shirin71
11-22-2011, 10:47 PM
http://www.blogfa.com/layouts/shamim/puce_menu.gifکدوم یکی رو بخرم؟ پژو پارس یا سمند سورن؟
پژو پارس را باید بهترین فیس لیفت بر روی یک خودروی داخلی برشمرد.خودرویی که از سال 1379 در بازار وجود دارد و جالب است که با گذر زمان هنوز هم قیمت آن روندی صعودی دارد اما با بررسی دو مدل آن متوجه افت شدید کیفیت قطعات داخلی،ظاهر و فنی و حتی مونتاژ آن می شوید.چهره ی ظاهری آن اگرچه هنوز هم در مقایسه با خودروها ی زیر 20 میلیون قابل قبول است اما کاملا رنگ و بوی قدیمی شدن را به خود گرفته است.در مقابل سورن به عنوان مدل به سازی شده ی سمند چهره ای به روزتر را ارائه می دهد.سبک طراحی پوزه و قسمت عقبی آن از نقاط قوت سورن می باشد اما در مقابل طرح جدید آینه ها،چراق های کوچک جلو و زه های روی درب ها چندان جالب نیست.توجه سازنده بر سورن به دلیل اهداف صادراتی باعث شده تا کیفیت سورن به مراتب بهتر از پارس باشد.در مجموع از نظر طراحی ظاهری سورن به لطف خطوط بدنه ی بارزتر و به روزتر برتری را ازآن خود می کند اما طی آزمایش های انجام شده توسط اهل فن ثابت شده است که پارس آیرودینامیک تر از سورن است.
http://www.donya-e-eqtesad.com/News/1172/01-01.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/peugeot-pars.jpg
فضای داخلی هر دو خودو کاملا آشنا است.فضای داخلی پارس همانی است که سالها است در 405 می بینیم اما در برخی نقاط مانند طرح چوب،کنسول میانی و طرح سفید صفحه ی کیلومترها و طرح پف دار فرمان تغییر دیگری وجود ندارد و سال به سال کیفیت قطعات داخلی آن بی کیفیت تر از قبل می شود و این نشان می دهد که سازنده ی وطنی آسوده خیال از بازار فروش،دلیلی برای بهبود یا حفظ کیفیت نمی بیند.البته در مدل پارس سال کمی اوضاع بهتر است اما چون خواست شما عزیزان مقایسه ی این دو مدل سورن و پارس بود نمی توان پارس سال یا ELX یا سورن ELX را وارد میدان کرد.
در سورن نیز همان فضای داخلی سمند را می بینید اما با این تفاوت که طرح فرمان به دلیل قرار گرفتن کیسه ی هوا جدید شده اما زیبایی طرح قبلی را ندارد.اگر بخواهیم قیاسی منصفانه از داخل هر دو خودرو داشته باشیم،پارس به رقم قدیمی تر بودن به دلیل کنسول آیرودینامیک تر و ساده تر و صندلی های راحت تر برتری را ازآن خود می کند. قیاس امکانات دو خودرو برتری سورن را دیکته می کند.تنظیم برقی صندلی ها در سورن ،تنظیم ارتفاع چراق های جلو،رایانه ی سفری،دزدگیر،سنسور فاصله سنج عقب،رینگ های آلیاژی 15 اینچی(در مقابل قالپاق های پارس!) صندوق عقبی بزرگ تر(500 لیتر برای سورن و 470 لیتر برای پارس) و چراق های راهنمای LED بر روی آینه ها ی بغل از ویژگی های سورن هستند که نمی توان آنها را با پرداخت هزینه ی بیشتر در پارس دید.
زمانیکه در کاپوت دو خودرو را بالا می زنید،یک روح در دو بدن را می بینید.پیشرانه ی 8/1 لیتری 8 سوپاپه که توان تولید 100 اسب بخار را دارد،گیربکس هر دو خودرو 5 سرعته ی دستی است.سورن به دلیل اضافه وزن 40 کیلویی نسبت به پارس،یک دهم ثانیه از آن کندتر است و صفر تا صد آن 9/11 ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم یک کیلومتر کمتر از پارس است(185 کیلومتر برساعت)در دفترچه ی راهنمای هر دو خودرو گنجایش باک سوخت 66 لیتر عنوان شده اما هر دو توان این را دارند که بدون سر ریز شدن 70 لیتر را در باک خود وارد کنند و در هر صد کیلومتر حدود 5/8 لیتر سوخت می سوزانند.
http://akbar.persiangig.ir/pic/persia.JPG
در بازار پارس علارقم عرضه ی بیشتر،امکانات کمتر و چهره ای قدیمی تر باز هم گران تر از سورن است اما افت قیمت سورن کمتر است(علت اصلی پر طرفدار بودن پارس طراحی جلوی آن می باشد.اکثر مردم دوست دارند که خودرویی خشن سوار شوند اما هیچ گاه به امکانات آن فکر نمی کنند).
پژو پارس را باید بهترین فیس لیفت بر روی یک خودروی داخلی برشمرد.خودرویی که از سال 1379 در بازار وجود دارد و جالب است که با گذر زمان هنوز هم قیمت آن روندی صعودی دارد اما با بررسی دو مدل آن متوجه افت شدید کیفیت قطعات داخلی،ظاهر و فنی و حتی مونتاژ آن می شوید.چهره ی ظاهری آن اگرچه هنوز هم در مقایسه با خودروها ی زیر 20 میلیون قابل قبول است اما کاملا رنگ و بوی قدیمی شدن را به خود گرفته است.در مقابل سورن به عنوان مدل به سازی شده ی سمند چهره ای به روزتر را ارائه می دهد.سبک طراحی پوزه و قسمت عقبی آن از نقاط قوت سورن می باشد اما در مقابل طرح جدید آینه ها،چراق های کوچک جلو و زه های روی درب ها چندان جالب نیست.توجه سازنده بر سورن به دلیل اهداف صادراتی باعث شده تا کیفیت سورن به مراتب بهتر از پارس باشد.در مجموع از نظر طراحی ظاهری سورن به لطف خطوط بدنه ی بارزتر و به روزتر برتری را ازآن خود می کند اما طی آزمایش های انجام شده توسط اهل فن ثابت شده است که پارس آیرودینامیک تر از سورن است.
http://www.donya-e-eqtesad.com/News/1172/01-01.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/peugeot-pars.jpg
فضای داخلی هر دو خودو کاملا آشنا است.فضای داخلی پارس همانی است که سالها است در 405 می بینیم اما در برخی نقاط مانند طرح چوب،کنسول میانی و طرح سفید صفحه ی کیلومترها و طرح پف دار فرمان تغییر دیگری وجود ندارد و سال به سال کیفیت قطعات داخلی آن بی کیفیت تر از قبل می شود و این نشان می دهد که سازنده ی وطنی آسوده خیال از بازار فروش،دلیلی برای بهبود یا حفظ کیفیت نمی بیند.البته در مدل پارس سال کمی اوضاع بهتر است اما چون خواست شما عزیزان مقایسه ی این دو مدل سورن و پارس بود نمی توان پارس سال یا ELX یا سورن ELX را وارد میدان کرد.
در سورن نیز همان فضای داخلی سمند را می بینید اما با این تفاوت که طرح فرمان به دلیل قرار گرفتن کیسه ی هوا جدید شده اما زیبایی طرح قبلی را ندارد.اگر بخواهیم قیاسی منصفانه از داخل هر دو خودرو داشته باشیم،پارس به رقم قدیمی تر بودن به دلیل کنسول آیرودینامیک تر و ساده تر و صندلی های راحت تر برتری را ازآن خود می کند. قیاس امکانات دو خودرو برتری سورن را دیکته می کند.تنظیم برقی صندلی ها در سورن ،تنظیم ارتفاع چراق های جلو،رایانه ی سفری،دزدگیر،سنسور فاصله سنج عقب،رینگ های آلیاژی 15 اینچی(در مقابل قالپاق های پارس!) صندوق عقبی بزرگ تر(500 لیتر برای سورن و 470 لیتر برای پارس) و چراق های راهنمای LED بر روی آینه ها ی بغل از ویژگی های سورن هستند که نمی توان آنها را با پرداخت هزینه ی بیشتر در پارس دید.
زمانیکه در کاپوت دو خودرو را بالا می زنید،یک روح در دو بدن را می بینید.پیشرانه ی 8/1 لیتری 8 سوپاپه که توان تولید 100 اسب بخار را دارد،گیربکس هر دو خودرو 5 سرعته ی دستی است.سورن به دلیل اضافه وزن 40 کیلویی نسبت به پارس،یک دهم ثانیه از آن کندتر است و صفر تا صد آن 9/11 ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم یک کیلومتر کمتر از پارس است(185 کیلومتر برساعت)در دفترچه ی راهنمای هر دو خودرو گنجایش باک سوخت 66 لیتر عنوان شده اما هر دو توان این را دارند که بدون سر ریز شدن 70 لیتر را در باک خود وارد کنند و در هر صد کیلومتر حدود 5/8 لیتر سوخت می سوزانند.
http://akbar.persiangig.ir/pic/persia.JPG
در بازار پارس علارقم عرضه ی بیشتر،امکانات کمتر و چهره ای قدیمی تر باز هم گران تر از سورن است اما افت قیمت سورن کمتر است(علت اصلی پر طرفدار بودن پارس طراحی جلوی آن می باشد.اکثر مردم دوست دارند که خودرویی خشن سوار شوند اما هیچ گاه به امکانات آن فکر نمی کنند).