ali20
09-19-2011, 10:31 PM
با نزدیك شدن به عرضه Gears of War 3، نگاهی بر تاریخچه سازنده آن یعنی استودیوی Epic Games می اندازیم. مسلماً یكی از محبوب ترین بازی هایی كه روی Xbox 360 انجام داده اید، Gears of War بوده است. بازی ای با محوریت شخصیت مارکوس فنیکس (Marcus Fenix) و سیستم سنگر گیری هیجان انگیز. این بازی توسط Potomac Computer Systems ساخته شده بود! درست خواندید، نام قبلی Epic Games اینچنین بوده است. Potomac Computer Systems در سال 1991 در Maryland, Baltimore توسط تیم سویینی (Tim Sweeney) تأسیس شد. اولین بازی بزرگ آن ها ZZT نام داشت كه از نظر گرافیكی حرف خاصی برای گفتن نداشت، ولی به خاطر قابلیت ماد سازی معروف بود.
پس از مدتی Potomac Computer Systems به Epic MegaGames تغییر نام داد و عناوینی هم روی PC به نام های Brix ،Jill of the Jungle و One Must Fall: 2097 عرضه كرد. بازی Jazz Jackrabbit در سال 1994 عرضه شد و کلیف بلسزینسکی (Cliff Bleszinski) نوزده ساله یكی از طراحان آن بود. بزرگترین بازی ای كه Epic MegaGames را سر زبان ها انداخت، بازی Unreal در سال 1998 برای PC بود. عنوانی علمی-تخیلی با گرافیكی معقول، نورپردازی قوی و بخش چندنفره انقلابی كه رقیبی بزرگ برای Quake II بود. سعی شده بود که این بازی خیلی سریع و قبل از عرضه Quake III Arena كامل شود تا تحت الشعاع آن قرار نگیرد. آن زمان نبرد كنسول ها بین Sega و Nintendo بود و به نظر می رسید Epic و id پرچم داران PC بودند.
http://www.pardisgame.net/images/editorupload/Epic/epic-logo-compare.gif
مایک کپس (Mike Capps) یكی از روئسای Epic می گوید: "آیا اصلاً آن زمان به واقع نبردی وجود داشت؟ من فكر می كنم این قضایا را مطبوعات مطرح می كنند، ولی حقیقتاً مسئله این است كه دو شركت در یك زمان برابر بازی تیراندازی می سازند. پس از آن، ما سعی كردیم تا موتورهای خود را به دیگران بفروشیم، ولی id Software این كار را نكرد و واقعاً خوشحال هستم كه هر وقت می خواهیم موتور خود را بفروشیم، با id مقایسه نمی شویم." پس از موفقیت Unreal آن ها به North Carolina رفتند و تا به امروز در آنجا ساكن هستند. یك موضوع جالب دیگر هم بین id Software و Epic Games هست. آن ها مستقل باقی ماندند، ولی id Software هم اكنون زیر مجموعه Bethesda است.
آیا Epic Games تا به حال به این موضوع فكر كرده است؟ كپس می گوید: "مستقل بودن باعث می شود آزادی عمل داشته باشیم و هر وقت كه بازی و بازار آماده باشد، آن را عرضه كنیم. ما عجله ای در ساخت نداریم تا سال مالی شركت خاصی را پر كنیم. در زمینه تكنولوژی هم مستقل بودن باعث شده كه ما محصول خود را به بازار عرضه كنیم و كمك كنیم سایرین بازی های بهتری داشته باشند." Epic Games طرفداران زیادی روی PC بدست آورد و هیچ گاه سمت بازی های كنسولی نرفت، ولی تمام این قوانین در نوامبر سال 2006 با عرضه Gears of War شكسته شد. این بازی با موتور Unreal Engine 3 ساخته شد و از نظر بصری حرف اول را می زد و اولین بازی ای بود كه قدرت Xbox 360 و نسل جدید را نشان داد.
http://www.pardisgame.net/images/editorupload/Epic/UE3_logo.jpg
Microsoft از قصد این بازی را همزمان با عرضه PS3 عرضه كرد و پول فراوانی به پای تبلیغات آن ریخت. این بازی از آن عناوینی بود كه چهره ای جدید را به صنعت بازی معرفی كرد. بلسزینسکی مرد شماره اول این بازی بود. در این نسل افراد زیادی با بازی ها معروف شدند، مثل جید ریموند (Jade Raymond) به خاطر Assassin's Creed و کن لوین (Ken Levine) كه البته تا قبل از آن هم فعالیت داشت، ولی با BioShock نام او دوباره به سر زبان ها افتاد. بلسزینسكی حتی با نام کلیفی بی (Cliffy B) شناخته شد و به Late Night With Jimmy Fallon هم دعوت شد تا Gears of War 3 را نشان دهد. كپس می گوید: "Epic به افرادی مثل کلیف نیاز دارد. من حاضرم دست خودم را بدهم تا یك نفر دیگر همانند او داشته باشیم."
پس از شكستن ركوردها در Xbox Live سایر بازیسازان به دنبال این بودند كه چطور Epic چنین بازی ای خلق كرده است. یكی از كلیدهای اصلی موتور UE3 بود كه از نظر بصری Gears of War را منحصر به فرد كرده بود. این موتور خیلی سریع به محبوب ترین Engine برای بازی های سوم-شخص تبدیل شد. Army of Two ،Stranglehold ،Dark Void ،The Bourne Conspiracy و Rainbow Six بعضی از عناوین عرضه شده با این موتور هستند. كپس می گوید: "برایم خیلی جالب بود كه دیگران چطور این موتور را ارتقاء داده اند.
سیستم دیالوگ Mass Effect، سایه زنی Stranglehold، اجرا شدن 60 فریم ثابت Mortal Kombat، بازی Lineage II كه اولین MMO ما بود، APB با سیستم شخصیت سازی جالب." اكنون سال 2011 است و Epic با Gears of War 3 نشان داده كه هیچ افتی نداشته و همچنین یكی از بهترین بازی های Xbox Live را به نام Shadow Complex عرضه كرده و با Infinity Blade سراغ iPad هم رفته است. در فبریه امسال هم آن ها بازی موفق Bulletstorm را داشتند. اكنون رویاهای Potomac Computer Systems پس از 20 سال به حقیقت پیوسته و Gears of War 3 بزرگترین، بهترین و حماسی ترین بازی Epic Games است. كپس می گوید: "هر وقت به پایان چیزی نزدیك می شویم، به شروع یك دوره جدید می رسیم. Epic تازه خودش را گرم كرده است!"
http://images.vg247.com/current//2011/07/gears-3-july-header.jpg
پس از مدتی Potomac Computer Systems به Epic MegaGames تغییر نام داد و عناوینی هم روی PC به نام های Brix ،Jill of the Jungle و One Must Fall: 2097 عرضه كرد. بازی Jazz Jackrabbit در سال 1994 عرضه شد و کلیف بلسزینسکی (Cliff Bleszinski) نوزده ساله یكی از طراحان آن بود. بزرگترین بازی ای كه Epic MegaGames را سر زبان ها انداخت، بازی Unreal در سال 1998 برای PC بود. عنوانی علمی-تخیلی با گرافیكی معقول، نورپردازی قوی و بخش چندنفره انقلابی كه رقیبی بزرگ برای Quake II بود. سعی شده بود که این بازی خیلی سریع و قبل از عرضه Quake III Arena كامل شود تا تحت الشعاع آن قرار نگیرد. آن زمان نبرد كنسول ها بین Sega و Nintendo بود و به نظر می رسید Epic و id پرچم داران PC بودند.
http://www.pardisgame.net/images/editorupload/Epic/epic-logo-compare.gif
مایک کپس (Mike Capps) یكی از روئسای Epic می گوید: "آیا اصلاً آن زمان به واقع نبردی وجود داشت؟ من فكر می كنم این قضایا را مطبوعات مطرح می كنند، ولی حقیقتاً مسئله این است كه دو شركت در یك زمان برابر بازی تیراندازی می سازند. پس از آن، ما سعی كردیم تا موتورهای خود را به دیگران بفروشیم، ولی id Software این كار را نكرد و واقعاً خوشحال هستم كه هر وقت می خواهیم موتور خود را بفروشیم، با id مقایسه نمی شویم." پس از موفقیت Unreal آن ها به North Carolina رفتند و تا به امروز در آنجا ساكن هستند. یك موضوع جالب دیگر هم بین id Software و Epic Games هست. آن ها مستقل باقی ماندند، ولی id Software هم اكنون زیر مجموعه Bethesda است.
آیا Epic Games تا به حال به این موضوع فكر كرده است؟ كپس می گوید: "مستقل بودن باعث می شود آزادی عمل داشته باشیم و هر وقت كه بازی و بازار آماده باشد، آن را عرضه كنیم. ما عجله ای در ساخت نداریم تا سال مالی شركت خاصی را پر كنیم. در زمینه تكنولوژی هم مستقل بودن باعث شده كه ما محصول خود را به بازار عرضه كنیم و كمك كنیم سایرین بازی های بهتری داشته باشند." Epic Games طرفداران زیادی روی PC بدست آورد و هیچ گاه سمت بازی های كنسولی نرفت، ولی تمام این قوانین در نوامبر سال 2006 با عرضه Gears of War شكسته شد. این بازی با موتور Unreal Engine 3 ساخته شد و از نظر بصری حرف اول را می زد و اولین بازی ای بود كه قدرت Xbox 360 و نسل جدید را نشان داد.
http://www.pardisgame.net/images/editorupload/Epic/UE3_logo.jpg
Microsoft از قصد این بازی را همزمان با عرضه PS3 عرضه كرد و پول فراوانی به پای تبلیغات آن ریخت. این بازی از آن عناوینی بود كه چهره ای جدید را به صنعت بازی معرفی كرد. بلسزینسکی مرد شماره اول این بازی بود. در این نسل افراد زیادی با بازی ها معروف شدند، مثل جید ریموند (Jade Raymond) به خاطر Assassin's Creed و کن لوین (Ken Levine) كه البته تا قبل از آن هم فعالیت داشت، ولی با BioShock نام او دوباره به سر زبان ها افتاد. بلسزینسكی حتی با نام کلیفی بی (Cliffy B) شناخته شد و به Late Night With Jimmy Fallon هم دعوت شد تا Gears of War 3 را نشان دهد. كپس می گوید: "Epic به افرادی مثل کلیف نیاز دارد. من حاضرم دست خودم را بدهم تا یك نفر دیگر همانند او داشته باشیم."
پس از شكستن ركوردها در Xbox Live سایر بازیسازان به دنبال این بودند كه چطور Epic چنین بازی ای خلق كرده است. یكی از كلیدهای اصلی موتور UE3 بود كه از نظر بصری Gears of War را منحصر به فرد كرده بود. این موتور خیلی سریع به محبوب ترین Engine برای بازی های سوم-شخص تبدیل شد. Army of Two ،Stranglehold ،Dark Void ،The Bourne Conspiracy و Rainbow Six بعضی از عناوین عرضه شده با این موتور هستند. كپس می گوید: "برایم خیلی جالب بود كه دیگران چطور این موتور را ارتقاء داده اند.
سیستم دیالوگ Mass Effect، سایه زنی Stranglehold، اجرا شدن 60 فریم ثابت Mortal Kombat، بازی Lineage II كه اولین MMO ما بود، APB با سیستم شخصیت سازی جالب." اكنون سال 2011 است و Epic با Gears of War 3 نشان داده كه هیچ افتی نداشته و همچنین یكی از بهترین بازی های Xbox Live را به نام Shadow Complex عرضه كرده و با Infinity Blade سراغ iPad هم رفته است. در فبریه امسال هم آن ها بازی موفق Bulletstorm را داشتند. اكنون رویاهای Potomac Computer Systems پس از 20 سال به حقیقت پیوسته و Gears of War 3 بزرگترین، بهترین و حماسی ترین بازی Epic Games است. كپس می گوید: "هر وقت به پایان چیزی نزدیك می شویم، به شروع یك دوره جدید می رسیم. Epic تازه خودش را گرم كرده است!"
http://images.vg247.com/current//2011/07/gears-3-july-header.jpg