M.A.H.S.A
11-15-2011, 02:01 AM
جايگزين زانتيا در راه است
http://www.machinemag.com/imagenews/t-4-1835.jpg
گروه خودروسازي سايپا دو خودرو جديد از خانواده محصولات سيتروئن را به عنوان خودرو جايگزين زانتيا انتخاب كرد. اين خودروها به طور اختصاصي براي بازار ايران طراحي شدهاند.
زانتيا يكي از محصولات شركت سيتروئن فرانسه بود كه از حدود 10 سال پيش توليد آن در ايران توسط گروه خودروسازي سايپا آغاز شد.
دو شركت سايپا و سيتروئن در سال 1379 قرارداد 10 ساله توليد زانتيا در ايران را منعقد كردند. از پاييز سال گذشته نيز با اتمام زمان اين قرارداد، توليد اين خودرو در سايپا متوقف شد.
ظاهرا عدم توليد زانتيا در فرانسه و مشکلات تامين قطعات يدکي اين خودرو، گروه خودروسازي سايپا را به اين نتيجه رساند كه خط توليد آن در ايران را جمعآوري كند.
در 10 سال گذشته در مجموع حدود 100 هزار دستگاه زانتيا در ايران توليد شد. موتور اين خودرو 2000 سيسي بوده و مجهز به سيستم ترمز ضدقفل است. قيمت اين خودرو در زمان توقف توليد به حدود 30 ميليون تومان رسيده و تقريبا برابر با ديگر محصولات توليدي در كلاس مشابه مانند سواري مزداست.
پس از توقف توليد زانتيا، گروه خودروسازي سايپا توليد جايگزين مناسبي براي اين خودرو را در دستور كار قرار داد كه طبق اطلاعات به دست آمده اين خودرو جايگزين انتخاب شده و در مرحله طراحي قرار دارد.
خودرو جايگزين زانتيا دو محصول جديد از خانواده محصولات سيتروئن خواهد بود. اين دو خودرو محصول مشترك سايپا و سيتروئن بوده و به طور اختصاصي براي گروه خودروسازي سايپا طراحي شده است به همين دليل اين خودروها تنها در بازار ايران عرضه شده و وارد اروپا نخواهد شد.
طراحي اين دو محصول جديد به تازگي به پايان رسيده و در آينده در سطح قيمتي محصولات سيتروئن وارد بازار ايران خواهد شد.
پایان خبر/
http://www.machinemag.com/imagenews/t-4-1835.jpg
گروه خودروسازي سايپا دو خودرو جديد از خانواده محصولات سيتروئن را به عنوان خودرو جايگزين زانتيا انتخاب كرد. اين خودروها به طور اختصاصي براي بازار ايران طراحي شدهاند.
زانتيا يكي از محصولات شركت سيتروئن فرانسه بود كه از حدود 10 سال پيش توليد آن در ايران توسط گروه خودروسازي سايپا آغاز شد.
دو شركت سايپا و سيتروئن در سال 1379 قرارداد 10 ساله توليد زانتيا در ايران را منعقد كردند. از پاييز سال گذشته نيز با اتمام زمان اين قرارداد، توليد اين خودرو در سايپا متوقف شد.
ظاهرا عدم توليد زانتيا در فرانسه و مشکلات تامين قطعات يدکي اين خودرو، گروه خودروسازي سايپا را به اين نتيجه رساند كه خط توليد آن در ايران را جمعآوري كند.
در 10 سال گذشته در مجموع حدود 100 هزار دستگاه زانتيا در ايران توليد شد. موتور اين خودرو 2000 سيسي بوده و مجهز به سيستم ترمز ضدقفل است. قيمت اين خودرو در زمان توقف توليد به حدود 30 ميليون تومان رسيده و تقريبا برابر با ديگر محصولات توليدي در كلاس مشابه مانند سواري مزداست.
پس از توقف توليد زانتيا، گروه خودروسازي سايپا توليد جايگزين مناسبي براي اين خودرو را در دستور كار قرار داد كه طبق اطلاعات به دست آمده اين خودرو جايگزين انتخاب شده و در مرحله طراحي قرار دارد.
خودرو جايگزين زانتيا دو محصول جديد از خانواده محصولات سيتروئن خواهد بود. اين دو خودرو محصول مشترك سايپا و سيتروئن بوده و به طور اختصاصي براي گروه خودروسازي سايپا طراحي شده است به همين دليل اين خودروها تنها در بازار ايران عرضه شده و وارد اروپا نخواهد شد.
طراحي اين دو محصول جديد به تازگي به پايان رسيده و در آينده در سطح قيمتي محصولات سيتروئن وارد بازار ايران خواهد شد.
پایان خبر/