PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بررسی دوج آونجر



sorna
12-15-2011, 11:24 PM
http://www.pic.p30ask.com/images/70270880628128525625.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)

سیاوش عدالت: شركت خودروسازي دوج در زمره برترين خودروسازان جهان قرار دارد و هميشه مدل‌هاي جديد آن از استقبال خوبي برخوردار بوده است. يكي از مدل‌هايي كه اين شركت آمريكايي براي سال 2008 روانه بازارهاي جهاني كرده دوج آونجر SXT است. اين مدل بسيار زيبا پيش از رسيدن به دست مشتريان تست‌هاي فراواني را پشت‌سر گذاشته و بررسي‌هاي زيادي روي آن صورت گرفته كه يكي از اين تست‌ها را برايتان شرح مي‌دهيم.

دوج آونجرSXT خودرويي است كه بر روي آن موتور قدرتمند 2/4 ليتري V-4 نصب شده و خروجي آن معادل 173 اسب‌بخار در شش هزار دور در دقيقه و گشتاور آن 166 پوند- فوت در چهار هزار و 400 دور در دقيقه عنوان شده است. بر روي خودرو حاضر در تست جعبه دنده چهار سرعته اتوماتيك تعبيه شده و با توجه به امكانات درون و بيرون آن، وزن خالص دوج آونجر SXT به سه هزار و 314 پوند(65/1 تن) رسيده است كه 60 درصد آن روي چرخ‌هاي جلو و 40 درصد روي چرخ‌هاي عقب قرار دارد.
دوج آونجر SXT فاصله محوري معادل 9/108 اينچ(76/2 متر) و طول، عرض و ارتفاع 9/190، 8/71 و 9/58 اينچي( 84/4، 82/1 و 49/1متري) داشته و برايش قيمت 20 هزار و 530 دلاري در نظر گرفته شده است، حال آنكه براي خودروي تست شده بهاي 21 هزار و 500 دلاري در نظر گرفته شده بود.
در بخش‌هاي مختلف درون و بيرون اين خودرو مي‌توان به وضوح تكنولوژي‌هاي جديد را مشاهده كرد. وقتي پشت فرمان اين خودرو مي‌نشينيد بايد از هر نظر آسوده باشيد زيرا دوج خودرويي ساخته است كه مي‌تواند بهترين عملكرد را براي شما به ارمغان بياورد و اين موضوع در جريان تست اين مدل به خوبي قابل درك بود. صندلي‌هاي دوج آونجر SXT از راحتي زيادي برخوردار بوده و استفاده از امكانات دروني بدون هيچ دردسري صورت گرفت.
از نقاط ضعف دوج آونجر SXT اين است كه اين خودرو به صورت استاندارد داراي سيستم كنترل پایداری و اصطكاك نبوده ولي از كيسه‌هاي هواي دو تايي جلو، بغل و عقب و پرده‌اي جلو و عقب برخوردار است. در همين حال خودرو و موتور آن به ترتيب سه سال يا 36 هزار مايل (6/57 هزار كيلومتر) و به مدت نامحدود گارانتي شده‌اند. همچنين تا سه سال يا 36 هزار مايل خودرو داراي گارانتي تعميرات كنار جاده‌اي است.
در جريان تست جاده عملكرد دوج آونجر مورد بررسي قرار گرفت. در تست شتاب اوليه صفر تا 30 مايل (48 كيلومتر) در ساعت ركورد 3/3 ثانيه براي دوج به ثبت رسيد. در تست شتاب 40 و 50 مايل (64 و 80 كيلومتر) در ساعت هم براي اين خودرو به ترتيب 7/4 ثانيه زمان نياز بود. اين در حالي است كه ركورد شتاب صفر تا 60 مايل (96 كيلومتر) در ساعت براي اين خودرو 3/9 ثانيه بود. دوج آونجر همچنين توانست طي مدت زمان 3/20 ثانيه سرعت خود را از حالت سكون به 90 مايل (144 كيلومتر) در ساعت برساند.
در تست يك‌چهارم مايل هم براي دوج ركورد 17 ثانيه در 3/83 مايل در ساعت به ثبت رسيد. حال آنكه اين خودرو با ترمزهاي ضعيفش براي توقف از سرعت 60 مايل(96 كيلومتر) در ساعت به 142 فوت (43 متر) مسافت نياز داشت. در بخش مصرف سوخت هم دوج آونجر توانست با باك 9/16 گالني‌اش(5/63 ليتري) معادل 21 مايل (6/33 كيلومتر) با هر گالن در شهر و 30 مايل (48 كيلومتر) با هر گالن در جاده طي مسير كند.