samii2
09-22-2011, 02:22 AM
سلام دوستان اذر دانلود
راهنمای خرید مانیتور برای بازی کردن با XBOX 360:
برای نمایش جرئیات کامل بازی های XBOX 360 به یک نمایشگر با رزولوشن بالا احتیاج داریم. از آنجا که تلویزیون های معمولی رزولوشن پایینی دارند و تلویزیون های HD نسبتا گران قیمت هستند و همچنین به اندازه مانیتورها برای استفاده با کامپیوتر مطلوب نیستند ، کاربران می توانند با تهیه مانیتور مناسب ، هم در هزینه صرفه جویی کرده و هم از کنسول استفاده کامل را ببرند.
اولین و مهمترین مشکلی که در انتخاب مانیتور برای کنسول پیش می آید ، پیدا کردن مانیتور با نسبت تصویر (Aspect Ratio) مناسب است که من سعی می کنم در رابطه با این مساله یه سری توضیحات بدم:
● انواع نسبت تصویر موجود در مانیتور ها:
نسبت تصویر معمولی 4:3 : این نسبت تصویر بیشتر در نمایشگر های CRT (لامپ تصویری) و مانیتور های LCD قدیمی دیده می شود.بین نسبت تصویرهای استاندارد بیشترین شباهت به شکل "مربع" را دارد و در حال حاضر خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد.
تصویر عریض (Wide) با نسبت 16:9 : نسبت تصویر استاندارد برای مشاهده محتوای HD و بازی های این نسل. تمامی HDTV ها از این نسبت استفاده می کنند و کلیه رزولوشن های HD بر اساس این نسبت هستند و جدیدا شرکت های مانیتور سازی بیشتر به این نسبت تصویر روی آورده اند.*بهترین گزینه*
تصویر عریض (Wide) با نسبت 16:10 : تا مدتی قبل اکثر مانیتورها بر اساس این نسبت تصویر ساخته می شدند. بیشتر برای کار با کامپیوتر مناسب است و نسبت به تصویر 16:9 مقداری بلند تر است و در هنگام تماشای محتوای HD در این نوع مانیتور ها ، دو نوار سیاه نسبتا باریک در بالا و پایین صفحه پدید می آیند ، یا به اندازه آن دو نوار ، تصویر کشیده می شود.
یک بازی استاندارد HD در 3 مانیتور با 3 نسبت تصویر مختلف:
http://mahbod91.parsaspace.com/Wides.jpg
● عملکرد XBOX 360 در نسبت تصویر های مختلف:
نسبت تصویر 4:3 : کنسول X360 به دو صورت از این نوع تصویر پشتیبانی می کند: Letterbox شده و یا Full Screen
در حالت Letterbox شده ، دو نوار مشکی در بالا و پایین صفحه ظاهر می شوند و بازی ، نسبت تصویر اصلی خود یعنی 16:9 را حفظ می کند و نسبت به عرض مانیتور ، کوچک می شود.(مانیتور سمت راست در عکس اول)
در حالت Full Screen بازی بصورت تمام صفحه اجرا می شود. (تعدادی از بازیها ، این حالت را ساپورت نمی کنند.)
تصویر عریض 16:9 :از آنجایی که این نسبت تصویر ، استاندارد بازیهای XBOX 360 و فیلمهای HD است ، بازیها در این حالت ، بصورت تمام صفحه اجرا می شوند. (مانیتور وسط در عکس اول)
تصویر عریض 16:10 : کنسول XBOX 360 تا قبل از عرضه NXE (نرم افزار جدید کنسول) ، نسبت به این نوع تصویر هیچگونه پشتیبانی نداشت. بنابراین کاربران مجبور بودند بازیها را در رزولوشن های با نسبت 16:9 اجرا کنند که در این حالت تصویر کشیده می شد. بعد از عرضه NXE ، دو رزولوشن با این نسبت تصویر به لیست رزولوشن های قابل استفاده کنسول اضافه شدند. ولی فقط بصورت Letterbox شده ، یعنی بالا و پایین تصویر دو نوار نسبتا کوچک مشکی مشاهده می شود. (مانیتور چپ در عکس اول)
●مشکل عدم تطابق با Native Resolution :
در مانیتور های LCD قابلیت جابه جایی و تغییر تعداد پیکسل ها وجود ندارد.بنابراین پیکسل ها در بزرگترین رزولوشن قابل نمایش توسط دستگاه (رزولوشن Native) در جای خود ثابت هستند ، نه تکان می خورند و نه کم و زیاد می شوند!. مشکل در اینجا اینست که اگر خروجی ما (کامپیوتر یا کنسول) رزولوشنی پایین تر از این حد داشته باشد -حتی یک پیکسل- مانیتور آن را می کشد تا به اندازه رزولوشن نیتیو در آورد. بعنوان مثال ، اگر شما رزولوشن یک مانیتور CRT را از 1280x1024 به 640x480 تغییر دهید ، تعداد پیکسل ها نصف می شود و تعداد باقیمانده از هم فاصله می گیرند تا تصویر اندازه کل مانیتور شود ؛ در این حالت جزئیات تصویر کم می شود ولی کیفیت دست نخورده باقی می ماند. ولی اگر همین عمل را در یک مانیتور LCD انجام دهید ،پیکسل ها تکان نمیخورند و مانیتور با کشیدن تصویر دریافتی به اندازه مورد نظر ، به کیفیت تصویر لطمه می زند.
پس اگر قصد خرید مانیتور دارید ، حتما توجه کنید که بزرگترین(بیشترین) رزولوشن قابل نمایش مانیتور شما ، دقیقا در لیست رزولوشن های پشتیبانی شده در XBOX 360 باشد.
●لیست رزولوشن های پشتیبانی شده توسط XBOX 360 :
در نسبت تصویر 4:3 :
640x480
1024x768
1280x1024
(رزولوشن 1600x1200 پشتیبانی نشده.)
در نسبت تصویر 16:9
848x480
1280x720
1360x768
1920x1080
(رزولوشن های 1600x900 و 1366x768 پشتیبانی نشده اند)
در نسبت تصویر 16:10
1440x900
1680x1050
(رزولوشن 1920x1200 پشتیبانی نشده)
راهنمای استفاده از مانیتور برای بازی کردن با XBOX 360:
●کابل ها و تبدیل های مورد نیاز :
نسبت به کابلها و پورت های پشتیبانی شده توسط مانیتور شما ، چند حالت می تواند پیش بیاید که راهنمای استفاده از مانیتور در هرکدام از این شرایط نوشته شده:
مانیتور شما فقط یک کابل VGA دارد که از مانیتور جدا نمی شود:
در این حالت شما به یک کابل VGA مخصوص XBOX 360 و یک "تبدیل VGA دو سر ماده" احتیاج دارید. قسمت مخصوص کابل را به کنسول وصل کنید ، کابل مانیتور را به "تبدیل VGA دو سر ماده" وصل کنید و سپس آن را به کابل VGA ، همچنین برای صدا می توانید از خروجی دیجیتال یا معمولی کابل VGA استفاده کنید
مانیتور شما فقط یک کابل VGA دارد که از مانیتور جدا می شود.
کلیه موارد بالا را انجام دهید ، فقط دیگر نیازی به تبدیل دوسر مادگی ندارید چون وقتی کابل VGA مانیتور را از مانیتور جدا می کنید ، پورت مانیتور ماده است و کابل کنسول به آن وصل می شود.
http://mahbod91.parsaspace.com/VGA-Cable.jpg
عکس یک کابل VGA
مانیتور شما پورت HDMI و خروجی صدا دارد.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به کنسول و مانیتور وصل کنید و صدا را از خروجی مانیتور بگیرید.
مانیتور شما پورت HDMI دارد ولی خروجی صدا ندارد.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به کنسول و مانیتور وصل کنید و برای صدا گرفتن ، باید کابل مخصوص خروجی صدای X360 را تهیه کنید (XBOX 360 Audio Adapter)
همچنین می توانید صدا را از کابل HD/AV یا Composite موجود در جعبه بگیرید ، اما قسمتی که به کنسول متصل می شود در این دو کابل خیلی قطور است و در کنار HDMI با هم در کنسول جا نمی شوند ، بنابر این مجبورید به قطر کابل HDMI ، پلاستیک کابل مورد نظر خود را ببرید تا در کنار هم متصل شوند. (این کار در برخی موارد باعث هنگ دستگاه شده.)
مانیتور شما پورت DVI داردیا هردوی DVI و VGA را دارد ولی میخواهید از DVI استفاده کنید.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به یک تبدیل HDMI-to-DVI وصل کنید ، سپس HDMI را به کنسول و DVI را به مانیتور وصل نمایید.
همچنین اگر کابل HDMI ندارید ، می توانید بجای خرید کابل و تبدیل ، یک کابل HDMI-to-DVI بخرید.
برای صدا گرفتن ، باید کابل مخصوص خروجی صدای X360 را تهیه کنید (XBOX 360 Audio Adapter)
همچنین می توانید صدا را از کابل HD/AV یا Composite موجود در جعبه بگیرید ، اما قسمتی که به کنسول متصل می شود در این دو کابل خیلی قطور است و در کنار HDMI با هم در کنسول جا نمی شوند ، بنابر این مجبورید به قطر کابل HDMI ، پلاستیک کابل مورد نظر خود را ببرید تا در کنار هم متصل شوند. (این کار در برخی موارد باعث هنگ دستگاه شده.)
راهنمای خرید مانیتور برای بازی کردن با XBOX 360:
برای نمایش جرئیات کامل بازی های XBOX 360 به یک نمایشگر با رزولوشن بالا احتیاج داریم. از آنجا که تلویزیون های معمولی رزولوشن پایینی دارند و تلویزیون های HD نسبتا گران قیمت هستند و همچنین به اندازه مانیتورها برای استفاده با کامپیوتر مطلوب نیستند ، کاربران می توانند با تهیه مانیتور مناسب ، هم در هزینه صرفه جویی کرده و هم از کنسول استفاده کامل را ببرند.
اولین و مهمترین مشکلی که در انتخاب مانیتور برای کنسول پیش می آید ، پیدا کردن مانیتور با نسبت تصویر (Aspect Ratio) مناسب است که من سعی می کنم در رابطه با این مساله یه سری توضیحات بدم:
● انواع نسبت تصویر موجود در مانیتور ها:
نسبت تصویر معمولی 4:3 : این نسبت تصویر بیشتر در نمایشگر های CRT (لامپ تصویری) و مانیتور های LCD قدیمی دیده می شود.بین نسبت تصویرهای استاندارد بیشترین شباهت به شکل "مربع" را دارد و در حال حاضر خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد.
تصویر عریض (Wide) با نسبت 16:9 : نسبت تصویر استاندارد برای مشاهده محتوای HD و بازی های این نسل. تمامی HDTV ها از این نسبت استفاده می کنند و کلیه رزولوشن های HD بر اساس این نسبت هستند و جدیدا شرکت های مانیتور سازی بیشتر به این نسبت تصویر روی آورده اند.*بهترین گزینه*
تصویر عریض (Wide) با نسبت 16:10 : تا مدتی قبل اکثر مانیتورها بر اساس این نسبت تصویر ساخته می شدند. بیشتر برای کار با کامپیوتر مناسب است و نسبت به تصویر 16:9 مقداری بلند تر است و در هنگام تماشای محتوای HD در این نوع مانیتور ها ، دو نوار سیاه نسبتا باریک در بالا و پایین صفحه پدید می آیند ، یا به اندازه آن دو نوار ، تصویر کشیده می شود.
یک بازی استاندارد HD در 3 مانیتور با 3 نسبت تصویر مختلف:
http://mahbod91.parsaspace.com/Wides.jpg
● عملکرد XBOX 360 در نسبت تصویر های مختلف:
نسبت تصویر 4:3 : کنسول X360 به دو صورت از این نوع تصویر پشتیبانی می کند: Letterbox شده و یا Full Screen
در حالت Letterbox شده ، دو نوار مشکی در بالا و پایین صفحه ظاهر می شوند و بازی ، نسبت تصویر اصلی خود یعنی 16:9 را حفظ می کند و نسبت به عرض مانیتور ، کوچک می شود.(مانیتور سمت راست در عکس اول)
در حالت Full Screen بازی بصورت تمام صفحه اجرا می شود. (تعدادی از بازیها ، این حالت را ساپورت نمی کنند.)
تصویر عریض 16:9 :از آنجایی که این نسبت تصویر ، استاندارد بازیهای XBOX 360 و فیلمهای HD است ، بازیها در این حالت ، بصورت تمام صفحه اجرا می شوند. (مانیتور وسط در عکس اول)
تصویر عریض 16:10 : کنسول XBOX 360 تا قبل از عرضه NXE (نرم افزار جدید کنسول) ، نسبت به این نوع تصویر هیچگونه پشتیبانی نداشت. بنابراین کاربران مجبور بودند بازیها را در رزولوشن های با نسبت 16:9 اجرا کنند که در این حالت تصویر کشیده می شد. بعد از عرضه NXE ، دو رزولوشن با این نسبت تصویر به لیست رزولوشن های قابل استفاده کنسول اضافه شدند. ولی فقط بصورت Letterbox شده ، یعنی بالا و پایین تصویر دو نوار نسبتا کوچک مشکی مشاهده می شود. (مانیتور چپ در عکس اول)
●مشکل عدم تطابق با Native Resolution :
در مانیتور های LCD قابلیت جابه جایی و تغییر تعداد پیکسل ها وجود ندارد.بنابراین پیکسل ها در بزرگترین رزولوشن قابل نمایش توسط دستگاه (رزولوشن Native) در جای خود ثابت هستند ، نه تکان می خورند و نه کم و زیاد می شوند!. مشکل در اینجا اینست که اگر خروجی ما (کامپیوتر یا کنسول) رزولوشنی پایین تر از این حد داشته باشد -حتی یک پیکسل- مانیتور آن را می کشد تا به اندازه رزولوشن نیتیو در آورد. بعنوان مثال ، اگر شما رزولوشن یک مانیتور CRT را از 1280x1024 به 640x480 تغییر دهید ، تعداد پیکسل ها نصف می شود و تعداد باقیمانده از هم فاصله می گیرند تا تصویر اندازه کل مانیتور شود ؛ در این حالت جزئیات تصویر کم می شود ولی کیفیت دست نخورده باقی می ماند. ولی اگر همین عمل را در یک مانیتور LCD انجام دهید ،پیکسل ها تکان نمیخورند و مانیتور با کشیدن تصویر دریافتی به اندازه مورد نظر ، به کیفیت تصویر لطمه می زند.
پس اگر قصد خرید مانیتور دارید ، حتما توجه کنید که بزرگترین(بیشترین) رزولوشن قابل نمایش مانیتور شما ، دقیقا در لیست رزولوشن های پشتیبانی شده در XBOX 360 باشد.
●لیست رزولوشن های پشتیبانی شده توسط XBOX 360 :
در نسبت تصویر 4:3 :
640x480
1024x768
1280x1024
(رزولوشن 1600x1200 پشتیبانی نشده.)
در نسبت تصویر 16:9
848x480
1280x720
1360x768
1920x1080
(رزولوشن های 1600x900 و 1366x768 پشتیبانی نشده اند)
در نسبت تصویر 16:10
1440x900
1680x1050
(رزولوشن 1920x1200 پشتیبانی نشده)
راهنمای استفاده از مانیتور برای بازی کردن با XBOX 360:
●کابل ها و تبدیل های مورد نیاز :
نسبت به کابلها و پورت های پشتیبانی شده توسط مانیتور شما ، چند حالت می تواند پیش بیاید که راهنمای استفاده از مانیتور در هرکدام از این شرایط نوشته شده:
مانیتور شما فقط یک کابل VGA دارد که از مانیتور جدا نمی شود:
در این حالت شما به یک کابل VGA مخصوص XBOX 360 و یک "تبدیل VGA دو سر ماده" احتیاج دارید. قسمت مخصوص کابل را به کنسول وصل کنید ، کابل مانیتور را به "تبدیل VGA دو سر ماده" وصل کنید و سپس آن را به کابل VGA ، همچنین برای صدا می توانید از خروجی دیجیتال یا معمولی کابل VGA استفاده کنید
مانیتور شما فقط یک کابل VGA دارد که از مانیتور جدا می شود.
کلیه موارد بالا را انجام دهید ، فقط دیگر نیازی به تبدیل دوسر مادگی ندارید چون وقتی کابل VGA مانیتور را از مانیتور جدا می کنید ، پورت مانیتور ماده است و کابل کنسول به آن وصل می شود.
http://mahbod91.parsaspace.com/VGA-Cable.jpg
عکس یک کابل VGA
مانیتور شما پورت HDMI و خروجی صدا دارد.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به کنسول و مانیتور وصل کنید و صدا را از خروجی مانیتور بگیرید.
مانیتور شما پورت HDMI دارد ولی خروجی صدا ندارد.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به کنسول و مانیتور وصل کنید و برای صدا گرفتن ، باید کابل مخصوص خروجی صدای X360 را تهیه کنید (XBOX 360 Audio Adapter)
همچنین می توانید صدا را از کابل HD/AV یا Composite موجود در جعبه بگیرید ، اما قسمتی که به کنسول متصل می شود در این دو کابل خیلی قطور است و در کنار HDMI با هم در کنسول جا نمی شوند ، بنابر این مجبورید به قطر کابل HDMI ، پلاستیک کابل مورد نظر خود را ببرید تا در کنار هم متصل شوند. (این کار در برخی موارد باعث هنگ دستگاه شده.)
مانیتور شما پورت DVI داردیا هردوی DVI و VGA را دارد ولی میخواهید از DVI استفاده کنید.
در این حالت باید کابل HDMI (در جعبه X360 Elite موجود است و در فروشگاههای مربوطه قابل خریداری) را به یک تبدیل HDMI-to-DVI وصل کنید ، سپس HDMI را به کنسول و DVI را به مانیتور وصل نمایید.
همچنین اگر کابل HDMI ندارید ، می توانید بجای خرید کابل و تبدیل ، یک کابل HDMI-to-DVI بخرید.
برای صدا گرفتن ، باید کابل مخصوص خروجی صدای X360 را تهیه کنید (XBOX 360 Audio Adapter)
همچنین می توانید صدا را از کابل HD/AV یا Composite موجود در جعبه بگیرید ، اما قسمتی که به کنسول متصل می شود در این دو کابل خیلی قطور است و در کنار HDMI با هم در کنسول جا نمی شوند ، بنابر این مجبورید به قطر کابل HDMI ، پلاستیک کابل مورد نظر خود را ببرید تا در کنار هم متصل شوند. (این کار در برخی موارد باعث هنگ دستگاه شده.)