PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مردم برای تماشای این نقاشی سر و دست می‌شکنند + عکس



shirin71
08-27-2011, 08:35 PM
http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/8/10-9-25-1153255.jpg

- یک تابلو نقاشی که گفته می‌شود تنها نقاشی موجود از هیبت تمام قد ونسان ونگوگ، نقاش معروف هلندی است جنجال به پا کرد.
به گزارش خبرآنلاین، این تابلو نقاشی سه هفته است که در گالری «ابی واک» واقع در منطقه گریمزبی در بریتانیا به نمایش گذاشته شده و سیل متقاضیان تماشای آن وضعیت عجیبی در گالری به وجود آورده است.
این نمایشگاه هفته‌ای 200 نفر بازدیدکننده دارد که از سه هفته پیش به هزار نفر در هفته رسیده و علاقه‌مندان برای تماشای تابلو باید یکدیگر را کنار بزنند.
جیلیان گیبسن، یکی از صاحبان این گالری گفت: «واکنش بسیار عجیب بوده است. شور و اشتیاق عجیبی در گالری ایجاد شده و افراد بسیاری برای تماشای اثر به گالری می‌آیند.»
او افزود: «حتی اتفاق افتاده دم در گالری مراجعه‌کنندگان مستقیما درخواست می‌کنند تابلو ونسان ونگوگ را ببینند. برخی از علاقه‌مندان پس از تماشای تابلو گریه کرده‌اند. باور کردنش سخت است که بالاخره در یک نقاشی می‌شود این هنرمند را تمام قد دید.»
این تابلو نقاشی متعلق به یک زوج اهل لوت است که نقاشی را حدود 18 ماه پیش در حراجی در فرانسه خریدند. این دو مایکل کروک‌شنک 41 ساله و همسر 45 ساله‌اش وندی هستند، آن‌ها تابلو را به قیمت هزار و 700 یورو خریدند و پس از آن متوجه شدند تابلو تصویر ونسان ونگوگ را نشان می‌دهد.
به نظر می‌رسد مسئولان حراجی نیز متوجه نبوده‌اند این تابلو چهره و هیبت ونگوگ را نشان می‌دهد. زوج خوش‌شانس یک سال گذشته را صرف تحقیق درمورد کشف خود کردند و نظر متخصصان بسیاری را درمورد این تابلو خواسته بودند.
http://www.khabaronline.ir/images/2011/8/11-8-27-959279.jpg
آن‌ها با موزه ونسان ونگوگ در هلند و متخصصان تشخیص چهره دانشگاه داندی نیز مشورت کردند. کارولین ارولین که در دانشگاه داندی در رشته چهره‌شناسی هنری سخنران است پس از مقایسه این تابلو با پرتره‌های تائیدشده ونگوگ نتیجه گرفت این اثر به احتمال بسیار چهره و هیبت نقاش مشهور را نشان می‌دهد.
او گفت: «نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم این خود ونگوگ است، اما با مقایسه آن با سه پرتره از چهره ونگوگ که یکی را خودش کشیده بود، یکی را پیتر راسل و یکی هم عکسی است که بسیاری معتقد هستند متعلق به ونگوگ است به این نتیجه رسیدم که به احتمال بسیار زیاد این تابلو چهره و هیبت ونگوگ را نشان می‌دهد.»
در این بررسی شکل ابروها، چشم‌ها، بینی، دهان و دیگر جزئیات چهره ونگوگ و چهره نقاشی بررسی شده است.
پشت این نقاشی به زبان فرانسه کلمه «L'Incompris» به معنای «سوءتعبیر» نوشته شده و امضای ژان دونادو، هنرمند فرانسوی را پای خود دارد. در مورد این زن نقاش اطلاعات کمی در دست است، اما تحقیقات نشان داده خانه او با محل زندگی ونگوگ تنها چهار خانه فاصله داشته است.
با این‌که تحقیق درمورد صحت تابلو ادامه دارد، هجوم مردم موجب شده این گالری زمان نمایش تابلو را دو هفته (تا 17 سپتامبر) تمدید کند.
اگر ثابت شود این تابلو چهره و هیبت ونگوگ را نشان می‌دهد ارزش آن به 10 هزار تا سه میلیون پوند می‌رسد. هرچند صاحبان آن علاقه‌ای به فروش تابلو ندارند و دوست دارند مردم و دوستداران هنر بتوانند در گالری‌های عمومی از تابلو دیدن کنند.
چندی پیش تابلو نقاشی از چهره ونگوگ جنجال به راه انداخته بود.
بی‌بی‌سی / 26 اوت / ترجمه حسین عیدی‌زاده

shirin71
08-27-2011, 08:40 PM
http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/6/2c.jpg
فرهنگ > تجسمی - موزه ونگوگ در آمستردام اعلام کرد متخصصان احتمال می‌دهند پرتره‌ای که گفته می‌شد ونسان ونگوگ از چهره خودش کشیده در واقع پرتره چهره تئو، برادر او است.


به گزارش خبرآنلاین، اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، این تابلو تنها تابلو موجود از چهره تئو است.

ونسان ونگوگ چند طرح براساس چهره تئو زده، اما نقاشی از او نکشیده بود. تئو از لحاظ مالی ونسان را حمایت می‌کرد و تنها دوست صمیمی و وفادار هنرمند بود.
لیندا اسنوک سخنگوی موزه روز سه‌شنبه گفت: «اغلب برای مردم جالب بود که هیچ پرتره‌ای از چهره تئو وجود ندارد، آن هم با توجه به صمیمی بودن دو برادر، اما انگار ونسان از بردارش پرتره‌ای کشیده بود و ما متوجه آن نبودیم.»
اسنوک در ادامه گفت این پرتره در سال 1887 کشیده شده زمانی که دو برادر در یک خانه در پاریس زندگی می‌کردند. این دوران یکی از دوره‌های کمترشناخته‌شده زندگی ونگوگ نقاش است، چرا که اطلاعات موجود درمورد زندگی هنرمند برگرفته از نامه‌های او به تئو است و زندگی این دو کنار هم نیاز به نامه‌نگاری را رفع کرده بود.
این تابلو سالها در انبار موزه بود تا اینکه روز سه‌شنبه در قالب یافته‌های جدید درمورد زندگی ونگوگ در آنترپ و پاریس بین سال‌های 1885 تا 1888 در موزه به نمایش درآمد.
این دو برادر شباهت فیزیکی بسیاری با هم داشتند، اما صاحب‌نظران با استناد به چند مورد این پرتره را متعلق به تئو می‌دانند.
http://www.khabaronline.ir/images/2011/6/2aa.jpg

پرتره ونگوگ از چهره خودش (راست) و پرتره تئو
لویی فان تیلبورگ، سرپرست مححقان برای رسیدن به کشف خود دو تابلو متعلق به سال 1887 را که در آنها مردی با لباس آبی به چشم می‌خورد با هم مقایسه کرده است. پرتره تئو حدود یک سال پیش از اینکه ونگوگ یکی از گوش‌های خود را در دسامبر 1888 ببرد کشیده شده است.
او در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمانی زبان «NOS» گفت: «این دو پرتره کوچک و دقیق را وقتی کنار هم می‌گذاری فکر می‌کنی چهره یک نفر را نشان می‌دهند، اما این طور نیست.»
بررسی دقیق نشان می‌دهد گوش تئو از گوش ونسان گردتر بود، درحالیکه طراحی زاویه‌دار گوش ونسان در پرتره هنرمند از چهره خودش متعلق به همین سال با طراحی گوشش در دیگر پرتره‌های او از چهره خودش شباهت کامل دارد.
از طرف دیگر ریش چانه تئو زرد مایل به قهوه‌ای است، درحالیکه ریش چانه ونسان قرمز متمایل به قهوه‌ای و تیره‌تر است. از طرفی تئو ریش گونه خود را تراشیده است که این مسئله با عکس‌های او از همان دوران تطبیق دارد، اما ونسان چهره خودش را با گونه آفتاب‌سوخته کشیده است.
در کشفی دیگر محققان موزه اعلام کردند پرنده‌ای که در تابلو سال 1887 ونگوگ به نام «گندم‌زاری با چکاوک» کشیده شده چکاوک نبوده و در واقع کبک است.
http://www.khabaronline.ir/images/2011/6/2bb.jpg

ونسان ونگوگ (راست) و تئو ونگوگ
ونگوگ یکی از بزرگترین نقاشان امپرسیونیست است، او در طول زندگی‌اش از افسردگی شدید و اختلال روانی در رنج بود و بالاخره سال 1890 مدت کوتاهی پس از شلیک گلوله‌ای به خودش درگذشت. تئو شش ماه پس از این اتفاق درگذشت.
کشفیات جدید موزه ونگوگ در کاتالوگی 600 صفحه‌ای منتشر شده است، این موزه محل نگهداری از بزرگترین آرشیو تابلوها و نامه‌های هنرمند بنام هلندی است.