R A H A
09-13-2011, 02:29 AM
یک ارتباط خوب نیازمند مراقبت و هشیاری در مورد حالت های روانشناختی موجود در ارتباطات است.
به گزارش خبرگزاری برنا، یک ارتباط خوب نیازمند مراقبت و هشیاری در مورد حالت های روانشاختی موجود در ارتباطات است. گاهی لازم است در ارتباطات خود نکاتی را رعایت کنید، از مواردی چشم پوشی کنید و گاهی نیز رفتارهایی را از خود نشان دهید.
توصیه های زیر را در نظر داشته باشید
حالت گوش دادن
شاید یکی از تونایی های آدم های جذاب، توانایی گوش دادن آن ها باشد. گوش دادن سخاوتمندانه و با تمام وجود، باعث عزیز شدن افراد می شود؛ این در حالی است که مکالمه ضعیف تاثیر مخربی در ارتباط و شخصیت دارد.
گوش دادن ضعیف، وجود مداخله گرهایی مانند، چک کردن ایمیل یا پیام دادن با تلفن همراه در میان صحبت دیگران، پرهیز از تماس چشمی و با هم صحبت کردن به صورتی که منتظریم طرف مقابل حرف هایش تمام شود تا ما حرفمان را بزنیم، می تواند بسیار مخرب باشد.
تعویق مکالمه برای راست و ریس کردن کارها و آماده کردن حرف ها نیز نشان از یک گوش دهنده غیر حرفه ای دارد.
بسیاری از افراد وقتی با هم حرف می زنند، در حال آماده کردن حرف های خودشان هستند، در واقع گاهی مکالمه از ارتباطی دو نفره به ارتباطی یک سویه تغییر شکل پیدا می کند. کودکان در سنین خاصی این ویژگی را دارند؛ وقتی با هم صحبت می کنند توانایی ورود به کلام، از طریق فرد مقابل را ندارند و برای همین صحبت ها مانند انتقال داده به صورت خطی و نامرتبط است. برای مثال کودکی می گوید "ما ماشین داریم" و کودک مقابل می گوید" من با بابام رفتم بیرون".
مکالمه برای ارتباط حسی و ذهنی است، پس با ذهن و احساستان، ارتباط برقرار کنید.
تکنیک های زیر توسط مارشال گولد اسمیت، برای گوش دادن بهتر ارائه شده است.
- حرف طرف مقابل را قطع نکنید
- جمله دیگران را تمام نکنید
- نگویید" این رو که می دونم" و یا چیز دیگری که این مضمون را انتقال دهد
- در ابتدای کلام از واژه های مانند نه، اما، البته و اگرچه استفاده نکنید
- صحبت دیگران را با پرسیدن سوال هایی پی گیری کنید
- در صحبت کردن نوبت را رعایت کنید
تبصره و نیشخند زدن بسیار مضر است
نیشخند می تواند خنده دار باشد. بسیاری از کمدین های بزرگ از این روش برای خنداندن مخاطبین استفاده کرده اند، اما همکار، دوست و همسرتان دوست ندارد مانند مرغ بریان شود.
بسیاری از تبصره ها پیامی چون بی ارزش کردن کلام دیگران را در بر دارد. گاهی تبصره زدن مانند آن است که با پیدا کردن یک مثال نقض می خواهیم بگوییم، حرفت درست نیست، دیدی این مورد هم وجود دارد.
غیبت کردن نیز بسیار لطمه زننده است. چون اعتبار شما را به خطر می اندازد. آنچه در پس غیبت وجود دارد، ناامنی است. وقتی از کسی به راحتی غیبت می کنید، به دیگران پیام ناامنی می فرستید؛ پیامی مانند این" وقتی او در مورد دیگران به راحتی غیبت می کند، چه دلیلی دارد در مورد من این کار را انجام ندهد".
یکی از وسایل ارتباطی شما چیزی نگفتن است. وقتی چیزی برای گفتن ندارید، چیزی نگویید. این سکوت باعث ارتقاء کیفیت روابط تان می شود، چرا که هر رابطه ای بر صداقت استوار است.
در هنگام خشم از صحبت کردن بپرهیزید
کلمات وقتی ادا شد، راهی برای بازگشت ندارد. مواظب عصبانیت و هیجانی شدن باشید. عصبانیت ذهن را برای کلمات نامناسب تسهیل می کند. یک ضرب المثل قدیمی می گوید" قبل از گفتن چیزی آن را مزمزه کنید". این مثال برای وقتی که عصبانی می شوید بسیار کاربرد دارد.
شاید معذرت خواهی شما را به رابطه برگرداند، اما ممکن است کلمات نامناسبی که استفاده کردیده اید، در در پستوی ذهن فرد مقابل، به زندگی خود ادامه بدهد. فراموش نکنید ذهن، هشیاری و ناهشیاری، به سمت باکلام شدن در حرکت است. کلمات شما به ذهن طرف مقابل شکل می دهد. پس شکل دهنده خوبی باشید.
خوب است صحبت تان را تا زمانی که بتوانید به روشنی فکر کنید و مسوولانه پاسخ دهید، به تعویق بیاندازید.
به گزارش خبرگزاری برنا، یک ارتباط خوب نیازمند مراقبت و هشیاری در مورد حالت های روانشاختی موجود در ارتباطات است. گاهی لازم است در ارتباطات خود نکاتی را رعایت کنید، از مواردی چشم پوشی کنید و گاهی نیز رفتارهایی را از خود نشان دهید.
توصیه های زیر را در نظر داشته باشید
حالت گوش دادن
شاید یکی از تونایی های آدم های جذاب، توانایی گوش دادن آن ها باشد. گوش دادن سخاوتمندانه و با تمام وجود، باعث عزیز شدن افراد می شود؛ این در حالی است که مکالمه ضعیف تاثیر مخربی در ارتباط و شخصیت دارد.
گوش دادن ضعیف، وجود مداخله گرهایی مانند، چک کردن ایمیل یا پیام دادن با تلفن همراه در میان صحبت دیگران، پرهیز از تماس چشمی و با هم صحبت کردن به صورتی که منتظریم طرف مقابل حرف هایش تمام شود تا ما حرفمان را بزنیم، می تواند بسیار مخرب باشد.
تعویق مکالمه برای راست و ریس کردن کارها و آماده کردن حرف ها نیز نشان از یک گوش دهنده غیر حرفه ای دارد.
بسیاری از افراد وقتی با هم حرف می زنند، در حال آماده کردن حرف های خودشان هستند، در واقع گاهی مکالمه از ارتباطی دو نفره به ارتباطی یک سویه تغییر شکل پیدا می کند. کودکان در سنین خاصی این ویژگی را دارند؛ وقتی با هم صحبت می کنند توانایی ورود به کلام، از طریق فرد مقابل را ندارند و برای همین صحبت ها مانند انتقال داده به صورت خطی و نامرتبط است. برای مثال کودکی می گوید "ما ماشین داریم" و کودک مقابل می گوید" من با بابام رفتم بیرون".
مکالمه برای ارتباط حسی و ذهنی است، پس با ذهن و احساستان، ارتباط برقرار کنید.
تکنیک های زیر توسط مارشال گولد اسمیت، برای گوش دادن بهتر ارائه شده است.
- حرف طرف مقابل را قطع نکنید
- جمله دیگران را تمام نکنید
- نگویید" این رو که می دونم" و یا چیز دیگری که این مضمون را انتقال دهد
- در ابتدای کلام از واژه های مانند نه، اما، البته و اگرچه استفاده نکنید
- صحبت دیگران را با پرسیدن سوال هایی پی گیری کنید
- در صحبت کردن نوبت را رعایت کنید
تبصره و نیشخند زدن بسیار مضر است
نیشخند می تواند خنده دار باشد. بسیاری از کمدین های بزرگ از این روش برای خنداندن مخاطبین استفاده کرده اند، اما همکار، دوست و همسرتان دوست ندارد مانند مرغ بریان شود.
بسیاری از تبصره ها پیامی چون بی ارزش کردن کلام دیگران را در بر دارد. گاهی تبصره زدن مانند آن است که با پیدا کردن یک مثال نقض می خواهیم بگوییم، حرفت درست نیست، دیدی این مورد هم وجود دارد.
غیبت کردن نیز بسیار لطمه زننده است. چون اعتبار شما را به خطر می اندازد. آنچه در پس غیبت وجود دارد، ناامنی است. وقتی از کسی به راحتی غیبت می کنید، به دیگران پیام ناامنی می فرستید؛ پیامی مانند این" وقتی او در مورد دیگران به راحتی غیبت می کند، چه دلیلی دارد در مورد من این کار را انجام ندهد".
یکی از وسایل ارتباطی شما چیزی نگفتن است. وقتی چیزی برای گفتن ندارید، چیزی نگویید. این سکوت باعث ارتقاء کیفیت روابط تان می شود، چرا که هر رابطه ای بر صداقت استوار است.
در هنگام خشم از صحبت کردن بپرهیزید
کلمات وقتی ادا شد، راهی برای بازگشت ندارد. مواظب عصبانیت و هیجانی شدن باشید. عصبانیت ذهن را برای کلمات نامناسب تسهیل می کند. یک ضرب المثل قدیمی می گوید" قبل از گفتن چیزی آن را مزمزه کنید". این مثال برای وقتی که عصبانی می شوید بسیار کاربرد دارد.
شاید معذرت خواهی شما را به رابطه برگرداند، اما ممکن است کلمات نامناسبی که استفاده کردیده اید، در در پستوی ذهن فرد مقابل، به زندگی خود ادامه بدهد. فراموش نکنید ذهن، هشیاری و ناهشیاری، به سمت باکلام شدن در حرکت است. کلمات شما به ذهن طرف مقابل شکل می دهد. پس شکل دهنده خوبی باشید.
خوب است صحبت تان را تا زمانی که بتوانید به روشنی فکر کنید و مسوولانه پاسخ دهید، به تعویق بیاندازید.