نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: StarCraft II

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    AGE OF INFERNAL
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل سکونت
    WORLD PRINCE OF PERSIA
    نوشته ها
    2,405
    تشکر تشکر کرده 
    3,083
    تشکر تشکر شده 
    4,350
    تشکر شده در
    1,686 پست
    قدرت امتیاز دهی
    945
    Array

    پیش فرض StarCraft II

    StarCraft II: Wings of Liberty | StarCraft II: Heart of the Swarm | StarCraft II: Legacy of the Void



    StarCraft II
    Trilogy


    t1hvsie7dvse8wxzz429




    سازنده: Blizzard Entertainment
    ناشر: Blizzard Entertainment


    موتور: اختصاصی


    تیم طراح بازی
    Brett Wood ،Mike Heiberg ،David Kim ،Dustin Browder


    تیم تولید
    Frank Pearce ،Tony Hsu ،Chris Sigaty


    تیم هنر و سینماتیک
    Rob McNaughton ،Allen Dilling ،Samwise Didier ،Nick Carpenter ،Dave Bergain


    تیم داستان و دیالوگ
    Chris Metzen ،Andy Chambers


    ژانر: Real Time Strategy
    مد: Multi-Player (via Battle.net) ،Single-Player


    ورژن: Beta 0.20.0.16036 (در 13 جولای 2010)


    پلتفرم: Mac ،PC
    تاریخ انتشار: StarCraft II: Wings of Liberty - 2010
    StarCraft II: Heart of the Swarm - Q4 2011
    StarCraft II: Legacy of the Void - Q2 2013


    درجه: ESRB: Teen
    PEGI: 16


    سیستم مورد نیاز: Minimum


    OS: Windows XP / Windows Vista / Windows 7 (Latest Service Packs) with DirectX 9.0c
    CPU: 2.6 GHz Pentium IV or equivalent AMD Athlon processor
    Video Card: 128 MB PCIe NVIDIA GeForce 6600 GT or ATI Radeon 9800 PRO video card or better
    HDD: 12 GB available HD space
    RAM: 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista/Windows 7 users)


    DVD: DVD-ROM drive
    Broadband Internet connection
    1024X720 minimum display resolution


    Recommended


    OS: Windows Vista/Windows 7
    CPU: Dual Core 2.4Ghz Processor
    RAM: 2 GB RAM
    Video Card: 512 MB NVIDIA GeForce 8800 GTX or ATI Radeon HD 3870 or better


    وب سایت: StarCraft2.com


    ____________________________________


    StarCraft و StarCraft: Brood War


    عنوان استراتژی همزمان جدیدی که شرکت بازیسازی Blizzard در جریان E3 1996 معرفی نمود آن موقع از همان موتور WarCraft II استفاده می کرد و گرافیک و رابط کاربر بازی هم کاملا شبیه به آن کار شده بود. همین امر باعث شده بود آن را به مسخرگی WarCraft در فضا یا Orc در فضا نام ببرند. در جواب به این انتقادات بازی با موتوری ارتقا یافته و شکل و شمایلی جدید در E3 1997 به نمایش درآمد که این بار با واکنشهای بسیار خوب منتقدان رو به رو شد. این عنوان جدید، StarCraft نام داشت که سرانجام در سال 1998 از سوی Blizzard ارائه شد، پیشرفت های چشمگیری نسبت به WarCraft II داشت و از بابت گیم پلی، داستان پرداری، صدا گذاری، موزیک و گرافیک به تمام معنا یک شاهکار حساب شد. در نوامبر همان سال، Blizzard نسخه تکمیلی StarCraft را به نام StarCraft: Brood War منتشر ساخت که همانند نسخه اصلی خود عنوان بسیار موفقی شد. StarCraft، بهترین بازی استراژی، بازی سال و پرفروشترین بازی کامپیوتری در سال 1998 و تا سال 2000 که بازی The Sims عرضه شد، پرفروشترین بازی کامپیوتری تاریخ بود. StarCraft این افتخار را داشت که سال 2009 به عنوان پرفروشترین بازی استراتژی تاریخ با فروش 9.5 میلیون نسخه که 4.5 میلیون نسخه از آن فقط در کره جنوبی به فروش رفته بود، در کتاب رکودهای جهانی گینس قرار گیرد. آخرین آمار فروش این بازی هم 11 میلیون بوده که مربوط به فوریه 2009 می باشد.


    کمپین تک نفره StarCraft یکی از دلایل محبوبیت آن بود که طراحی بسیار خوبی داشت و داستان حماسی، باور پذیر و قابل گسترش سه نژاد کهکشانی را در قرن 26 ام روایت می کرد؛ Terran نژاد انسان ها، Zerg نژادی از موجودات حشره مانند بی رحم و Protoss نژادی از جنگجویان بیگانه فرمانبردار شبه انسان. اما بر خلاف دیگر بازیهای استراتژی آن زمان که داستان هر نژاد مستقل و موازی با داستان نژادهای دیگر روایت می شد، در StarCraft داستان نژاد ها پشت سر هم رخ می داد؛ بخش اول، دوم و سوم داستان نسخه اصلی به ترتیب داستان نژاد های Zerg ،Terran و Protoss و داستان بخش های چهارم، پنجم و ششم در نسخه تکمیلی به ترتیب داستان نژاد های Terran ،Protoss و Zerg را به تصویر می کشید که این روش بیان داستان بعد ها در اکثر بازیهای مطرح استراتژی از قبیل WarCraft III ،Age of Mythology محصول دیگر Blizzard و Command & Conquer: Generals به کار گرفته شد. [به شرح کامل داستان StarCraft و StarCraft: Brood War بعدا پرداخته می شود] برای بیان داستان جدی و تاریک بازی در بین مراحل از صحنه های سینمایی به صورت CG استفاده شده بود که در آن زمان کیفیتی بالا داشتند. این صحنه های سینمایی حتی در داخل مراحل هم وجود داشتند به اینصورت که تصویر سه بعدی هر نیرو در پنجره ای کوچک نمایان بود و هنگام انتخاب و دستور تغییر می کرد.


    در بخش صداگذاری بی نقص بازی، دیالوگ ها هم نگاهی سینمایی و بیانی شیوا داشتند، و در میان آنها تعدادی دیالوگ اقتباسی هم موجود بود. برای مثال دیالوگ In the pipe, five by five متعلق به Dropship نیروی هوایی نژاد Terran برگرفته از فیلم Aliens محصول 1986 بود و دیالوگ I love the smell of napalm متعلق به Firebat نیروی پیاده نژاد Terran از فیلم Apocalypse Now محصول 1979 گرفته شده بود. دو دیالوگ معروف What do I look like, an Orc!?i و This is not WarCraft in space!i از Artanis کاراکتر نژاد Protoss در StarCraft: Brood War هم در بازی وجود داشت که به انتقاد از نسخه آلفای بازی در جریان E3 1996 اشاره می کرد. اما صحبت در مورد دیالوگ ها به اینجا ختم نمی شد. دیالوگ های اضافی یکی از ویژگی های عجیب ولی زیبای StarCraft بود. در بازی های استراتژی تا به آن زمان وقتی نیرویی انتخاب می شد دیالوگ های آن حداکثر از چهار مورد فراتر نمی رفت اما در StarCraft با انتخاب مداوم هر نیرو دیالوگ های هر نیرو حداکثر به ده مورد می رسید که در میان دیالوگ ها مواردی مانندI told you my name. It's Duran, Duran!i از Samir Duran کاراکتر نژاد Terran در StarCraft: Brood War به طرز جالبی عصبانیت آن نیرو را از انتخاب چندین باره نشان می داد. همانند صدا گذاری بی نقص بازی، قطعات موسیقی بازی، چه در منوی بازی و چه در مراحل بازی که برای هر نژاد متفاوت بود و حتی در صحنه های سینمایی، ملودیک و پر ابهت کار شده بودند و به هر چه زیباتر شدن جو بازی کمک می کردند.


    عامل دیگر موفقیت StarCraft وجود نژادهای منحصر به فرد و کاملا متعادل بود که انجامش کاری بسیار بزرگ در ژانر استراتژی به حساب آمد زیرا قبل از عرضه StarCraft تمامی بازیهای استراتژی دو یا چند نژاد کاملا مشابه از بابت عملکرد داشتند. هر نژاد نیروها و ساختمان های متمایز و در نتیجه درخت تکنولوژی متمایزی داشت و بنابراین لازم هم بود که برای پیروزی از استراتژی های مخصوص به آن نژاد استفاده شود؛ نژاد Protoss بر اساس نیروها و ساختمان های قدرتمند و تکنولوژی های پیشرفته مثل زره های انرژی، توانایی های سرعت نور (Warp) و ذهنی (Psionics) بود، اما نیروهای کند و گران قیمت برای تولید داشت. در نقطه مقابل، نژاد Zerg ساختمان های تماما ارگانیک را در اختیار داشت، نیروهایی که می توانستند به سرعت و با هزینه بسیار ارزان تر تولید شوند. نیرو های این نژاد ضعیف بودند، بنابراین بر روی تعداد زیاد نیرو ها و سرعتشان تکیه داشتند که باعث می شد بازیکن رقیب از این بابت همیشه تحت فشار باشد. این خصوصیت نژاد Zerg حتی می توانست باعث شود که بازیکن رقیب در صورت بی دقتی همان دقایق اول بازی شکست را پذیرا شود. (این ویژگی نژاد Zerg بعدا Rush نام گرفت) نژاد Terran نژادی بود متشکل از ساختمان ها و نیروهای چند منظوره و قابل انعطاف که ما بین دو نژاد Protoss و Zerg قرار می گرفت. دیگر وضعیت افراطی دو نژاد دیگر را نداشت و نژادی میانه به حساب میامد. این نژاد به طیف وسیعی از تکنولوژی های نظامی مثل، تانک و سلاح های هسته ای دسترسی داشت. با وجود تفاوت بالا در توانایی ها و قدرت های این سه نژاد، تعادل کامل میان آنها برقرار بود. حتی نسخه تکمیلی بازی هم واحد های دیگری را بدون شکستن تعادل ظریف بازی اضافه کرد و به کمک Patch ها این تعادل روز به روز کاملتر و دقیق تر گشت. بعد ها تنها بازی که توانست تفاوت نژادی بالا در حد StarCraft داشته باشد Universe at War: Earth Assault بود که متاسفانه عنوان شایسته ایی از آب درنیامد.


    در سیستم مدیریت منابع وضع به این صورت بود که هر نژاد برای تقویت تشکیلات و تولید نیرو هایش به دو منبع نیاز داشت: کانی (Mineral) و گاز (Vespene Gas). کانی ها به طور مشترک برای تولید همه نیرو ها و ساخت تشکیلات مورد نیاز بودند و فقط لازم بود که کارگر مستقیما آنها را استخراج کند. اما بازیکن برای ساخت نیرو ها و ساختمان های پیشرفته تر نیاز به گاز داشت که برای بدست آوردن آن لازم بود پالایشگاهی بر روی زمین های گازی احداث و بعد با استفاده از نیرو های کارگر اقدام به استخراج گاز از آن شود.


    با آنکه امکان تجربه بخش چند نفره به صورت شبکه، مودم و کابل ارتباطی مستقیم مهیا بود اما قدرت اصلی بخش چند نفره StarCraft به Battle.net، سرویس آنلاین اختصاصی Blizzard بر می گشت که از سال 1997 کار خود را شروع کرده بود. با انتشار بازی در سال 1998، استفاده از سرویس Battle.net - که در هر مسابقه حداکثر تا هشت بازیکن قابل پشتیبانی بود - به طرز معنی داری رشد قابل توجهی در مقایسه با بازی های قبلی شرکت پیدا کرد و با عرصه نسخه تکمیلی این روند افزایشی، چشمگیر تر شد. با ارتقای Battle.net و اضافه شدن سیستم رتبه بندی جهانی، مسابقات بی شمار با جوایز نقدی قابل توجه برگزار شد که همگی در حد یک لیگ حرفه ای بودند و حتی امروزه، دوازده سال پس از انتشار نسخه اصلی، این مسابقات همچنان با حضور زیاد علاقه مندان برگزار می شود به طوری که روزانه هزاران نفر در حال بازی کردن بخش چند نفره StarCraft از طریق Battle.net هستند.


    ____________________________________


    StarCraft II



    مراحل ساخت


    در ماه ژولای 2003 پس از پایان ساخت WarCraft III: The Frozen Throne فرآیند تحقیق و توسعه برای ساخت StarCraft II آغاز گردید. در مارس 2004 ساخت بازی شروع و پس از ساخت World of WarCraft در ماه مارس 2005 روندی تصاعدی یافت. در همان ماه هم شایعاتی مطرح گردید که خبر از انتشار بازی قبل از Diablo III می داد. در ماه آگوست 2008، بازی مراحل پیش آلفا / آلفا را طی می کرد. دو هفته قبل از BlizzCon 2008، شرکت شمارش معکوس برای معرفی عنوان جدید خود را که به صورت علامت سوال بود شروع کرد و در نمایشگاه BlizzCon 2008 واقع در سئول کره جنوبی بازی که در مرحله آلفا بود به طور رسمی معرفی و کلید های بتا منتشر گردید.


    در همان سال تعداد نفراتی که بر روی StarCraft II کار می کردند 40 نفر اعلام و مشخص شد که 12 نفر از آنها بر روی عنوان اصلی کار کرده بودند. در ماه ژوئن 2009 تیم سازندگان به 50 نفر گسترش یافت و در آگوست همان سال سرانجام به 60 نفر رسید. در همان ماه هم شرکت اعلام کرد که StarCraft II در سال 2009 منتشر نمی شود و به جای آن در نیمه اول سال 2010 منتشر خواهد شد. سرانجام خبر عرضه نسخه بتا (0.2.0.13891) در ماه فوریه 2010 اعلام و در 17 ام همان ماه منتشر شد. تا به امروز هشت پچ برای نسخه بتا منتشر شده که آخرین آن مربوط به ورژن 0.10.0.14803 انتشار یافته در 7 آوریل 2010 می باشد.
    __________________


    محصولی سه گانه


    StarCraft II - که داستانش چهار سال پس از اتفاقات StarCraft: Brood War رخ می دهد و دارای همان روایت داستانی پشت سر هم است - در قالب سه محصول مجزا می باشد؛ StarCraft II: Wings of Liberty اولین قسمت از سه گانه StarCraft و در حقیقت نسخه اصلی می باشد که داستان نژاد Terran و شخصیت اصلی این نژاد یعنی Jim Raynor را توصیف می کند. قسمت دوم یا نسخه تکمیلی اول StarCraft II: Heart of the Swarm است که داستان نژاد Zerg و Kerrigan، ملکه تیغه ها را نشان می دهد و قسمت سوم هم نسخه تکمیلی دوم بوده و StarCraft II: Legacy of the Void نام دارد که داستان نژاد Protoss و قهرمان آنها، Zeratul را روایت می کند.


    هر کمپین در مجموع شامل 26 الی 30 ماموریت متنوع بوده که ماموریتهای آغازین و پایانی مشخص می باشند اما ماموریت های ما بین این بار ساختاری چند شاخه دارد و بازیکن خود مسیرش را انتخاب می کند. هر نسخه تکمیلی در کنار مد تک نفره خود بخش های متنوعی مثل نیرو ها، توانایی ها، ساختمان ها و نقشه های جدید را اضافه می کند و آپدیت های Battle.net را هم شامل می شود. همچنین تجربه بخش چند نفره - که تنها از طریق سرویس Battle.net امکان پذیر است - در StarCraft II: Wings of Liberty همانند WarCraft III و StarCraft اصلی می باشد به اینصورت که دارای مد چند نفره کامل بوده و همه نژاد ها قابل دسترس هستند.
    __________________


    رابط کاربر


    رابط کاربر (User Interface) همان حالت بازی قبل را حفظ کرده اما تفاوت هایی دارد که باعث بهبود آن شده است. سمت راست بالای صفحه نمایش به همان صورت قبل بوده و میزان جمعیت، گاز و کانی استخراج شده را نشان می دهد اما جدول مربوط به دکمه های کنترل، تحقیقات و تولید در سمت راست پایین صفحه وسیعتر شده و از 3 در 3 به 5 در 3 افزایش یافته است. دکمه Menu که در بازی قبل زیر تصویر نیرو ها قرار داشت به گوشه سمت چپ بالای صفحه انتقال یافته و کلید میانبر F10 مختص آن می باشد. در کنار آن هم دکمه های جدید Message Log با کلید میانبر F11 و Help با کلید میانبر F12 قرار گرفته اند.


    دو دکمه جدید به بالای نقشه کوچک (Mini Map) در سمت چپ پایین صفحه نمایش اضافه شده است که یکی برای تغییر رنگ نژادها به سبز، زرد و یا قرمز بر حسب دشمنیست و دیگری به بازیکن اجازه می دهد تا هشداری را بر روی نقشه به نمایش بگذارد که فقط برای دوستان آن بازیکن قابل مشاهده است. نمایش دکمه های گروه بندی که هر دکمه، که تصویر اولین نیروی انتخاب شده برای گروه بندی و تعداد نیرو ها را نشان می دهد بهبود دیگر در رابط کاربر بازیست. در صورت وجود کارگران بیکار کلیدی با نمایش تعداد آنها در سمت چپ صفحه به نمایش درمی آید که با کلیک آن یا زدن کلید F1 کارگر بیکار فوری انتخاب می گردد. همچنین زمانی که استخراج کانی یا گاز به اتمام می رسد، نیرویی تولید یا ساختمانی ساخته شده و یا آپگریدی انجام می گردد دکمه ای سمت چپ صفحه نمایش ظاهر شده که با کلیک بر آن بازیکن مکان مورد نظر را مشاهده خواهد کرد. هنگام حمله به نیرو ها و ساختمان های بازیکن هم دکمه مربوطه ظاهر می شود.
    __________________


    برد دید و اشیای محیط


    با چرخش اسکرول موس به بالا می توان دوربین را به جلو زوم کرد و باز زدن کلید های Insert و Delete هم امکان چرخش دوربین به طرفین تا زاویه 45 درجه وجود دارد. محیط صفحه و نقشه هنگام شروع بازی، مثل سابق دیگر سیاه نیست. بلکه از قبل کشف شده و مشخص است، اما مه آلود بودن محیط (Fog of War) همچنان وجود دارد. وقتی بازیکن محلی را ترک می کند، آن قسمت از نقشه به صورت لایه ایی روشن تر نسبت به بقیه محیط به جای می ماند. (مه آلود روشن) علفزارهای بلند و و دودها (برخاسته از هواکش ها در محیط فضا) هم موارد جدیدی در محیط بازی هستند که می توانند دید نیروهای زمینی نزدیک خود را مسدود کنند.




    تصویر 1 - سنگ های قابل تخریب (Destructible Rocks) و زمین های کانی طلایی رنگ (High Yield Resources)





    برخی از اشیا در محیط، قابل تخریب هستند. سنگ های قابل تخریب (Destructible Rocks) و زباله های فضایی قابل تخریب (Destructible Debris) می توانند در نزدیکی مکان های استخراج کانی و گاز بوده و محل احداث ساخمان اصلی را اشغال کرده باشند (مشاهده تصویر 1) و یا در بعضی از جاها محل عبوری را سد کرده باشند. برجهای زل ناگا (Xel'naga Tower)، هم پست های دیده بانی بی طرف و غیر قابل تخریبی هستند که فقط وقتی بازیکن نیروی زمینی خود را در کنار ساختمان قرار می دهد محیط اطراف برج را برای بازیکن روشن می کنند. این برج ها فاقد قابلیت نمایش نیرو های مخفی و زیر زمین پنهان شده می باشند.
    __________________


    مدیریت منابع


    استخراج کانی در StarCraft که 8 واحد در هر برداشت بود در اینجا به 5 واحد در هر برداشت کاهش و استخراج گاز هم از 8 واحد در هر برداشت به 4 واحد در هر برداشت کاهش یافته است. این بار ساختمان استخراج گاز بعد از اتمام ظرفیت کاملا بلا استفاده (Exhausted) می شود و دیگر اینطور نیست که بتوان بینهایت بار گاز استخراج کرد. همچنین بر خلاف بازی قبل که فقط یک نوع کانی داشت، زمین های کانی طلایی رنگی (High Yield Resources) هم اضافه شده است که استخراج آن در هر برداشت 7 واحد می باشد. (مشاهده تصویر 1)
    __________________


    دستورات و کنترل


    در صورت تعیین Rally Point برای ساختمان اصلی به سوی ساختمان استخراج گاز و یا کانی، کارگر تولید شده منابع را به طور خودکار استخراج می کند. در StarCraft فقط حرکت به محل استخراج صورت می گرفت. نیروهای جنگی تولید شده هم در صورت تعیین Rally Point، مسیر را به صورت Attack-Move طی می کنند. فاصله بین مبدا تا Rally Point هم با یک خط مشخص می باشد. از ساختمان Hatchery و ارتقا یافته های آن می توان دو Rally Point مجزا که در رنگ متمایز هستند تعیین کرد؛ یکی برای Drone ها و دیگری برای نیروهای جنگی. وقتی بازیکن محل احداث ساختمانی را تعیین می کند در صورتی که نیرویی در محل ساخت موجود باشد بر عکس بازی قبل فوری آنجا را ترک می کند. اگر تعدادی نیرو هم به طور فشرده در جایی متمرکز شده باشند در صورتی که نیرویی از آن محل رد شود بقیه راه را برای عبورش باز می کنند و بعد به سر جای خود باز می گردند.


    هنگامی که تعدادی نیرو انتخاب می شود بازیکن می تواند با زدن کلید Tab بین زیر گروه ها - متشکل از تک نیرو یا نیرو های مشابه - جابه جا شده و از توانایی های آنها استفاده کند. این بار می شود با دبل کلیک کردن روی یک ساختمان، ساختمان های مشابه را هم انتخاب کرد. حتی با نگه داشتن کلید Shift می توان چندین ساختمان و حتی نیرو را انتخاب کرده و با زدن کلید Tab بین زیر گروه ها جا به جا شد. در بازی قبل یک گروه می توانست حداکثر 12 نیرو داشته باشد که در اینجا امکان ایجاد گروهی با حداکثر 255 نیرو امکان پذیرست. اما تعداد نیروهایی هم که وضعیتشان در پنجره پایین صفحه به نمایش گذاشته می شود از 12 نیرو به 120 نیرو افزایش یافته است که به صورت 5 زیر گروه 24 نیرویی قابل مشاهده است.




    تصویر 2 - صف ساخت (Build Queues)





    تعدادی از نیرو ها دارای ویژگی Auto-Casting هستند به این معنی که می توان توانایی آنها را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار فعال بماند. توانایی Repair نیروهای SCV، توانایی Heal نیروی Medivac، توانایی Charge نیروهای Zealot، توانایی ساخت Interceptor برای نیروهای Carrier و توانایی تولید Changeling از طرف Overseer مواردی هستند قابلیت سویچ به وضعیت خودکار را دارند. صف ساخت (Build Queues) هم ویژگی جدیدیست که بازیکن می تواند مجموعه ایی از دستورات را برای نیرو به صورت پشت سر هم و به یکباره صادر کند. این عمل به کمک نگه داشتن کلید Shift انجام می شود و بازیکن علاوه بر دادن دستورات حرکتی می تواند ساخت ساختمان ها را هم در صف ساخت قرار دهد. (مشاهده تصویر 2)
    __________________


    ساختمان ها و نیروهای Terran


    بیشترین تغییرات از بابت ساختمان و نیرو برای نژادهای Terran و Zerg بوده است و نژاد Protoss هم در نتیجه کمترین تغییرات را داشته است. در کنار تعدادی از نیروها و ساختمان های قدیمی، هشت ساختمان و ده نیروی جدید برای نژاد Terran اختصاص یافته است؛ Command Center و ساختمان الحاقی آن ComSat Station از بازی قبل با Orbital Command جایگزین شده است که ارتقا یافته Command Center می باشد. Command Center می تواند به ساختمان Planetary Fortress هم ارتقا یابد که در نتیجه به یک توپ قوی مسلح می شود. یکی از ساختمان های جدید که جایگزین به حساب نمی آید Sensor Tower نام دارد. این ساختمان به بازیکن این اختیار را می دهد که تا محدوده زیادی حرکت نیرو های دشمن در دراخل مه را به صورت نشانهای با علامت تعجب مشاهده کند اما موقعیت این ساختمان و محدوده کارکردش برای بقیه بازیکن ها مشخص می شود. Ghost Academy ترکیبی است از ساختمان های Covert Ops Center و Nuclear Silo بازی قبل به این صورت که تحقیقات Ghost و امکان ساخت موشک اتمی را در خود جای دارد. ساختمان الحاقی Physics Lab هم که در بازی قبل تحقیقات Battlecruiser را شامل می شد در اینجا جای خود را به ساختمان مستقل Fusion Core داده است.


    ساختمان های الحاقی به دو مورد کاهش یافته اند. ساختمان های الحاقی Tech Lab جایگزین ساختمانهای Science Facility ،Machine Shop ،Academy به علاوه Control Tower از بازی قبل محسوب می شوند که فقط به ساختمان های تولیدی یعنی Factory ،Barracks و Starport وصل می شوند و تحقیقات مربوط به نیروهای همین ساختمان ها را دارا می باشند. Reactor هم دیگر ساختمان الحاقی می باشد که همانند ساختمان Tech Lab فقط برای ساختمانهای تولیدیست و این اختیار را می دهد که بتوان حداکثر دو نیرو به طور همزمان تولید کرد. Auto-Turret هم تنها ساختمان با عمری محدود می باشد که توسط نیروی پشتیبانی جدید Raven قابل ساخت است و توانایی حمله به اهداف زمینی و هوایی را دارد.


    Mule کارگر رباتیک جدید برای استخراج کانی می باشد که نسبت به SCV بهتر عمل می کند اما عمری محدود دارد. Marauder و Reaper ها نیرو های پیاده جدید هستند. Marauder ها نیرویی سنگین به حساب آمده و فقط می توانند به اهداف زمینی حمله کنند. این توانایی را هم دارند که از سرعت حرکت اهدافشان بکاهند. Reaper ها هم مانند Marauder ها توانایی حمله به اهداف زمینی را دارند اما سریع بوده و این امکان را دارند که از موانع پرش کنند. Hellion جایگزین Vulture از بازی قبل است با این تفاوت که فقط به یک شعله افکن دور برد مجهز است و از این بابت می تواند جایگزینی برای Firebat هم محسوب شود. Thor نیروی زمینی جدیدی می باشد که همانند Battlecruiser یک واحد پشتیبانی بزرگ و قدرتمند است. توانایی حمله هم به اهداف زمینی و هم هوایی را دارد اما برای اهداف هوایی ضعیفتر عمل می کند. به یک توپ دور برد قوی هم مجهز است که فقط برای اهداف زمینی کاربرد دارد. (مشاهده تصویر 3)




    تصویر 3 - نیروهای Thor و Viking متعلق به نژاد Terran





    Viking جایگزینیست برای دو نیروی متفاوت. در حالت اصلی مانند Valkyrie عمل می کند یعنی فقط توانایی حمله به اهداف هوایی را دارد. ارتقای آن باعث می شود که به نیرویی زمینی تبدیل شده و جای خالی Goliath را پر کند با این تفاوت که در این حالت فقط توانایی حمله به اهداف زمینی را داراست. (مشاهده تصویر 3) Medivac همان Dropship سابق است اما اینبار می تواند کار Medic را هم انجام دهد یعنی نیروهای پیاده را مداوا کند. Raven جایگزین Science Vessel است اما با توانایی های متفاوت. می تواند نیروی هوایی و ساختمان زمینی پشتیبانی بسازد و موشکهای هدایت شونده پرتاب کند. Wraith از بازی قبل هم با Banshee جایگزین شده است اما برعکس آن امکان حمله به اهداف هوایی را ندارد. Point Defense Drone هم تنها نیروی هوایی ثابت با عمری محدود است که توسط Raven تولید می شود و می تواند حملات موشکی را خنثی کند.
    __________________


    ساختمان ها و نیروهای Zerg


    برای نژاد Zerg هم هشت ساختمان و ده نیروی جدید وجود دارد؛ Creep Tumor جایگزین ساختمان Creep Colony بوده و ساختی متفاوت دارد. به جای اینکه از تغییر Drone حاصل شود زیر نظر Queen - که آن هم نیرویی جدید بوده و به کل با Queen بازی قبل فرق دارد - ساخته می شود. هر Creep Tumor هم این امکان را دارد که فقط برای یکبار Creep Tumor دیگری را در محدوده اطرافش بسازد. ساختمان دفاعی زمینی Spine Crawler و هوایی Spore Crawler هم به ترتیب جایگزین Sunken Colony و Spore Colony شده اند که اینبار مستقیما از تغییر Drone حاصل می شوند. این قابلیت را هم دارند که از زمین جدا شده، به مکان های Creep مورد نظر دیگر حرکت کنند و مستقر شوند. ساختمانهای جدید Roach Warren و Baneling Nest هم به ترتیب برای تولید نیروهای زمینی جدید Roach و Baneling مورد نیاز هستند و تحقیقات مربوط به همین نیرو ها را هم در خود جای دارند. Infestation Pit هم دیگر ساختمان جدیدی است که امکان تولید نیروی پشتیبانی زمینی جدیدی به نام Infestor را می دهد و تحقیقات مربوط به آن را داراست. ساختمان انتقال سریع نیرو های Zerg یعنی Nydus Canal هم با Nydus Network جایگزین شده است که محدودیت Nydus Canal را ندارد و می تواند چندین ساختمان Nydus Worm را بسازد.


    Queen های StarCraft II این بار نیرویی زمینی با توانایی حمله به اهداف زمینی و هوایی بوده و مستقیما توسط ساختمان اصلی و نه Larva تولید می شوند. قادر هستند که نیرو ها و ساختمان ها را مداوا کنند Larva بیشتری به ساختمان اصلی اضافه کنند و Creep Tumor بسازند. Overseer نیروی هوایی جدیدیست که از تغییر Overlord بوجود می آید با تفاوت که این نیرو دیگر امکان حمل نیروها را نداشته اما توانایی Detector را بدست می آورد که Overlord اینبار فاقد آن است. این قابلیت را هم دارد که نیروی زمینی جدیدی به نام Changeling ایجاد کند که توانایی حمله نداشته و می تواند در صورت نزدیک شدن به نیرو های دشمن شکل نیروهای پیاده اصلی آنها را به خود گیرد. نیروی زمینی Baneling تغییر یافته Zergling می باشد که به صورت انفجاری - مانند Infested Terran از بازی قبل - عمل می کند. Roach نیروی زمینی سنگین بوده که می تواند فقط به اهداف زمینی حمله کند و وقتی که در زیر زمین است سرعت احیا بیشتری داشته باشد.




    تصویر 4 - Brood Lord ها و Infestor ها در کنار نیروهای قدیمی Zergling نژاد Zerg





    نیروی پشتیبانی زمینی Infestor به نوعی جایگزین Defiler به حساب می آیند که همانند آن توانایی حمله ندارد اما در توانایی ها متفاوتست. می تواند یک نیروی دشمن را به کنترل خود درآورد. نیروهای زمینی و ساختمان ها را در توده ایی از قارچ محاصره نماید که می تواند به آنها آسیب وارد کند و نیروهای Infested Terran با عمر محدودی بسازد که عملکردی متفاوت داشته و دقیقا مانند Marine های نژاد Terran عمل می کنند. (مشاهده تصویر 4) Corruptor جایگزین Devourer از بازی قبل می باشد اما به مستقیما از تغییر Drone بوجود می آید و این امکان را هم دارد که ساختمانهای دشمن را غیر فعال کند. Guardian از بازی قبل هم جای خود را به Brood Lord داده است که از تغییر Corruptor خلق می شود و می تواند نیروهای جدید کوچکی به نام Broodling را - که دارای حمله نزدیک و عمری محدود هستند - برای حمله به اهداف زمینی روانه کند. (مشاهده تصویر 4)
    __________________


    ساختمان ها و نیروهای Protoss


    سه ساختمان و هشت نیروی جدید هم سهم تغییرات نژاد Protoss است؛ با استفاده از ساختمانهای Warp Gate که حاصل ارتقا Gateway ها هستند می توان نیرو های زمینی مربوط به آن ساختمان را بلافاصله تولید و به هر نقطه از نقشه که Pylon وجود دارد فرستاد. Twilight Council جایگزین Citadel of Adun از بازی قبل است که علاوه بر تحقیق مربوط به نیروهای Zealot تحقیق نیروی جدید Stalker را هم شامل می شود. Dark Shrine هم ساختمانی است که وجودش برای تولید نیروهای Dark Templar ها لازم است.


    Sentry نیروهای زمینی پشتیبان به شمار می آیند که می توانند پوشش های دفاعی و موانع نیرویی ایجاد کند و توانایی Hallucination را هم از High Templar ها گرفته اند. Stalker نیروی زمینی دیگری است که مانند نیروهای Dragoon از بازی قبل عمل می کند اما این توانایی را دارد که در یک چشم به هم زدن فواصل کوتاه را طی کند. (مشاهده تصویر 5) Immortal ها جایگزین Dragoon ها می باشند اما تفاوت آنها در اینست که توانایی حمله به اهداف هوایی را ندارند و به یک سپر قدرتمند مجهز هستند که فقط هنگام حمله های قوی فعال می گردد. نیروی هوایی Warp Prism در حالت عادی کار Shuttle را انجام می دهد و برای جا به جایی نیرو ها کاربرد دارد. اما توانایی جالب آن این است که می توان آن را به یک Pylon هوایی تغییر داد. نیروی زمینی Colossus را می توان جایگزینی برای Reaver به حساب آورد که می تواند به اهداف زمینی حمله کند اما سرعت حرکت بالاتری دارد. این قابلیت را هم دارد که با پاهای بزرگش از موانع بالا و پایین بیاید. Colossus به خاطر ارتفاع بلندش نیروی هوایی هم محسوب می گردد که همین امر باعث می شود هم از سوی نیروهای ضد زمینی و هم ضد هوایی تهدید شود. (مشاهده تصویر 5)




    تصویر 5 - نیروهای Stalker و Colossus از نژاد Protoss




    Phoenix جایگزینیست برای دو نیروی Scout و Corsair که فقط توانایی حمله به اهداف هوایی را دارد. قابلیتی هم دارد که به آن اجاز می دهد نیروهای زمینی را از زمین بلند کند. Void Ray نیروی هوایی جدیدی بوده که می تواند هم به اهداف زمینی و هم هوایی حمله کند و در صورت تمرکز بر روی هدف حمله اش قویتر می شود. Mothership هم نیروی هوایی پشتیبانی و جایگزین Arbiter می باشد اما توانایی حمله به اهداف زمینی را دارد و فقط یکی از آن می توان تولید کرد . همانند Arbiter می تواند نیروهای دوست را از هر نقطه از نقشه به سوی خود تله پورت کند. پوشش نامرئی کننده دارد که این بار بر روی ساختمان ها هم تاثیر می گذارد و گردبادی ایجاد می کند که نیرو های زمینی و هوایی را به داخل خود می کشد و فاقد ایجاد صدمه به آنهاست.
    __________________


    ویرایشگر کمپین


    StarEdit از بازی قبل که مختص ساخت نقشه ها و ماد (Mod) ها بود جای خود را به Galaxy Editor داده است. این ویرایشگر جدید که بسیار مفصل و یادگیری آن در عین حال ساده است در حقیقت خود ارتقا یافته ویرایشگر کمپین آخرین بازی استراتژی شرکت یعنی World Editor بازی WarCraft III می باشد. علاوه بر تمامی نیرو ها و ساختمان ها بعلاوه توانایی هایشان در قسمت چند نفره و تک نفره بازی، موارد دور ریخته شده و کنار گذاشته شده (Scrapped) در جریان ساخت بازی هم در بخش ویرایشگر قابل دسترس هستند. این امکان فراهم شده که حتی بتوان بازی نقش آفرینی ساخت و نیروهای قهرمان مانند برایشان ایجاد کرد. از دیگر قابلیت های ویرایگشر بازی هم می توان به ساخت مرحله به صورت سوم شخص و دستکاری و سفارشی کردن رابط کاربر بازی البته با گزینه های از پیش تعیین و تعریف شده اشاره نمود.


    ____________________________________


    جمع آوری و ترجمه ... هومان س. (havas_1980)
    ا
    http://forum..com/showpost.p...&postcount=184


    منابع


    StarCraft Wiki
    starcraft.wikia.com



    Starcraft 2 Armory
    www.sc2armory.com

    دانلود بازی DOWNLOAD GAME

    توضیحات: پس از دانلود و اکسترکت کردن فایل ها ، به نصب بازی بپردازید. به ۲ حالت می توانید بازی را نصب کنید: به طریق آفلاین و یا آنلاین. اگر از حالت آفلاین برای نصب بازی استفاده می کنید ، از سریال نامبر زیر استفاده نمایید.
    G8MN8UDG6NA2ANGY6A3DNY82HRGF29ZH
    اگر در حالت آنلاین به نصب بازی بپردازید ، در هنگام درخواست سریال فعال سازی ، بر روی گزینه Promt Later کلیک کنید تا بعدا سریال را وارد نمایید. پس از اتمام نصب بازی ، بازی را به صورت آنلاین آپدیت کنید تا به آخرین نسخه خود به روز شود. سپس فایل اجرایی SC2_COPY.exe را اجرا نمایید تا جزئیات اضافی نصب شود. سپس فایل اجرایی keytro.exe را اجرا نمایید و دکمه F2 را بزنید تا بازی شما در حالت آفلاین فعال سازی شود. تمامی فایل های فشرده با ۵% قابلیت Recovery می باشند و سالم هستند. روش کرک بازی تست شده و سالم می باشد. تیم دانلودها امیدوار است از این بازی فوق العاده زیبا نهایت لذت را ببرید.
    توجه: دقت داشته باشید که از کرک موجود در پوشه بازی که دانلود نموده اید استفاده نکنید و از کرکی که در آخر همین پست با نام " کرک نهایی بازی Razor1911" می باشد استفاده نمایید.
    دانلود پارت ۱: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۴: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۵: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۶: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۷: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۸: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۹: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۰: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۱: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۲: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۳: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۴: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۵: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۶: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۷: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۸: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۱۹: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۰: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۱: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۲: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۳: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۴: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۵: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۶: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۷: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۸: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۲۹: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۰: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۱: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۲: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۳: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۴: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۵: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۶: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۷: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۸: Rapidshare Mediafire Direct Link
    دانلود پارت ۳۹: Rapidshare Mediafire Direct Link

    دانلود به صورت پارت های ۲GB:

    دانلود پارت ۱: Rapidshare
    دانلود پارت ۲: Rapidshare
    دانلود پارت ۳: Rapidshare
    دانلود پارت ۴: Rapidshare
    دانلود پارت ۵: Rapidshare

    - کرک نهایی بازی Razor1911




    StarCraft II: Wings of Liberty | StarCraft II: Heart of the Swarm | StarCraft II: Legacy of the Void

    بهترین راه تشکر زدن دکمه ی تشکر است

  2. #2
    عضو سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    3
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    قدرت امتیاز دهی
    15
    Array

    پیش فرض

    سلام
    39 تا پارت با 5 تا پارت چه فرقی با هم دارد؟؟؟؟

  3. #3

  4. #4
    عضو سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    3
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    قدرت امتیاز دهی
    15
    Array

    پیش فرض

    سلام
    ممنون از جوابتون
    من فقط نیمه شب دانلود می کنم، چون که خط اینترنت َAdsl سرعت 25 یا 30 کیلو بایت در نیمه شب از یک شب تا 7 صبح رایگان است، اولی پارت 20 مگابایتی دانلود کردم
    2 گیگابایت چند ساعت تموم میشه
    اگر تصمیم بگیرم، پارت 2 GB به صورت مستقیم بزارید، نگهداشتن دانلود شده قبلی، حفظ می کند؟؟؟؟
    __________________________________________________ _____
    یک سوال دیگه من قبلا 10 پارت 199 مگابایتی همین بازی استارکرافت2 دیده بودم، چه فرقی با بالای دارد
    این لینک ببینید چه فرقی...؟؟
    http://rapidshare.com/files/35282605...art01.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35280883...art02.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35281511...art03.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35281098...art04.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35280910...art05.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35282598...art06.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35281016...art07.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35282483...art08.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35282325...art09.rar.html
    http://rapidshare.com/files/35281044...art10.rar.html
    ولی دانلود نکردم
    با تشکر
    ویرایش توسط konda : 09-12-2010 در ساعت 12:40 PM دلیل: اشتباه

  5. #5
    AGE OF INFERNAL
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل سکونت
    WORLD PRINCE OF PERSIA
    نوشته ها
    2,405
    تشکر تشکر کرده 
    3,083
    تشکر تشکر شده 
    4,350
    تشکر شده در
    1,686 پست
    قدرت امتیاز دهی
    945
    Array

    پیش فرض

    به احتمال زیاد بازی ناقصه یا فشرده شده که فکر نکنم اگر شما می خواهید بازی را دانلود کنید از لینک های که قرار دادم دانلود کنید چون مطمئن ترین ومعتبر ترین لینک ها همیناست با کرک سالم .
    ساحل بهانه است , رفتن رسیدن است...
    قبل از هر چیز دیگر، آماده شدن راز موفقیت است(فورد)
    در دنیا چیزی وجود ندارد که ارزش ناراحت شدن را داشته باشد
    من آینده را دوست دارم زیرا بقیه عمرم را باید در آن بگذرانم(کترینگ)
    به وسیله عزم و اراده با سستی و تنبلی به جنگید(حضرت علی (ع))
    اگر زندگی با تو سر ناسازگاری دارد تو با او سازش کن(اسپارت)

    (((Nothing Is Impossible)))

    فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و موميايی به خاک بسپارند تا اجزای بدنم خاک ايران را تشکيل دهد کوروش کبير
    بگـذار سرنـوشت هـر راهی را کـه ميخواهـد برود، مـا راهمـان جداست اين ابـرهـا تـا ميتواننـد ببـارنـد، مـا چتـرمان خداست .
    کسی رو برای دوستی انتخاب کن که اونقدر قلبش بزرگ باشه که نخوای براي اينکه تو قلبش جائی داشته باشی خودت رو کوچيک کنی
    عشق خيس شدن دو دلدار در زير باران نيست...عشق اينست که من چترم را روی دلدار بگيرم واو نبيند....نبيند وهرگز نداند که چرا در زير باران خيس نشد.....

    Tonight's the night .. And it's going to happen again and again ..
    has to happen

    83521780895105710284

    سعادتمند کسی است که در هجوم و مقابله با مصائب خود را نبازد (پاسکال)
    کسی که اراده قوی نداشته باشد، به زودی در مقابل مشکلات مغلوب می شود(لرد آویبوری)
    درختی به بلندی ستاره ها، با یک دانه کوچک آغاز می شود و یک سفر هزار مایلی با یک قدم کوچک(لائو)
    انسان هم میتونه دایره باشه هم یه خط راست. تو می خوای چی كار كنی؟ …تا ابد دور خودت بچرخی یا تا بی نهایت ادامه بدی؟
    ما نمي تونيم به دلمون ياد بديم كه نشكنه ولي ميتونيم به دلمون ياد بديم كه اگه شكست لبه هاي تيزش دست اوني رو كه شكستش نبره
    انسان های بزرگ به آرمان هايشان می انديشند،انسان های معمولی به آرزوهايشان و انسان هاي کوچک ديگران را می پايند.
    ابتدا تو را نادیده می گیرند، سپس مسخره ات می کنند و بعد با تو می جنگند. ولی در نهایت پیروزی از آن توست
    لحظات را طي کرديم تا به خوشبختي برسيم اما وقتي رسيديم فهميديم خوشبختي همان لحظات بود
    هرگز فکر نکن که ديگران تو را به اهدافت خواهند رساند




    55293912309236444201

    38349bf646684d64bf3e
    وسيع باش ، و تنها ، و سر به زير ، و سخت

  6. #6
    عضو سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2010
    نوشته ها
    3
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    0
    تشکر شده در
    0 پست
    قدرت امتیاز دهی
    15
    Array

    پیش فرض

    یعنی هر 1 گیگابایت میشه 7 گیگابایت
    تا حالا داریم اینجوری فشرده کند

برچسب ها برای این تاپیک

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

علاقه مندی ها (بوک مارک ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

http://www.worldup.ir/