یه بازی با گرافیک فوق العاده. حتما بازی رو امتحان کنید. برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب برید.
سوم مارس 2008- در ادامه ی روندی كه با ساخته شدن DiRT شروع شد بازی مسابقه ای بعدی شركت Codemaster از شبیه سازی كامل و همینطور تغییر و اسپرت كردن ماشین ها فاصله گرفته است.مسیری كه تكیه را بر چیزی قرار می دهد كه كمپانی احساس كمبود آن را می كند: خوش گذرانی با ماشین ها.
جدیداً همراه كودی (Codies) دمویی از گرید را مشاهده كردیم.جدید ترین پروژه ای كه ، همان تیمی است كه Dirt را ساخته است. با اینكه آنها اسمی نبرده اند، قسمتی از بازاریابی كودی برای گرید ما را از دم در سازنده های Forza Motorsport 2 و Grand Turismo 5 می گذراند.
گرید بر پایه ای متفاوت از بازی های مسابقه ای بنا شده است. خشن است، اما یك بازی شبیه سازی بسته نیست. شخصیت سازی دارد اما نه آنقدر كه از هسته اصلی عناصر مسابقه دادن جدا شود. ماشین زیاد است اما شما دنبال به دست آوردن تمام آنها نیستید. سعی شده كه اصل سری تغییر كند و همینطور برای همه دلچسب باشد.
برای مشاهده ادامه نقد روی ادامه مطلب کلیک کنید ...
سازنده ها گرید را یك بازی مسابقه ای توصیف كردند كه شما در آن زندگی شغلی دارید كه قرار است به اندازه ی یك دنیای بزرگ احساس شود.شما به عنوان یك راننده ی تازه كار برای استخدام در آمریكا، اروپا یا ژاپن شروع به كار می كنید. همانطور كه مسابقه ها را می برید می توانید یك هم تیمی استخدام كنید، تیم ویژه و دلخواه خود را بسازید و یك گاراژ كوچك پر از ماشین داشته باشید.در همان حال شما نظر اسپانسر ها را جلب می كنید و با بالغ بر 600 راننده آشنا می شوید كه می توانید آنها را استخدام یا اخراج كنید یا باآنها مسابقه دهید.
با توجه به تیم Codemaster روند زندگی شغلی شما غیر خطی است.شما می توانید از هر منطقه شروع كنید و اعتبار و البته حساب بانكی خود را بسازید.در اول شما برای یك كاراژ كوچك كار می كنید.اما در طی زمان وقتی یك همتیمی پیدا كردید و چند اسپانسر گرفتید،درآمد شما هم پیشرفت می كند كه به موقیعیت شما در كارخانه بیاید.
اما شما از گاراژ خود برای چیزی بیشتر از نگهداری ماشین ها استفاده نخواهید كرد.اگر شما از آن افرادی هستید كه دوست دارند سریع پول برنده شده ی خود را برای ارتقا دادن ماشین ها خرج كنند،از گرید نا امید خواهید شد.ماشین هایی كه می خرید در همان لحظه ی تحویل برای بازدهی و قدرت به بهترین نوع ارتقا داده شده اند.شما یك راننده هستید نه یك مكانیك.جدا از تغییر رنگ ماشین ها،چیزی كه می بینید آن چیزی است كه از مجموعه ی 50 ماشین موجود در گرید به دست خواهید آورد.
اما این به این معنا نیست كه شما گیر ماشین های تازه از كارخانه در آمده خواهید افتاد.به هر حال اینجا نسكار (NASCAR) نیست.ما در مورد Aston Martin DBR9،Dodge Viper SRT-10،Mazda 787B و Audi R10 TdI اولین ماشین دیزلی كه "24 ساعت لی مانز" را برد صحبت می كنیم.شما فرصت خواهید داشت كه آن را دوباری امتحان كنید چون گرید یك مسابقه لی مانز را ارائه می دهد كه در آن هر دقیقه یك ساعت به حساب می آید كه مسابقه ی 24 دقیقه ای را نتیجه می دهد.
هر كدام از سه منطقه ی گرید متخصص های مسابقه ی متفاوتی را ارائه می دهد.در اروپا شما با در رقابت هایی مانند لی مانز و جی تی را در مسیر های رسمی و لایسنس شده انجام خواهید داد.در آمریكا شما به شهر هایی مانند دیتروید و لانگ بریچ برای مسابقه های خیابانی سر خواهید زد.در ژاپن پشت فرمان ماشین های مسابقه ی ژاپنی قرار خواهید گرفت تا مسابقه های دریفت نفسگیری را پشت سر بگذارید.
همانطور كه شما در مقابل راننده های دارای هوش مصنوعی در هر سه منطقه مسابقه می دهید،كم كم اسم های آشنایی را می بینید.ایده ی این،به گفته ی كودی، این است كه توجه كنید كه چه كسی شما را می برد و جا می گذارد و روش رانندگی چه كسی با شما سازگار است.سپس آنها را استخدام كنید تا در چند روش و نوع رانندگی سرآمد باشید.اگر شما با دریفت زیاد خوب نیستید،یك متخصص دریفت استخدام كنید تا همراه شما مسابقه دهد و شانس برنده شدن شما را افزایش دهد.یك تقویم دائمی از مسابقه ها هم وجود دارد.پس اگر با جی فی در فرانسه مشكل دارید،به آمریكا بروید و دجتان (your Dodge) را كمی برانید.
یك ابزار بازی چند نفره هم در گرید وجود دارد اما سازنده ی بازی چیز زیادی در باره ی آن نمی گوید.به ما گفته شده است كه این ابزار تا 12 بازیكن را به صورت آنلاین با محدودیت هایی كمی درمورد ماشین ها و مسیر ها پشتیبانی می كند.ما همچنین می دانیم كه نوع داستانی بازی كاملاً آفلاین است و هیچ قاببلیت بازی چند نفره در یك رایانه ای (Co-Op) وجود ندارد.دوست شما نمی تواند به جای همتیمی شما وارد مسابقه شود تا به شما كمك كند كه یك مسابقه را تمام كنید.
گرید از موتور گرافیكی جدید شركت كودمستر،یعنی اگو (Ego) استفاده می كند.این موتور یك قدم پیشرفته تر از موتور گرافیكی نئون (Neon) كه در بازی DiRT استفاده شده بود،است.
كودی می گوید كه این موتور كاملاً كد آسیب دیدن ماشین ها را بازنویسی كرده كه محیط بازی را دارای قابلیت آسیب دیدن و تخریب می كند.اگر گل گیر میتسوبیشی شما در دور اول مسابقه از ماشین كنده شد و در مسیر بیافتد،شما در دور سوم از كنار آن خواهید گذشت.به همین صورت لاستیك ها و تكه های كنده شده از ماشین و حتی ماشین های رقیب ها هم در مسید باقی می مانند.
اگر شما در حین مسابقه دوربین داخل كابین را انتخاب كنید شما خواهید دید كه اتاق آسیب می بیند.حداقل شما خوهید دید اگر مانند ما مسابقه دهید.هیچ چیز در مورد آسیب دیدن ماشین ها از قبل تعیین شده نیست كه احتمالاً ماشین های درب و داغان قشنگی را در پایان یك مسابقه ی سخت لی مانز به جا خواهد گذاشت.
اگر دوست دارید چیزها را داغان كردید را دوباری نگاه كنید،خوشحال خواهید شد اگر بشنوید كه گرید یك سامانه ی پیچیده بازبینی (Replay) دارد كه نه تنها به شما اجازه می دهد مسابقه ی خود را ببینید بلكه می توانید در وسط مسابقه به عقب برگردید،به جایی كه اشتباهی مرتكب شده اید،و از آنجا ادامه دهید.ظاهراً استفاده از این قابلیت بهایی برای پرداختن دارد،از جمله از دست دادن جایزه ها یا اجازه ندادن وارد شدن شما در جدول رقابت ها.
چیزی كه ما از گرید دیدیم خوب به نظر می رسید اما نتوانستیم ببینیم نوع داستانی بازی چه احساسی دارد.ما روند خریدن ماشین یا استخدام همتیمی یا انتخاب مسابقه را ندیدیم.همینطور ما مسابقه ای را از اول تا پایان ندیدیم كه باعث شد ایجاد تصویری از كل بازی گرید سخت باشد.اما طراحی آن عالی بود و ماشین ها زیبا به نظر می آمدند.
البته تخمین زدن یك بازی مسابقه ای قبل از نشستن پشت فرمان غیرممكن است،چیزی كه ما هنوز با گرید انجام نداده ایم.اما به نظر می آید كودی كاری بین محیط عالی فورزا (Forza 2) ،كار های عجیب و غریب برن اوت (Burnout Paradise) ،مسابقه های دریفت PGR 4 و واقعیت گرایی GT5 انجام داده باشد.
گرید قرار است در ماه ژون برای پلی استیشن 3 و ایكسباكس 360 و كامپیوتر و نینتندو دی اس به بازار ها بیاید.
علاقه مندی ها (بوک مارک ها)