mozhgan
11-05-2011, 03:59 PM
اصلا قابل مقایسه نیست این اوج كوته نگری انسان است كه گمان كند دنیا برای ثروتمند بهشت است بله بهشت برخی افراد دنیاست به این معنا كه آخر كه جهان ابدی است آنچنان برایشان سخت و ناگوار است كه دنیا پیش آن بهشت محسوب می شود .
بهشت قیامت جاودان و سرمدى است و هر كس داخل شود دیگر پایان و مرگ نخواهد داشت. و نعمتهاى بهشت محدود به باغ و بستان و آب روان نیست؛ بلكه به فرموده قرآن: فِیها ما تَشْتَهِیهِ اَلْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ اَلْأَعْیُنُ؛ در آنجا هر چه نفوس تمایل كند و هر آنچه كه چشمها را شوق دیدن آن باشد فراهم است، (زخرف، آیه 71).
اولاً باید توجه داشته باشید كه نظام، سنن و قوانین حاكم بر عالم قیامت غیر از قوانین و سنن حاكم بر دنیاى مادى است؛ ازاینرو، نمىتوان حقیقت مسائل آن عالم را با ابزار درك دنیوى، درك و دریافت نمود. مثلاً بر اساس آیات و روایات انسان در بهشت هیچگاه پیر نمىشود، مریض نمىگردد؛ مشیت و خواستن در بهشت عین شدن و تحقق است و اصلاً مسائل به صورت تدریجى رخ نمىدهد چنان كه در این عالم چنین است، یا مثلاً انسان در جهنم مىسوزد ولى خاكستر نمىشود، یعنى بدن آنجا به گونهاى است كه مىسوزد ولى خاكستر نمىشود؛ به خلاف بدن دنیوى. از این رو، نمىتوان با ابزار ادراكى دنیوى بهشت و جهنم را ترسیم نمود؛ آیات و روایات نیز كه گاهى بهشت و جهنم را به اوصافى این سوئى وصف كردهاند تنها براى تقریب مسأله به ذهن دنیوى من و شما بوده است ولى حقیقت برتر از آن است كه حتى بتوان آن را این چنین وصف نمود. برای آگاهی بیشتر دو كتاب معاد و سرای دیگر از شهید دستغیب را مطالعه فرمایید همچنین مطالعه ی كتب زیر بسیار جذاب و مفید است : عروج روح ، بازگشت به هستی ، قیام قیامت
بهشت قیامت جاودان و سرمدى است و هر كس داخل شود دیگر پایان و مرگ نخواهد داشت. و نعمتهاى بهشت محدود به باغ و بستان و آب روان نیست؛ بلكه به فرموده قرآن: فِیها ما تَشْتَهِیهِ اَلْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ اَلْأَعْیُنُ؛ در آنجا هر چه نفوس تمایل كند و هر آنچه كه چشمها را شوق دیدن آن باشد فراهم است، (زخرف، آیه 71).
اولاً باید توجه داشته باشید كه نظام، سنن و قوانین حاكم بر عالم قیامت غیر از قوانین و سنن حاكم بر دنیاى مادى است؛ ازاینرو، نمىتوان حقیقت مسائل آن عالم را با ابزار درك دنیوى، درك و دریافت نمود. مثلاً بر اساس آیات و روایات انسان در بهشت هیچگاه پیر نمىشود، مریض نمىگردد؛ مشیت و خواستن در بهشت عین شدن و تحقق است و اصلاً مسائل به صورت تدریجى رخ نمىدهد چنان كه در این عالم چنین است، یا مثلاً انسان در جهنم مىسوزد ولى خاكستر نمىشود، یعنى بدن آنجا به گونهاى است كه مىسوزد ولى خاكستر نمىشود؛ به خلاف بدن دنیوى. از این رو، نمىتوان با ابزار ادراكى دنیوى بهشت و جهنم را ترسیم نمود؛ آیات و روایات نیز كه گاهى بهشت و جهنم را به اوصافى این سوئى وصف كردهاند تنها براى تقریب مسأله به ذهن دنیوى من و شما بوده است ولى حقیقت برتر از آن است كه حتى بتوان آن را این چنین وصف نمود. برای آگاهی بیشتر دو كتاب معاد و سرای دیگر از شهید دستغیب را مطالعه فرمایید همچنین مطالعه ی كتب زیر بسیار جذاب و مفید است : عروج روح ، بازگشت به هستی ، قیام قیامت