PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : شاهکار کوجی ما در گذر زمان



LightMoon
09-08-2011, 08:47 PM
شاهکار کوجی ما در گذر زمان



http://online.asreertebat.com/wp-content/uploads/2011/09/Hideo-Kojima-I-Will-Continue-with-Metal-Gear-Solid-_-300x168.jpg (http://online.asreertebat.com/wp-content/uploads/2011/09/Hideo-Kojima-I-Will-Continue-with-Metal-Gear-Solid-_.jpg)
به بهانه انتشار نسخه HD مجموعه بازی های Metal Gear Solid
اگر از عاشقان بازی‌های ویدیویی هستید بی شک کاملا با هیدو کوجی‌ما آشنایی دارید. ژاپنی خلاق دنیای بازی‌های ویدیویی که هرچقدر از ابتکار و وسعت خلاقیت وی بگوییم کم گفته‌ایم. یکی از برجسته‌ترین آثار کوجی‌ما سری بازی‌های MG (Metal Gear) محسوب می‌شوند عناوینی که به خوبی قدرت تخیل کوجی‌ما را به تصویر کشیده‌اند. تاریخچه Metal Gear و کوجی‌ما یک تارخچه کاملا طولانی است. که در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر این تاریخچه پر آب و تاب و موفق.
اولین عنوان MG در سال 1987 و تنها روی کامپیوتر MSX2 منتشر شد هر چند این بازی روی پلتفرم‌های دیگری همچون MS DoS و کومودر64 نیز عرضه گردید. این بازی نخستین اثر و آغاز مسیر درخشان کوجی‌ما به شمار می‌آید. یکی از بارزترین ویژگی‌های MG داستان‌پردازی بسیار زیبا و فوق‌العاده این سری از بازی‌ها است. در عناوین جدیدتر داستان به صورت کات‌سین‌های طولانی (برخی از کات‌سین‌های MGS 4 حتی به بیش از 2 ساعت نیز می‌رسند) روایت می‌شود، کات‌سین‌هایی تاثیرگذار و جذاب که مدت‌ها خاطره بازی را در ذهن بازی‌کنند‌ه‌ها زنده نگه می‌دارند. شخصیت‌‌پردازی‌های MG نیز همواره زبان‌زد بوده‌اند و کسانی که عنوانی از MG را بازی کرده باشند تا مدت‌ها با این قهرمانان و ضدقهرمانان زندگی می‌کنند. پس از عنوان ابتدای، MG 2 در سال 1990 و باز هم تنها روی MSX2 عرضه شد. عناوین مختلف MG همواره از زمره بازی‌های Stealth بوده‌اند و نبرد مستقیم و فشردن ماشه تا ته جایی در MG ندارد. به همین دلیل این سری از بازی‌ها به نوبه خود از سخت‌ترین بازیهای ویدیویی نیز هستند. اما انقلاب اصلی MG هشت سال بعد و از Metal Gear Solid آغاز گردید. از این عنوان سری بازی‌های MG به دنیای سه‌بعدی راه پیدا کردن اما علارغم این تغییر گیم‌پلی بازی همچنان به همان شکل و شمایل پیشین باقی ماند. همچنان بازی‌کننده‌ها باید به دور از چشم نگهبانان و درگیری‌های غیر ضروری به سمت هدف خود حرکت کنند و اگر براثر یک اشتباه کوچک توسط نیروهای دشمن شناسایی شدند باید تا عادی شدن اوضاع خود را مخفی کنند. قهرمان این عنوان مانند دو عنوان پیشین سرباز آموزش دیده و کاملا حرفه‌ای به نام Solid Snake است. جالب است بدانید یوجی شینکاوا به عنوان طراح کاراکتر Snake در صحبت‌های خود گفته است که فیزیک بدنی Snake را از روی فیزیک هنر پیشه معروف فیلم‌های اکشن، Jean Claude Van Damme طراحی کرده در حالی که چهره این قهرمان را از چهره Christopher Walken الهام گرفته است.
http://online.asreertebat.com/wp-content/uploads/2011/09/feature-MGS-Rising-300x131.jpg (http://online.asreertebat.com/wp-content/uploads/2011/09/feature-MGS-Rising.jpg)
تمام عناوین مختلف این سری از بازی‌ها به لطف ذهن خلاق کوجی‌ما به شکل حلقه‌های یک زنجیر محکم به هم متصل شده‌اند هرچند این موضوع به این معنی نیست که اگر کسی عنوان ابتدایی MGS را بازی نکرده باشد نمی‌تواند از عنوان دوم این سری لذت ببرد و در هر قسمت از بازی داستان به اندازه‌ای با جزئیات کامل روایت می‌شود که می‌توان بخش زیادی از آن را متوجه شد. با این وجود مطئمنا اگر از عنوان ابتدایی MG آغاز کنید لذت بیشتری از این شاهکار کوجی‌ما خواهید برد. عنوان ابتدایی MGS روی پلی استیشن و PC منتشر شد و توانست به رکورد فروش شش میلیون نسخه برسد در حالی که بسیاری از منتقدین و کارشناسان امتیاز کامل و یا بالا برای بازی در نظر گرفتند. بازی MGS 2 سه سال پس از عنوان ابتدایی در سال 2001 و با عنوان پسران آزادی روی کنسول پلی‌استیشن2 منتشر شد. در این عنوان گیم‌پلی بازی پیشرفت‌ قابل توجهی پیدا کرده بود. این پیشرفت شامل سیستم هدفگیری، حرکت Snake و هوش مصنوعی نیروهای دشمن می‌شد تا MGS 2 یک جانشین شایسته برای عنوان ابتدایی لقب بگیرد. عنوان دوم حتی رکورد فروشی بهتر از نسخه پیشین خود به دست آورد و فروش جهانی آن به 7 میلیون نسخه رسید. بازی MGS 2 امتیاز 96 از 100 از Metacritic دریافت کرد که این امتیاز آن را به چهارمین بازی برتر پلی‌استیشن2 مبدل کرده است. این محبوبیت فوق‌العاده کافی بود تا کونامی به عنوان ناشر بازی، MGS 2 را تحت عنوان Substance روی ایکس‌باکس، PC، ایکس‌باکس360 و PS3 منتشر کند.
http://online.asreertebat.com/wp-content/uploads/2011/09/Mgs2-meryl_snake-225x300.jpg (http://online.asreertebat.com/wp-content/uploads/2011/09/Mgs2-meryl_snake.jpg)
سال 2004 انتظار بازی‌کننده‌ها برای انتشار سومین عنوان MGS به پایان رسید و عنوان جدید با نام Snake Eater راهی بازار شد عنوانی که داستان آن پیش از تمام عناوین MG اتفاق می‌افتد و قهرمان آن اسنیکی متفاوت به نام Naked Snake است. این عنوان نیز از خلاقیت‌های بی‌نظیر کوجی‌ما پرشده بود که یکی از بهترین آنها سیستم مبارزه تن به تن جدید به نام CQC است. بازی MGS 3 کمی کمتر از دو عنوان قبلی و نزدیک به چهار میلیون نسخه فروش داشت و امتیاز کمتری نیز کسب کرد. دو نسخه منتشر شده MGS برای PSP ادامه این عنوان محسوب می‌شوند. انتشار MGS 4 همزمان شد با عرضه کنسول جدید سونی و کوجی‌ما توانست با تکیه برقدرت گرافیکی کنسول جدید طرح‌ها و ابتکارات خود را به بهترین شکل نمایش دهد. عنوان چهارم MGS که قهرمان آن یکبار دیگر Solid Snake (البته با نام جدید Old Snake) است یکی از بهترین بازی‌های انحصاری PS3 و پرفروش‌ترین بازی این کنسول با فروش بیش از 5 میلیون نسخه به شمار می‌آید. بازی MGS 4 از اکثر سایت‌های بررسی بازی‌های ویدیویی امتیاز کامل کسب کرد. در نمایشگاه E3 اعلام شد که کلکسیونی از تمام بازی‌های MGS البته به غیر از MGS 4 در ماه نوامبر روی ایکس‌باکس360 و PS3 منتشر می‌شود ضمن اینکه دو سال از معرفی MGS Rising می‌گذرد.



منیع عصر ارتباط (http://forums.azardl.com/online.asreertebat.com)