shirin71
11-22-2011, 10:50 PM
کدوم یکی رو بخرم؟پژو 206 تیپ6 یا فولکس واگن گل؟
دو خودرویی که این بار رو در روی هم قرار گرفتن فولکس واگن گل و پژو 206 تیپ 6 هستن.اگرچه بر طبق گفته جراید فولکس واگن گل از آغاز سال 89 تولید نمی شه و باید به دنبال نمونه های دست دومش بود اما ممکنه قبل از خرید پژو 206 تیپ6 این خودرو هم مد نظرتون باشه و حتی به شک بیفتین که این رو بخرم یا اون رو؟من تو این قسمت به شما کمک می کنم تا انتخاب راحت تری داشته باشید.
پژو 206 تیپ 6 عنوان ارزان ترین خودرو بهرهمند از جعبه دنده اتوماتیک رو پس از حذف پروتون ویرا اتوماتیک در بازار داره که البته بر خلاف پروتون،این خودرو با استقبال خوبی هم مواجه شده.اگرچه روند مونتاژش در داخل کشور به شدت روی کیفیتش تاثیر منفی گذاشته اما به هر حال ویژگی های قابل قبولی مثل توان خوب پیشرانه،تجهیزات رفاهی و ایمنی خوب و قابلیت های مطلوب در رانندگی و هدایت رو به همراه داره.در سوی دیگر فولکس واگن گل زمانی که در سال 1383 عرضه شد،تصور همه این بود که بعد از سالها عدم حضور محصولات فولکس واگن در ایران و محبوبیت این نشان تجاری می تونه نوید بخش یک رقیب برای دیگر خودروها باشه ما در یک طرف چهره ظاهریش در نمای جلو و از طرف دیگه سیاست های عرضه کننده و عدم بهرهمندی از ویژگی های یک فولکس واگن اصیل که ناشی از دست پرورده برزیلیشه،باعث شد تا {گل} نتونه در بازار خودرو کشورمون به اون چیزی که مستحقش بود دست پیدا کنه ولی این علتی نشد تا طرفداران VW به سراقش نرن.
تولید محدود و پر نوسان فولکس واگن{گل}باعث شد خاص ترین خودرو در محدوده قیمت کمتر از میلیون تومان به حساب بیاد اما همین عرصه محدود باعث شد تا قطعات یدکیش قیمتی فراتر از کلاس و قیمت خودرو داشته باشن.همونطور که یکی از دوستان به کنایه می گه: پول رو واسه گل می دی اما خرجB.M.W رو واسش می کنی! این مورد در کنار کیفیت ساخت متوسطش به همراه لرزش خودرو در زمان استارت که نتیجه نصب طولی پیشرانه و ضعف دسته موتورهاست! از مهمترین نکات منفی {گل}هستش اما از سوی دیگه حداقل، تجهیزات مناسبی داره،صندلی هاش از 206 راحت تر هستش و رانندگی کردن باهاش لذت بیشتری نسبت به 206 داره.در مسیرهای بزرگراهی شاید دو خودرو در یک سطح احساس بشن اما با رسیدن به مسیرهای غیر هم سطح و پر پیچ و خم {گل}ذات فولکیش رو نشون می ده و به لطف جعبه دنده دستی،کشش بهتر در دورهای میانی و خوشدستی و هندلینگ بهتر می تونه از 206 تیپ6 یک قربونی بسازه.در مقابل 206 تیپ6 قابلیت های خاص خودش رو داره،جعبه دنده 4 سرعته خودکارش قابلیت تعویض دستی رو هم داره و دو برنامه اسپرت و برفی هم براش تعریف شده و با این ویژگی ها می تونه پاسخگوی نیازهاتون باشه اما تاخیر اون در بعضی مواقع و مکث زیاد در تعویض دنده ها باعث می شه نتونه لذت رانندگی یک خودرو دنده اتومات رو ارزونی بده اگرچه در ترافیک های سنگین تهران این دنده به عنوان یه برگ برنده خودش رو نشون می ده.ابعاد جمع و جور،جعبه دنده خودکار و تجهیزات مطلوب باعث می شه با مواردی مثل صداهای اضافه در کابین،ضربات تعلیق در عقب،مشکل در سوار و پیاده شدن در صندلی های عقب و البته نداشتن وجه یک خودرو 18 میلیونی کنار بیایم.
فولکس واگن{گل} از پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1781 سی سی برخورداره که می تونه 100 اسب بخار رو در دور موتور 5250 تولید و ظرف مدت 3/11 ثانیه شتابش رو از صفر به صد برسونه،حداکثر سرعتش 190 کیلومتر بر ساعته و مصرف سوختش به ازای هر صد کیلومتر حدودا 7 لیتره،این در حالیه که پژو206 تیپ6 از پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1586 سی سی برخورداره که می تونه 110 اسب بخار رو در دور موتور 5800 دور در دقیقه تولید کنه،ظرف مدت 9/11 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می رسه وحداکثر سرعتش195 کیلومتر بر ساعته،مصرف سوختش هم مشابه خودرو رقیبه.
به نظر می رسه کم کم باید جمه بندی کنیم.نقاط برتری {گل}بر206 می تونه شامل راحتی بیشتر کابین،لذت رانندگی بیشتر،هندلینگ بهتر و خاص تر بودنش باشه،در مقابل 206 برتری هایی مثل سهولت در رانندگی،خدمات پس از فروش گسترده(جز در مورد جعبه دنده) تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتر(دو ایربگ برای 206 و صفر ایربگ برای{گل}) و بازار فروش بهتر نسبت به {گل} را دارا هست.با یک نگاه به برتری های دو خودرو میشه نتیجه گرفت که اگر به دنبال انتخابی بلند مدت هستید و اگر به دنبال خودرو برای تردد در خیابان های پر ترافیک هستید،بی شک 206 تیپ6 رو انتخاب کنید و اگر به دنبال لذت در رانندگی،راندن خودرویی خاص تر در این رنج قیمتی هستید{گل}پیشنهاد من به شماست.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/Peugeot.206.bristol.750pix.jpg
دو خودرویی که این بار رو در روی هم قرار گرفتن فولکس واگن گل و پژو 206 تیپ 6 هستن.اگرچه بر طبق گفته جراید فولکس واگن گل از آغاز سال 89 تولید نمی شه و باید به دنبال نمونه های دست دومش بود اما ممکنه قبل از خرید پژو 206 تیپ6 این خودرو هم مد نظرتون باشه و حتی به شک بیفتین که این رو بخرم یا اون رو؟من تو این قسمت به شما کمک می کنم تا انتخاب راحت تری داشته باشید.
پژو 206 تیپ 6 عنوان ارزان ترین خودرو بهرهمند از جعبه دنده اتوماتیک رو پس از حذف پروتون ویرا اتوماتیک در بازار داره که البته بر خلاف پروتون،این خودرو با استقبال خوبی هم مواجه شده.اگرچه روند مونتاژش در داخل کشور به شدت روی کیفیتش تاثیر منفی گذاشته اما به هر حال ویژگی های قابل قبولی مثل توان خوب پیشرانه،تجهیزات رفاهی و ایمنی خوب و قابلیت های مطلوب در رانندگی و هدایت رو به همراه داره.در سوی دیگر فولکس واگن گل زمانی که در سال 1383 عرضه شد،تصور همه این بود که بعد از سالها عدم حضور محصولات فولکس واگن در ایران و محبوبیت این نشان تجاری می تونه نوید بخش یک رقیب برای دیگر خودروها باشه ما در یک طرف چهره ظاهریش در نمای جلو و از طرف دیگه سیاست های عرضه کننده و عدم بهرهمندی از ویژگی های یک فولکس واگن اصیل که ناشی از دست پرورده برزیلیشه،باعث شد تا {گل} نتونه در بازار خودرو کشورمون به اون چیزی که مستحقش بود دست پیدا کنه ولی این علتی نشد تا طرفداران VW به سراقش نرن.
تولید محدود و پر نوسان فولکس واگن{گل}باعث شد خاص ترین خودرو در محدوده قیمت کمتر از میلیون تومان به حساب بیاد اما همین عرصه محدود باعث شد تا قطعات یدکیش قیمتی فراتر از کلاس و قیمت خودرو داشته باشن.همونطور که یکی از دوستان به کنایه می گه: پول رو واسه گل می دی اما خرجB.M.W رو واسش می کنی! این مورد در کنار کیفیت ساخت متوسطش به همراه لرزش خودرو در زمان استارت که نتیجه نصب طولی پیشرانه و ضعف دسته موتورهاست! از مهمترین نکات منفی {گل}هستش اما از سوی دیگه حداقل، تجهیزات مناسبی داره،صندلی هاش از 206 راحت تر هستش و رانندگی کردن باهاش لذت بیشتری نسبت به 206 داره.در مسیرهای بزرگراهی شاید دو خودرو در یک سطح احساس بشن اما با رسیدن به مسیرهای غیر هم سطح و پر پیچ و خم {گل}ذات فولکیش رو نشون می ده و به لطف جعبه دنده دستی،کشش بهتر در دورهای میانی و خوشدستی و هندلینگ بهتر می تونه از 206 تیپ6 یک قربونی بسازه.در مقابل 206 تیپ6 قابلیت های خاص خودش رو داره،جعبه دنده 4 سرعته خودکارش قابلیت تعویض دستی رو هم داره و دو برنامه اسپرت و برفی هم براش تعریف شده و با این ویژگی ها می تونه پاسخگوی نیازهاتون باشه اما تاخیر اون در بعضی مواقع و مکث زیاد در تعویض دنده ها باعث می شه نتونه لذت رانندگی یک خودرو دنده اتومات رو ارزونی بده اگرچه در ترافیک های سنگین تهران این دنده به عنوان یه برگ برنده خودش رو نشون می ده.ابعاد جمع و جور،جعبه دنده خودکار و تجهیزات مطلوب باعث می شه با مواردی مثل صداهای اضافه در کابین،ضربات تعلیق در عقب،مشکل در سوار و پیاده شدن در صندلی های عقب و البته نداشتن وجه یک خودرو 18 میلیونی کنار بیایم.
فولکس واگن{گل} از پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1781 سی سی برخورداره که می تونه 100 اسب بخار رو در دور موتور 5250 تولید و ظرف مدت 3/11 ثانیه شتابش رو از صفر به صد برسونه،حداکثر سرعتش 190 کیلومتر بر ساعته و مصرف سوختش به ازای هر صد کیلومتر حدودا 7 لیتره،این در حالیه که پژو206 تیپ6 از پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1586 سی سی برخورداره که می تونه 110 اسب بخار رو در دور موتور 5800 دور در دقیقه تولید کنه،ظرف مدت 9/11 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می رسه وحداکثر سرعتش195 کیلومتر بر ساعته،مصرف سوختش هم مشابه خودرو رقیبه.
به نظر می رسه کم کم باید جمه بندی کنیم.نقاط برتری {گل}بر206 می تونه شامل راحتی بیشتر کابین،لذت رانندگی بیشتر،هندلینگ بهتر و خاص تر بودنش باشه،در مقابل 206 برتری هایی مثل سهولت در رانندگی،خدمات پس از فروش گسترده(جز در مورد جعبه دنده) تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتر(دو ایربگ برای 206 و صفر ایربگ برای{گل}) و بازار فروش بهتر نسبت به {گل} را دارا هست.با یک نگاه به برتری های دو خودرو میشه نتیجه گرفت که اگر به دنبال انتخابی بلند مدت هستید و اگر به دنبال خودرو برای تردد در خیابان های پر ترافیک هستید،بی شک 206 تیپ6 رو انتخاب کنید و اگر به دنبال لذت در رانندگی،راندن خودرویی خاص تر در این رنج قیمتی هستید{گل}پیشنهاد من به شماست.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/Peugeot.206.bristol.750pix.jpg