sorna
12-15-2011, 11:58 AM
http://www.pic.p30ask.com/images/79656894198707522912.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)
پورشه، شركتي است كه همه ما آن را به توليد خودروهاي منحصربهفرد و قدرتمند و در عين حال سريع ميشناسيم و براي خودروهاي توليدي آن احترام خاصي قائل هستيم. در شمارههاي پيشين، تست برخي از مدلهاي اين شركت معروف را خدمتتان ارائه كرديم و براي اين هفته تست مدل كروكي 911 كاررا S PDK را در نظر گرفتهايم و نتايج تست را به اختصار شرح ميدهيم.
پورشه 911 كاررا S در زمره خودروهايي قرار دارد كه شركت سازندهاش آن را براي سال 2009 طراحي و بر روي آن جعبهدنده هفت سرعته اتوماتيك دو كلاچه نصب كرده است.
اعتقاد بر اين است كه پورشه مخترع جعبهدنده دو كلاچه بوده است اما بايد گفت كه يك مهندس فرانسوي به نام آدولف كگرس در دهه 1920 اقدام به اختراع اين جعبهدنده كرد و شركت پورشه به عنوان اولين خودروساز اين جعبهدنده را با عنوان PDK (Porsche Dopplkupplung) توسعه داد و در سالهاي 1985 و 86 آن را بر روي مدل 962 خود نصب كرد.
حال پس از گذشت سالها پورشه دوباره اين جعبهدنده را بر روي مدل جديد خود قرار داده است تا بر عملكرد آن تاكيد ورزد. پورشه معتقد است كه اين گيربكس كمك زيادي به افزايش سرعت مدل 911 S كرده است.
اين خودرو منحصربهفرد داراي موتور 8/3 ليتري نيرومندي است كه قدرت آن با 30 اسببخار افزايش به 385 اسببخار رسيده و براي آن گشتاور 310 پوند- فوتي در نظر گرفته شده است.
اين موتور در بخش عقبي پورشه قرار داشته و ميتواند خودرو را با سرعت به پيش براند. وزن پورشه 911 S معادل سه هزار و 496 پوند(74/1 تن) است كه با توجه به محل قرارگرفتن موتور تحمل 38 درصد وزن بر عهده چرخهاي جلو و 62 درصد بر عهده چرخهاي عقب است.
اين خودرو از فاصله محوري 5/92 اينچي(34/2 متري) بهره ميبرد و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتيب 6/175، 2/71 و 2/51 اينچ(46/4، 8/1 و 3/1 متر) اندازهگيري شده است.
همانطور كه پيشتر اشاره كرديم استفاده از جعبهدنده هفت سرعته دو كلاچه منجر به افزايش شتاب اين خودرو شده است به طوري كه در جريان تست جاده براي شتاب صفر تا 60 مايل(96 كيلومتر) در ساعت ركورد 9/3 ثانيه به ثبت رسيد كه نيم ثانيه سريعتر از كاررا S ساخت سال 2005 بود، اين در حالي است كه مدل جديد از نظر وزن 221 پوند(11/0 تن) سنگينتر شده است.
در جريان تست يكچهارم مايل هم ركورد 3/12 ثانيه در 2/113 مايل در ساعت به ثبت رسيد. اين خودرو سريع همچنين توانست با ياري ترمزهاي قدرتمندش با طي مسافتي 102 فوتي(31 متري) سرعت خود را از 60 مايل در ساعت به صفر برساند و متوقف شود.
نصب جعبهدنده دو كلاچه بر روي مصرف سوخت اين خودرو نيز تاثير خوبي داشته و آن را كاهش داده است به طوري كه نتايج به دست آمده نشان ميدهد كه پورشه 911 كارراS با هر گالن بنزين قادر است 19 مايل(4/30 كيلومتر) در شهر و 26 مايل(6/41 كيلومتر) در جاده طي مسير كند كه به ترتيب 11 و 8 درصد بهبود نشان ميدهد.
اين خودرو همچنين نشان داد كه از آلايندگي كمي نيز برخوردار است و در هر مايل تنها 9/0 پوند دياكسيد كربن توليد ميكند. براي چنين خودروي ارزشمندي بهاي استانداردي معادل 96 هزار و 800 دلار در نظر گرفته شده است ولي خودرويي كه رانندگان ما تست كردند بهايي برابر با 119 هزار و 925 دلار داشت.
پورشه، شركتي است كه همه ما آن را به توليد خودروهاي منحصربهفرد و قدرتمند و در عين حال سريع ميشناسيم و براي خودروهاي توليدي آن احترام خاصي قائل هستيم. در شمارههاي پيشين، تست برخي از مدلهاي اين شركت معروف را خدمتتان ارائه كرديم و براي اين هفته تست مدل كروكي 911 كاررا S PDK را در نظر گرفتهايم و نتايج تست را به اختصار شرح ميدهيم.
پورشه 911 كاررا S در زمره خودروهايي قرار دارد كه شركت سازندهاش آن را براي سال 2009 طراحي و بر روي آن جعبهدنده هفت سرعته اتوماتيك دو كلاچه نصب كرده است.
اعتقاد بر اين است كه پورشه مخترع جعبهدنده دو كلاچه بوده است اما بايد گفت كه يك مهندس فرانسوي به نام آدولف كگرس در دهه 1920 اقدام به اختراع اين جعبهدنده كرد و شركت پورشه به عنوان اولين خودروساز اين جعبهدنده را با عنوان PDK (Porsche Dopplkupplung) توسعه داد و در سالهاي 1985 و 86 آن را بر روي مدل 962 خود نصب كرد.
حال پس از گذشت سالها پورشه دوباره اين جعبهدنده را بر روي مدل جديد خود قرار داده است تا بر عملكرد آن تاكيد ورزد. پورشه معتقد است كه اين گيربكس كمك زيادي به افزايش سرعت مدل 911 S كرده است.
اين خودرو منحصربهفرد داراي موتور 8/3 ليتري نيرومندي است كه قدرت آن با 30 اسببخار افزايش به 385 اسببخار رسيده و براي آن گشتاور 310 پوند- فوتي در نظر گرفته شده است.
اين موتور در بخش عقبي پورشه قرار داشته و ميتواند خودرو را با سرعت به پيش براند. وزن پورشه 911 S معادل سه هزار و 496 پوند(74/1 تن) است كه با توجه به محل قرارگرفتن موتور تحمل 38 درصد وزن بر عهده چرخهاي جلو و 62 درصد بر عهده چرخهاي عقب است.
اين خودرو از فاصله محوري 5/92 اينچي(34/2 متري) بهره ميبرد و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتيب 6/175، 2/71 و 2/51 اينچ(46/4، 8/1 و 3/1 متر) اندازهگيري شده است.
همانطور كه پيشتر اشاره كرديم استفاده از جعبهدنده هفت سرعته دو كلاچه منجر به افزايش شتاب اين خودرو شده است به طوري كه در جريان تست جاده براي شتاب صفر تا 60 مايل(96 كيلومتر) در ساعت ركورد 9/3 ثانيه به ثبت رسيد كه نيم ثانيه سريعتر از كاررا S ساخت سال 2005 بود، اين در حالي است كه مدل جديد از نظر وزن 221 پوند(11/0 تن) سنگينتر شده است.
در جريان تست يكچهارم مايل هم ركورد 3/12 ثانيه در 2/113 مايل در ساعت به ثبت رسيد. اين خودرو سريع همچنين توانست با ياري ترمزهاي قدرتمندش با طي مسافتي 102 فوتي(31 متري) سرعت خود را از 60 مايل در ساعت به صفر برساند و متوقف شود.
نصب جعبهدنده دو كلاچه بر روي مصرف سوخت اين خودرو نيز تاثير خوبي داشته و آن را كاهش داده است به طوري كه نتايج به دست آمده نشان ميدهد كه پورشه 911 كارراS با هر گالن بنزين قادر است 19 مايل(4/30 كيلومتر) در شهر و 26 مايل(6/41 كيلومتر) در جاده طي مسير كند كه به ترتيب 11 و 8 درصد بهبود نشان ميدهد.
اين خودرو همچنين نشان داد كه از آلايندگي كمي نيز برخوردار است و در هر مايل تنها 9/0 پوند دياكسيد كربن توليد ميكند. براي چنين خودروي ارزشمندي بهاي استانداردي معادل 96 هزار و 800 دلار در نظر گرفته شده است ولي خودرويي كه رانندگان ما تست كردند بهايي برابر با 119 هزار و 925 دلار داشت.