shirin71
08-31-2011, 09:38 AM
http://www.iranpelak.com/uploads/black-lp028.jpg
لامبورگینی مدل مورسیه لگو را برای اولین بار در سال 2001 تولید و جانشین فرزند شیطان خود یعنی دیابلو نمود.اما در ماه مارس 2006 کمپانی لامبورگینی اقدام به انجام اصلاحاتی در مورسیه لگو نمود که شامل تغییرات فنی و ظاهری بود این مدل که با نام LP640 شناخته می شود در حقیقت FACE LIFT شده مورسیه لگو می باشد.lpمخفف کلمات POSTERIORE LONGITUDINALE به معنی موقعیت طولی است که موقعیت قرارگیری پیشرانه ان را نشان میدهد و 640 به قدرت ان اشاره می کند.از جمله تغییرات اعمال شده در LP640 عبارتند از:طراحی مجدد اسپویلر جلو و عقب و تغییر شکل ورودی های هوا در جلو از حالت مستطیلی به چند ضلعی وطراحی رینگ های پنج پره که هر پره خود از دو بازو تشکیل شده است و طراحی مجدد چراغ های عقب که جای خود را به چراغ های پیشرفته با شبرنگ هایی که شباهت زیادی به ملخ هواپیما دارند دادهاند و همچنین چراغ های LED راهنما و دنده عقب که به زیر ان منتقل شده است.اگزوز دوگانه در وسط نیز جای خود را به یک اگزوز مستطیل شکل بزرگ داده است در پوش موتور نیز با سه شیشه چند ضلعی پیشرانه حجیم و پرقدرت ان را هویدا می کند و ان را به رخ خودرو های عقبی می کشد.تمهیدات ویژه ای نیز برای کاهش وزن این هیولا انجام شده است که از ان جمله می توان به استفاده از ماده سبک اما ارزشمند و مقاوم فیبر کربن در اجزایی مانند در صندوق جلو و سطح رویی کنسول قسمت پایینی فرمان سطح دور نشان دهنده ها و اهرم تعویض دنده در داخل کابین اشاره کرد.مورسیه لگو از یک پیشرانه 12 سیلندر V شکل با زاویه 60 درجه به حجم 6496 سی سی DOHC با 48 سوپاپ سود می برد که همراه با سیستم متغیر بازو بسته شدن سوپاپ ها و ضریب کمپرس 10.7 به یک توانایی تولید 640 اسب بخار قدرت را در دور 8 هزار دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 660 نیوتن متر در دور 6 هزار دور بر دقیقه راداراست.برای چسبندگی هرچه بیشتر این هیولا به زمین از لاستیک هایی به ابعاد 248/35ZR18 در جلو و 335/30ZR18 در عقب همراه با ترمزهای سفارشی از جنس کربن سرامیک به ابعاد 380X36 میلی متر با 6 پیستون استفاده شده است . مورسیه لگو به دلیل سیستم چهار چرخ متحرک بودن پایداری خوبی در حرکت ها و تغییر مسیر های ناگهانی دارد و بدون دخالت هیچ سیستم الکترونیکی در شرایط عادی %70 نیرو را به چرخ های عقب و %30 را به محور جلو انتقال می دهد و با وزنی معادل 1690 کیلوگرم می تواند سرعت خود را در 3.4 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند و به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست یابد. موتور و قدرت نوع موتور 12 حجم موتور 6.5 (لیتر) حداكثر قدرت 640 اسب بخار در 8000دور در دقیقه حداكثر گشتاور 660 نیوتن متردر6000 دوردردقیقه سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر قطر سيلندر x کورس پيستون 89×88 (میلی متر) نسبت تراكم 11:1 گيربكس 6 دنده دستي شتاب اوليه 3.4 وزن و ابعاد خارجي وزن 1835 (کیلوگرم) طول 4610 (میلی متر) عرض 2085 (میلی متر) ارتفاع 1135 (میلی متر) فاصله دو محور 2665 (میلی متر) فاصله چرخ هاي جلو 1635 (میلی متر) فاصله چرخ هاي عقب 1695 (میلی متر) ابعاد داخلي تعداد سرنشين 2 (نفر) ارتفاع صندلي جلو 927 (میلی متر) فاصله جلو پاي صندلي جلو 1054 (میلی متر) پهناي صندلي جلو 1419 (میلی متر) پهناي پشتي جلو 1430 (میلی متر)
لامبورگینی مدل مورسیه لگو را برای اولین بار در سال 2001 تولید و جانشین فرزند شیطان خود یعنی دیابلو نمود.اما در ماه مارس 2006 کمپانی لامبورگینی اقدام به انجام اصلاحاتی در مورسیه لگو نمود که شامل تغییرات فنی و ظاهری بود این مدل که با نام LP640 شناخته می شود در حقیقت FACE LIFT شده مورسیه لگو می باشد.lpمخفف کلمات POSTERIORE LONGITUDINALE به معنی موقعیت طولی است که موقعیت قرارگیری پیشرانه ان را نشان میدهد و 640 به قدرت ان اشاره می کند.از جمله تغییرات اعمال شده در LP640 عبارتند از:طراحی مجدد اسپویلر جلو و عقب و تغییر شکل ورودی های هوا در جلو از حالت مستطیلی به چند ضلعی وطراحی رینگ های پنج پره که هر پره خود از دو بازو تشکیل شده است و طراحی مجدد چراغ های عقب که جای خود را به چراغ های پیشرفته با شبرنگ هایی که شباهت زیادی به ملخ هواپیما دارند دادهاند و همچنین چراغ های LED راهنما و دنده عقب که به زیر ان منتقل شده است.اگزوز دوگانه در وسط نیز جای خود را به یک اگزوز مستطیل شکل بزرگ داده است در پوش موتور نیز با سه شیشه چند ضلعی پیشرانه حجیم و پرقدرت ان را هویدا می کند و ان را به رخ خودرو های عقبی می کشد.تمهیدات ویژه ای نیز برای کاهش وزن این هیولا انجام شده است که از ان جمله می توان به استفاده از ماده سبک اما ارزشمند و مقاوم فیبر کربن در اجزایی مانند در صندوق جلو و سطح رویی کنسول قسمت پایینی فرمان سطح دور نشان دهنده ها و اهرم تعویض دنده در داخل کابین اشاره کرد.مورسیه لگو از یک پیشرانه 12 سیلندر V شکل با زاویه 60 درجه به حجم 6496 سی سی DOHC با 48 سوپاپ سود می برد که همراه با سیستم متغیر بازو بسته شدن سوپاپ ها و ضریب کمپرس 10.7 به یک توانایی تولید 640 اسب بخار قدرت را در دور 8 هزار دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 660 نیوتن متر در دور 6 هزار دور بر دقیقه راداراست.برای چسبندگی هرچه بیشتر این هیولا به زمین از لاستیک هایی به ابعاد 248/35ZR18 در جلو و 335/30ZR18 در عقب همراه با ترمزهای سفارشی از جنس کربن سرامیک به ابعاد 380X36 میلی متر با 6 پیستون استفاده شده است . مورسیه لگو به دلیل سیستم چهار چرخ متحرک بودن پایداری خوبی در حرکت ها و تغییر مسیر های ناگهانی دارد و بدون دخالت هیچ سیستم الکترونیکی در شرایط عادی %70 نیرو را به چرخ های عقب و %30 را به محور جلو انتقال می دهد و با وزنی معادل 1690 کیلوگرم می تواند سرعت خود را در 3.4 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند و به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست یابد. موتور و قدرت نوع موتور 12 حجم موتور 6.5 (لیتر) حداكثر قدرت 640 اسب بخار در 8000دور در دقیقه حداكثر گشتاور 660 نیوتن متردر6000 دوردردقیقه سوپاپ 4 عدد در هر سیلندر قطر سيلندر x کورس پيستون 89×88 (میلی متر) نسبت تراكم 11:1 گيربكس 6 دنده دستي شتاب اوليه 3.4 وزن و ابعاد خارجي وزن 1835 (کیلوگرم) طول 4610 (میلی متر) عرض 2085 (میلی متر) ارتفاع 1135 (میلی متر) فاصله دو محور 2665 (میلی متر) فاصله چرخ هاي جلو 1635 (میلی متر) فاصله چرخ هاي عقب 1695 (میلی متر) ابعاد داخلي تعداد سرنشين 2 (نفر) ارتفاع صندلي جلو 927 (میلی متر) فاصله جلو پاي صندلي جلو 1054 (میلی متر) پهناي صندلي جلو 1419 (میلی متر) پهناي پشتي جلو 1430 (میلی متر)