PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : SSD‌های جدید OCZ : خانواده‌ی petrol با قیمت نسبتا پایین



mehraboOon
12-28-2011, 02:59 PM
SSD‌های جدید OCZ : خانواده‌ی petrol با قیمت نسبتا پایین

SSD ها روز به روز ارزان تر می شوند.SSD مخفف Solid State Driveبه معنی درایو حالت جامد است، سرعت خواندن و نوشتن آن به مراتب بیشتر از هارد دیسک های معمولی است و به عنوان جایگزین هارد دیسک ها مطرح هستند. امسال پاییز صنعت هارد دیسک به شدت پر حادثه بود، راکتور فوکوشیمای ژاپن و بعد هم سیل در تایلند، کارخانه های بزرگ مثل Seagate و Western Digital به شدت ضرر کردند و البته محصولات کمی تولید کردند.
http://www.gooyait.com/uploads/OCZ-Petrol-Indilinx-Everest-SSD-SATA3.png
اما OCZ به عنوان تولید کننده ی SSD های درجه یک، ضرر نکرد و حتی از این فرصت استفاده می کند. خانواده ی جدید محصولات این کمپانی به نام Petrol دارای مدارات حافظه ی ارزان تری هستند که قیمت محصول را ۳۰ درصد کاهش می دهد.
کنترلر Indilinx Everest در این درایوها استفاده شده و واسط اتصال آن SATA 6.0 Gbps است. برعکس خانواده ی Octane، کارایی این خانواده در رده اول نیست بلکه کمی ضعیف تر است. به جای استفاده از حافظه های NAND از نوع سنکرون که محصول IMFT است، از حافظه های اسنکرون استفاده شده که قیمت محصول و همچنین کارایی آن را کاهش می دهد. OCZ اشاره کرده که قیمت محصولات ۳۰ درصد کمتر است، اولین قیمت هایی که شنیده ایم نیز حرف OCZ را تایید می کند.
مدارات اسنکرون خانواده ی Petrol شدیدا به تعداد چیپ های حافظه ی NAND وابسته است، بنابراین با وجود اینکه کارایی این درایوها بسیار رقابتی است، سرعت نوشتن آنها با کاهش ظرفیت درایو کم می شود. OCZ سرعت خواندن ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه را پیش بینی می کند ولی سرعت نوشتن بر اساس دیتاشیب منتشر شده، در مدل ۵۱۲ گیگابایتی حدود ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه بوده و در مدل ۱۲۸ گیگابایتی تا ۱۳۵ مگابایت بر ثانیه کاهش می یابد.


http://www.pic.p30ask.com/images/97135240725019223018.jpg
SSDهای Petrol در ظرفیت های ۶۴، ۱۲۸ ، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت موجودند و از TRIM ، IndilinxNDurance و AES-128 پشتیبانی می کنند. این محصولات با ۳ سال ضمانت در هفته های آتی عرضه می شوند. شاید اگر خوش شانس باشیم، بتوانیم با قیمت زیر ۱۰۰ دلار هم آن ها را تهیه کنیم.
منبع: nordichardware xbitlabs tomshardware