PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رقابت 1 پرستار با ۱۹ نویسنده برای جایزه ۳۰ هزار پوندی+عکس



mehraboOon
11-17-2011, 08:10 PM
رقابت 1 پرستار با ۱۹ نویسنده برای جایزه ۳۰ هزار پوندی+عکس



آخرین نیوز: فهرست اولیه نامزدهای جایزه کتاب «کوستا» منتشر شد و نویسندگان تازه‌کار باید با بزرگان ادبیات بریتانیا رقابت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، در فهرست اولیه نامزدها نام‌های آشنایی چون جولین بارنز، کارول اَن دافی و کلر تومالین در کنار نویسندگان تازه‌کاری مثل کریستی واتسن به چشم می‌خورد.

واتسن در بیمارستان ویژه کودکان در خیابان گریت اورموند در لندن پرستار است، او با اولین رمان خود به نام «پرندگان کوچکِ آفتاب در دوردست» نامزد این جایزه شده است. این رمان داستان دختری 12 ساله است که پس از طلاق والدینش به شهری فقیر نقل مکان می‌کند، جایی که با وجود فقر و تنگدستی مهر و محبت موج می‌زند.

واتسن 18 سالی می‌شود که به پرستاری مشغول است و از زمان تولد اولین فرزندش شروع به نوشتن کرده. او در بخش اولین رمان نامزد این جایزه شده، جایزه‌ای که داوران با صداقت اعلام کرده‌اند به «لذت‌بخش‌ترین» اثر اهدا می‌شود.

در مجموع 20 نویسنده در پنج رشته جایزه یعنی بهترین رمان، رمان اول، زندگینامه، شعر و کتاب کودکان رقابت می‌کنند، جایزه هر بخش پنج هزار پوند است و برنده اصلی جایزه‌ای 30 هزار پوندی دریافت می‌کند.

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/25-8-1390/IMAGE634570439312529225.jpg
«100 روز آخر»

در بخش اولین رمان نام پاتریک مک‌گینس به چشم می‌خورد، او استاد زبان فرانسه و ادبیات تطبیقی در دانشگاه آکسفورد است و با رمان «100 روز آخر» نامزد جایزه شده. کوین بری با رمان «شهر بوهین» و کری یانگ با رمان «پائو» با موضوع دنیای زیرزمینی تبهکاری در جامائیکا دیگر نامزدهای بخش اولین رمان هستند.

نامزدهای بخش رمان همگی نویسندگانی کارکشته هستند؛ جولیان بارنز که با «حسی از یک پایان» جایزه بوکر امسال را به خانه برد با جان برن‌ساید رقابت می‌کند. برن‌ساید شاعر است و کتاب شعرش به نام «استخوان گربه سیاه» جایزه شعر فوروارد امسال را گرفته است و با رمان «تابستان غرق شدن» وارد رقابت شده. دیگر نامزدهای این بخش اندرو میلر با «ناب» و لوئیسا یانگ با «عزیزم می‌خواستم بگویم» هستند.

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/25-8-1390/IMAGE634570439307381216.jpg
«تابستان غرق شدن»

در بخش بهترین زندگینامه کلر تومالین با زندگینامه چارلز دیکنز وارد رقابت شده، این نویسنده سال 2002 با زندگینامه ساموئل پپیس برنده جایزه کوستا شده است. متیو هالیس با کتاب زندگینامه ادوارد توماس شاعر، پاتریک و هنری کاکبرن با زندگینامه هنری دمونز که دچار شیزوفرنی بوده و جولیا بلک‌برن با شرحی از زندگی اهالی روستایی در ایتالیا نامزد شده‌اند.

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/25-8-1390/IMAGE634570439317677234.jpg
«چارلز دیکنز: یک زندگی» نوشته کلر تومالین

در بخش شعر کارول ان دافی که دو سال پیش برنده جایزه کوستا شد با مجموعه شعر «زنبورهای عسل» با جکی کِی با کتاب «Fiere»، دیوید هارسنت با «شب» و شان اوبرایان با «نوامبر» رقابت می‌کند. برندگان بخش شعر جایزه کوستا اغلب برنده جایزه اصلی 30 هزار دلاری کوستا هم شده‌اند.

در بخش کتاب کودکان نیز مارتین بدفورد با «فلیپ»، فرانک کاترل بویس با «کت فراموش‌نشده»، لیسا ایوانز با «تغییر کوچک» و موریا یانگ با «جاده خونین» نامزد هستند.

برندگان هر بخش روز چهارم ژانویه معرفی می‌شوند و برنده جایزه 30 هزار دلاری روز 24 ژانویه اعلام می‌شود.