M.A.H.S.A
09-24-2011, 12:03 AM
سورن با موتور توربوشارژ هم به بازار ميآيد
http://www.machinemag.com/imagenews/t-1-1469.jpg
10 هزار دستگاه سورن با موتورef7 توربوشارژ در سال آينده توليد مي شود و اين ميزان تا پنج سال بعد، به سالانه 20 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت .
جواد نجم الدين - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با اعلام خبر بالا گفت : تا کنون 11 دستگاه سورن مجهز به موتور توربوشارژ توليد شده که تا پايان سال اين تعداد به 50 دستگاه شامل 30 دستگاه براي تست و صنعتي سازي و 20 دستگاه براي پليس و مشتريان خاص افزايش مي يابد.
وي اظهارداشت : با آغاز توليد انبوه موتورef7 توربو شارژ در سال آينده اين موتور برروي سورن و دنا نصب خواهد شد . همچنين موتور توربوشارژef7 ، داراي 1700 سي سي گنجايش، 215 نيوتن متر گشتاور و 155 اسب توان است.
او موتورef7 توربوشارژ را داراي استاندارد آلايندگي يورو 4 با اي. او. بي. دي. عنوان کرد و گفت: تست هاي سخت گيرانه گوناگوني برروي موتور و سيستم هاي خاص گيربکس، اکسل و ترمز که متاثر از موتور است، انجام خواهد شد. نجم الدين، بهينه سازي طراحي دسته موتور ها، تغيير مسير هاي ورود هوا و خروج دود، اضافه شدن اينترکولر براي سيستم هواي ورودي و تعويض لوله هاي اگزوز را از جمله تغييراتي عنوان کرد که به واسطه نصب موتور توربوشارژ در خودرو ايجاد شده و افزود: به اين موارد، بايد تغيير مدار خلاء ترمز و تغيير تمام سيستم ها براي سازگاري با قدرت و گشتاور بالايي موتور را نيز افزود.
به گفته وي حداکثر سرعت سورن مجهز به موتور توربوشارژ ، نزديک به 210 کيلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن، حدود 9 ثانيه است که در مقايسه با سورن فعلي با شتابي برابر 13 ثانيه چشمگير خواهد بود.
وي حفظ مشخصات عملکردي موتور در ارتفاعات را ديگر مزيت عمده اين موتور خواند و گفت: براي جلوگيري از کاهش بازدهي تنفسي موتور در اثر رقيق شدن هوا، فشار هواي تزريقي به آن به کمک کمپرسور افزايش مي يابد و در نتيجه گشتاور آن در ارتفاعات، با سطح دريا يکي است.
وي اظهار داشت: در اين موتور، علاوه بر افزودن توربو، پيستون و شاتون تقويت شده و شمع و سوپاپ هاي دود، واشر سرسيلندر و بدنه سيلندر و منيفولد اگزوز تغيير کرده است.
نجم الدين افزود: تمامي سيستم هاي خودروي مجهز به موتور توربوشارژ در يک مسافت 20 تا 160 هزار کيلومتر در شرايط اقليمي و جاده اي مختلف تست مي شود. تست هاي خنک کاري، نويز، ترمز، رايد و هندلينگ در ايران خودرو و مواردي که توان و امکانات لازم براي آن در ايران نيست، در مراکز تست خارج از کشور انجام مي شود.
وي توربوشارژ را يک فناوري جديد در ايران عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم تغيير گيربکس براي سازگاري با توربوشارژ، پروژه تقويت گيربکس براي تحمل گشتاور بالا در موتورهاي توربوشارژ و ديزل تعريف شده است.
پایان خبر/
http://www.machinemag.com/imagenews/t-1-1469.jpg
10 هزار دستگاه سورن با موتورef7 توربوشارژ در سال آينده توليد مي شود و اين ميزان تا پنج سال بعد، به سالانه 20 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت .
جواد نجم الدين - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، با اعلام خبر بالا گفت : تا کنون 11 دستگاه سورن مجهز به موتور توربوشارژ توليد شده که تا پايان سال اين تعداد به 50 دستگاه شامل 30 دستگاه براي تست و صنعتي سازي و 20 دستگاه براي پليس و مشتريان خاص افزايش مي يابد.
وي اظهارداشت : با آغاز توليد انبوه موتورef7 توربو شارژ در سال آينده اين موتور برروي سورن و دنا نصب خواهد شد . همچنين موتور توربوشارژef7 ، داراي 1700 سي سي گنجايش، 215 نيوتن متر گشتاور و 155 اسب توان است.
او موتورef7 توربوشارژ را داراي استاندارد آلايندگي يورو 4 با اي. او. بي. دي. عنوان کرد و گفت: تست هاي سخت گيرانه گوناگوني برروي موتور و سيستم هاي خاص گيربکس، اکسل و ترمز که متاثر از موتور است، انجام خواهد شد. نجم الدين، بهينه سازي طراحي دسته موتور ها، تغيير مسير هاي ورود هوا و خروج دود، اضافه شدن اينترکولر براي سيستم هواي ورودي و تعويض لوله هاي اگزوز را از جمله تغييراتي عنوان کرد که به واسطه نصب موتور توربوشارژ در خودرو ايجاد شده و افزود: به اين موارد، بايد تغيير مدار خلاء ترمز و تغيير تمام سيستم ها براي سازگاري با قدرت و گشتاور بالايي موتور را نيز افزود.
به گفته وي حداکثر سرعت سورن مجهز به موتور توربوشارژ ، نزديک به 210 کيلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن، حدود 9 ثانيه است که در مقايسه با سورن فعلي با شتابي برابر 13 ثانيه چشمگير خواهد بود.
وي حفظ مشخصات عملکردي موتور در ارتفاعات را ديگر مزيت عمده اين موتور خواند و گفت: براي جلوگيري از کاهش بازدهي تنفسي موتور در اثر رقيق شدن هوا، فشار هواي تزريقي به آن به کمک کمپرسور افزايش مي يابد و در نتيجه گشتاور آن در ارتفاعات، با سطح دريا يکي است.
وي اظهار داشت: در اين موتور، علاوه بر افزودن توربو، پيستون و شاتون تقويت شده و شمع و سوپاپ هاي دود، واشر سرسيلندر و بدنه سيلندر و منيفولد اگزوز تغيير کرده است.
نجم الدين افزود: تمامي سيستم هاي خودروي مجهز به موتور توربوشارژ در يک مسافت 20 تا 160 هزار کيلومتر در شرايط اقليمي و جاده اي مختلف تست مي شود. تست هاي خنک کاري، نويز، ترمز، رايد و هندلينگ در ايران خودرو و مواردي که توان و امکانات لازم براي آن در ايران نيست، در مراکز تست خارج از کشور انجام مي شود.
وي توربوشارژ را يک فناوري جديد در ايران عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم تغيير گيربکس براي سازگاري با توربوشارژ، پروژه تقويت گيربکس براي تحمل گشتاور بالا در موتورهاي توربوشارژ و ديزل تعريف شده است.
پایان خبر/