PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آسيبشناسي آموزش زبان انگليسي در مدارس ايراني



Mohamad
02-25-2010, 06:28 PM
آسيبشناسي آموزش زبان انگليسي در مدارس ايراني
زبان دوم، الفباي فراموششده
:تمام ديپلمهها دستكم نمره شش سال آموزش زبان انگليسي را در بايگاني كارنامههاي خود دارند اما اين كارنامهها نماد هرچه كه باشند، باسوادي يا بيسوادي افراد، حكم كولهباري سبك از دانستههاي زبان انگليسي دانشآموزان ايراني را دارند.


كولهباري كه دانشآموزان به اتكاي آن نميتوانند حتي يك نامه كوتاه به زبان بينالمللي انگليسي بنويسند و توانايي مكالمهاي مختصر در حد يك گفتوگوي روزمره را هم ندارند.
شش سال آموزش زبان انگليسي در بيشتر مدرسههاي ايراني به اعتقاد بسياري از كارشناسان آموزش و پرورش و زبانشناسي تنها صرف وقت و اتلاف زمان محسوب ميشود، آن هم در شرايطي كه برخي از دانشآموزان پس از فارغالتحصيل شدن يا حتي در زمان تحصيل و به موازات برنامههاي آموزشي مدرسه، به يادگيري زبان انگليسي در آموزشگاههاي آزاد ميپردازند و به تدريج نيز بر تعداد متقاضيان حضور در اين آموزشگاهها افزوده ميشود.
بر همين اساس كارشناسان ضعف دانشآموزان ايراني را در يادگيري زبان، تنها به فضاي آموزش رسمي مرتبط ميدانند و از دانشآموزان به عنوان افرادي علاقهمند به يادگيري زبان انگليسي نام ميبرند كه مشكلات متعددي چون ناكارآمد بودن محتواي كتابهاي درسي زبان انگليسي و كمبودن ساعتهاي تدريس از انگيزه آنها در يادگيري اين زبان كاسته است.

زهرا باقری شاد