M.A.H.S.A
09-06-2011, 07:03 PM
این دفعه این کارت ویزیت را با یک تغییر کوچک در متن آن معرفی می کنیم: نام، زمینه، فعالیت، سمت دارنده، کارت، تلفن، فکس، آدرس، ایمیل و آدرس وب سایت!
تا چندی پیش برای معرفی خود و تجارتمان به مخاطبین از یک روش معمولی استفاده می کردیم؛ چاپ کارت ویزیت!
این کارت شامل اطلاعات عمومی نام، زمینه فعالیت، سمت دارنده کارت، تلفن، فکس و آدرس بود.آنهایی که سطح تجارتشان کمی گسترده تر بود برای معرفی بیشتر به چاپ بروشور و کاتالوگ می پرداختند و یا بسته به نوع فعالیت کتابچه های کوچکی حاوی رزومه، نوع فعالیت، معرفی محصولات یا خدمات و نحوه دسترسی به آنها و چگونگی برقراری ارتباط با آن مجموعه منتشر می نمودند.
تذکر و یادآوری این نکته شاید بد نباشد که چاپ یک بروشور مرغوب (یا به اصطلاع خودمانی آبرومند!) گذشته از وقتی که باید صرف آن شود تا به دستمان برسد با احتساب هزینه طراحی چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد و چاپ کتابچه راهنما که قطعاً برای هر شرکتی مقدور نخواهد بود.
با گذشت زمان و افزایش نیازها، روش ها تغییر کرد تا آنجایی که بعضی از شرکت های بزرگ برای اطلاع رسانی کافی رو به تهیه فیلم های تبلیغاتی آوردند و با تکثیر و توزیع آن به اطلاع رسانی پرداختند که البته همانگونه که همه می دانیم سخت افزار حجیم و پارامتر زمان برای مشاهده این فیلم ها عدم موفقیت این روش را به دنبال داشت. با پیشرفت تکنولوژی و آمدن کامپیوتر که مانند تلویزیون و سایر رسانه ها از حالت تجملاتی خارج گردیده و به یک نیاز تبدیل شده کار اطلاع رسانی ساده تر شد و اول دیسکتهای ۱۵/۴ و بعد ۵/۳ رسالت انتقال دیتا و اطلاعات را به عهده گرفتند ولی کار به اینجا ختم نشد و با به بازار آمدن دیسکهای فشرده (Compact Disk (CD و ابداع چندرسانه ایها (Multi Media) انقلاب بزرگ در عرصه IT بوجود آمد تا حدی که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران انقلابی که CD در کامپیوتر به وجود آورد از انقلابی که کامپیوتر در عرصه تکنولوژی کرد به مراتب بزرگتر بود.
ضمن اینکه قابلیت فهرست گذاری و امکان دسترسی از فهرست به زیرمجموعه ها خود به تنهایی مزیت بسیار بزرگی برای استفاده از دیسک های فشرده (و البته در نسل قبل دیسکت) محسوب می گردد.CDها هنوز از بهترین ابزار انتقال اطلاعات در هر زمینه ای از دیتاهای کاربردی گرفته تا Multi Media، فیلم، موسیقی و فایلهای Hyper Text Markup language (Html) و… به شمار می آیند که لااقل در بازار ایران به این زودی ها رقیبی نخواهند داشت چرا که برای جایگزینی سیستمی جدید به دلیل هزینه بر بودن برای استفاده کننده ها سالها وقت لازم است.Cool Disk و MO از رقبای جدی این پدیده محسوب می گردند و به دلیل قابلیت های متفاوت جایگزین خوبی برای CD به نظر می رسند.
در نظر بگیرید که ما برای تبلیغات و اطلاعاتی نیاز به تهیه یک CD داشته باشیم. قبول کنید که برای جلب مشتری بهتر است از یک مشاور خوب استفاده کنیم و طبیعی است که برای آن هزینه خوبی هم باید پرداخت نمود ولی نباید این را از نظر دور داشت که در هر حال می توانیم برای کار راه اندازی آموزش مختصر خودمان هم یک CD تهیه نموده و آنرا توزیع کنیم اما به یاد داشته باشید که هنوز ۳ عامل وجود دارد که استفاده از این وسیله سودمند را محدود می کند.
۱- هزینه
۲- تکثیر
۳-توزیع
پارامتر توزیع را از این جهت وارد بحث کردیم که آنرا نهایتاً با سهولت توزیع کارت ویزیت و کاتالوگ و بروشور مقایسه کنیم.اما پیشرفت تکنولوژی راه دیگری را نیز برای اطلاع رسانی کامل و دقیق ایجاد کرده و آن استفاده از اینترنت یا بهتر بگوییم فراگیرترین رسانه است.
حال اگر توانسته باشیم مختصری به اطلاعات شما افزوده باشیم توضیح این مطلب برای ما راحت تر خواهد بود چرا که حالا می خواهیم بدانیم لزوم داشتن یک وب سایت چیست؟
بیایید برگردیم به اولین روش تبلیغات که در ابتدای مطلب عنوان کردیم: کارت ویزیت!
اما این دفعه این کارت ویزیت را با یک تغییر کوچک در متن آن معرفی می کنیم: نام، زمینه، فعالیت، سمت دارنده، کارت، تلفن، فکس، آدرس، ایمیل و آدرس وب سایت!
امکان معرفی به موتور جستجوهای مختلف و تبادل لینک (پیوند) از رایج ترین روش های تبلیغات و معرفی یک وب سایت اینترنتی است که معمولاً رایگان بوده و بسیاری از هزینه های بازاریابی را کاهش می دهد و خود به تنهایی و در صورتی که یک وب سایت حرفه ای طراحی گردد می تواند در رشد یک واحد تجاری یا خدماتی (و حتی شخصی) نقش به سزایی داشته باشد.امیدواریم با بیان این مختصر توانسته باشیم لزوم داشتن یک وب سایت را برای شما روشن نموده باشیم.
منبع:
شهر تبلیقات
تا چندی پیش برای معرفی خود و تجارتمان به مخاطبین از یک روش معمولی استفاده می کردیم؛ چاپ کارت ویزیت!
این کارت شامل اطلاعات عمومی نام، زمینه فعالیت، سمت دارنده کارت، تلفن، فکس و آدرس بود.آنهایی که سطح تجارتشان کمی گسترده تر بود برای معرفی بیشتر به چاپ بروشور و کاتالوگ می پرداختند و یا بسته به نوع فعالیت کتابچه های کوچکی حاوی رزومه، نوع فعالیت، معرفی محصولات یا خدمات و نحوه دسترسی به آنها و چگونگی برقراری ارتباط با آن مجموعه منتشر می نمودند.
تذکر و یادآوری این نکته شاید بد نباشد که چاپ یک بروشور مرغوب (یا به اصطلاع خودمانی آبرومند!) گذشته از وقتی که باید صرف آن شود تا به دستمان برسد با احتساب هزینه طراحی چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد و چاپ کتابچه راهنما که قطعاً برای هر شرکتی مقدور نخواهد بود.
با گذشت زمان و افزایش نیازها، روش ها تغییر کرد تا آنجایی که بعضی از شرکت های بزرگ برای اطلاع رسانی کافی رو به تهیه فیلم های تبلیغاتی آوردند و با تکثیر و توزیع آن به اطلاع رسانی پرداختند که البته همانگونه که همه می دانیم سخت افزار حجیم و پارامتر زمان برای مشاهده این فیلم ها عدم موفقیت این روش را به دنبال داشت. با پیشرفت تکنولوژی و آمدن کامپیوتر که مانند تلویزیون و سایر رسانه ها از حالت تجملاتی خارج گردیده و به یک نیاز تبدیل شده کار اطلاع رسانی ساده تر شد و اول دیسکتهای ۱۵/۴ و بعد ۵/۳ رسالت انتقال دیتا و اطلاعات را به عهده گرفتند ولی کار به اینجا ختم نشد و با به بازار آمدن دیسکهای فشرده (Compact Disk (CD و ابداع چندرسانه ایها (Multi Media) انقلاب بزرگ در عرصه IT بوجود آمد تا حدی که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران انقلابی که CD در کامپیوتر به وجود آورد از انقلابی که کامپیوتر در عرصه تکنولوژی کرد به مراتب بزرگتر بود.
ضمن اینکه قابلیت فهرست گذاری و امکان دسترسی از فهرست به زیرمجموعه ها خود به تنهایی مزیت بسیار بزرگی برای استفاده از دیسک های فشرده (و البته در نسل قبل دیسکت) محسوب می گردد.CDها هنوز از بهترین ابزار انتقال اطلاعات در هر زمینه ای از دیتاهای کاربردی گرفته تا Multi Media، فیلم، موسیقی و فایلهای Hyper Text Markup language (Html) و… به شمار می آیند که لااقل در بازار ایران به این زودی ها رقیبی نخواهند داشت چرا که برای جایگزینی سیستمی جدید به دلیل هزینه بر بودن برای استفاده کننده ها سالها وقت لازم است.Cool Disk و MO از رقبای جدی این پدیده محسوب می گردند و به دلیل قابلیت های متفاوت جایگزین خوبی برای CD به نظر می رسند.
در نظر بگیرید که ما برای تبلیغات و اطلاعاتی نیاز به تهیه یک CD داشته باشیم. قبول کنید که برای جلب مشتری بهتر است از یک مشاور خوب استفاده کنیم و طبیعی است که برای آن هزینه خوبی هم باید پرداخت نمود ولی نباید این را از نظر دور داشت که در هر حال می توانیم برای کار راه اندازی آموزش مختصر خودمان هم یک CD تهیه نموده و آنرا توزیع کنیم اما به یاد داشته باشید که هنوز ۳ عامل وجود دارد که استفاده از این وسیله سودمند را محدود می کند.
۱- هزینه
۲- تکثیر
۳-توزیع
پارامتر توزیع را از این جهت وارد بحث کردیم که آنرا نهایتاً با سهولت توزیع کارت ویزیت و کاتالوگ و بروشور مقایسه کنیم.اما پیشرفت تکنولوژی راه دیگری را نیز برای اطلاع رسانی کامل و دقیق ایجاد کرده و آن استفاده از اینترنت یا بهتر بگوییم فراگیرترین رسانه است.
حال اگر توانسته باشیم مختصری به اطلاعات شما افزوده باشیم توضیح این مطلب برای ما راحت تر خواهد بود چرا که حالا می خواهیم بدانیم لزوم داشتن یک وب سایت چیست؟
بیایید برگردیم به اولین روش تبلیغات که در ابتدای مطلب عنوان کردیم: کارت ویزیت!
اما این دفعه این کارت ویزیت را با یک تغییر کوچک در متن آن معرفی می کنیم: نام، زمینه، فعالیت، سمت دارنده، کارت، تلفن، فکس، آدرس، ایمیل و آدرس وب سایت!
امکان معرفی به موتور جستجوهای مختلف و تبادل لینک (پیوند) از رایج ترین روش های تبلیغات و معرفی یک وب سایت اینترنتی است که معمولاً رایگان بوده و بسیاری از هزینه های بازاریابی را کاهش می دهد و خود به تنهایی و در صورتی که یک وب سایت حرفه ای طراحی گردد می تواند در رشد یک واحد تجاری یا خدماتی (و حتی شخصی) نقش به سزایی داشته باشد.امیدواریم با بیان این مختصر توانسته باشیم لزوم داشتن یک وب سایت را برای شما روشن نموده باشیم.
منبع:
شهر تبلیقات