PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سه تفنگدار



sorna
12-14-2011, 11:54 AM
http://www.pic.p30ask.com/images/29494894068599794781.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)

چرا وقتي مي‌شود ماشين‌ها را به جان هم انداخت، موتورها را به جان هم نيندازيم و يك شاخ به شاخ جانانه از آن درنياوريم؟ پس براي شروع سه غول ژاپني دنياي‌ موتورسازي يعني ياماها، هوندا و سوزوكي گزينه‌هاي بدي نمي‌توانند باشند. جدالي سه‌گانه و سه طرفه‌اي در پيش است! ياماها را با مدل FZ6 و هوندا را با مدل 599 و دست‌آخر سوزوكي را با مدل SV650 به اين جدال دعوت كرديم. نبردي بين ميان‌وزن‌هاي عالم موتور. اسطوره‌هايي كه هر كدام با خروش كهكشاني توانسته به بيش از 5000 دلار قيمت برسند. پس اين شما و اين هم جدال سه تفنگدار! در ابتداي كار حجم سوزوكي بدجوري روي روان دو رقيب ديگر راه مي‌رفت. يعني سوزوكي با 645 سي‌سي قدرت در برابر هوندا و ياماهايي كه به ترتيب 599 و 600 سي‌سي حجم دارند، كاملاً برتري دارد. در مورد قطر داخلي سيلندر باز هم سوزوكي است كه با 81 ميليمتر در برابر 65 و 5/65 ميليمتر هوندا و ياماها جلودار است. شايد در اين كلاس از موتورها سرعت‌ها خيلي مهم نباشند. بلكه اين امكانات و توانايي‌ها هستند كه باعث برتري مي‌شوند.

هر سه به خط. ..
موتورسواران آماده ... آتش!
سوزوكي در همين ابتداي كار باز هم سَر بودن خود را نسبت به دو مدل ديگر نشان مي‌دهد. سيستم استارت هوشمند اين موتور در كسري از ثانيه انجين دو سيلندر Vشكل اين غول را آتش مي‌زند! كه با چهار سوپاپ روي هم سيلندر مي‌تواند 69 اسب‌ نيرو توليد كند. شما حتماً به انجين آب خنكي كمك جعبه‌دنده شش سرعته اين موتور مي‌توانيد بر 165 كيلوگرم وزن اين موتور مسلط باشيد. وزني كه شايد علت سنگين آن باك 17 ليتري سوزوكي باشد. به هر حال سوزوكي با طول، عرض و ارتفاعي كه به ترتيب 2080، 745 و 1085 ميليمتر است، شروع خوبي داشته است.
بروبچ ديگر چه مي‌كنند؟
نام غيررسمي براي اين مدل هوندا هم بر سر زبان‌ها است. Hornet يا زنبور قرمز. دليلش را متوجه خواهيد شد. اين موتور هم به مدد سامانه احتراق مستقيم ديجيتال توانسته اندكي بعد از سوزوكي راهي شود. اما برتري هوندا را بايد در سيستم تعليقش دانست. سيستمي كه در محور جلو به صورت 41 ميليمتري تلسكوپي و در محور عقب به صورت تك‌ضربه‌اي است. ترمزهاي 296 ميليمتري دو پيستونه جلو و 220 ميليمتري عقب را نيز از ياد نبريم. 599 هم مانند SV650 از يك انجين دو سيلندر Vشكل 90درجه كه مايع خنك است، بهره مي‌برد. وزن اين غول دقيقاً 9/160 كيلوگرم است. اما برتري هوندا نسبت به سوزوكي قدرتمندبودن آن است. هوندا 95 اسب نيرو توليد مي‌كند.
اين هم آخرين تك‌سوار
و در آخر ياماها را مي‌بينيم كه به كمك مشخصات فني زير به شدت در حال جلوزدن است. سيستم استارت ديجيتال كه انجين با زمان‌بندي DOHC و به صورت مايع خنك. وزني بسيار سنگين كه معادل 191 كيلوگرم است. سامانه ترمز جلوي ديسكي دوگانه با 298 ميليمتر قطر و عقب تك‌ديسكي 245 ميليمتري. ترمزهاي هوشمند ABS. اين ياماها با توجه به باك كم حجم 5/10 ليتري‌اش از رقبايش عقب است. اما اين نقص را قدرت موتورش جبران مي‌كند. 97 اسب بخار قدرت كه توانسته درصدي قرارش دهد. اما در يك جمع‌بندي كلي مي‌توان گفت رقابت اصلي در زيبايي بين ياماها و سوزوكي است. در قدرت بين ياماها و هوندا و همچنين در مبحث امكانات بين سوزوكي و هوندا. سوزوكي SV650 و هوندا 599 و ياماها FZ6 به ترتيب 5949، 7099 و 6121 دلار مي‌ارزند.