PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نگاهی به طراحی خودروهای سال 87



sorna
12-23-2011, 03:34 PM
http://www.pic.p30ask.com/images/48787599420281560000.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)

کاوه سلگی: خودروسازهاي ايران، امسال را با معرفي چند محصول جديد به پايان بردند. ابتدا خبرسازترين خودروساز داخلي يعني گروه سايپا كه ابتدا با معرفي زانتيا دو سال را آغاز كرد، خودرويي بي‌تناسب و با طراحي ناهماهنگ عرضه كرد. سپس در پاييز خودروي لوگان (ال‌90) فيس‌ليفت كه گرچه گمان مي‌رفت حداقل از ال‌90 موجود از نظر طراحي بهتر باشد اما ... و پس از همه آنها و خبرسازترين خودروي اين گروه مينياتور بود كه نسبت به زانتيا2 و ال‌90، فيس‌ليفت و پرايد 132 از طراحي معقول‌تري برخوردار است شايد اگر مقداري از جشنواره خطوط بدنه آن را كم مي‌كردند معقول‌تر مي‌نمود. به هر حال سايپا به اين ترتيب به پايان سال رسيد.

گروه صنعتي ايران‌خودرو: در شهريورماه سمند جوانان پس از مدت‌ها انتظار رونمايي شد و در طراحي آن سعي كرد با توجه به خطوط روز دنيا و تناسبات خودرويي خوب از آب درآيد و ظاهر با توجه به استقبال مردم (به نقل از مطبوعات) مواجه شد و پس از آن نيز خودروي سورن ELX، همان سورن قبلي با اين تفاوت كه با توجه به اينكه جلو پنجره آن در مدل اوليه كمي نامانوس بود ولي در اين نمونه انصافاً زيبا است.
خطوط منطقي و نرم و همچنين پرهيز از تجملگرايي سادگي و زيبايي را براي سورن ELX به ارمغان آورده است. البته در قسمت داخلي نيز اين خودرو از داشبورد كاملاً جديدي سود برد كه نسبت به داشبورد اوليه سمند به روزتر شده است و جاگيري ادوات و كار با آنها به نظر ساده‌تر و بهتر شده است. اما با توجه به استفاده از خطوط افقي در اين جلو داشبورد حجم داخلي ماشين كوچك‌تر به نظر مي‌رسيد. ايران‌خودرو هم با اين محصول سال خود را به پايان برد.
گروه زامياد: با معرفي شوكا نيسان جونيور فيس‌ليفت كه البته ديگر فيس‌ليفت نيست، چون كلاً دگرگون و اتاق آن به روزتر شده است كه در اصل نمونه ‌كپي‌برداري شده از وانت دهه 90 ميتسوبيشي است با اندكي تغيير جلو پنجره و چراغ‌هاي جلو و عقب.
گروه خودروسازي كرمان: اين گروه تنها به معرفي يك محصول جديد چيني (متاسفانه عقب‌گرد) بسنده كرد. ليفان خودرويي كه مانند ديگر كارهاي چيني‌ها از وجود چراغ‌هاي بزرگ در جلو و عقب نسبت به ابعاد بدنه رنج مي‌برد و البته با توجه به چيني‌بودن قيمتي باورنكردني 13 تا 17 ميليون؟! سال كرمان‌خودرو نيز اين‌گونه به پايان رسيد.
بنيان توسعه صنعت پارس: بالاخره مديران سابق ايران‌خودرو، پس از سال‌ها تلاش براي ورود فيات به ايران امسال اين محصول شعبه تركيه فيات را پيش‌فروش كرد كه البته نمي‌توان آن را خودرو بسيار زيبايي دانست، اما خودرويي است كه در آن تناسبات و اعتدال رعايت شده است.