PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ارسال ایمیل از طریق لوکال هاست



Mohamad
11-17-2011, 10:34 AM
شاید برای شما هم اتفاق افتاده که بخوایید سیستمی رو روی لوکال هاست تست کنید ( مثل سیستم ثبت نام کاربر وردپرس ) که نیاز به ارسال ایمیل باشه ( برای مثال وردپرس رمز عبور رو ایمیل میکنه ) ، طی آموزش ساده ای که در ادامه میدم میتوانید از روی لوکال ایمیل ارسال کنید .

http://blog.webalfa.net/wp-content/uploads/mail.jpg?84cd58

نرم افزار مجازی سازی که من استفاده کردم XAMPP هست .
در اصل ما در این آموزش میخوایم سیستم ارسال ایمیل XAMPP رو به SMTP وصل کنیم .

آیا میدانید SMTP چیست ؟
SMTP مخفف SIMPLE MAIL TRANSFER PROTOCOL است که پروتکل ساده و در عین حال مهم و اساسی برای انتقال ایمیل است . این اصطلاح از آن رو به کار میرود که نسبت به سایر پروتکل های ایمیل قبلی بسیار ساده عمل میکند . SMTP فقط به نام کاربری و دامنه نیاز دارد تا مستقیم پیغام را به سمت گیرنده مسیریابی کند SMTP یک پروتکل ارسال است و برای دریافت مناسب نیست به همین دلیل برای دریافت مناسب نیست به همین دلیل برای دریافت ایمیل به جای SMTP از پروتکل های دریافت ایمیل مثل IMAP و POP3 استفاده میشود .

منبع : رشد
ابتدا یک ایمیل در Gmail (http://gmail.com/) بسازید .
فایل sendmail\sendmail.ini که در محل نصب XAMPP هست را باز کنید ، در صورتی که وجود نداشت هم خودتان بسازید ، حالا کد زیر رو به جای محتویات درون آن قرار دهید :
defaults account Gmail tls on tls_certcheck off host smtp.gmail.com from آدرس ایمیل auth on user آدرس ایمیل password پسورد ایمیلaccount default : Gmail
برای مثال :
defaults account Gmail tls on tls_certcheck off host smtp.gmail.com from test.mail.server@gmail.com auth on user test.mail.server@gmail.com password 12345678 account default : Gmailتوجه : در جلوه کلمه from اگر ایمیل دیگری را وارد کنید ، فقط در صورتی که در تنظیمات ایمیل قسمت Send mail as آن ایمیل را اضافه و تایید کرده باشید ، هنگام ارسال از آدرس آن ایمیل استفاده می شود .
حالا باید در فایل php\php.ini دنبال sendmail_path بگردید و # که قبل از آن هست رو حذف کنید .
برای مثال :

sendmail_path = "C:\xampp\sendmail\sendmail.exe -t"


منبع : وب آلفا