sorna
12-14-2011, 11:52 AM
http://www.pic.p30ask.com/images/13479900272212776318.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)
هارلي ديويدسون افسانهاي در صدوپنجمين سالگرد تاسيس خود از چند مدل پردهبرداري كرد.يكي از معروفترين و جذابترين آنها يك مدل از سري محبوب Dyna بود. موتوري كه اطلاعات فني آن را آرامآرام ميگوييم تا يك وقت سكته نكنيد! نام دقيق اين موتورسيكلت FXDC ANV است.
اين موتور پيش از اين هم توليد شده بود و به خاطر موفقيت بينظيرش، دوباره طراحي شد اما آنچه كه تغيير كرده استفاده بيشتر از رنگهاي نقرهاي و طلايي روي خطوط و تغيير حالت صندلي موتورسوار خلاصه ميشود. جالب اينكه باك اين موتورسيكلت 23 ليتر است. هارلي هنوز هم سنت خود را حفظ كرده و از طراحيهاي مدرن بهرهاي نبرده از سوي ديگر شما با جعبهدنده شش سرعته اين هيولا ميتوانيد تسلط كافي بر سرعت خود داشته باشيد. حتي انجين هارلي هم زيباست. اگزوزهاي دوگانه كروم رنگ اين موتور حالتي خشن را تداعي ميكند. يك سيستم هوشمند ترمز به كمك تايرهاي عريض امنيت را كاملاً برآورده ميكند. طول و عرض و ارتفاع اين موتور هم جالب توجه است كه به ترتيب 2359 و 988 و 1121 ميليمتر است.ارتفاع اين موتور از سطح زمين تنها 145 ميليمتر است كه ميتوان گفت روي زمين ميخزد! تايرهاي هارلي هم به صورت اختصاصي از سمت دانلوپ طراحي شده است. در انجين اين موتور 8/2 ليتر روغن وجود دارد. كه وزن نهايي آن را به 492 كيلوگرم رسانيده است. انجين هواي خنك اين موتورسيكلت از دو ميل سوپاپ بهره ميبرد كه با سيستم تزريق چند نقطهاي، احتراقي دقيقتر را برآورده ميكند. حرف از انجين آمد و وقت آن رسيد كه از حجم آن با خبر شويد. 1583 سيسي حجم دقيق اين انجين است يعني قدري بيشتر از حجم موتور پژو206 تيپ دو!گشتاور اين موتور به 124 نيوتنمتر هم رسيده است. مصرف هارلي هم قابل توجه است اين رقم چيزي بين 5/4 تا 9/6 ليتر در هر 100 كيلومتر است.مطمئناً هارلي هديهاي بينظير به طرفداران خود داده است.
هارلي ديويدسون افسانهاي در صدوپنجمين سالگرد تاسيس خود از چند مدل پردهبرداري كرد.يكي از معروفترين و جذابترين آنها يك مدل از سري محبوب Dyna بود. موتوري كه اطلاعات فني آن را آرامآرام ميگوييم تا يك وقت سكته نكنيد! نام دقيق اين موتورسيكلت FXDC ANV است.
اين موتور پيش از اين هم توليد شده بود و به خاطر موفقيت بينظيرش، دوباره طراحي شد اما آنچه كه تغيير كرده استفاده بيشتر از رنگهاي نقرهاي و طلايي روي خطوط و تغيير حالت صندلي موتورسوار خلاصه ميشود. جالب اينكه باك اين موتورسيكلت 23 ليتر است. هارلي هنوز هم سنت خود را حفظ كرده و از طراحيهاي مدرن بهرهاي نبرده از سوي ديگر شما با جعبهدنده شش سرعته اين هيولا ميتوانيد تسلط كافي بر سرعت خود داشته باشيد. حتي انجين هارلي هم زيباست. اگزوزهاي دوگانه كروم رنگ اين موتور حالتي خشن را تداعي ميكند. يك سيستم هوشمند ترمز به كمك تايرهاي عريض امنيت را كاملاً برآورده ميكند. طول و عرض و ارتفاع اين موتور هم جالب توجه است كه به ترتيب 2359 و 988 و 1121 ميليمتر است.ارتفاع اين موتور از سطح زمين تنها 145 ميليمتر است كه ميتوان گفت روي زمين ميخزد! تايرهاي هارلي هم به صورت اختصاصي از سمت دانلوپ طراحي شده است. در انجين اين موتور 8/2 ليتر روغن وجود دارد. كه وزن نهايي آن را به 492 كيلوگرم رسانيده است. انجين هواي خنك اين موتورسيكلت از دو ميل سوپاپ بهره ميبرد كه با سيستم تزريق چند نقطهاي، احتراقي دقيقتر را برآورده ميكند. حرف از انجين آمد و وقت آن رسيد كه از حجم آن با خبر شويد. 1583 سيسي حجم دقيق اين انجين است يعني قدري بيشتر از حجم موتور پژو206 تيپ دو!گشتاور اين موتور به 124 نيوتنمتر هم رسيده است. مصرف هارلي هم قابل توجه است اين رقم چيزي بين 5/4 تا 9/6 ليتر در هر 100 كيلومتر است.مطمئناً هارلي هديهاي بينظير به طرفداران خود داده است.