PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بهینه سازی تصویر-کم کردن حجم تصویر



Mohamad
11-11-2011, 10:23 PM
سرعت سایت تصویر ممکن هست بهترین و جالب ترین بخش صفحه سایت شما باشد ولی شما می توانید استفاده هایتان از تصاویر را بهینه سازی کنید.
هر تصویری می تواند نام و متن alt مجزا و مشخصی برای خود باشد هر دو خاصیت، باید توسط شما مورد استفاده قرار بگیرد.
خاصیت alt در تصاویر اجازه می دهد تا یک متن پیشنهادی برای تصویر در نظر گرفته شود تا در صورتی که تصویر نمایش داده نشد این متن به نمایش درآید.
http://tatcdn.tatweb.ir/wp-content/uploads/optimize-image-alt-300x29.png?9d7bd4 » متن title و alt توضیح کوتاه اما برای موتورها بسیار پراهمیت تر از تصویر می باشد
چرا از این خاصیت استفاده می کنیم؟ اگر کاربر صفحه شما را در مرورگری که تصاویر را پشتیبانی نمی کند و یا تنظیم شده تا اینکه تصاویر را نشان ندهد ، همانند رباتهای صفحه خوان این خاصیت (alt) اطلاعاتی از تصویر را ارائه می کند.
علت دیگر استفاده از این خاصیت اینست که در صورتی که شما از تصویر برای لینک دادن استفاده کرده باشید و تصویر به هر دلیلی نمایش داده نشود این متن به عنوان anchor در لینک مذکور نمایش داده خواهد شد.هر چند که توصیه می کنم تا می توانید کمتر از تصویر برای لینک دادن استفاده کنید.
با انتخاب نام مناسب برای فایل های تصویری خود و همچنین استفاده از Alt توضیحی و مناسب می توانید به موتورهای جستجو در رابطه با تصویر مورد نظرتان اطلاعات خوبی را بدهید. این اطلاعات در جستجوی تصویر و سایر اطلاعات توسط موتورها استفاده می شود پس دقت نمایید.
بهترین راه برای بهینه سازی تصاویر

• از نام و متن های Alt ، توضیح وار ولی مختصر استفاده کنید. این سیاست را در اغلب بخش های صفحات داریم. باید یاد بگیرید چگونه کوتاه و کامل بنویسید. شاید در اوایل کمی سخت باشد ولی شما می توانید.
نباید ها :
o استفاده از نام های پیشفرض تصاویر مانند “image1.jpg” و یا نام های بی ربط و عجیب مانند “a1ejd434.jpg”
سایت های زیادی هستند که دارای هزاران تصویر هستند .ولی متاسفانه برای همه تصاویر از اینگونه نام ها استفاده کرده اند.
o استفاده از اسامی بسیار طولانی
o استفاده از کلمات کلیدی بصورت انبوه در متن alt و یا کپی کردن یک متن در Alt کلیه تصاویر
استفاده از نقشه تصاویر

نقشه تصاویر ( image site map ) می تواند در وب سایتهای مبتنی بر تصاویر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار باشد . ربات های موتورهای جستجو می توانند اطلاعات مناسبی را به وسیله این نقشه ها به دست آورند.این نقشه از نظر ساختار و نوع همانند نقشه اصلی وب سایت با فرمت xml خواهد بود .
• استفاده از متن alt هنگامی که از تصویر برای لینک دادن استفاده می کنید.
این گزینه بسیار اهمیت دارد. اگر از تصویر برای لینک دادن استفاده می کنید حتما حتما از خاصیت alt تصویر برای راهنمایی موتورهای جستجو در رابطه با مقصد لینک استفاده بکنید.
نباید ها :
o نوشتن متن alt طولانی
o استفاده از تصویر در تمامی لینک های سایت (خطر بزرگ : علی الخصوص تصاویر بدون alt )
• فایل های تصویری خود را در پوشه های زیادی تقسیم نکنید.
بهتر است فایل های تصویری خود را در یک پوشه از سایتتان قرار بدهید مانند rtwo.ir/img/
• از نوع فایل های عمومی استفاده کنید.
همه مرورگر ها پسوند های jpeg وgif و png و bmp را ساپورت می کنند.
یک توصیه : سعی کنید پسوند فایل با نوع واقعی فایل یکسان باشد. ( خود من جایی شده پسوند را عوض کرده ام و فایل در ویندوز بدون ایراد نمایش نیز داده می شود )
کم کردن حجم تصاویر

یکی از دلایل سنگین شدن حجم یک سایت یا وبلاگ استفاده از تصاویر متعددی هست که در اون سایت استفاده میشه و مسلما حجم این تصاویر هم روی سرعت اجرای صفحه تاثیر گذار هست. اما طراحان وب و وبلاگ نویس‌ها برای حل این مساله از راه‌های مختلفی مثل پائین آوردن کیفیت تصویر استفاده می‌کنند که به نظر من پائین آوردن کیفیت تصویر کار زیاد جالبی نیست و اون جلوه و نمایش مناسب تصویر رو ازش می گیره.
اما نظرتون راجع به کم کردن حجم تصویر بدون افت کیفیت چیه؟! سایت ها و برنامه‌های زیادی هستند که می‌تونند این کار رو انجام بدهند اما یکی از بهترین این سایت‌ها Smush.it هست٬ سرویسی از شرکت یاهو که ‌میتونه به طور همزمان حجم ۵ تصویر مختلف رو بدون کم شدن حتی مقداری از کیفیت تصویر٬ به مقدار قابل توجهی کاهش بده که البته بستگی به تصویرش هم داره!
بعد از آشنایی با این سرویس برای آزمایش٬ تعدادی از تصاویر وبلاگم رو به این سایت دادم تا حجم آنها را برایم بهینه کند! از هر تصویر مقدار اندکی از حجمش را کم میکرد که فکر می کنم به خاطر این بود که قبلا سعی کرده بودم از تصاویری با کیفیت بالا و حجم پائین استفاده کنم٬ اما باز هم مقداری از حجم آنها را کم می‌کرد که وقتی تصاویر بیشتری را smush.it کردم متوجه حجم قابل توجهی شدم که از کل تصاویرم کم شده یعنی وقتی از هر تصویر هم مقدار ناچیزی کم کرد همان مقدار های ناچیز تبدیل به حجم بزرگی شده بودند!
به همین خاطر هم به شما دوست عزیز پیشنهاد می‌کنم همین حالا تصاویرتان را Smush.it کنید.