نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: نسل جدید تایرهای بدون باد

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    ناظم ارشد انجمن
    شاید من بی عیب نباشم اماتوهم نیستی...پس برو وپیش از شمارش اشتباهات من به خطاهای خودت رسیدگی کن
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    زیر ی سقف کنار عزیزترینم
    نوشته ها
    12,484
    تشکر تشکر کرده 
    190
    تشکر تشکر شده 
    12,809
    تشکر شده در
    3,688 پست
    حالت من : Relax
    قدرت امتیاز دهی
    11330
    Array

    نسل جدید تایرهای بدون باد

    نسل جدید تایرهای بدون باد


    بیش از یک و نیم قرن از اختراع تایرهای بادی توسط رابرت تامسون اسکاتلندی می گذرد. او از همان ابتدا علاوه بر هوا، پیشنهادهایی مثل اسفنج یا موی دم اسب برای پرکردن داخل تایرها داشت. اما هوا سبکترین و آسانترین راهکاری بود که توسط مصرف کنندگان پذیرفته شد و البته مزایایی مثل جذب عالی ضربات و تکانه ها، وزن پایین و هزینه اندک را نیز باید برای موفقیت هوا نام برد.

    tech dept airless tire and wheel inline 500x488
    tech dept airless tire and wheel inline

    با این وجود سالهاست که وسوسه حذف تایرهای بادی با تکنولوژی های جدیدتر در ذهن سازندگان تایر رخنه کرده است. این تایرها ابتدا در سال 1970 توسط ناسا برای خودروی ماه نورد مورد استفاده قرار گرفتند. در سال 2005 یک ترکیب هوشمندانه از تایر و چرخ بنام Tweel توسط میشلین معرفی شد. این طرح شامل یک لایه نازک تایر آج دار بود که توسط تسمه های کامپوزیتی تقویت شده و پره های V شکل انعطاف پذیر پلی اورتان به چرخها متصل می شد. Tweel نسبت به یک تایر رادیال معمولی دو تا سه برابر عمر عاج بیشتری داشت و پنج برابر نیز مقاومت جانبی بالاتری را نشان می داد. میشلین Tweel را روی یک آئودی A4 و دو دستگاه سگوی نصب کرد و اعلام نمود که تولید آن را برای وسایل نقلیه نظامی و ماشین آلات در برنامه دارد. مجله تام نیز Tweel را بعنوان شگفت انگیزترین اختراعات سال 2005 برگزید.

    tweel
    Michelin tweel

    آنهایی که سوار آئودی A4 با تایرهای Tweel شدند، از لرزش و سروصدای زیاد تایرها شکایت داشتند. تا اینکه اواخر سال گذشته بریجستون با ارائه طرح خود از تایرهای بدون باد پا جای پای میشلین گذاشت. طرح بریجستون هم مانند Tweel می باشد و شامل یک لایه نازک آجدار لاستیک و پره های انعطاف پذیر و مرکز رینگ آلومینیومی است. مواد مورد استفاده در این طرح کاملا قابل بازیافت می باشند و نتیجه سه سال تحقیق مستمر در بریجستون است که در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشته شد.
    بریجستون ادعا می کند که در این طرح خبری از لرزش و صداهای اضافه نیست. با این وجود چشم انداز استفاده عمومی از این تایرها چندان روشن نیست.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  2. 2 کاربر مقابل از mehraboOon عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند.


  3. #2
    کاربر فعال
    آنچه مرا نابود نکند قدرتمندم می سازد
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    محل سکونت
    پای سیستم یا هر جایی که دود و دم به راهه
    نوشته ها
    630
    تشکر تشکر کرده 
    1,445
    تشکر تشکر شده 
    1,928
    تشکر شده در
    525 پست
    حالت من : Ghamgin
    قدرت امتیاز دهی
    456
    Array

    پیش فرض

    یاد تایر های کله اسکانیا های نفتکش افتادم
    اسکانیا های سبز رنگی که بعنوان تانکر کش برای حمل پنزین مورد نیاز بکار می رفتند و هنوز هم میروند
    طا اتلاع صانوی هالم حیچ خوب نیثط !

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/