sorna
01-05-2012, 01:36 PM
http://www.pic.p30ask.com/images/94367441298256140476.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)
خودرویی با ظاهر خشن آمریکایی و باطن پیشرفته اروپایی، همیشه یک ترکیب عالی به شمار میآمده است. گویا ماتادوری از اسپانیا با نام GTA Spano به این پدیده دست یافته است. گرچه طراحی این خودرو در حد سوپراسپرتهای مطرح نیست اما به جرات میتوان آن را یک طراحی مستقل برشمرد. ورودیهای بزرگ هوا در کنار این خودرو خبر از یک Intercooler قدرتمند درون پیشرانه GTA میدهند. جالب است که تمام قسمتهای سیستم کنترل کشش و پایداری این خودرو و حتی مکانیزم عمل ترمزها، حاصل کار تیم بومی آنهاست. یکی از نکات برجسته این خودرو، سقف تمام شیشهای آن است که سواری لذتبخش را در نظر میآورد این لذت زمانی به اوج میرسد که بفهمیم با چرخهای 19 اینچی جلو و 20 اینچی عقب تا چه حد چسبندگی تضمین شده است.
از آنجایی که این خودرو ادعای حضور در کلاس Super Sportها را دارد حتماً باید پیشرانهای رویایی داشته باشد. همینطور هم است. یک قلب تپنده حجیم 8.3 لیتری که به صورت 10 سیلندر V شکل آرایش یافته، رقیبان را خواهد ترساند. با چنین پیشرانهای تولید 780 اسببخار نیرو و 920 نیوتنمتر گشتاور نباید خیلی عجیب باشد. حالا با کنار هم گذاشتن یک پیشرامه حجیم و یک قدرت افسانهای به رکوردهای شتاب اولیه و سرعت نهایی میرسیم.
GTA از حالت سکون کامل تنها 2.9 ثانیه زمان میخواهد که به 100 کیلومتر در ساعت برسد. پس از گذشتن از این رقم، شاهد عبور از مرز 350 کیلومتر در ساعت هم خواهیم بود. توقف چنین خودرویی خود مبحث جداگانهایست. اما وقتی که از وزن خالص تنها 1350 کیلوگرمی آن و تایرهای سفارشی 380 میلیمتری Pirelli با خبر میشویم خیالمان کمی آسوده میشود.
خودرویی با ظاهر خشن آمریکایی و باطن پیشرفته اروپایی، همیشه یک ترکیب عالی به شمار میآمده است. گویا ماتادوری از اسپانیا با نام GTA Spano به این پدیده دست یافته است. گرچه طراحی این خودرو در حد سوپراسپرتهای مطرح نیست اما به جرات میتوان آن را یک طراحی مستقل برشمرد. ورودیهای بزرگ هوا در کنار این خودرو خبر از یک Intercooler قدرتمند درون پیشرانه GTA میدهند. جالب است که تمام قسمتهای سیستم کنترل کشش و پایداری این خودرو و حتی مکانیزم عمل ترمزها، حاصل کار تیم بومی آنهاست. یکی از نکات برجسته این خودرو، سقف تمام شیشهای آن است که سواری لذتبخش را در نظر میآورد این لذت زمانی به اوج میرسد که بفهمیم با چرخهای 19 اینچی جلو و 20 اینچی عقب تا چه حد چسبندگی تضمین شده است.
از آنجایی که این خودرو ادعای حضور در کلاس Super Sportها را دارد حتماً باید پیشرانهای رویایی داشته باشد. همینطور هم است. یک قلب تپنده حجیم 8.3 لیتری که به صورت 10 سیلندر V شکل آرایش یافته، رقیبان را خواهد ترساند. با چنین پیشرانهای تولید 780 اسببخار نیرو و 920 نیوتنمتر گشتاور نباید خیلی عجیب باشد. حالا با کنار هم گذاشتن یک پیشرامه حجیم و یک قدرت افسانهای به رکوردهای شتاب اولیه و سرعت نهایی میرسیم.
GTA از حالت سکون کامل تنها 2.9 ثانیه زمان میخواهد که به 100 کیلومتر در ساعت برسد. پس از گذشتن از این رقم، شاهد عبور از مرز 350 کیلومتر در ساعت هم خواهیم بود. توقف چنین خودرویی خود مبحث جداگانهایست. اما وقتی که از وزن خالص تنها 1350 کیلوگرمی آن و تایرهای سفارشی 380 میلیمتری Pirelli با خبر میشویم خیالمان کمی آسوده میشود.