی BulletStorm را تا به امروز امتحان کرده اند و هیچ یک انتظار این میزان دیالوگ و حوادث میان کارکتر های داستان را نداشته اند، ما در بازی سورپرایز های زیادی برای شما حاضر کرده ایم.» در ادامه میگوید : « لحظاتی در بازی وجود دارد که تا سال ها مردم از آن یاد میکنند و ما کاملا از این بابت اطمینان داریم. »
    این در حالیست که اکثر افراد این بازی را تماما" گیم پلی پیش بینی کرده و داستان را نوعی بهانه برای پیشبرد گیم پلی می دانند. با این حال نظر هر فردی عوض میشود وقتی بداند سازندگان Rick Remender را که یکی از بهترین نویسندگان کامیک است و ستاره ای چونPunisherرا در کارنامه خود دارد، برای نویسندگی داستان بازی انتخاب کرده اند.بخشی از مقدمه داستان بازی افشا شده که با توجه به تعریف های سازنده این بخش تنها یک پیش زمینه برا داستان بازیست.
    داستان از آنجایی شکل جدی به خود میگیرد که یک گروه فضایی به سردستگی Grayson Hunt در اعماق فضا در مقام یک سردسته یک گروه دزد فضایی به دزدی و غارت گری مشغول است، تا روزی که گریسون و گروهش با یکی از کشتی های فضایی به نام Ulysses برخورد میکنند. گریسون کنترل خود را از دست داده و از سر دشمنی قدیمی شروع به تیر اندازی به Ulysses میکند. با وجود اینکه Ulysses بسیار قدرت مند تر از سفینه گریسون است اما او موفق میشود تا حدی با آن خسارت وارد کند. سفینه دچار نقص فنی شده و Stigia سیاره ای که در آن نزدیکی واقع شده انها را بسوی خود میکشد. این سیاره روی یک محیط سرسبز و مدرن بوده و جایی برای مسافرت، استراحت و جلب توریست تا روزی که اشعه گاما ساکنین جزیره را دچار تغییر ژنتیکی میکند و از آنها گوشت خوارانی تبدیل کرده که گریسون و گروهش باید از آن بگریزند.

    yvtfkb4n365q0ebc81cd

    در نهایت باید گفت Bulletstorm یک استوره و یا یک شاهکار نیست، حتی پتانسیل آنرا هم ندارد که باشد. اما یکی از بهترین بازی های این نسل بوده که با یک گیم پلی خارق العاده میتواند هر گیمری را مجذوب خود کند. Serious sam و Duke Nukem به نوعی پدران این بازی به حساب میایند هرچند که رئیس استدیو، Adrian Chmielarz اسرار دارد بازی را با Doom مقایسه کند. حقیقتی که در مورد این بازی وجود دارد این است که به هر دلیل این بازی بر لبه تیغ ایستاده و تغریبا" تمام کسانی که با این بازی آشنایی دارند یا کاملا شیفته آن شده اند و یا کاملا آن را کوبیده اند. با این حال اگر به دنبال یک بازی با گیم پلی کاملا جذاب و مالتی پلیر دیوانه کننده میگردید Bulletstorm را از دست ندهید.


    منبع:بازی نما
    67301655420186181910

    	
Click here to chat with morteza6006

  2. 2 کاربر مقابل از Assassin's Creed عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  3. #2
    بازیهای کامپیوتری
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    love city
    نوشته ها
    894
    تشکر تشکر کرده 
    3,517
    تشکر تشکر شده 
    1,373
    تشکر شده در
    627 پست
    قدرت امتیاز دهی
    946
    Array

    نقد و بررسی

    باران گلوله در یک هوای آفتابی!

    استودیوی People Can Fly در كارنامه خود عنوان خوش ساخت Painkiller را دارد. پس از موفقیت این بازی، Epic Game استعداد بالای آن ها را در ساخت بازی های اول-شخص مشاهده كرد و این استودیو را خرید. از سال 2007 اعضای PCF شروع به ساخت IP جدیدی به نام Bulletstorm كردند. این بازی همانند Painkiller یك Run'n'Gun سریع است كه اتفاقاً نو آوری های جالبی دارد. Bulletstorm تحت نظر مستقیم Epic Games و کلیف بلسزینسکی (Cliff Bleszinsky) ساخته شده و از موتور قدرتمند این استودیو یعنی Unreal Engine 3 استفاده می كند، ولی آیا این بازی توانست انتظارات را برآورده كند یا خیر؟


    bulletstorm5


    داستان


    از یك عنوان تیراندازی سریع مثل Bulletstorm داستان آنچنانی انتظار نمی رود، ولی باز هم داستان بازی افتضاح نیست و نكات جالب بسیاری دارد. شما در نقش گریسون هانت (Grayson Hunt) قرار می گیرید. یك سرباز دولتی كه برای یك گروه نظامی مخفی به نام Dead Echo كار می كند. جوخه Echo از زبده ترین مبارزها تشکیل شده كه اهداف یك ژنرال را پیش می برند. در ابتدای بازی، گری متوجه می شود كه ژنرال در حقیقت آن ها را به ماموریت هایی فرستاده كه در آن جوخه Echo به كشتن مردم بیگناه می پرداختند. گری از این موضوع بسیار عصبانی می شود و تصمیم می گیرد هر طور شده انتقام خود را از ژنرال بگیرد. بازی كمی جلوتر می رود و ما كنترل گری را طوری در دست می گیریم كه او مست است و قصد دارد طی یك حركت عجیب سفینه جنگی ژنرال را نابود كند. كار او خیلی خطرناك است و نتیجه، كشته شدن تمام اعضای جوخه Echo می شود و در این بین فقط یك نفر یعنی ایشی (Ishi) زنده می ماند كه طی یك عمل نصف مغزش ربات و نصف دیگر آن انسان است. گری و ایشی به سرزمینی به نام Stygia می روند، جایی كه همه سعی در كشتن آن ها دارند، اما در ادامه این دو متوجه می شوند که ماجرا به این سادگی نیست. داستان Bulletstorm هرچند كلیشه ای است، ولی شخصیت های جالبی دارد. مثلا ایشی خیلی شبیه به یك Terminator است و قسمت رباتی ذهنش قصد دارد وجه انسانی او را بگیرد. مبارزه او با این موضوع جالب است و خود شخصیت گری هر چند بسیار از دوک نوکم (Duke Nukem) و مارکوس فنیکس (Marcus Fenix) وام گرفته، ولی شوخ طبعی و دیوانگی او بسیار خنده دار است. دیالوگ های بازی خیلی شبیه به Gears of War كار شده و بسیار بامزه هستند.

    952598 20110222 640screen006

    گرافیك


    به شخصه انتظار زیادی از گرافیك این بازی داشتم، چون زیر نظر مستقیم Epic Games خالق Unreal Engine 3 ساخته شده، ولی متأسفانه Bulletstorm از مشكلات زیادی در این قسمت رنج می برد. بافت های به شدت بی كیفیت در كنار Texture Loading وجه بدی به بازی داده و خوشبختانه رنگ بندی زیبا و شاد كه حاصل رنگ های آبی و سبز هستند، بازی را از سقوط در این بخش نجات داده است. در بعضی مواقع با افت فریم (به خصوص در صحنه های سینمایی) روبرو هستیم و Lip Synch بازی هم بسیار بد است. محیط های داخلی به لطف بافت های ضعیف واقعاً افتضاح هستند، ولی محیط های خارجی زیبا کار شده اند. Draw to Distance بازی بسیار زیبا و نفس گیر است، ولی حقیقت امر این است كه تمام این محیط های زیبا عكس هستند. به طور كلی رنگ بندی بازی بسیار زیبا است، ولی در مقابل عنوانی مثل Enslaved: Odyssey to the West كه با همین موتور ساخته شده، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. بازی ای كه Epic Games پشت آن بوده و شاهكارهای گرافیكی مثل Gears of War را در كارنامه دارد، از لحاظ گرافیكی هیچ حرفی برای گفتن ندارد، به خصوص كه همزمان با Killzone 3 عرضه شده است.


    952599 20100817 640screen005
    موسیقی/صداگذاری


    صداگذاری شخصیت ها در یك كلام عالی است. Epic Games علاقه زیادی در استفاده از صداهای خشن و كلفت برای شخصیت های اولش دارد و در Bulletstorm هم گری از این قاعده مستثنی نیست. با اینکه سعی شده تا شخصیت او شبیه به دوک نوکم باشد، ولی هیچگاه مزه پرانی هایش به تكه های شاهكار دوک نمی رسد. یكی از لذت های بازی، شوخی های بامزه گری با ایشی است. موسیقی حرف خاصی برای گفتن ندارد. قطعات خیلی تكراری و سرد هستند و جو زیادی به بازی نمی دهند و به طور كلی بازی در این بخش ضعیف كار شده است.

    952599 20100817 640screen004

    گیم پلی


    به طور كلی Bulletstorm یك Run'n'Gun معمولی است، ولی PCF مضامین جدیدی به آن اضافه كرده كه به قولی نو آوری به آن ببخشد، اما آیا آن ها در این كار موفق بوده اند؟ هر چند سرخوردن روی زمین كاملا شبیه به Vanquish و Crysis 2 است، ولی چنین حركت هایی مثل لگد زدن و یا جلو كشیدن دشمنان به وسیله كیت برقی روی دستان، لذت زیادی به گیم پلی Bulletstorm داده است. در این بازی نو آوری در كشتن دشمنان باعث می شود مهارت شما بالا برود و با استفاده از آن اسلحه خود را ارتقاء دهید و یا راهنمای حركات جدید بگیرید. شوت كردن دشمن با لگد به داخل یك كاكتوس و یا جلو كشیدن آن ها به جلوی میله تیز و یا پرت كردن آن ها از بلندی مهارت بیشتری به شما می دهد و در حقیقت كشتن در Bulletstorm محدود به تیراندازی نمی شود. روند گیم پلی بسیار سریع و خیلی شبیه به Painkiller است، ولی بازی در این قسمت بی نقص نیست. به طور كلی طراحی مراحل بعد از گذشت 3 ساعت تكراری می شوند و تمام لذت بازی خیلی پیش پا افتاده می شود. هر چند بازی خیلی كوتاه است و 6 ساعت بیشتر طول نمی كشد، ولی همین میزان كم هم در آخر كمی ملال آور می شود. لوكیشن های متنوع كمك خوبی به تكراری شدن آن كرده، ولی این موضوع حتی به بخش چندنفره هم راه پیدا كرده و بازی در این قسمت هم پس از مدت كمی تكراری می شود و جذابیت بالای سری Unreal Tournament را ندارد. میزان سلاح ها خیلی كم هستند، ولی این تعداد كم هم كاركرد خوبی دارد، هر چند هیچ تفاوتی با اسلحه های Gears of War ندارند. به طور كلی بازی خیلی شبیه به Gears of War (از طراحی شخصیت ها گرفته تا اسلحه ها، محیط ها و مراحل) است. كنترل بازی خوب و سریع است، ولی مشكلاتی هم دارد، مثل نشستن كه در بسیاری از مواقع كه می خواهید با نشستن سنگر بگیرید این كار واقعا عذاب آور می شود. شما باید مدام آنالوگ سمت چپ را نگه دارید. این در حالیست كه هیچگاه نمی توانید بدون حركت بنشینید و همیشه به بیرون از سنگر می آیید. متأسفانه Boss Fightهای بازی به اندازه Painkiller جذاب نیستند و بیشتر شبیه به Gears of War هستند. گاه باگ هایی هم دیده می شوند، مثلا در یكی از مراحل یكی از شخصیت ها دری را بازی نمی كرد و من مجبور شدم بازی را Restart كنم تا این موضوع درست بشود. متأسفانه هوش مصنوعی (AI) هم به خوبی كار نمی كند و یك تنه باید همه را نابود كنید. به طور كلی Bulletstorm گیم پلی بسیار سرگرم كننده و جالبی دارد. اگر چه در اواخر كمی تكراری می شود، ولی تجربه نو آن در ابتدا بسیار جذاب است.

    952599 20100430 640screen008

    نتیجه گیری


    Bulletstorm عنوانی سرگرم كننده و جذاب است، ولی وقتی در بازار تیراندازی اول-شخصی مثل Killzone 3 وجود دارد، مشكلات Bulletstorm بیشتر به چشم می آیند. اگر هم این دو بازی را با هم مقایسه نكنیم، Bulletstorm می توانست خیلی بهتر از این ها ظاهر شود.

    952599 20100923 640screen004

    منبع:پردیس گیم
    67301655420186181910

    	
Click here to chat with morteza6006

  4. 2 کاربر مقابل از Assassin's Creed عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/