PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آشنایی با یازده تهدید امنیتی مخفی و راههای مقابله با آنها



mehraboOon
09-03-2011, 01:43 PM
آشنایی با یازده تهدید امنیتی مخفی و راههای مقابله با آنها



http://www.farinsoft.com/article/img3/0138.jpg
آنتیویروس و فایروال به تنهایی نمیتوانند ضامن امنیت کامپیوتر شما باشند. هکرها و سازندگان بدافزارها و ویروسها، انسانهای بسیار زیرک و هوشیاری هستند. آنها همیشه یک پله جلوتر از نرمافزارهای امنیتی حرکت میکنند و به خوبی بیشتر ترفندهای کاربردی در امنیت سیستمهای مختلف را میدانند و از این سوراخها به نفع خود استفاده میکنند. مطالعه این مطلب به شما یاد میدهد چگونه با تهدیدات مخفی و دزدهای امنیت مقابله کنید. چگونه پیغامهای آلوده به تروجان را از بین ببرید یا از دزدیده شدن اطلاعات در شبکههای اجتماعی جلوگیری کنید.


۱- آدرس های اینترنتی ( URL) کوتاه شده
بیشتر تویتها و پیغامهای الکترونیک که در اینترنت جابهجا میشوند، شامل لینکهایی هستند که توسط سرویسهایی همچون Bit.ly، Tr.im یا Goo.gl کوتاه میشوند. از آنجا که URLهای کوتاه شده هیچ اشارهای به مقصد ندارند، هکرها از این موضوع استفاده میکنند و لینکهای ویروسی و بدافزار برای کاربران میفرستند.
استفاده از کلاینت تویتر

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-1.jpg
اگر از کاربران تویتر هستید، بهتر است از TweetDeck استفاده کنید. این نرمافزار، گزینهای در تنظیماتش دارد که پیشنمایشی از URL کوتاه شده را نشان میدهد. با فعال کردن این گزینه، با کلیک روی آدرس کوتاه شده که برای شما تویت شده میتوانید آدرس کامل آن سایت و اینکه چند کاربر دیگر روی آن کلیک کرده اند را مشاهده کنید. به این ترتیب، با در دست داشتن این اطلاعات میتوانید از امن یا بدافزار بودن وبسایت مقصد تا حد زیادی آگاه شوید.
نصب پلاگین «پیشنمایش URL»
بسیاری از پلاگینها و سرویسهای مرورگرهای مختلف، امکان پیشنمایش سایتها را دارند. هنگامی که شما، به طور مثال با کمک سرویس TinyURL به ساختن URL کوتاه شده اقدام میکنید، میتوانید برای گیرنده، گزینهای برای پیشنمایش سایت موردنظر تنظیم کنید. این کار به او کمک میکند تا بداند قرار است وارد چه وبسایتی شود. برعکس این موضوع هم وجود دارد. یعنی در صورت دریافت لینکی با آدرس کوتاه شده، با پیش نمایش TinyURL، میتوانید سرویس پیشنمایش آن را فعال کرده و آدرس کامل سایت را مشاهده کنید.
توجه: برای مشاهده پیشنمایش URLهای کوتاه شده باید حتما کوکیهای مرورگر فعال باشند.
دو سرویس ExpandMyURL و LongURLPlease قابلیت تشخیص امنیت لینکهای کوتاه شده را دارند. برای این کار، به جای نمایش آدرس کامل سایت، آن را کنترل میکنند و امن بودن مقصد را با علامت سبز رنگی نشان میدهند.
Goo.gl – سرویس کوتاه سازی URLهای گوگل – به صورت خودکار به اسکن کردن URLهای مقصد برای تشخیص و ردیابی بدافزارها میپردازد. در صورت مواجه شدن با آدرسی که مشکل امنیتی دارد آن را بلافاصله به کاربر اعلام میکند.
۲- درو کردن اطلاعات از پروفایل شما
روزانه تعداد بسیاری از کاربران در سراسر دنیا، اطلاعات شخصی خود را در شبکههای اجتماعی یا وبسایتهای دیگر با دوستان شان به اشتراک میگذارند. این اطلاعات برای خیلی از هکرها جالب هستند، زیرا میتوانند با کمک آنها به حسابهای بانکی و مالی کاربران دسترسی پیدا کنند.
تنظیمات امنیت فیسبوکتان را چک کنید

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-2.jpg
نخستین گام برای تنظیم و امنیت بخشیدن به پروفایل فیسبوک، انجام تنظیمات درست در گزینه privacy settings است. برای این منظور، بعد از لاگین کردن باید روی Settings کلیک و گزینه Privacy Settings را انتخاب کنید.
با این گزینه فیسبوک، میتوانید برای افراد مختلف، تنظیمات متفاوتی داشته باشید. این که چه کسی اطلاعات، عکس، پُست یا نوشتههای شما را ببنید و چه کسانی این امکان را نداشته باشند. دوستان تان را گروهبندی کنید. حتی این مورد را میتوانید در مورد بخشهای مختلف اطلاعات همچون تاریخ تولد، علاقهمندیها و عقایدتان نیز اعمال کنید. یا اینکه تعیین کنید فقط دوستان فیسبوکی تان اطلاعات شما را ببینند.
قبول نکردن درخواست دوستی افراد ناشناس
یکی دیگر از روشهای امنیت بیشتر در فیسبوک این است که به هر درخواست دوستی جواب مثبت ندهید. به ویژه افرادی که نمیشناسید را بلافاصله قبول نکنید. اگر واقعا امنیت برایتان مهم است باید پیش از پذیرش دوست جدید، در مورد خود او، دوستان مشترکتان و اطلاعات شخصیاش تحقیق کنید و بعد از کسب اطمینان به دوستیاش پاسخ دهید.
با احتیاط share کنید
توصیه ما این است که پیش از هر چیز، اطلاعات مهم و شخصی خود را از صفحه پروفایل تان پاک کنید. این اطلاعات میتواند شامل تاریخ و محل تولد شما باشد. در مورد تستها، کوئیزها و اپلیکیشنهای این چنینی نیز حواستان را بسیار جمع کنید. این برنامهها اصولا از همه اطلاعات شما استفاده میکنند. این مساله را هنگام ورود و ثبتنام در آنها میتوانید به وضوح ببینید. خوب است تنظیمات امنیتی خود را طوری تعیین کنید که اطلاعات تان به دست آنها نیفتد. یا بهتر است اطلاعات مهمی در پروفایل ننویسید.
۳- فریبکاران شبکههای اجتماعی
دوستیهایی که در شبکههای اجتماعی به وجود می اید اصولا بین افرادی است که به نوعی همدیگر را میشناسند. اگر غیر از این باشد، هکرها به راحتی میتوانند به آن نفوذ و از اطلاعات و فهرست دوستانِ کاربر سوءاستفاده کنند.
مراقب ارسال های تقلبی از طرف دوستان تان باشید
بعضی از هکرها میتوانند با استخراج اطلاعات یکی از دوستان شما، از طریق بدافزار، ویروس، فیشینگ یا روشهای دیگر به فهرست دوستان او دستیابی پیدا کنند. سپس با اطلاعات به دست آمده، شروع به ارسال اسپم کرده، اطلاعات تان را بدزدند و شاید حتی حساب بانکی تان را خالی کنند. این کار را میتوانند به طور فریبندهای با یک پیغام دوستانه – مثلا از طرف دوست تان – انجام دهند. به طور مثال «کیف پول من گمشده است و در فرودگاه گیر کردهام میتوانی مقداری پول برایم بفرستی!» یا مواردی مشابه این.
۴- جاسوس های اینترنتی
دنیای مجازی و اینترنت همه جنبههای زندگی ما را، از خرید لباس و لوازم خانه گرفته تا وقتگذرانی در مراکز خرید اینترنتی، خواندن کتاب، برقراری ارتباط با دیگران و ... درگیر خود کرده است. درست است که فعالیتهای اینترنتی آسان وکم هزینه هستند و در وقت کاربر هم صرفه جویی میشود، اما خطرات و تهدیدات خاص خود را دارند. در این گونه موارد همیشه اطلاعاتی هستند که بین مراکز خرید، افراد و سایتها رد و بدل میشود. این درست چیزی است که هکرها به دنبال آن هستند. برای امنیت چنین فعالیتهایی بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.
از شرکتهای معتبر خرید کنید
هنگام خرید، شما اطلاعات حساب بانکی تان ر ادر اختیار فروشگاه موردنظر قرار میدهید، پس کمی تامل و تحقیق در مورد سیستم امنیتی آنها و کسب اطمینان از فعال بودن آن، زمان چندانی از شما نمیگیرد.
به طور محرمانه جستوجو کنید (private browsing)

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-3.jpg
نسخههای جدید مرورگرهای فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، سافاری و کروم همه گزینهای به نام جستوجوی محرمانه دارند. نام این گزینه در مرورگرهای مختلف متفاوت است. به طور مثال در نسخه ۳.۵ فایرفاکس، Private Browsing و در نسخه ۸ اینترنت اکسپلورر، InPrivate Browsing نام دارد. این گزینه با نامهای مختلف وظیفه واحدی دارد و آن ثبت نکردن تاریخچه جستوجو و وبگردی و همچنین اطلاعات وارد شده در وبسلیتهای مختلف است. به طوری که نه در کش مرورگر نه در مدیریت رمزهای عبور، اطلاعات وارد شده باقی نمی مانند.
با فعال کردن این گزینه تا حدی خیالتان راحت است که کسی به رمزهای عبور شما دست نخواهد یافت.
۵- باج افزار (Scareware)
شاید با معنای فیشینگ آشنا باشید و بدانید چگونه کار میکند. این که ایمیلی از یک موسسه معتبر در inbox شما ظاهر میشود و با محتویات رسمیاش طوری شما را فریب میدهد که به راحتی نام کاربری و رمزعبور خود را وارد میکنید. فیشرها از این کار بیشتر برای خالی کردن حسابهای بانکی کاربران استفاده میکنند. Scareware یا باج افزار نوع دیگری از فیشینگ است. این بدافزار به کاربر پیغام میدهد که کامپیوتر شما در معرض خطر ویروس قرار دارد. در ادامه نیز نرمافزار قلابی آنتیویروس خود را معرفی میکند و از او میخواهد تا برای امنیت سیستم آن را نصب کند. باج افزارها به همین آسانی وارد سیستم شما شده و شروع به جمعآوری اطلاعات میکنند. علاوه بر این برخی از آنها اطلاعات شما را قفل می کنند و تنها در ازای پرداخت پول آنها را در اختیارتان می گذارند
طعمه را گاز نزنید
کمی دست نگه دارید و فکر کنید. وقتی به طور مثال هیچ آنتی ویروسی روی کامپیوتر شما نصب نیست، چنین پیغامی چگونه روی صفحه کامپیوتر ظاهر میشود! اگر هم آنتی ویروس مشخصی روی سیستم دارید، پس چرا همان نرمافزار به شما پیغام به روزرسانی، خرید یا دانلود نسخه جدید را نمیدهد.
عاقلانه برخورد کنید
روش معقول و منطقی برای استفاده از کامپیوتر، نصب آنتی ویروس برای حفاظت از اطلاعات موجود در سیستم است. اما اگر چنین نرمافزاری ندارید، پس چندان هم دور از انتظار نیست پیغامهایی همچون مورد ذکر شده در بالا روی صفحه نمایش کامپیوترتان ظاهر شود. برای اطمینان از پاک بودن کامپیوتر میتوانید از نرمافزارهای آنلاین و رایگان همچون Trend Micro برای اسکن بدافزار و ویروس استفاده کنید.
مرورگرتان را آپدیت کنید
پیغامهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم ممکن است شما را برای ورود به سایت هکرها تحریک کند. این ناآگاهی، امنیت شما را به خطر میاندازد. برای جلوگیری از این نوع اشتباهات، سعی کنید مرورگرتان را همیشه به روز نگه دارید. بیشتر مرورگرها به صورت پیشفرض سیستمی برای مواجهه با خطرات فیشینگ دارند. به روزبودن آنها، شما را در مقابل نسخههای جدید بدافزارها محافظت میکند. با آپدیت مرورگر، با خیال راحتتر میتوانید در صفحات مختلف وب بگردید.
۶- پیغامهای آلوده به تروجان
بعضی از هکرها روش جالبی برای ویروسی کردن و دزدیدن اطلاعات از کاربران دارند. به طور مثال، پیام کوتاهی به موبایل کاربرمیفرستند که در واقع هرزنامه است. این هرزنامه، شکلی شبیه پیامک ها یا ایمیلهایی دارد که از طرف موسسات مالی یا ارائه دهندههای شبکه اینترنتی ارسال می گردند. این پیغامهای آلوده (مشهور به تروجان)، کاربر را مستقیما به سمت سایتهای مخرب میکشاند یا با پیغامی مبنی بر به روز رسانی، سعی میکنند به اطلاعات مهم گوشی یا کامپیوتر کاربر، همچون نام کاربری، رمز عبور و ... دست پیدا کنند.
* از واقعی بودن آپدیت مطمئن شوید
اگر پیغامی مبنی بر بهروزرسانی، دانلود نرمافزار یا اجازه برای نصب برنامهای دریافت کردید، حتی در صورتی که منبع آن را هم میشناسید و به آن اطمینان دارید، سریع پیغام را ببندید و هیچ کدام از تقاضاهایش را اجرا نکنید. سپس با مرکز پشتیبانی شبکه اینترنت تان تماس بگیرید و مطمئن شوید آیا این پیغام واقعی است یا از طرف هکرها برایتان ارسال شده است.
هکرها با سوءاستفاده از حس اعتماد کاربران به شبکههای ارایه دهنده اینترنت و موسسات مالی، پیغامهایی در قالب پیام های رسمی این موسسات، ارسال و کاربر را به سمت سایتهای مخرب هدایت میکنند. اگر کاربری بدون توجه، اقدام به نصب نرمافزار کرد، در واقع به دام هکرها افتاده است و باید فاتحه امنیت خود را بخواند.
شاید در طول روز یا هفته ایمیلهای ناخواسته و تبلیغاتی فراوانی از شرکتهای مختلف دریافت کنید. ممکن است بخواهید آنها را Spam کنید تا در inbox تان ظاهر نشوند. اما این گونه ایمیلها، معمولا خطرناک نیستند زیرا از شما نمیخواهند سیستم خود را بهروزرسانی کنید یا لینک خاصی را به قصد فریبتان به شما معرفی نمیکنند.
۷- لپتاپ گم شده و اطلاعاتِ در معرض خطر
کوچک و قابل حمل بودن لپتاپ و تلفن های هوشمند جزو مزیتهای آنها است. اما همین مزیت میتواند خطراتی همچون گم شدن یا جاماندن در جایی را در پی داشته باشد. دزدیده شدن یا گم کردن این وسایل مساوی با در معرض خطر قرار گرفتن اطلاعات است.
* اطلاعات تان را رمزگذاری کنید

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-4.jpg
شما میتوانید از نرمافزارهایی همچون BitLocker مایکروسافت برای رمزدار کردن اطلاعات کامپیوترتان استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که این ابزار فقط از نسخههای 7 و ویستای سیستمعامل مایکروسافت و بدتر این که فقط نسخههای Enterprise و Ultimate آنها پشتیبانی میکند.
البته فقط BitLocker نیست که این کار را انجام میدهد. برنامههای دیگری همچون TrueCrypt نیز کارشان رمزدار کردن اطلاعات کاربران و محافظت از آنها در برابر سوءاستفاده هکرها است.
رمزگذاری اطلاعات بی اشکال هم نیست. یکی از مهمترین مشکلاتی که در پی این روند ممکن است پیش بیاید، گم کردن کلید و رمز دسترسی به اطلاعات است.
* از رمزهای عبور قوی استفاده کنید
اگر تصور میکنید رمزدار کردن اطلاعات بیشتر از اینکه مفید باشد میتواند برایتان دردسرآفرین باشد، سعی کنید از رمزهای ورود قوی برای کامپیوترتان استفاده کنید. رمزهای عبوری که نتوان به سادگی آنها را پیدا کرد. همیشه استفاده از حروف بیشتر بهتر است، زیرا زمان بیشتری هم برای کرک کردن شان نیاز است. سعی کنید رمز عبوری که میسازید ترکیبی از عدد و حروف و حتی علامتها باشد.
حتی اگر هیچ فرد دیگری غیر از خودتان هم از کامپیوترتان استفاده نمیکند باز هم برای آن رمز عبور نفوذناپذیر تعریف کنید.
* قفل کردن BIOS

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-5.jpg
با قفل کردن بایوس یا هارد دیسک میتوانید مطمئن باشید که هیچ کس نمیتواند کامپیوترتان را boot (راه اندازی) کند.
وارد BIOS شوید. معمولا نخستین پنجرهای که کامپیوتر نشان میدهد، به شما میگوید کدام کلید برای دسترسی به تنظیمات BIOS است. هنگام بوت شدن کامپیوتر، کلید Del، Esc، F10 یا هر کلید دیگری که مشخص شده را فشار دهید. این کلید به نسبت شرکت تولیدکننده بایوس متفاوت است.
با ورود به سیستم، به قسمت تنظیمات امنیتی بروید و رمزعبور اصلی برای کامپیوتر خود تعیین کنید، تا هیچ فرد دیگری امکان راهاندازی سیستم را نداشته باشد. این گزینه به نامهای مختلف شناخته میشود ولی رایجترین آنها administrator password یا supervisor password است.
در صورت تمایل میتوانید برای هارد دیسک هم رمزعبور بگذارید. به این ترتیب تا کسی رمزعبور را نداشته باشد، نمیتواند به اطلاعات دستگاه دسترسی پیدا کند.
* استفاده از سرویسهای بازیابی اطلاعات

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-6.jpg
در صورت گم یا دزدیده شدن اطلاعات روی کامپیوتر یا لپ تاپ، مسلما دوست دارید آنها را بازگردانید. اگر موفق به این کار نشدید، بهتر است که از راه دور همه اطلاعات هارد را پاک کنید. بعضی از برندها همچون HP و Dell در برخی کشورها سرویسهایی در این باب دارند. به طور مثال، هر دو سرویس HP's Notebook Tracking and Recovery Service و Dell's Laptop Tracking and Recovery مبتنی بر برنامه Computrace هستند. نحوه عملکرد آنها به این گونه است که بعد از نصب، وقتی به آنها اعلام میکنید که لپتاپ گم یا دزدیده شده است، برنامهای کوچکی در کامپیوتر دم دست تان اجرا میشود. به محض اتصال کامپیوتر گم شده به اینترنت، این برنامه با مرکز کنترل سرویس مذکور ارتباط برقرار کرده و موقعیت مکانی دستگاه را ارسال میکند. اگر به هر دلیل نتوانستید کامپیوتر خود را بازگردانید، میتوانید از راه دور همه اطلاعات ذخیره شده در آن را پاک کنید.
۸- شبکه های اینترنت بیسیم قلابی

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-7.jpg
این روزها جاهای زیادی در سطح شهرها هستند که می توانید شبکه های وایفای رایگان پیدا کنید. هکرها با دانستن اینکه کاربران از این شبکه ها استفاده میکنند، اینترنت رایگان به صورت وایرلس در اختیار کاربر قرار میدهند و از این طریق به مقاصد شوم خود دست مییابند. با اتصال به این سیستمهای تله هکر اطلاعات رد و بدل شده روی کامپیوتر کاربر را دریافت کرده و شروع به بیرون کشیدن اطلاعات از آنها میکند. این اطلاعات شامل رمزهای عبور و کدهای بانکی و چیزهایی مانند آن هستند.
* تنها به شبکه های وایرلس شناخته شده و مطمئن وصل شوید.
پیش از اتصال به شبکههای اینترنتی وایرلس که در مکانهای خاصی همچون کافیشاپها ارائه میشوند خوب است در مورد نام آن شبکه از مسئول آن محل سوال کنید و SSID صاحب شبکه را پیدا کنید. SSID نام شبکه وایرلس است و باعنوان «شبکههای موجود» (available networks) روی نمایشگر کامپیوتر یا اسمارتفون شما ظاهر میشود. این شبکه در میان امواج هوا پخش میشود و کامپیوتر آنها را ردیابی و پیدا میکند.

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-8.jpg
حتما توجه داشته باشید که هکرها انسانهای زیرکی هستند. به طور مثال در کافی شاپ هتل پارس شما دو شبکه وایرلس رایگان می یابید. یکی متعلق به هتل پارس است و با عنوان «parswifi» نامگذاری شده است. هکرها با دانستن این موضوع که شما به نام شبکه حساس هستید، شبکهای قلابی با نام «hotelparswifi» میسازند. هر دو نام در فهرست اینترنتهای موجود نمایش داده میشوند. برای که کاربر اینترنت جعلی را انتخاب کند، نوع قلابی آنتن بیشتری دارد در نتیجه در ردیف اول نمایش داده میشود. کاربر نیز به اشتباه به دلیل قویتر بودن آنتندهی اولی آن را انتخاب میکند و اطلاعاتش را در اختیار هکرها میگذارد.
پیش از استفاده از وایفای، حتما از رسمی و واقعی بودن شبکههای در دسترس مطئمن شوید. بیشتر شبکههای وایرلس مطمئن رمزدار هستند و برای ورود به آنها به رمزعبور نیاز دارید. این رمز را باید از مسئولین آن شبکه سوال کنید.
۹- امنیت پایین وایفای
اگر آدم محتاطی هستید، پس حتما برای اینترنت وایرلس خود رمزعبوری تعیین کردهاید تا هر کسی به آن دسترسی نداشته باشد. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که رمزعبور به تنهایی نمیتواند ضامن امنیت تان باشد.
* از سیستم رمزنگاری مطمئنی استفاده کنید

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-9.jpg
سیستمهای رمزگذاری مختلفی برای رمزدار کردن شبکه وای فای وجود دارند. این سیستمها تفاوتهای زیادی با هم دارند. WEP (Wired Equivalent Privacy) یکی از رایجترین سرویسهای رمزگذاری برای شبکههای اینترنتی بیسیم است. با استفاده از رمزعبور با الگوریتم WEP برای شبکه وایفای، در واقع یک پله به امنیت نزدیکتر شدهاید. استفاده از WEP خیلی بهتر از نداشتن آن است. اما برای امنیت بالاتر میتوانید از سرویسهای WPA یا WPA2 نیز کمک بگیرید. WPA دسترسی امنتری به وایفای مهیا میکند.

http://www.farinsoft.com/article/img3/0138-10.jpg
۱۰- نسخه های پشتیبان در معرض خطر
تقریبا همه ما از اهمیت تهیه نسخه پشتیبان مطلع هستیم. هر کداممان به طریقی این کار را میکنیم. بعضی، اطلاعاتشان را روی هاردهای اکسترنال ذخیره میکنند و برخی روی CD یا DVD کپی میکنند. در هر دو حالت اطلاعات شما به سادگی در معرض گم یا دزدیده شدن قرار دارند. به همین دلیل باید نسخههای پشتیبانتان را در محل امنی ذخیره کنید.
* نسخههای پشتیبان را رمزدار کنید
بهتر است برای تهیه نسخه پشتیبان از نرمافزارهایی استفاده کنید که به شما اجازه رمزگذاری یا دست کم تعیین رمزعبور را میدهد. حتی میتوانید نسخههای پشتیبان را در کول دیسک های با قابلیت رمزنگاری ذخیره کنید.
* از سرویس های پشتیبان گیری آنلاین استفاده کنید
در صورت تمایل میتوانید از سرویسهای ذخیره آنلاین همچون Windows Live SkyDrive مایکروسافت استفاده کنید. این سرویس حدود ۲۵ گیگابایت فضای ذخیره به صورت رایگان در اختیارتان میگذارد. دسترسی به آن هم با رمزعبوری است که خود شما برایش تعیین میکنید. البته کپی کردن ۲۵ گیگابایت اطلاعات روی SkyDrive و به روزرسانی مداوم آن کمی زمان گیر است. اما امنیت خوبی دارد.
۱۱- نرمافزارهای اصلاح نشده
همیشه محصولات مایکروسافت بیشترین آمار تهدید و تخریب را در برابر ویروسها و بدافزارها داشتهاند. اما در حال حاضر نرمافزارهای شرکتهایی همچون ادوبی نیز عاری از اشکال نیستند. هکرهای بسیاری به کمک باگهای اینگونه برنامهها به کامپیوتر قربانیهای خود حمله میکنند.
* نصب و اجرای همه آپدیتهای امنیتی
شما باید هر دو نرمافزار فایروال و آنتی اسپای ور را روی کامپیوترتان نصب و اجرا کنید. علاوه بر این یکی از کاربردیترین روشهای امنیت سیستم، اطمینان از به روز بودن سیستمعامل است.
بسیاری از هکرها از سوراخها و باگهای امنیتی نرمافزارهایی همچون ادوبی فلش که روی بیشتر سیستمها نصب است، آگاهی دارند و میتوانند از این باگها به نفع خود استفاده کنند. برای ضمانت امنیت در مقابل این آسیبها میتوانید از برنامههایی همچون Secunia Personal Software Inspector برای اسکن سیستم استفاده کنید تا همیشه به شما اطلاع دهد که کدام برنامه ها به آپدیت نیاز دارند.



به نقل از نگهبان دات کام