PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بازگشت کامارو، این محبوب دوست داشتنی



mehraboOon
12-23-2011, 12:12 AM
EU ورسیون جدیدی سلطان قلب ها

بازگشت کامارو، این محبوب دوست داشتنی



یک دهه غیبت در اروپا و حالا ، حی وحاضر! این را در مورد سلطان قلب‌ها یعنی شورلت کامارو می‌گوییم.ظاهراً این بار هم شورلت کاماروی دوست داشتنی قصد کرده تا با روی کار آوردن مدل «ای‌یو» اش دل از کف جاده​‌های اروپا و دیوارهای اطاق خواب‌هایمان ببرد.







http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/5/48297_482.jpg


یک دهه غیبت در اروپا و حالا ، حی وحاضر! آن هم با تمام وجود. این را در مورد سلطان قلب‌ها یعنی شورلت کامارو می‌گوییم. اتومبیلی که با عضلات تنومندش چهار دهه بر قلب و ذهن تمامی اتومبیل دوستان و اتومبیل نادوستان حکمرانی کرد و تبدیل به بهترین و زیباترین سوژه برای پوسترهای روی دیوارها، تیشرت تن جوانان دیروز و امروز و حتی ترانه های نام آشنا شد. ظاهراً این بار هم شورلت کاماروی دوست داشتنی قصد کرده تا با روی کار آوردن مدل «ای‌یو» اش دل از کف جاده​‌های اروپا و دیوارهای اطاق خواب‌هایمان ببرد. بدون شک همینطور است.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/5/48298_826.jpg


تاثیرگذار از هر لحاظ


نکته جالب در مورد مدل «ای‌یو» قابل شناسايی بودنش به عنوان یک شورلت کامارو در یک نگاه است، درعین حال که ظاهرش کاملا مدرن است. طراحی قرن بیست‌ویکمی این اتومبیل تجسمی است از اصالت پربار شورلت کامارو با دماغهVشکل و شانه‌هایی پهن در قسمت عقب که علاوه بر اشاره به ویژگی‌های طراحی بارز و نامی آن، جایگاهی ویژه در میان اتومبیل‌های معاصر به آن می‌بخشد.

«واین برانون»‌ مدیر عامل بخش اروپايی شورلت، می‌گوید: «کامارو آمیزه‌ای است از قدرت، آسایش و تکنولوژی و این درحالیست که قیمت پیشنهادی آن همیشه، به معنای واقع کلمه، ارزشش را دارد. این هماهنگی قیمت و سرویس‌دهی یکی از همان نکاتی است که کمتر کمپانی به آن دست یافته است. چیزی که یکبار دیگر کامارو را از سایر رقبایش مستثنی می‌کند.» دل «ای‌یو» با درنظرگرفتن مشتریان اروپايي‌اش و با تصور گام نهادن بر جاده‌های پرپیچ و خم پیست نوربررینگ آلمان با توشه‌های از تجهیزات و تمهیدات جدید طراحی شده است. اعداد و ارقام هم به خوبی سهم خود را از این مجموعه تاثیر گذار می‌پردازند. جعبه دنده دستی آن به یک موتور با شکوه V8 2/6 لیتری LS3 متصل است که 432 اسب بخار توان و 569 نیوتن‌متر گشتاور (در دور موتور 4600 دور در دقیقه) تولید می‌کند و عملا به یک شتاب صفر تا صد 2/5 ثانیه ای برای مدل کوپه و شتاب 4/5 ثانیه ای برای مدل کانورتبل تبدیل می شود. از طرف دیگر جعبه دنده اتوماتیک با یک موتور V8 2/6 لیتری L99 با توان 405 اسب بخار و گشتاور 556 نیوتن‌متر (در دور موتور 4300 دور در دقیقه) سروکار دارد. این جعبه دنده مدل کوپه را در مدت زمان 4/5 ثانیه و مدل کانورتبل را با یک تفاوت ناچیز 2/0 ثانیه ای (6/5 ثانیه) از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتردرساعت می‌رساند. بیشینه سرعت ای‌یو 250 کیلومتر در ساعت رقم خورده است که رقم کاملا چشمگیری است. لاستیک‌های پیرلی20P0 اینچی نیز موظف‌اند تا از مجموع نیروهای تولیدی ای‌یو نهایت استفاده را ببرند. در مقابل، دیسک ترمزهای ضد قفل چهار پیستونه برمبو به‌یاری سیستم کنترل کشش و سیستم استايبلی ترک از ترمزگیری بینقص و بهترین عملکرد سر پیچ‌ها اطمینان حاصل می‌کنند. چرخ‌های اتومبیل به موازات بدنه به بیرون کشیده شده‌اند تا به ظاهر اتومبیل پهنای هرچه بیشتری ببخشند.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/5/48299_656.jpg

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/5/48300_733.jpg

http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/5/48301_629.jpg


نه به آهستگی


اگر طرفدار تواضع، گمنامی، آهسته رفتن و آهسته‌آمدن یا هر چیز دیگری از این قبیل هستید به احتمال 99 درصد ای‌یو هم مثل هر شورلت کاماروی دیگری اتومبیل شما یا خودمانی‌تر بگوییم لقمه شما نیست. این اتومبیل از بدو تولد با هدف تسخیر نگاه‌های تحسین‌‌آمیز عابران پیاده، موتورسوارها یا هر اتومبیل‌سوار دیگری در اطرافش ساخته شده‌است. به‌گفته آفن هایسر، یکی‌از دست‌اندرکاران پروژه ای‌یو، این مدل از ابتدا برپایه ظاهری متفاوت، عملکردی شایسته و قیمتی مناسب بنا شده‌است.

علاوه‌بر این بدون شک همه اطرافیان به خوبی ارتباط عمیق میان کوپه چهار سر نشینه وجد اعلای آن یعنی شورلت کاماروی مدل 1969 را درخواهند یافت. چراغ های نورانی جلو که با حاله‌ای از چراغ‌های زنون ال‌ای‌دی احاطه شده‌اند ظاهر ای‌یو را پرخاش‌جویانه‌تر می‌سازند. خطوط برجسته روی کاپوت نیز حس داینامیک طراحی را به اوج می رسانند تا حدی که حتی درحالت سکون هم جریان حرکت را در اتومبیل حس خواهید کرد. در قسمت عقب بازتاب تاثیر از طراحی جلو کاملا محسوس است. چراغه‌ای ال‌ای‌دی دوقلوی عقب به خوبی بیانگر این موضوع هستند. تضاد کاپوت بلند جلو و صندوق عقب کوتاه نیز که از اِلمان‌های کلاسیک شورلت کامارو است شایان توجه است. خروجی اگزوز کرومی و دایره شکل ای‌یو یادآور اگزوز کوروت Z06 است.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/5/48302_270.jpg


هیس!


عایق‌های صدای متعدد در ای‌یو، سرنشین را به دنیایی متفاوت و سرشار از سکوت می‌کشانند و تنها زمزمه‌های ناچیز موتور V8 است که هر‌‌ ازگاهی سرنشین را از خواب شیرین بیدار می‌کند و به​خاطر می‌آورد که درحال رانندگی با یک اتومبیل عضلانی هستید. طراحی داخلی که همچنان ریشه‌های طراحی کاماروهای گذشته را حفظ کرده‌است سادگی و ارتقاء را به تصویر می‌کشاند و پیروی از نکات ریز و ظریف طراحی معاصر را نیز در جزئیاتی نظیر کلیدها، دکمه‌های گروهی و چراغانی محیطی متذکر می‌شود. این چراغانی زیبا با رنگ آبی یخی بر درها مستولی می‌شود و سرعت‌سنج و دورسنج را نیز دربرمی‌گیرد. اطلاعات مورد نیاز دیگر بین این دو نمایشگر دیده می‌شوند. همین اطلاعات روی شیشه جلو باز تابانده می‌شوند به‌صورتی که کمی بالاتر از قسمت انتهایی کاپوت به‌نظر می‌رسند. درصورت تمایل میتوان نور نارنجی رنگ و تریم انرفرنو اورنج را در کابین جایگزین کرد. صندلی‌های اسپورت به‌راحتی پذیرای سرنشینان می‌شوند و راننده بدون کوچکترین زحمتی بر کلیدهای عملکردی مختلف مسلط می‌شود. حالت صندلی‌ها با استفاده از سنسورهای سیستم دقیق جستجوگر با وزن سرنشینان تطبیق داده می‌شود. فرمان اتومبیل هم مفصلا از خجالت راننده درمی‌آید؛ رانندگی اسپورت را کامل می‌کند و کنترل بلوتوث، عملکردهای صوتی و آی‌پاد/ ام‌پی‌3 پلیر را نیز دارد. این ویژگی به همراه خصیصه منحصر به فرد نمایش اطلاعات ضروری بر شیشه جلو (شورلت کامارو تنها اتومبیلی است که در کلاس خود این ویژگی را دارد) چشمان راننده را بر جاده و دستانش را بدون ایجاد وقفه‌ای بر فرمان اتومبیل قفل می‌کند. سیستم صوتی 245 وات 9 اسپیکر بوستون کیفیت صدای کابین را تضمین می‌کند و تاشدن کامل صندلی عقب از دیگر تمهیداتی است که در جهت حمل راحت‌تر اشیاء بزرگتر اندیشیده شده‌است. اهرم دنده هارست‌تی‌ام هم چنین به راننده امکان یک گریپ تمام و کمال را مخصوصا در صورت وقوع تغییرات ناگهانی می‌بخشد. برخلاف عملگرا‌‌‌ بودن ای‌یو، فضای بار زیادی در گوشه و کنار کابین اندیشیده شده‌است. از این گذشته پکیج سفارشی دید عقب سیستم دوربین دید عقب و آینه اتوماتیک با تنظیم خودکار نور را به سیستم پارک کمکی حاضر الحاق می‌کند.



http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/5/48303_736.jpg


آقای ایمنی


امنیت در ای‌یو یک المان کلیدی است. 6 ایربگ دو مرحله‌ای در هر دو طرف راننده و کمک راننده که از سرها و قفسه‌سینه محافظت می‌کنند، ایربگ‌های جانبی مخصوص قفسه‌سینه و لگن در سمت راننده و کمک‌راننده و ایربگ‌های سقفی ویژه که محافظت از سر سرنشینان را برعهده دارند. از دیگر امکانات ایمنی موجود در ای‌یو میتوان به کمربندهای ایمنی هوشمند، پدال‌های ترمز که به‌صورت اتوماتیک خلاص می‌شوند و میله فرمان تاشو اشاره کرد. سیستم حسی اتومبیل که بر عملکرد کمربندها نیز نظارت دارد عملکرد ایربگ‌ها را با‌شدت ضربه وارده هماهنگ می‌سازد و فاصله صندلی از جلو را تنظیم می‌کند. جالب است بدانید که ای‌یو در بیش از 7000 تست پیشگیری از تصادف شرکت داده شده‌است و از جاده‌های یخ‌زده پیست‌های سوئد گرفته تا پیست‌های آزمایشی آلمان و استرالیا در هرجا مورد آزمایش قرار گرفته و هر بار از هر امتحانی سربلند بیرون آمده‌است. تقسیم وزن 52 درصد جلو و 48 درصد عقب، ای‌یو را در بهترین موقعیت تعادلی ممکن قرار داده‌است و سواری با آن را به یک پروسه دل‌چسب و هیجان‌انگیز تبدیل کرده‌است. شایان ذکر است که ساختار مرکزی استیل ای‌یو در این زمینه نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

سیستم کنترل شاسی شورلت کامارو گزینه‌های جالبی دارد: 1- حالت پایه‌ای کالیبره کنترل تعادل 2- خاموش‌کردن کنترل کشش/ روشن‌کردن کنترل تعادل 3- حالت رقابتی/ اسپورت 4- خاموش‌کردن کنترل کشش/ خاموش‌کردن کنترل تعادل.

سیستم استايبلی ترک که یک سیستم چهار کاناله هندلینگ فعال است سیستم کنترل داینامیک اتومبیل را فعال می کند و به راننده در شرایط نامناسب از قبیل جاده مرطوب، برفی و یخ‌زده و همینطور پیچ‌های تند یاری می‌رساند. این سیستم همچنین عملکرد ترمز ضد قفل ای‌بی‌اس، کنترل کشش و سیستم ترمز فعال را ترکیب می‌کند و از لغزش چرخ ها جلوگیری کرده، چرخش آن‌ها را به حداکثر می رساند. ترمز ضد قفل ای‌بی‌اس سرعت هر چهار چرخ را به صورت مجزا کنترل می‌کند و به‌منظور تمیز ترمزگیری در مسیرهای مستقیم یا در پیچ‌ها به سنسور زاویه فرمان مراجعه می‌کند. سیستم کنترل کشش نیز درصورت نیاز گشتاور بیشتری را به چرخ‌های فعال انتقال می‌دهد. درصورت تصادف نیروی وارده در منطقه انتقالی گسترده شده در سرتاسر اتومبیل توزیع می‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها