sorna
12-16-2011, 07:11 PM
http://www.pic.p30ask.com/images/05702961885922598391.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)
نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کار برای پنجمین بار از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد. به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در این تحقیق شرکت بهمن دیزل با یك درصد سهم بازار خودروهای کار توانست رتبه برتر رضایت مشتریان از خدمات فروش را در نیمه اول سال از آن خود كند در حالی که رتبه آخر این تحقیق به شرکت دیار خودرو که 0.1 درصد بازار خودروهای کار کشور را در اختیار دارد، اختصاص یافت. همچنین میانگین رضایت مشتریان از فروش خودروهای کار عدد 602 بوده است.در این تحقیق 12 شرکت عرضه کننده خودرو در زمینه فروش خودروهای کار، با بهره گیری از روشهای به روز و علمی و با لحاظ خطای نمونه گیری و فاصله اطمینان معین، در شش ماهه اول سال 90 مورد بررسی قرارگرفته اند.
به منظور پیاده سازی این طرح مجموعاً با 20 هزار و 652 نفر از خریداران خودروهای کار مصاحبه انجام شده است. در مدل طراحی شده جهت سنجش رضایت مشتریان در حوزه فروش چهار شاخص اصلی اطلاع رسانی و پاسخگویی، توجه به خواسته مشتری، هزینه و زمان صرف شده و وضعیت و شرایط تحویل خودرو در قالب 18 خصوصیت مورد نظرسنجی قرار گرفته است.
در جدول رده بندی رضایتمندی مشتریان، رتبه اول به بهمن دیزل تعلق گرفته است. جایگاه دوم و سوم نیز به ترتیب به شرکت های عقاب افشان و آریادیزل اختصاص یافته است.
همچنین شرکت های سایپا/زامیاد، ایران خودرو، ارس خودرودیزل، گروه بهمن، ماموت دیزل، کاریزان خودرو، ایران خودرودیزل، سایپا دیزل و دیار خودرو به ترتیب در رتبه های چهارم تا دوازدهم قرار گرفته اند.
براساس گزارش منتشرشده، شرکت بهمن دیزل که با 53 نمایندگی به خودروهای ایسوزو 2.5، 6 و 8 تنی خدمات ارایه می دهد و یک درصد بازار خودروهای کار را در اختیار دارد با کسب شاخص رضایت 624 رتبه نخست جدول را به خود اختصاص داده است.
در این تحقیق، شرکت عقاب افشان كه خدمات پس از فروش خودروهای اسکانیا اتوبوس بین شهری4212، اتوبوس شهری3112 و ... را انجام میدهد با 19 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 618 را كسب كرده است. این شرکت 0.5 درصد بازار خودروهای کار ایران را در دست دارد.
جایگاه سومی در حالی به شرکت آریا دیزل تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای رنو پریمیوم، کراکس و... است. این شرکت با داشتن 12نمایندگی 0.1 درصد بازار خودروهای کار کشور را از آن خود کرده و 612 امتیاز کسب کرده است.
بر اساس این گزارش، شركت سایپا/زامیاد كه خدمات رسانی به خودروهای وانت نیسان را برعهده دارد، با داشتن 642 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 609 را كسب كرد. 25.6 درصد بازار خودروهای کار به این شرکت تعلق دارد.
در این تحقیق، شركت ایران خودرو كه خدمات پس از فروش خودروهای وانت پیکان را انجام میدهد با 758 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 608 را كسب كرده است. این شرکت 51 درصد بازار خودروهای کار ایران را در دست دارد.
جایگاه ششمی در حالی به شرکت ارس خودرو دیزل تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای کامیون1929، 2631 و... است. این شرکت با داشتن 44 نمایندگی 1.4 دردص بازار خودروهای کار کشور را از آن خود کرده و شاخص رضایت 601 را کسب کرده است.
شركت گروه بهمن كه خدمات پس از فروش خودروهای وانت مزدا و کاپرا را ارائه میدهد، با 172 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 590 را كسب كرده و در جایگاه هفتم قرار گرفته است. 8.7 درصد بازار خودروهای کار ایران متعلق به گروه بهمن است.
شركت ماموت دیزل نیز كه خدمات رسانی به خودروهای کامیون اسکانیا G380، R420 و R340 را برعهده دارد با داشتن 15 نمایندگی خدمات رسان شاخص رضایت مشتری 583 را كسب كرد. 2.2 درصد بازار خودروهای کار کشور در اختیار این شرکت قرار دارد.
در این تحقیق، شرکت کاریزان خودرو كه خدمات پس از فروش خودروهای کاویان K119 و k110 را انجام میدهد با 30 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 572 را كسب كرده است. این شرکت 0.7 درصد بازار خودروهای کار ایران را در دست دارد.
جایگاه دهمی در حالی به شرکت ایران خودرودیزل تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای بنز خاور، اکتروس، آکسور، هیوندای مایتی، کروس، ون غزال و... است. این شرکت با داشتن 92 نمایندگی 4.4 درصد بازار خودروهای کار کشور را از آن خود کرده و 538 امتیاز کسب کرده است.
بر اساس این گزارش، شركت سایپادیزل كه خدمات رسانی به خودروهای رنو میدلام، دانگ فنگ، فوتون، البرز، مهسان، بادسان، ولوو اف.ام و اف.اچ را برعهده دارد، با داشتن 89 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 533 را كسب كرد. 3.4 درصد بازار خودروهای کار به این شرکت تعلق دارد.
در این تحقیق رتبه آخر نیز متعلق به شرکت دیار خودرو که 0.1 درصد بازار خودروهای کار کشور را در اختیار دارد. این شرکت با یک نمایندگی به خودروهای وانت خدمات ارایه می کند که توانسته شاخص رضایت 528 را کسب کند.
نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کار برای پنجمین بار از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد. به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در این تحقیق شرکت بهمن دیزل با یك درصد سهم بازار خودروهای کار توانست رتبه برتر رضایت مشتریان از خدمات فروش را در نیمه اول سال از آن خود كند در حالی که رتبه آخر این تحقیق به شرکت دیار خودرو که 0.1 درصد بازار خودروهای کار کشور را در اختیار دارد، اختصاص یافت. همچنین میانگین رضایت مشتریان از فروش خودروهای کار عدد 602 بوده است.در این تحقیق 12 شرکت عرضه کننده خودرو در زمینه فروش خودروهای کار، با بهره گیری از روشهای به روز و علمی و با لحاظ خطای نمونه گیری و فاصله اطمینان معین، در شش ماهه اول سال 90 مورد بررسی قرارگرفته اند.
به منظور پیاده سازی این طرح مجموعاً با 20 هزار و 652 نفر از خریداران خودروهای کار مصاحبه انجام شده است. در مدل طراحی شده جهت سنجش رضایت مشتریان در حوزه فروش چهار شاخص اصلی اطلاع رسانی و پاسخگویی، توجه به خواسته مشتری، هزینه و زمان صرف شده و وضعیت و شرایط تحویل خودرو در قالب 18 خصوصیت مورد نظرسنجی قرار گرفته است.
در جدول رده بندی رضایتمندی مشتریان، رتبه اول به بهمن دیزل تعلق گرفته است. جایگاه دوم و سوم نیز به ترتیب به شرکت های عقاب افشان و آریادیزل اختصاص یافته است.
همچنین شرکت های سایپا/زامیاد، ایران خودرو، ارس خودرودیزل، گروه بهمن، ماموت دیزل، کاریزان خودرو، ایران خودرودیزل، سایپا دیزل و دیار خودرو به ترتیب در رتبه های چهارم تا دوازدهم قرار گرفته اند.
براساس گزارش منتشرشده، شرکت بهمن دیزل که با 53 نمایندگی به خودروهای ایسوزو 2.5، 6 و 8 تنی خدمات ارایه می دهد و یک درصد بازار خودروهای کار را در اختیار دارد با کسب شاخص رضایت 624 رتبه نخست جدول را به خود اختصاص داده است.
در این تحقیق، شرکت عقاب افشان كه خدمات پس از فروش خودروهای اسکانیا اتوبوس بین شهری4212، اتوبوس شهری3112 و ... را انجام میدهد با 19 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 618 را كسب كرده است. این شرکت 0.5 درصد بازار خودروهای کار ایران را در دست دارد.
جایگاه سومی در حالی به شرکت آریا دیزل تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای رنو پریمیوم، کراکس و... است. این شرکت با داشتن 12نمایندگی 0.1 درصد بازار خودروهای کار کشور را از آن خود کرده و 612 امتیاز کسب کرده است.
بر اساس این گزارش، شركت سایپا/زامیاد كه خدمات رسانی به خودروهای وانت نیسان را برعهده دارد، با داشتن 642 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 609 را كسب كرد. 25.6 درصد بازار خودروهای کار به این شرکت تعلق دارد.
در این تحقیق، شركت ایران خودرو كه خدمات پس از فروش خودروهای وانت پیکان را انجام میدهد با 758 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 608 را كسب كرده است. این شرکت 51 درصد بازار خودروهای کار ایران را در دست دارد.
جایگاه ششمی در حالی به شرکت ارس خودرو دیزل تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای کامیون1929، 2631 و... است. این شرکت با داشتن 44 نمایندگی 1.4 دردص بازار خودروهای کار کشور را از آن خود کرده و شاخص رضایت 601 را کسب کرده است.
شركت گروه بهمن كه خدمات پس از فروش خودروهای وانت مزدا و کاپرا را ارائه میدهد، با 172 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 590 را كسب كرده و در جایگاه هفتم قرار گرفته است. 8.7 درصد بازار خودروهای کار ایران متعلق به گروه بهمن است.
شركت ماموت دیزل نیز كه خدمات رسانی به خودروهای کامیون اسکانیا G380، R420 و R340 را برعهده دارد با داشتن 15 نمایندگی خدمات رسان شاخص رضایت مشتری 583 را كسب كرد. 2.2 درصد بازار خودروهای کار کشور در اختیار این شرکت قرار دارد.
در این تحقیق، شرکت کاریزان خودرو كه خدمات پس از فروش خودروهای کاویان K119 و k110 را انجام میدهد با 30 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 572 را كسب كرده است. این شرکت 0.7 درصد بازار خودروهای کار ایران را در دست دارد.
جایگاه دهمی در حالی به شرکت ایران خودرودیزل تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای بنز خاور، اکتروس، آکسور، هیوندای مایتی، کروس، ون غزال و... است. این شرکت با داشتن 92 نمایندگی 4.4 درصد بازار خودروهای کار کشور را از آن خود کرده و 538 امتیاز کسب کرده است.
بر اساس این گزارش، شركت سایپادیزل كه خدمات رسانی به خودروهای رنو میدلام، دانگ فنگ، فوتون، البرز، مهسان، بادسان، ولوو اف.ام و اف.اچ را برعهده دارد، با داشتن 89 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 533 را كسب كرد. 3.4 درصد بازار خودروهای کار به این شرکت تعلق دارد.
در این تحقیق رتبه آخر نیز متعلق به شرکت دیار خودرو که 0.1 درصد بازار خودروهای کار کشور را در اختیار دارد. این شرکت با یک نمایندگی به خودروهای وانت خدمات ارایه می کند که توانسته شاخص رضایت 528 را کسب کند.