PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : لاك‌پشت‌هايي كه تخم نسوز مي‌گذارند!



mehraboOon
09-28-2011, 02:23 PM
لاك‌پشت‌هايي كه تخم نسوز مي‌گذارند!
كارشناسان انگليسي در يك مطالعه جديد دريافته‌اند كه برخي از لاك‌پشت‌هاي دريايي براي مقابله با شن‌هاي داغ در سواحل زيستگاه‌هايشان، تكامل يافته و تخم‌هاي نسوز و ضد حرارت مي‌گذارند!
http://38.74.1.150/Multimedia%5Cpics%5C1389%5C5%5Csocial%5C561.jpg
به گزارش آخرین نیوز به نقل از ايسنا، متخصصان دانشگاه اگزستر در اين مطالعات روي لاك‌پشت‌هاي سبز كه در جزيره «آسنسيون» لانه‌سازي و تخم‌گذاري مي‌كنند، مطالعه كردند. اين جزيره يك قلمرو دريايي انگليسي در اقيانوس اطلس جنوبي است.
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، اين متخصصان دريافته‌اند تخم‌هاي لاك‌پشت‌هاي ساكن اين جزيره كه شن‌هاي ساحل آن به طور طبيعي داغ هستند، در برابر حرارت بسيار زياد خيلي بهتر و بيشتر از لاك‌پشت‌هاي مناطق خنك‌تر، مقاومت مي‌كنند. تيره‌تر بودن رنگ شن‌هاي اين منطقه ساحلي باعث شده كه دماي آن چند درجه گرمتر از سواحلي با شن‌هاي سفيد باشد.
متخصصان اين دانشگاه مي‌گويند: ما معتقديم اولين گروهي هستيم كه شاهد تكامل تخم‌هاي اين لاك‌پشت‌ها براي سازگاري با شرايط محيط زيست منطقه‌اي بوده‌ايم.