نقل قول:
نوشته اصلی توسط
pezhman
آخه اون پرانتز چه ربطی داره
این جا بحث جنسه که دو تاش گل
ولی پسماند و .........
تو این تفسیرا آدم چه چیزایی که نمی بینه!!!!!!!!!!!!!!!
خب به خاطر شما اصلا تفسیر رو می ذارم کنار خوبه؟ .گفتی اون پرانتز چه ربطی دارد فکر نمی کردم اینقدر مبهم گفته باشم برای فهمیدنش فقط لازم نوشته زیر رو بخونی:
نفس واحد همون خاک واحد به مثال روبه رو توجه کن : مقداری خاک رو فرض کن که می خواهی با آن دو ظرف کوزه یا هرچی بسازی در اینجا مقداری را برای ظرف و مقداری دیگر را برای کوزه استفاده می کنی خب این خاک برای هر دو استفاده شده و به یک میزان هم هست. مطابق این:
چیزی که زیاده خاک است. دليلى ندارد که زن، از نفس (آدم) مشتق شده و یا از برخى از اجزاى او گرفته شده باشد.. هر دو هم از یک خاک گرفته شده اند هر دو هم انسانند.فرق هم ندارند یکی رو ظرف فرض کن یکی هم کوزه(نوع جنسیت)
فکر نکنم دیگر حرفی بمونه دوست خوبم پژمان جان.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ahmadreza_b
البته در ادیان دیگر نقل است که خداوند زن را از پهلوی (دنده) مرد آفریدیعنی یه چیز تو مایه های همون ته مانده گل!! مگه نه؟؟
«آفرينش حوّاء از دنده آدم» مطابق توراتِ تحريف شده است (که اصلا ملاک نمی شود.) حالا اگر قبول داری مشکلی نیست سفارش می کنم جمله بالا را بخوانی. برای پایان قضیه به پایین هم یک نگاهی بکن.
آمده است كه زرارة بن اعين، از امام صادق می پرسد نزد ما مردمى هستند كه مىگويند: «خداوند حوّا را از دنده چپ آدم آفريد» امام عليه السلام فرمود: «خداوند از چنين نسبتى منزه است و برتر از آن است... سپس فرمود: «خداوند بعد از آفرينش آدم، حوّا را به صورت تازه و نو پديد آورد... علاوه بر اينكه روايات
بنابراین زن از جزء و عضوى از اعضاى مرد آفريده نشده است؛ بلكه از همان طينت و سرشتى كه مرد (آدم) آفريده شد، او را نيز خدا خلق كرده است.