mozhgan
11-06-2011, 04:30 AM
عاقبت خوش جهان از شاخصههايي است که به وسيله آن ميتوان اديان حقيقي را از اديان غيرحقيقي باز شناخت.
حجتالاسلام صادقي ، با بيان اين مطلب، اضافه کرد : اديان الهي، وعده سرانجام نيک را در برابر دنيا دادهاند و براي تحقق آن هم معمولا شخصي را به عنوان محور تحقق دهنده آن معرفي کردهاند که از آن به عنوان منجي ياد ميکنند.
وي همچنين به اعتقاد يهوديت به موعود اشاره کرد و گفت: آنها در انتظار مسيح موعودند و معتقدند که مسيح نيامده است و وقتي بيايد پادشاهي او بر جهان شکل مي گيرد و آسيب ها و گزيندها برچيده مي شود و بلوغ طبيعي و فرهنگي و انساني رخ مي دهد.
وي در مورد اعتقاد مسيحيت به موعود نيز يادآور شد: موعود مسيحيان همان موعود يهوديان است، با اين تفاوت که مسيحيان معتقدند مسيح آمده و مرده است و دوباره پس از 50 سال عروج کرده و در دست راست خداوند نشسته است ،اما يهوديان معتقدند هنوز مسيح نيامده است.
وي همچنين در تبيين اعتقاد مسلمانان به آخر زمان اظهار داشت: مسلمانان آمدن مسيح را همراه ظهور مهدي(عج) قبول دارند و معتقدند آخر زمان چنان حالت طبيعي ، انساني و اجتماعي بلوغ يافتهاي دارد که آسيب ها به حد اقل مي رسد.
صادقي اظهار داشت : در اخر الزمان مدينه فاضله در قالب دنيوي بوجود مي آيد و نهايت بلوغ مادي رخ مي دهد اما نمي توان انتظار داشت آخر الزمان بهشت واقعي اتفاق بيفتد.
وي در ارزيابي همزماني ظهور مهدي(عج) و مسيح نيز خاطرنشان كرد: در ادبيات اسلامي مسيح عهده دار و هويت بخش عظيم اروپا و آمريکا و مسيحيان مي شود و به عنوان نماينده مهدي(عج) سراسر روم را دعوت به اسلام مي کند.
وي ادامه داد: آنچه در اين جا قابل تامل است، اين است که اينها همه منشاء واحد دارد و مطمئنا منشاء تمام آنها الهي است.
ريئس مرکز پزوهش هاي اسلامي صداو سيما، در بخش ديگري از اين گفتوگو، گرايش به مسايل ديني و زمينه جهل آدميان را منشا بوجود آمدن جريانات انحرافي ذکر کرد و گفت: عدهاي بعنوان مدعيان دروغين با سوء استفاده از اعتقادات مردم و قابليتهاي آنان سعي مي کنند تا با گرد آوري مريد پيرامون خود به آن جان طلبي هاي خود دست يازند.
وي با بيان اينکه در طول تاريخ صدها نفر ادعاي معدويت کردهاند، خاطرنشان كرد: پس از انقلاب افرادي پيدا شدند که مدعي ارتباط با امام زمان (عج) و حتي خود مهدويت شدند و امروز تعداد زيادي از اين مدعيان ديده مي شود.
وي دين گرايي جاهلانه را عمده علت وفور ظهور اين مدعيان ذکر کرد و ادامه داد: بايد از اشاعه بي پايه رفتار هاي بيهوده به اسم عشق به امام زمان (عج) پرهيز شود وعقلانيت را افزايش داد.
وي در باب سخن برخي مراجع در مورد نزديکي ظهور گفت: مقصود از نزديکي در کلام مراجع، نزديکي در مقياس کيهاني است.
وي همچنين نشانههاي ظهور را به قطعي و غيرقطعي تقسيم کرد و تصريح كرد: هنوز بسياري از اتفاقات که در روايات به عنوان نشانه هاي قطعي ظهور آمده است، تحقق نيافته است، گر چه برخي زمينههاي آن مانند انقلاب ايران محقق شده است.
رييس مرکزپژوهشهاي صدا و سيما در ادامه با بيان اينکه بر خي نشانهها وابسته به اختيار ما آدميان است، اظهار داشت: اين گونه نيست که ظهور حضرت مهدي(عج) جرياني صرفا از بالا تعيين شده باشد، بلکه رفتار ما در زمينه سازي ظهور تاثير دارد، به اين معنا که اگر اشرار، شرهاي خود را براي نيکي هاي خود افزايش دهند، سرعت نزديکي به زمان ظهور بيشتر مي شود.
وي در پايان نيز تاکيد کرد كه هر چقدر آمادگي ما بيشتر باشد ، زمينه براي ظهور بيشترمي شود.
حجتالاسلام صادقي ، با بيان اين مطلب، اضافه کرد : اديان الهي، وعده سرانجام نيک را در برابر دنيا دادهاند و براي تحقق آن هم معمولا شخصي را به عنوان محور تحقق دهنده آن معرفي کردهاند که از آن به عنوان منجي ياد ميکنند.
وي همچنين به اعتقاد يهوديت به موعود اشاره کرد و گفت: آنها در انتظار مسيح موعودند و معتقدند که مسيح نيامده است و وقتي بيايد پادشاهي او بر جهان شکل مي گيرد و آسيب ها و گزيندها برچيده مي شود و بلوغ طبيعي و فرهنگي و انساني رخ مي دهد.
وي در مورد اعتقاد مسيحيت به موعود نيز يادآور شد: موعود مسيحيان همان موعود يهوديان است، با اين تفاوت که مسيحيان معتقدند مسيح آمده و مرده است و دوباره پس از 50 سال عروج کرده و در دست راست خداوند نشسته است ،اما يهوديان معتقدند هنوز مسيح نيامده است.
وي همچنين در تبيين اعتقاد مسلمانان به آخر زمان اظهار داشت: مسلمانان آمدن مسيح را همراه ظهور مهدي(عج) قبول دارند و معتقدند آخر زمان چنان حالت طبيعي ، انساني و اجتماعي بلوغ يافتهاي دارد که آسيب ها به حد اقل مي رسد.
صادقي اظهار داشت : در اخر الزمان مدينه فاضله در قالب دنيوي بوجود مي آيد و نهايت بلوغ مادي رخ مي دهد اما نمي توان انتظار داشت آخر الزمان بهشت واقعي اتفاق بيفتد.
وي در ارزيابي همزماني ظهور مهدي(عج) و مسيح نيز خاطرنشان كرد: در ادبيات اسلامي مسيح عهده دار و هويت بخش عظيم اروپا و آمريکا و مسيحيان مي شود و به عنوان نماينده مهدي(عج) سراسر روم را دعوت به اسلام مي کند.
وي ادامه داد: آنچه در اين جا قابل تامل است، اين است که اينها همه منشاء واحد دارد و مطمئنا منشاء تمام آنها الهي است.
ريئس مرکز پزوهش هاي اسلامي صداو سيما، در بخش ديگري از اين گفتوگو، گرايش به مسايل ديني و زمينه جهل آدميان را منشا بوجود آمدن جريانات انحرافي ذکر کرد و گفت: عدهاي بعنوان مدعيان دروغين با سوء استفاده از اعتقادات مردم و قابليتهاي آنان سعي مي کنند تا با گرد آوري مريد پيرامون خود به آن جان طلبي هاي خود دست يازند.
وي با بيان اينکه در طول تاريخ صدها نفر ادعاي معدويت کردهاند، خاطرنشان كرد: پس از انقلاب افرادي پيدا شدند که مدعي ارتباط با امام زمان (عج) و حتي خود مهدويت شدند و امروز تعداد زيادي از اين مدعيان ديده مي شود.
وي دين گرايي جاهلانه را عمده علت وفور ظهور اين مدعيان ذکر کرد و ادامه داد: بايد از اشاعه بي پايه رفتار هاي بيهوده به اسم عشق به امام زمان (عج) پرهيز شود وعقلانيت را افزايش داد.
وي در باب سخن برخي مراجع در مورد نزديکي ظهور گفت: مقصود از نزديکي در کلام مراجع، نزديکي در مقياس کيهاني است.
وي همچنين نشانههاي ظهور را به قطعي و غيرقطعي تقسيم کرد و تصريح كرد: هنوز بسياري از اتفاقات که در روايات به عنوان نشانه هاي قطعي ظهور آمده است، تحقق نيافته است، گر چه برخي زمينههاي آن مانند انقلاب ايران محقق شده است.
رييس مرکزپژوهشهاي صدا و سيما در ادامه با بيان اينکه بر خي نشانهها وابسته به اختيار ما آدميان است، اظهار داشت: اين گونه نيست که ظهور حضرت مهدي(عج) جرياني صرفا از بالا تعيين شده باشد، بلکه رفتار ما در زمينه سازي ظهور تاثير دارد، به اين معنا که اگر اشرار، شرهاي خود را براي نيکي هاي خود افزايش دهند، سرعت نزديکي به زمان ظهور بيشتر مي شود.
وي در پايان نيز تاکيد کرد كه هر چقدر آمادگي ما بيشتر باشد ، زمينه براي ظهور بيشترمي شود.