PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پاسات: خودرو سال 2012 آمریکا + عکس



mehraboOon
12-23-2011, 12:09 AM
پاسات: خودرو سال 2012 آمریکا + عکس



کمپانی فولکس واگن یکی از اصیل ترین و خوشنام ترین خودروسازان آلمانی است که در سطح جهانی نیز شهرت و محبوبیت خاصی دارد و بدین جهت می توان گفت که تقریبا تمام مردم دنیا با محصولات این برند دوست داشتنی، آشنا هستند.


برترین ها به نقل از هفت صبح : کمپانی فولکس واگن یکی از اصیل ترین و خوشنام ترین خودروسازان آلمانی است که در سطح جهانی نیز شهرت و محبوبیت خاصی دارد و بدین جهت می توان گفت که تقریبا تمام مردم دنیا با محصولات این برند دوست داشتنی، آشنا هستند.

فولکس واگن در اروپا، برزیل، استرالیا و همچنین آمریکای شمالی از بازار خوب و پررونقی برخوردار است و به تازگی مدل های لوکس آن سهم خوبی را در بازار Luxery Cars شرق آسیا به ویژه چین و کره جنوبی به دست آورده اند.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/26/53279_216.jpg


این خودروساز، کمپانی های مشهوری چون: آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، اشکودا، سئات و بوگاتی را در زیرمجموعه خود می پروراند و با این حساب پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور، فولکس واگن به بزرگ ترین خوردوساز دنیا تبدیل شود.

فولکس واگن در ایران نیز از سابقه درخشانی برخوردار است. مدل بیتل از خوشنام ترین خودروهای زمان خود در ایران بود که هنوز هم مدل های تمیز و منحصر به فرد آن در پارکینگ کلکسیونرهای ایرانی و اعضای کلوپ فولکس بیتل دیده می شود. بعدها مدل گلف با قیمتی مناسب و ویژگی های فنی تحسین برانگیز، وارد کشور شد و توجه جوانان را به سمت خود جلب کرد.

کیفیت بسیار خوب و دوام بالای مدل های گلف، خاطره ای خوش از فولکس واگن را در ذهن ایرانیان بر جای گذاشت تا سال ها بعد عضو دیگری از این خانواده یعنی مدل گل وارد ایران شود و مورد استقبال فراوان علاقه مندان قرار گیرد.

به گزارش برترین ها پاسات (Passat) برای اولین بار به عنوان یک خودروی لیفت یک در سال 1973 وارد بازار شد و بعد از مدت کوتاهی، مدل استیشن آن نیز عرضه شد اما سرانجام در سال 1988 مدل سدان پاسات هم به دنیا معرفی شد و همانطور که می دانید امروزه این خودرو در مدل های سدان، چهاردر کوپه و استیشن به بازار عرضه می شود. البته کمپانی فولکس واگن تصاویر مدل پاسات Alltrack را نیز منتشر کرده و پیش بینی می شود که فروش این SUV به زودی در کشورهای مختلف آغاز شود.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/26/53283_218.jpg


همانطور که پیشتر وعده داده بودیم در این شماره می خواهیم به شرح و بررسی مدل سدان فولکس واگن Passat بپردازیم که از سوی مجله معتبر و تخصصی Motor Trend به عنوان خودروی سال 2012 انتخاب شده است.


نقد طراحی:

پاسات از لحاظ ابعاد اتقا و کاربرد در کلاس خودروهای سدان لوکس بزرگ یا همان E-Segment جای می گیرد و سبک طراحی آن کاملا ساده اما شکیل و متناسب است که همین ویژگی باعث شده تا جوابگوی سلایق مختلف مشتریان باشد.

در تمامی جلو، فرم طراحی جلوپنجره عریض و آبکاری شده پاسات با چهار شبکه توجه شما را به خود جلب می کند که در کنار گرافیک زیبای کاسه چراغ های ساده و چهارگوش آن، هماهنگی دلنوازی را به وجود آورده اتس. همچنین این نسل از پاسات دارای چراغ های LED رانندگی در روز بوده که به صورت نواری مواج در داخل کاسه چراغ های جلو جاسازی شده اند و به هنگام روشن شدن در روز یا شب، بسیار جذاب به نظر می رسند.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/26/53280_492.jpg


در قسمت پایین سپر نیز، چراغ های مه شکن با ابعادی بزرگ و کشیده خودنمایی می کنند. در نای جانبی، شیب ملایم جلوپنجره و کاسه چراغ به سمت عقب باعث شده تا چهره خودرو کمی پویاتر و خشن تر از نمای جلو به نظر برسد اما هرچه به سمت عقب پیش بروید.

سادگی در طراحی خطوط و اجزای بدنه شدت می گیرد. دور تا دور محدوده پنجره های جانبی مانند اکثر خودروهای امروزه با یک نوار کرومی براق احاطه شده و جالب اینجاست که برای تزیین قسمت پایین درها نیز از این نوار با قطر بیشتر استفاده شده است تا کمی از یکنواختی نمای جانبی کاسته شود. فرم بسیار ساده چراغ های عقب پاسات، دقیقا مشابه دیگر محصولات فولکس واگن بوده که ظاهرا کمپانی قصد ندارد دستی به سر و گوش آ« بکشد و در این سال ها فقط با تغییر در اندازه زوایا یا ابعاد آن، تفاوت هایی جزئی را ایجاد کرده است.

در کل می توان گفت که نمای عقب پاسات بسیار ساده تر از نمای جلوی آن بوده و خلاقیت کمی در طراحی آن به کار رفته است اما طراحان سعی کرده اند تا این بی حوصلگی در طراحی را با نصب نوار آبکاری شده روی قسمت زیرین در صندوق عقب و همچنین طرفین سپر، جبران کنند ولی حاصل کار به اندازه دیگر رقبا، دلچسب و رضایت بخش نیست.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/26/53281_621.jpg


درواقع می توان گفت که مدل پاسات در بخش طراحی مانند دیگر هم قطارانش از ویژگی های اسپورت و هیجان انگیر بهره نگرفته است. طراحی داخلی پاسات نیز بسیار ارگونومیک اما ساده بوده که کیفیت بالای قطعات و مونتاژ مثال زدنی آنها مانند دیگر مدل های فولکس واگن، تحسین برانگیز است. در وسط داشبورد پاسات، یک ساعت لوکس و آنالوگ نصب شده که این امر امروزه در کابین بسیاری از اتومبیل های لوکس مانند مرسدس بنز S-Class یا کادیلاک CTS دیده می شود. کنسول مرکزی نیز نسبتا خلوت بوده و جداسازی مناسب ادوات آن موجب شده تا کارکردن با آنها به آسانی صورت گیرد.

تجربه نشان داده که محصولات آئودی و فولکس واگن از ارگونومی بسیار بالایی برخوردار هستند و با نگاهی اجمالی به فرم غربیلک فرمان پاسات و طراحی صندلی ها به صحت این موضوع پی می برید. کابین پاسات به صورت استاندارد از چرم مصنوعی پوشیده شده و ابعاد اتاق آن به نحوی است که فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب بسیار جادار بوده و برای خودرویی در این کلاس واقعا بی نظیر است. ضمن اینکه فرم جدید صندلی ها و ماهیچه های جانبی آنها، راحتی هر پنج سرنشین این سدان خانوادگی را به خوبی تضمین می کند.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/26/53297_385.jpg


پاسات در دو رده تجهیزاتی Comfortline (سطح تجهیزات متوسط) و Highline (فول آپشن) عرضه می شود که از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن می توان به سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش DVD و MP3، بلوتوث هندزفری، مانیتور مرکزی مجهز به سامانه رهیاب ماهواره ای GPS و TV، ورودی USB و AUX، چهارچراغ مطالعه، ترمز دستی الکترونیکی، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سامانه کنترل کیفیت هوا، سامانه تشخیص خستگی راننده، سامانه کمک پارک، آینه های تیره شونده، شش کیسه هوا و همچنین سامانه Soflx (نصب ایمن صندلی کودک) اشاره کرد. امکان تزئین کابین پاسات با چوب یا آلومینیوم نیز طبق سفارش مشتری امکان پذیر است.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/26/53298_372.jpg



پاسات در روی جاده:

پاسات 2011 طبق معمول با طیف وسیعی از پیشرانه های بنزینی TSI و دیزلی TDI (جمعا 11 مدل) به بازار عرضه شده که اکثر آنها ز تکنولوژی پاک Blue Motion استاندارد یورو 6 برخوردار هستند. قوی ترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای پاسات، مدل MOTION 76 4 با قدرت 220 کیلووات و شتاب 5/5 ثانیه است که به طور میانگین 9/3 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر مصرف می کند. همچنین برای انتقال قدرت در این خودرو از گیربکس 6 سرعته یا 7 سرعته دوکلاچه DSG بهره گرفته می شود. سامانه تعلیق این خودرو، همان مک فرسون معروف است که در اکثر خودروها مورد استفاده قرار می گیرد و از قطعات آلومینیومی تشکیل شده است تا با کمک فرمان الکترومکانیکی فولکس واگن، نرمی و فرمان پذیری مناسب را برای پاسات به ارمغان آورد.


http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/26/53299_163.jpg


همچنین این خودرو از سامانه های کنترل پایداری هوشمندی چون DCC (کنترل شاسی) و ESP نیز برخوردار بوده تا در سخت ترین شرایط، پایداری و هندلینگ رضایت بخشی را به نمایش بگذارد. همچنین مدل MOTION 4 (چهارچرخ متحرک) نیز قابل عرضه به مشتریان پاسات است تا با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتر یدر جاده های برفی و لغزنده رانندگی کنند. در خاتمه می توان گفت که کیفیت بالای قطعات، فضای جادار کابین، برخورداری از امکانات رفاهی و ایمنی گسترده و همچنین به کارگیری آخرین تکنولوژی ها برای تولید پیشرانه های کم مصرف و اقتصادی، از مهم ترین عواملی بوده که باعث شدند تا کارشناسان مجله بسیار معتبر موتور ترند، فولکس واگن Passat سدان را به عنوان خودروی سال 2012 برگزینند.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir