tina
10-26-2011, 02:16 PM
محققان میگویند، تنبیه بدنی سبب میشود کودکان رفتارهای بد خود را بیش از پیش پنهان کنند و دروغگو شوند.
واحد مرکزی خبر به نقل از یونایتد پرس: محققان کانادایی میگویند، همچنین شرایط محیطی تنبیه سخت، انگیزه کودکان را برای ایجاد شرایطی که به آنها کمک میکند از تنبیه بیشتر فرار کنند، افزایش میدهد.
پروفسور ویکتوریا تالوار استاد انشگاه مک گیل و پروفسور کانگ لی محقق دانشگاه تورنتو، در این تحقیق دو گروه از کودکان را با یکدیگر مقایسه کردند.
یک گروه از این کودکان در مدرسه خصوصی تحصیل میکردند که شیوه تربیتی و انضباطی آن سنتی بود یعنی در آن مدارس کودکان خاطی را با چوب کتک میزدند و این شیوه تنبیهی درخصوص کودکانی که حتی فراموش میکردند مداد خود را به مدرسه بیاورند و یا در کلاس بینظمی ایجاد میکردند، اجرا میشد.
گروه دوم نیز در یک مدرسه خصوصی درس میخواندند اما شیوههای تنبیهی درباره آنها در مواقع استراحت - زنگ تفریح - اجرا میشد، آنها مورد سرزنش قرار میگرفتند و یا به دفتر مدیر فرستاده میشدند.
محققان میگویند، هر یک از کودکان به صورت انفرادی بررسی شدند و از آنها خواسته شد با یک محقق بازی حدس زدن انجام دهند.
سپس به کودکان گفته شد هنگامی که به تنهایی در اتاق قرار میگیرند دزدکی به اسباب بازیها نگاه نکنند. اما بیشتر آنها به اسباب بازی نگاه کردند.
هنگامی که محقق از هر یک از کودکان پرسید آیا به اسباب بازی نگاه کردند یا نه، تقریبا همه آنهایی که در مدرسهای درس میخواندند که تنبیه بدنی میشدند دروغ گفتند.
اما درخصوص کودکان مدرسهای که تنبیه بدنی نمیشدند، تنها نیمی از آنان در این باره دروغ گفتند.
این تحقیق همچنین نشان داد کودکانی که تنبیه بدنی میشدند، هنگامی که از آنها سوالات دیگری پرسیده شد قادر بودند به عمد با دادن پاسخهای اشتباه همچنان وانمود کنند که دروغ نمیگویند.
واحد مرکزی خبر به نقل از یونایتد پرس: محققان کانادایی میگویند، همچنین شرایط محیطی تنبیه سخت، انگیزه کودکان را برای ایجاد شرایطی که به آنها کمک میکند از تنبیه بیشتر فرار کنند، افزایش میدهد.
پروفسور ویکتوریا تالوار استاد انشگاه مک گیل و پروفسور کانگ لی محقق دانشگاه تورنتو، در این تحقیق دو گروه از کودکان را با یکدیگر مقایسه کردند.
یک گروه از این کودکان در مدرسه خصوصی تحصیل میکردند که شیوه تربیتی و انضباطی آن سنتی بود یعنی در آن مدارس کودکان خاطی را با چوب کتک میزدند و این شیوه تنبیهی درخصوص کودکانی که حتی فراموش میکردند مداد خود را به مدرسه بیاورند و یا در کلاس بینظمی ایجاد میکردند، اجرا میشد.
گروه دوم نیز در یک مدرسه خصوصی درس میخواندند اما شیوههای تنبیهی درباره آنها در مواقع استراحت - زنگ تفریح - اجرا میشد، آنها مورد سرزنش قرار میگرفتند و یا به دفتر مدیر فرستاده میشدند.
محققان میگویند، هر یک از کودکان به صورت انفرادی بررسی شدند و از آنها خواسته شد با یک محقق بازی حدس زدن انجام دهند.
سپس به کودکان گفته شد هنگامی که به تنهایی در اتاق قرار میگیرند دزدکی به اسباب بازیها نگاه نکنند. اما بیشتر آنها به اسباب بازی نگاه کردند.
هنگامی که محقق از هر یک از کودکان پرسید آیا به اسباب بازی نگاه کردند یا نه، تقریبا همه آنهایی که در مدرسهای درس میخواندند که تنبیه بدنی میشدند دروغ گفتند.
اما درخصوص کودکان مدرسهای که تنبیه بدنی نمیشدند، تنها نیمی از آنان در این باره دروغ گفتند.
این تحقیق همچنین نشان داد کودکانی که تنبیه بدنی میشدند، هنگامی که از آنها سوالات دیگری پرسیده شد قادر بودند به عمد با دادن پاسخهای اشتباه همچنان وانمود کنند که دروغ نمیگویند.