PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سايه سنگين قطر روي سر بارسلونا



sarbh
09-21-2011, 01:54 PM
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/06/29/094711265_PhotoA.jpg

بنیاد یا موسسه قطر یک سازمان ظاهرا خصوصی و غیرانتفاعی در کشور قطر است که در سال ۱۹۹۵ با حکم شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر بنا نهاده شد.
این بنیاد بر آموزش، پژوهش‌های علمی و توسعه جامعه متمرکز است و شعار اصلی آن آبادانی قطر است.
از موسساتی که زیر پوشش حمایت مالی و نیروی انسانی بنیاد قطر هستند می‌توان به دانشگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی و پارک علم و صنعت قطر که خود شامل ۲۱ شرکت درگیر در تحقیقات علمی و توسعه است اشاره کرد.
همکاری‌های مشترک سرمایه گذاری در زمینه های طراحی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخابرات، مطالعات سیاست و مدیریت رویداد از جمله اهداف بنیاد قطر است.
تا کنون هیچ خبرگزاری یا خبرنگار بین المللی و یا محققی نتوانسته ثابت کند که مرد اول تصمیم گیری‌ها در بنیاد قطر شخص یوسف القرضاوی است؛ اما به دلایل نانوشته همه می دانند که متولد 1926 مصر، مرد اول اصول دین الازهر، عضو ارشد اخوان المسلمین و مرد محبوب سلطان برونئی ثروت عظیم بنیاد قطر را تامین کرده و می‌کند.
باشگاه بارسلونا از بدو تاسیس با یک مشکل خود ساخته طرف بود و آن این که روی قلب بازیکنان این تیم یعنی جایی در قسمت فوقانی سمت چپ پیراهن جای هیچ چیزی نیست و باشگاه نه تنها حق ندارد بلکه با عشق به کاتالونیا و اهداف خودمختارانه این منطقه هرگز حامی مالی برای خود اختیار نخواهد کرد.
پس از یک قرن ناگهان مشخص شد که قرار است نام یونیسف روی پیراهن بارسلونا حک شود، مردم به خیابان‌ها ریختند و چنان اعتراضی کردند که نماینده یونیسف در تماسی تلفنی از بارسا خواست تا نام این سازمان را فراموش کند چرا که ابن حرکت بیشتر شبیه به یک ضد تبلیغ بود تا خود تبلیغ اما فرهنگ سازی خوان لاپورتا جواب داد و مردم کم‌کم رضایت دادند که نام یونیسف روی قلب بازیکنان تیمشان حک شود چرا که سود مالی در کار نبود و کمکی می‌شد به کودکان فقیر جهان.
شکسته شدن این طلسم کافی بود تا کم‌کم راه برای سایر رقبا باز شود و تنها یک فصل پس از همکاری یونیسف با بارسلونا نوبت به بنیاد قطر رسید.
چه کسی می‌داند و یا شاید بهتر باشد بگوییم دیگر چه کسی نمی‌داند که رابطه بسیار خوبی بین امیر قطر، سپ بلاتر ( رئیس فیفا)، چندین کشور صاحب رای آسیایی و آفریقایی در فوتبال جهان، مدیر عامل باشگاه بارسلونا و به تازگی سازان یوفا برقرار است.
این رابطه خوب البته از سطح چند ضیافت شام و عکس یادگاری فراتر رفته و مسئله این است که مدیریت اقتصادی در منطقه به طرز باور نکردنی حول محور میزبانی قطر در جام جهانی 2022 مشغول خانه سازی است و قطر نیز در این وقعیت طلایی ایجاد شده سرگرم تصاحب کرسی های فوق حساس مالکیت در آینده است.
حالا نام بنیاد قطر که برای برخی کشورهای اروپایی نشانه حمایت از تروریسم و برای برخی کشورها نوعی خیریه در حد یونیسف محسوب می‌شود، روی قلب بازیکنان بارسلونا حک شده و نمایندگان مردم کاتالونیا در پارلمان اسپانیا، مجلس سنای کاتالونیا و انجمن هواداران بارسلونا از خود می‌پرسند که آیا لازم و حیاتی است که بارسلونا زمام امور و افسار باشگاه‌داری را به صورت مطلق در اختیار شیخ قطر قرار داده و تنها به یوروهای رنگی و زیبای ارسال شده از بانک توسعه اسلامی دل خوش کند؟