PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش کار با Repeater در After Effects CS4



Mohamad
02-25-2010, 07:03 PM
آموزش کار با Repeater در After Effects CS4


آموزش در رابطه با Repeater هست ، یکی از قابلیت های جدیدی که در After Effects CS4 هست.با این قابلیت می تونید Shape Layer ها رودر حالی که فقط یک لایه هستند به چند یا چندین کپی از اون لایه تبدیل کنید.


http://upload.iranhip.com/images/29853888322334552608.jpg

- برای به وجود آوردن این تکنیک در مورد ویدئو هایی که پشت پرده سبز گرفته میشن هم یه راهی هست که ایشالا چند روز دیگه تو ادامه همین تاپیک به اونم میپردازیم...
- تو یکی از جاها برای به هم نخوردن فرم کلمات کنارشون یه m گذاشتم و رنگشون رو هم قرمز کردم مثل Group (empty)m حواستون باشه که این m جز برنامه نیست.


خوب برای شروع یک پروژه جدید ایجاد میکنیم (Crtl+N) سایز و Frame Rate و زمان پروژه به نیاز خودتون بستگی داره ولی من از تنظیمات زیر استفاده کردم :



http://upload.iranhip.com/images/33019383119439167399.jpg


حالا از مسیر Layer>New>Shape Layer یک Shape Layer جدید میسازیم ، از راه های دیگه هم میشه ولی این راه کنترل بیشتری روش داریم. با استفاده از فلش کوچکی که سمت چپ Shape Layer1 هست مشخصات شو باز میکنم ، و به گروه Contents میریم ( بایدخالی باشه) و با استفاده از دکمه Add در سمت چپ یک Group (empty)m اضافه می کنیم:


http://upload.iranhip.com/images/77255569704157763990.jpg


دوباره با استفاده از دکمه Add یک Polystar اضافه می کنیم ، سک ستاره اضافه میشه ولی رنگ نداره ، دوباره از Add یک Gradiant Fill رو اضافه می کنیم و با استفاده از Gradiant Editor در بالای صفحه و کلیک روی جعبه رنگ کمار Fill می تونیم رنگی رو که دلمون میخواد به ستاره بدیم :


http://upload.iranhip.com/images/00731410980447971858.jpg


http://upload.iranhip.com/images/16745076216849704853.jpg


همچنین اگه از Gradiant راضی نیستین می تونین با انتخاب ابزار Selection Tool (کلید میانبر V ) و انتخاب Gradiant Fill دو نقطه اون رو بگیرید و به هر جایی که میخواین انقال بدید :


http://upload.iranhip.com/images/90305924657704282852.jpg


دوباره با استفاده از دکمه Add یک Stroke اضافه کنید ، مشخصات Stroke 1 رو باز کنید ، رنگ رو مشکی ، Stroke Width رو 6 و Line Join رو به Round Join تغییر بدید . الان ما شکل دلخواهمون رو داریم :


http://upload.iranhip.com/images/01720714529129372624.jpg


حالا برای زیاد کردن تعداد ، Group1 رو انتخاب می کنیم و از مسیر Add > Repeater یک Repeater اضافه می کنیم. ستاره تبدیل به 3 ستاره میشه :


http://upload.iranhip.com/images/28336632901394413465.jpg


مشخصات Repeater1 رو باز می کنیم و Copies رو به 5 و Offset رو به -2 تغییر میدیم ، حالا مشخصات Transform رو باز می کنیم و Position رو از 100,0 به 200,0 تغییر میدیم:


http://upload.iranhip.com/images/95651402078435612690.jpg


دوباره از مسیر Add > Repeater یک Repeater اضافه می کنیم و با باز کردن مشخصاتش Copies رو 20 و Offset رو 0 می ذاریم ، به مشخصات Transform میریم و Position رو به 0,0 و Scale رو به 90% تغییر میدیم...


http://upload.iranhip.com/images/32699265958107771841.jpg


خوب این شما و ارتش ستاره هاتون


.
http://upload.iranhip.com/images/29853888322334552608.jpg
ترجمه (http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=139250)

لینک منیع اصلی (http://layersmagazine.com/shape-layers-after-effects.html)

Mohamad
02-25-2010, 07:04 PM
آموزش ایجاد ارتش با استفاده از یک کلیپ پرده سبز!



خوب شما اول باید اون کلیپ مورد نظرتون رو تو افترافکتز وارد کنید و شروع کنید که حذف پرده سبز ، ما اینجا به حذف کردن پرده سبز نمی پردازیم چون کلا یه مبحث جداست ولی آموززش های خیلی خوبی تو اینترنت مخصوصا تو VideoCopilot.net هست ، فقط یه نکته برای آسون تر شدن و بهتر شدن کار ، قبل از اینکه افکت Keylight یا افکت حذف کننده پرده سبز مورد علاقتون رو به کلیپ اعمال کنید ، با ابزار Pen دور شخصیتتون رو ماسک کنید و بررسی کنید که تو زمان شخصیتتون از ماسک بیرون نزنه... با این کار هم حذف کردن پرده سبز راحت تر و سریع تر انجام میشه هم برای Auto Trace خیلمون راحت تره...به این ماسک Garbage Mask میگن
وقتی که کاربا حذف کردن پرده سبز تموم شد ، باید از اون یه Composition بسازیم ، پس از مسیر Layer > Precompose و گزینه Move All Atributes و زدن دکمه OK این کار رو انجام میدیم.
بعد Composition ای رو که ساخته شده رو انتخاب می کنیم و به Layer > Auto Trace میریم و در تنظیمات Time Span گزینه Work Area رو انتخاب می کنیم و Channel رو روی Alpha می ذاریم و تیک گزینه Apply To New Layer رو هم میزنیم و Ok :


http://upload.iranhip.com/images/74241353703197164191.jpg

وقتی که عملیات محاسبه انجام شد ، می بینیم که یک Solid یه پروژه اضافه شده که اگه تو زمان حرکت کنیم میبینیم که یک ماسک متحرک دور شخصیتمون درست شده ، دکمه M رو می زنیم تا همه مشخصات ماسک ها ظاهر بشن ، روی Mask Path مربوط به Mask1 کلیک کنید تا انتخاب بشه ، بعد با Edit > Copy یا Crtl+C این ماسک رو کپی می کنیم و خوب حالا به همون Composition قبلی خودمون (ارتش ستاره ها ) بر میگردیم ، اون Polystar1 رو پاک می کنیم و از Add > Path یک مسیر ایجاد می کنیم و Path1 رو باز می کنیم و Path رو انتخاب می کنیم و از Edit > Paste یا Crtl+V مسیر اون ماسکی که Auto Trace کردیم رو تو این Shape Layer قرارا میدیم و 100 تا شخصیت KeydOut (انگلیسیش با کلاس تره ) داریم که در اختیارمون هست...
بازم اگه خواستین میتونین با تغییر دادن تنظیمات Repeater و Anchor Point و Position و Scale و... شکل دلخواهتون رو بدست بیارید
امیدوارم که خوشتون اومده باشه

موفق باشید