mehraboOon
10-02-2011, 12:41 AM
به کمک Google Analytics بفهمید که بازدید کنندههای سایت شما از چه کلمه کلیدی به سایت شما رسیده اند
توجه : این مقاله برای نسخه های قبلی Google Analytics می باشد.
Google Analytics یک ابزار فوق العاده و مجانی برای مدیران وب سایتها است تا آمار های سایت خودشان را بررسی کنند. تنها مشکلی که دارد این است که به نظر می رسد بعضی از وظایف و کارها برای انجام دادن بسیار مشکل است یا ممکن است در بعضی از شاخه های منو ها با اسم های عجیبی مواجه شویم.
یک وظیفه ی مهم برای یک مدیر سایت یا وبلاگ این است که بفهمد چه کلمه ی کلیدی بوده که یک بازدیدکننده را به وب سایت یا وبلاگ او کشانده است. این به شما کمک می کند تا بفهمید که چه کلمه ای در وبسایت خود و در قسمت متن یا عنوان استفاده کنید تا بازدید کننده های بیشتری را جلب کنید.
برای اینکه این کار را انجام دهید ، شما باید یک دوره زمانی که سعی دارید آن را بررسی کنید مشخص کنید. یک تقویم در گوشه ی پایین سمت راست وجود دارد که شما می توانید به کمک آن دوره ی زمانی را مشخص کنید.
حالا شما باید مانند تصویری که در زیر آمده است به All Reports \ Marketing Optimization \ Marketing Campaign Results \ Source Conversion بروید :
http://www.gooyait.com/uploads/analyticskeywords.png
هنگامی که شما این کار را کردید و به آن قسمت رفتید ، بر روی یک دکمه ی فلش قرمز مدور کلیک می کنید ، Cross Segment Performance را انتخاب کنید و سپس کلمه ی کلیدی را انتخاب کنید.
حالا یک گراف مانند نمونه ی زیر و همچنین یک جدول اطلاعات حقیقی را مشاهده می کنید . در اینجا جدول اطلاعات حذف شده است چرا که شامل اطلاعاتی مانند شماره تلفن شخصی بوده .ولی به هر حال با دیدن تصویر متوجه همه چیز می شوید.
http://www.gooyait.com/uploads/analyticsgraph.png
مانند تصویر زیر می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه ی EXPORT لیست کاملی از کلمات کلیدی بدست آورید.
http://www.gooyait.com/uploads/1247.png
مفید خواهد بود که هر ماه کلمات کلیدی خود را با یکدیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید که مقالات و مطالب شما تا چه میزان بازدید کننده ها را به وب سایت یا وبلاگ شما می کشاند. ممکن است متوجه شوید که یک کلمه ی کلیدی تاثیر بهتری در طی ماههای مختلف بر روی وب شما می گذارد .
بهتر است در فید RSS مشترک شوید چرا که آنالیزگر های جدید در راه است !
توجه : این مقاله برای نسخه های قبلی Google Analytics می باشد.
Google Analytics یک ابزار فوق العاده و مجانی برای مدیران وب سایتها است تا آمار های سایت خودشان را بررسی کنند. تنها مشکلی که دارد این است که به نظر می رسد بعضی از وظایف و کارها برای انجام دادن بسیار مشکل است یا ممکن است در بعضی از شاخه های منو ها با اسم های عجیبی مواجه شویم.
یک وظیفه ی مهم برای یک مدیر سایت یا وبلاگ این است که بفهمد چه کلمه ی کلیدی بوده که یک بازدیدکننده را به وب سایت یا وبلاگ او کشانده است. این به شما کمک می کند تا بفهمید که چه کلمه ای در وبسایت خود و در قسمت متن یا عنوان استفاده کنید تا بازدید کننده های بیشتری را جلب کنید.
برای اینکه این کار را انجام دهید ، شما باید یک دوره زمانی که سعی دارید آن را بررسی کنید مشخص کنید. یک تقویم در گوشه ی پایین سمت راست وجود دارد که شما می توانید به کمک آن دوره ی زمانی را مشخص کنید.
حالا شما باید مانند تصویری که در زیر آمده است به All Reports \ Marketing Optimization \ Marketing Campaign Results \ Source Conversion بروید :
http://www.gooyait.com/uploads/analyticskeywords.png
هنگامی که شما این کار را کردید و به آن قسمت رفتید ، بر روی یک دکمه ی فلش قرمز مدور کلیک می کنید ، Cross Segment Performance را انتخاب کنید و سپس کلمه ی کلیدی را انتخاب کنید.
حالا یک گراف مانند نمونه ی زیر و همچنین یک جدول اطلاعات حقیقی را مشاهده می کنید . در اینجا جدول اطلاعات حذف شده است چرا که شامل اطلاعاتی مانند شماره تلفن شخصی بوده .ولی به هر حال با دیدن تصویر متوجه همه چیز می شوید.
http://www.gooyait.com/uploads/analyticsgraph.png
مانند تصویر زیر می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه ی EXPORT لیست کاملی از کلمات کلیدی بدست آورید.
http://www.gooyait.com/uploads/1247.png
مفید خواهد بود که هر ماه کلمات کلیدی خود را با یکدیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید که مقالات و مطالب شما تا چه میزان بازدید کننده ها را به وب سایت یا وبلاگ شما می کشاند. ممکن است متوجه شوید که یک کلمه ی کلیدی تاثیر بهتری در طی ماههای مختلف بر روی وب شما می گذارد .
بهتر است در فید RSS مشترک شوید چرا که آنالیزگر های جدید در راه است !