PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اهداف واحد کنترل کیفیت



afsanah82
11-10-2011, 03:04 PM
هدف کنترل کیفیت « تامین سیستمی موثر برای تمرکز تمام اقدامات معدن و کارخانه در جهت ایجاد ، حفظ و بهبود کیفیت محصول تولیدی در اقتصادی ترین سطح خواسته شده » می باشد . بنابراین سیستم کنترل کیفیت در سیکلی مداوم اقدامات زیر را انجام می دهد .
1- برنامه ریزی : بر اساس استاندارد های موجود و مشخصه های خواسته شده چگونگی عملکرد و کارخانه برنامه ریزی می شود .
2- ارزیابی : نتایج نمونه گیری از محصول برداشت شده معدن و مواد خارجی شده از کارخانه بطور مستمر ارزیابی می گردد . این اقدام مقایسه ای است برای عملکرد محصول تولیدی با برنامه تهیه شده .
3- اقدام اصلاحی: در صورت عدم حصول مشخصه های کیفی محصول تولید شده ريال دلائل آن بررسی و راه حل آن برای برنامه ریزی و تکرار سیکل بعدی تولید مشخص می شود .
با مقدمات ارائه شده اگر بپذیریم که کنترل کیفی ، بخشی از فرآیند تولید است و نقش موثری در حفظط سطح کیفیتی تعیین شده ، دارد . بنابراین متداوالترین اهداف این واحد را می توان بصورت زیر بیان نمود:

* سنجش قابلیت فرآیند برای تعیین میزان توانائی آن در تامین خواسته های کیفی و پیشنهاد بهبود فرآیند.

* مشخص نمودن مسیرهائی از فرآیند که اشکلاتی در آن وجود دارد .

* طراحی سیستم اطلاعاتی لازم در قسمت های معدن و کارخانه وهمچنین مدیریت بمنظور ثبت اطلاعات منظم از وضعیت برنامه های کنترل کیفی جهت ایجاد شرایط مناسب و تصحیح عملکرد های نامناسب .

* اگاه ساختن کلیه سطوح تولدی و مدیریتی در زمینه عملکرد بخشها یا واحدهای ذیربط

* ارائه برنامه های هدفدار پیشگیری جهت کاهش خطاهای قابل کنترل مدیریت بر پایه « رفع علل خطا » با توجه به پیشنهادات ارائه شده توسط کارکنان واحدهای تولدی برای ارزیابی ، تجزیه و تحلیل و تعیین خط مشی آینده .

* مرور استاندارهای کیفیتی برای اطمینان از آنها و تفسیر و استفاده صحیح از این استانداردها .

* تهیه گزارشات ارزیابی عملکرد کل فرآیند و هر یک از ماشین آلات و تجهیزات خط تولید برای تعییم کارائی ، پایائی و قابلیت استفاده از آنها بمنظور پیش بینی های آتی روند تغییرات موثر در کارکرد کل سیستم و هر یک از اجزاء تشکیل دهنده آن .

* تحلیل هزینه جهت ارزیابی دقیق همه عناصر تاثیر گذار در کیفیت و ارائه گزارشهای دوره ای به مدیر کنترل کیفی .