sorna
11-12-2011, 10:46 PM
http://www.pic.p30ask.com/images/46058090189343191966.jpg (http://www.pic.p30ask.com/)
توسعه نخستين قواي محرکه هيبريد گازي از ابتداي سال جاري آغاز شده است که به زودي به بازار مي آيد.به گزارش موج، جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با بيان اين مطلب توسعه فناوري توربوشارژ را که عملکرد يک موتور 2300 سي سي را از يک موتور 1700 سي سي به همراه دارد، از ديگر دستاوردهاي ايران خودرو در زمينه قواي محرکه توصيف کرد که به زودي روي سورن «اي ال ايکس» به توليد انبوه مي رسد.وي سهم برند ملي در سبد محصولات کشور را 50 درصد عنوان کرد و گفت: ايران خودرو براي همين امر برنامه گسترده اي دارد که در قالب آن طراحي دو پلتفرم و 11 محصول جديد را در مدت هفت سال به اجرا درمي آورد.نجم الدين وانت جديد تندر، دو پلتفرم کاملا جديد بر اساس کاهش مصرف و آلايندگي را از برنامه هاي مهم ايران خودرو دانست و اظهار داشت: با توجه به رفع موانع، توليد موتور «اي.اف7» افزايش يافته و ميانگين مصرف سوخت محصولات ايران خودرو به کمتر از هفت ليتر در سيکل ترکيبي در 100 کيلومتر کاهش يافته و در سال هاي آتي اين عدد به کمتر از 6 ليتر مي رسد.
وي از عرضه رانا در سال جاري و دنا در ابتداي سال آينده خبر داد که بر اساس شاخص هاي زيبايي، مدل، مصرف سوخت کم، ايمني و راحتي توسعه يافته است.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بيان کرد: طراحي پلت فرم ملي از ديگر حرکت هاي شکل گرفته در دو سال اخير است و از آن جا که پلتفرم در تمام دنيا سرمايه گذاري بسيار سنگين مي طلبد، خودروسازان به صورت مشترک اين کار را مي کنند و ايران خودرو هم به انجام اين کار به صورت مشترک برنامه دارد.
نجم الدين صنايع خودروسازي ايران را يکي از منابع صدور مديران و کارشناسان زبده به ساير صنايع دانست و بومي سازي و رهايي از وابستگي را رويکرد مهم ديگر در اين صنعت برشمرد که در دهه گذشته طراحي و توليد بدنه و قواي محرکه را در پي داشته و ايران خودرو توانسته به فناوري طراحي و ساخت و نصب انواع خطوط توليد و انواع موتور و گيربکس دست يابد. تجهيز 6 سايت داخلي و 6 سايت توليدي ايران خودرو در خارج از کشور از جلوه هاي اين توانمندي است.
توسعه نخستين قواي محرکه هيبريد گازي از ابتداي سال جاري آغاز شده است که به زودي به بازار مي آيد.به گزارش موج، جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با بيان اين مطلب توسعه فناوري توربوشارژ را که عملکرد يک موتور 2300 سي سي را از يک موتور 1700 سي سي به همراه دارد، از ديگر دستاوردهاي ايران خودرو در زمينه قواي محرکه توصيف کرد که به زودي روي سورن «اي ال ايکس» به توليد انبوه مي رسد.وي سهم برند ملي در سبد محصولات کشور را 50 درصد عنوان کرد و گفت: ايران خودرو براي همين امر برنامه گسترده اي دارد که در قالب آن طراحي دو پلتفرم و 11 محصول جديد را در مدت هفت سال به اجرا درمي آورد.نجم الدين وانت جديد تندر، دو پلتفرم کاملا جديد بر اساس کاهش مصرف و آلايندگي را از برنامه هاي مهم ايران خودرو دانست و اظهار داشت: با توجه به رفع موانع، توليد موتور «اي.اف7» افزايش يافته و ميانگين مصرف سوخت محصولات ايران خودرو به کمتر از هفت ليتر در سيکل ترکيبي در 100 کيلومتر کاهش يافته و در سال هاي آتي اين عدد به کمتر از 6 ليتر مي رسد.
وي از عرضه رانا در سال جاري و دنا در ابتداي سال آينده خبر داد که بر اساس شاخص هاي زيبايي، مدل، مصرف سوخت کم، ايمني و راحتي توسعه يافته است.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بيان کرد: طراحي پلت فرم ملي از ديگر حرکت هاي شکل گرفته در دو سال اخير است و از آن جا که پلتفرم در تمام دنيا سرمايه گذاري بسيار سنگين مي طلبد، خودروسازان به صورت مشترک اين کار را مي کنند و ايران خودرو هم به انجام اين کار به صورت مشترک برنامه دارد.
نجم الدين صنايع خودروسازي ايران را يکي از منابع صدور مديران و کارشناسان زبده به ساير صنايع دانست و بومي سازي و رهايي از وابستگي را رويکرد مهم ديگر در اين صنعت برشمرد که در دهه گذشته طراحي و توليد بدنه و قواي محرکه را در پي داشته و ايران خودرو توانسته به فناوري طراحي و ساخت و نصب انواع خطوط توليد و انواع موتور و گيربکس دست يابد. تجهيز 6 سايت داخلي و 6 سايت توليدي ايران خودرو در خارج از کشور از جلوه هاي اين توانمندي است.